Zobacz pełną wersję : Temperatura silnika po podgrzaniu świec żarowych
tomsonPoznań
05-02-2019, 12:35
Mam bardzo ważne pytanie. Zakładając temperaturę na dworze w okolicach 0 do -5. Do ilu podgrzewają wam silnik świece żarowe ?
Pytam ponieważ podejrzewam że są do wymiany ale w motorze 2.2 to ciężko się dostać (demontaż chłodnicy EGR itp)
U mnie -3 na dworze po minucie od zapłonu
Czujnik intake air temperaturę
Czyli na wlocie powietrza pokazuje +7
Chciałbym zobaczyć czy to prawidłowa wartość.
Dodam że i tak nie chce odpalić. Dopiero za 4-5 razem.
Pozdrawiam
DRIVER77
05-02-2019, 15:27
Mam bardzo ważne pytanie. Zakładając temperaturę na dworze w okolicach 0 do -5. Do ilu podgrzewają wam silnik świece żarowe ?
Pytam ponieważ podejrzewam że są do wymiany ale w motorze 2.2 to ciężko się dostać (demontaż chłodnicy EGR itp)
U mnie -3 na dworze po minucie od zapłonu
Czujnik intake air temperaturę
Czyli na wlocie powietrza pokazuje +7
Chciałbym zobaczyć czy to prawidłowa wartość.
Dodam że i tak nie chce odpalić. Dopiero za 4-5 razem.
Pozdrawiam
U mnie ostatatnio problem jak w tym temacie. Narazie pali ok,nawet jak stał 2 tyg na mrozie. Podejrzewam świece,lub przekaźnik,okablowanie. Jutro zaczne szukać przyczyny. Swiece chyba wyrwać w głowicą trza będzie. 550 tyś nie dotykane (zapewne zaspawane na amen jak wtryski). https://fiatklubpolska.pl/ducato-iii-459/zapala-sie-komunikat-check-glow-plugs-ducato-3-0-156-ps-43672/
Cytrynawyciskana
06-02-2019, 03:59
To jest temperatura brana z przepływomierz a nie z silnika , za czas grzania świec żarowych wpływa pomiar z czujnika temperatury płynu chłodzącego. Info o temperaturze z czujnika przepływomierz a często odbiegają od rzeczywistej temperatury.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dodam że i tak nie chce odpalić. Dopiero za 4-5 razem.
Do tego rodzaju przypadłości trzeba podłączyć auto pod kompa i posprawdzac wartości rzeczywiste , common rail jest złożonym układem jak nie zostaną zachowane pewne wartości na czujnikach to wtrysk paliwa nie zostanie zrealizowany. Pamiętaj że wtrysk paliwa zostanie "uruchomiony" jak ciśnienie na paliwa osiągnie pewną wartość, jeżeli nie osiąga zaprogramowanej wartości ciśnienia to nie podaje paliwa . Tym się zajmij, zadane wartości a zamierzone wartości muszą się pokrywać. Potrzebna jest żetelna analiza wartości bez wiedzy nic nie zdziałasz
tomsonPoznań
06-02-2019, 09:52
Witam , zgadzam się w zupełności , ale z tą temperaturą to bardziej jako teoria jest to jedyny parametr /czujnik który odbiera info o temperaturze i chciałem w ten sposób uzyskać wiedzę w jakim stopniu odbiega od innych które dobrze odpalają .
Do meritum :
temperatura powietrza +2
Temperatura płynu 0
Temperatura wlotu +2
Po 30sekundach od zapłonu +5
Ciśnienie na listwie ok 2,5 bar
podczas kręcenia ok 1100 bar
Auto dymi nie odpala za 3-5 razem odpali -wrażenia silnik nie dogrzany nierówne obroty
po 2-3 minutach wszystko wraca do normy .
Posiadam webasto tak więc teoretycznie nie ma problemu ponieważ po podgrzaniu silnika webasto - silnik odpala od styku działa prawidłowo
Niestety w tym modelu są umiejscowione w tragiczny sposób i będzie musiał poczekać na cieplejsze dni .
Przekaźnik od grzałek słychać , bezpieczniki sprawne itp .
Pozdrawima
Cytrynawyciskana
06-02-2019, 22:16
Raczej temperatura z przepływomierz nie ma wpływu na opalanie.
W tym modelu możesz spokojnie sobie zaślepić egr , blaszka na łączniku rurki z egr. Błędu nie wywala na deskę. Auto dynamiczniejsze się zrobi od dołu , brak sumienia same plusy, na próbę sobie zaślep i zobacz czy będzie poprawa w odpaleniu. Ja bym od tego zaczął.
Jak chcesz to mogę wrzucić foto jak u mnie jest zaślepione w puma 120km, to ten sam silnik
DRIVER77
07-02-2019, 08:46
W tym modelu możesz spokojnie sobie zaślepić egr , blaszka na łączniku rurki z egr. Błędu nie wywala na deskę. Auto dynamiczniejsze się zrobi od dołu , brak sumienia same plusy, na próbę sobie zaślep i zobacz czy będzie poprawa w odpaleniu. Ja bym od tego zaczął.
Jak chcesz to mogę wrzucić foto jak u mnie jest zaślepione w puma 120km, to ten sam silnik
Hej, a jak sprawa ma się w zaslepieniu EGR w 3.0?
tomsonPoznań
07-02-2019, 09:27
Cześć ,Egr to nie jest już jeździłem bez niego i efektu nie zauważyłem w odpalaniu .Nie jest to również maf ani map .Regulator ciśnienia na listwie też .
Co do czujnika wydaje mi się że grzejące świece nie zagrzeją płynu a tym samym czujnik temperatury płynu tak szybko nie zadziała .A czujnik w dolocie wyłapuję miejscowe ogrzanie silnika dlatego chciałem sprawdzić z kimś jak u niego wyłapuje i czy jest to duża różnica . Jeśli tak , to da mi do myślenia że jest jeszcze co innego .
Auto świetne zrywne mało pali odpala od strzała lecz jak jest ciepło albo go podgrzeje :(
Przy odpalaniu dymi na biało ale nie odpala od razu .
Matti_k7
07-02-2019, 18:48
A może czujnik temperatury płynu chłodzącego? Odepnij i zobacz czy pali. Mi nie palił jak był ciepły u ciebie może być odwrotnie
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Cytrynawyciskana
07-02-2019, 19:04
sprawdz wtryski tzn korekty czy są ok .
Świece w żadnym wypadku nie zagrzeją płynu ani nie wpłyną na temperature z czujnika z przepływomierza, przepływomierz jest blisko filtra powietrza i napewno wynik z temp przepływomierza nie ma wpływu na trudności z odpalaniem. Sprawdź korekty z wtrysków. Jak odbiegają znacznie to możesz zastosować mieszankę do paliwa i wyjeździć parę zbiorników. Mieszanka to wlewanie oleju do dwusówuw np 2t z orlena. Ok 400ml na cały bak plus 2 buteleczki jakiegoś czyściciela wtrysków stp lub liqui moly. Z 4, 5 baków na takiej mieszance znacznie poprawia korekty na wtryskach, ja cały czas to stosuje . Nie zaszkodzi a dużą szansa że pomoże
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Hej, a jak sprawa ma się w zaslepieniu EGR w 3.0?
Ja u siebie zaślepiłem i jest mocny od samego dołu , jedyny minus to czek na desce . Ja egr poprostu odłączyłem, zdjęcie wężyk podciśnienia z egr , odpięcie kostki zaśilania że sterownika egr czyli tego pod podszybiu pod maską i zaślepienie wężyka idącego od serwa hamulców np śrubą w wężyk. Auto zwinniejsze i dynamiczniejsze . Warunek jest jeden że musi być egr sprawny czysty przed odłączenie by został całkowicie zamknięty . Też się obawiałem ale stwierdzam same plusy z tej operacji
DRIVER77
07-02-2019, 21:52
Ja u siebie zaślepiłem i jest mocny od samego dołu , jedyny minus to czek na desce . Ja egr poprostu odłączyłem, zdjęcie wężyk podciśnienia z egr , odpięcie kostki zaśilania że sterownika egr czyli tego pod podszybiu pod maską i zaślepienie wężyka idącego od serwa hamulców np śrubą w wężyk. Auto zwinniejsze i dynamiczniejsze . Warunek jest jeden że musi być egr sprawny czysty przed odłączenie by został całkowicie zamknięty . Też się obawiałem ale stwierdzam same plusy z tej operacji
OK. Rozumiem. Narazie zostawiam. Niedawno zainwestowałem w nowy 600zl :( Kata już wywaliłem a czasem na Niemcy jadę. Nie chcę jeszcze bardziej normy emisji zanizac.
Cytrynawyciskana
08-02-2019, 00:08
Po zaślepienie nic nie będzie ci dymić jak masz oczywiście wtryski ok. Jedyne co może wyjść to jak podłączysz pood analizę spalin to może wtedy wyjdzie choć nie mam pewności. Generacja Commonrail w tych autach jest ogólnie dość "czystą" generacją i jak jest sprawny układ wtryskowy to tylko analiza spalin może coś wykryć
tomsonPoznań
08-02-2019, 12:35
[QUOTE=Cytrynawyciskana;358148]sprawdz wtryski tzn korekty czy są ok .
Świece w żadnym wypadku nie zagrzeją płynu ani nie wpłyną na temperature z czujnika z przepływomierza.
Otóż wpływa w wyniku ciepła które idzie do góry - wiem że to nie wskaźnik grzania ale jako parametr uboczny procesu podgrzewania - sprawdzałem wielokrotnie podnosi się temperatura w dolocie od świec zakładając temperaturę otoczenia 0 stopni to po przekręceniu podniesie się do 5 stopni jak poczekam zacznie spadać jak jeszcze raz (czego się nie robi) włączę zapłon temperatura podskoczy do 8-9 stopni tak więc wyłapuję tą temperaturę pośrednio ze świec tak więc nie chodzi mi o prawidłowość pomiaru i czy się da czy nie tylko o to aby ktoś sprawdził zachowanie u siebie.
volvgangster
08-02-2019, 18:56
jak ci silnik nie pali do sprawdzenia przekaźnik świec za lewą lampą przednią bodajże kostka niebieska i przekaźnik made in malesia .Często w tych modelach wypalony jest styk w kostce...napisz czy jest dobry
tomsonPoznań
08-02-2019, 20:04
Dzięki za odp.
Sprawdzałem kable jak ostatnio szukałem usterki chwilowego braku reakcji na gaz (powód regulator ciśnienia cr) ,wówczas sprawdzałem kostki .Co do przekaźnika słychać jak pracuje , na aku też w czasie grzania schodzi prąd z 12,6 na 12,3 i wraca jak kończy grzać .Ogólnie słyszałem że z tym silnikiem różne są przeboje i próbuję wyeliminować niektóre potencjalne powody .
Pamiętam natomiast że kiedyś przy zmianie filtra paliwa następnego dnia odpalił od strzała nawet nie usłyszałem jak rozrusznik zakręcił moja radość była przedwczesna niestety to był jedyny raz który dał mi do myślenia że coś z filtrem lub obudową .Wymieniłem oringi na obudowie filtra , wmontowałem zaworek zwrotny z wężami przezroczystymi , w tym czasie już 3 filtr z racji przejechanych km - efekt żaden paliwo dostaje w dobrej dawce w dobrym ciśnieniu coś tam grzeje (chodź ponoć bez grzania powinien odpalić to nie mróz -30) Tylko co jeszcze może być ?
Graniczny punkt przy którym poniżej nie pali to + 8 . tzn pali ale za 3-5 razem dym leci ale zapalić nie chce .
Cytrynawyciskana
08-02-2019, 21:18
Nie ma fizycznej możliwości aby grzanie świec wpływało na podniesienie temperatury z czujnika przepływomierza.
Przepływomierz jest przy filtrze a droga do głowicy jest długa i kręta przez turbo i przepustnice tak że nie tą drogą.
Czujnik temp powietrza ma za zadanie obliczyć na podstawie temperatury gęstość powietrza , nawet jak ten owy czujnik jest wadliwy to objawia się to że odpali normalnie ale może mieć nie równe obroty jałowe , szarpanie itp. Te twoje zmiany wartości temp są spowodowane poprostu spadkiem napięcia przez duży prąd na świece i dlatego występują chwilowe drobne różnice w odczycie tej temperatury.
Sprawdź korekty na wtryskach , żądaną dawkę a otrzymaną , musisz zrobić pożądaną diagnostyką na zimnym silniku w warunkach kiedy gdy występują problemy z odpalaniem. Jak pojedziesz do speca jak połączą się to zawsze na rozgrzanym powiedzą że jest ok. Auto musi zostać na noc i po mroźnej nocce diagnostyka.
I w tedy wnioski
tomsonPoznań
11-02-2019, 09:58
Oki przekonałeś mnie z tym spadkiem napięcia choć wykres dość realistyczny :)
Na razie wtrysków się nie tykam bo tam widzę mnóstwo kosztów i wielką niewiadomą :( a skoro auto nie dymi jeździ , ma moc a zarazem mało pali tylko kiepski rozruch to poczekam na lepszą pogodę i na wiosnę ruszam z rozbiórką ,aby się dobrać do świec .Od początku je podejrzewałem tylko zmyliło mnie kiedyś odpalenie po zmianie filtra paliwa odpalił od styku nawet, nie usłyszałem jak zakręcił ale to raczej przypadek .
Dam znać jak się sprawa zakończyła - a propos ma ktoś wiedzę czy trzeba wywalać chłodnicę czy jest szansa na dojście (jakiś patent)
Pozdrawiam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.