PDA

Zobacz pełną wersję : Brava 1.9jtd Nie słychać turbo, wkręca się do 3 tys. obrotów



Krisar
06-02-2019, 21:30
Jak w temacie podczas jazdy auto zrobiło się słabsze. Zauwazylem że podczas dodawania gazu turbo było słychać ale jakos nędznie się kręciło i w zasadzie nic nie dawało. Po zgaszeniu i odpaleniu auta turbo nie działa. Auto teraz wkreca sie na 3 tys obrotów i koniec. Jedzie normalnie ale tak do 2500 na kazdym biegu pozniej nic sie nie dzieje. Szukałem podobnych tematów w google ale jakos nie znalazłem odpowiedzi.

Dulson
07-02-2019, 15:33
Komputer, w komputerze masz poziom jaki komputer kazuje otworzyć wastegate poprzez przekaźnik elektropneumatyczny, poziom przeładowania wastegate (czyli podwyższenie lub obniżenie wartości otwarcia od normalnego nominału ciśnienia sprężania) i poziom oczekiwany jak i faktyczny ciśnienia sprężania w kolektorze dolotowym. Trzeba było by te dane sprawdzić.

Sprawdzić wzrokowo gruchę od wastegate, oraz przekaźnik wcześniej wspomniany, znajduje się w okolicy przestrzeni pomiędzy chłodnicą a reflektorem, tyle że na dole. Po prawej stronie w samochodzie patrząc gdy stoisz frontem do maski.

Krisar
07-02-2019, 21:28
Witam. Dzięki wielkie za odpowiedź. Jutro biore się za niego dam znać co wynikło

Krisar
18-02-2019, 21:20
To tak. Podłączyłem auto pod komputer. Zadane cisnienie docelowe rosnie do 1.5 bara po dodaniu gazu a obecne stoi na poziomie 0.9 lekko spada po dodaniu gazu. Od gruszki na turbo ciegno można poruszyc "recznie" lecz samo wogole sie nie rusza czyli moim zdaniem jest problem z podcisnieniami. Gdy podalem lekkie cisnienie na gruszke ciegno sie poruszylo wiec sama gruszka mysle ze jest sprawna. Jednak podczas pracy silnika gdy podalem cisnienie na gruszke nie wplywa to na prace co mnie dziwi. Co robic gdzie szukac przyczyn

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Podczas prac zauważyłem również ze gumowy wąż "harmonijka" byl pekniety, myślałem juz że to jest przyczyną ale niestety nic to nie zmieniło po jego wymianie

Dulson
20-02-2019, 13:30
Podałeś na gruszkę ciśnienie czy podciśnienie?

Wysłałem Ci plik do diagnostyki na PW. Masz dokładnie to samo auto co ja, więc... Ogólnie polski język włącz, będzie łatwiej.

Zrobisz wykres którego zapiszesz potem do pliku CSV.

Parametry jakie będziesz łapać:
Obroty silnika
Masa powietrza zasysanego
Oczekiwana masa powietrza
Ciśnienie doładowania
Oczekiwane ciśnienie doładowania
Strategia przeładowania (overboost)
Ster. zaworu EGR
Pozycja pedału przyspieszenia

Krisar
23-02-2019, 17:49
Przesyłam wykresy https://drive.google.com/open?id=19IprYuRq965eW5vmk7zi6k5CIQFuxJj1
https://drive.google.com/open?id=12dw9aTdq0xbPvhkvoH1dAb-FT5gqK-5K

Jeden z podpiętym przepływomierzem drugi z odpiętym. Gdyż różnica jest bardzo duża w pracy (bez wkręca się powyżej 4 tysięcy obrotów) ale jak widać Turbo nadal nie pompuje.

Jeśli chodzi o gruszkę od turbo to podałem ciśnienie i wtedy bolec się wysuwał natomiast zero reakcji na auto.

Co mam jeszcze sprawdzić? Trochę mam dość już tego a auto potrzebne mi na co dzień a nie muł.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ogólnie mam 1 wężyk przy turbinie, 1 przy gruszce i jeden od zaworu do rury dolotowej od turbo. Jak to właściwie powinno działać?

Dulson
23-02-2019, 18:46
Ja to powiem Ci tak, ja ogólnie rozbierałem cały układ dolotu, chociaż żeby go umyć - taki charakter do aut mam. Nie ważne, ale u mnie było coś takiego podobnego do Ciebie, że mierzona masa powietrza od oczekiwanej była za mała. Dość dużo czasu w sekundach musiało upłynąć aby masa mierzona była równa lub wyższa oczekiwanej... Powiem to tyle w moim przypadku okazał się filtr powietrza, profilaktycznie jeszcze przepływkę można ściągnąć i rozebrać, prosta rzecz, ona ma sitko i głównie je wyczyścić i sprawdzić czy na czujniku nie ma syfu. Trzeba wziąć też pod uwagę jedną rzecz, gdy turbo nie pracuje to mierzone ciśnienie będzie i tak gorsze niż nominalne, ponieważ turbo w chwili pracy tworzy podciśnienie w strefie gdzie znajduje się przepływomierz.

Wiesz co, najlepiej jakbyś podczas jazdy sprawdził to auto, w sensie jedziesz 2000 i próbujesz ciągnąć do 3500 tysiąca, jednorazowo. Sorry że od razu o tym nie wspomniałem, niestety pierwszy raz tutaj zajmuję się takimi poradami na odległość. Co inaczej gdyby ktoś by na miejscu :)

Teraz parametry takie:
Prędkość pojazdu
Obroty silnika
Masa powietrza zasysanego
Oczekiwana masa powietrza
Ciśnienie doładowania
Oczekiwane ciśnienie doładowania
Sterownaie doładowania/elektrozawór - Zapomniałem o tym wcześniej BARDZO WAŻNE
Strategia przeładowania (overboost) - nie dałeś mi tego
Pozycja pedału przyspieszenia

Sygnał w V z przepływki nie potrzebuje.

Co do tego bolca to się pytam, dałeś nadciśnienie czy podciśnienie, bo teraz jak mówisz że bolec się wysunął to jakbyś dał do przewodu nadciśnienie. Nie bez potrzeby się pytam.

Krisar
23-02-2019, 18:57
nadciśnienie podałem. Powiem tak on w drugą strone nie pracuje wcale tylko się wysuwa w lewą stronę jak się go pchnie kluczem :)