Zobacz pełną wersję : Nowe alufelgi z aso i dużo cięzarków ?Czy to normalne?
tomasek_PL
05-02-2019, 00:46
Nowe alusy 17'' oryginalne zamontowane fabrycznie na aucie.
Kupując kilka dni temu auto, przyjechałem z swoim kompletem kół zimowych. Letnie w aso mi zdemontowali i założyli zimówki.
W domu po wypakowaniu zauważyłem że alusy, szczególnie 2 szt mają dużo ciężarków. Każde koło po 12 szt., pozostałe koła mają mniej . Dlatego mam pytanie czy to normalne????????
Czy starać się reklamować.
Jutro wrzucę foty felg.
Pozdr.
krowka1978
05-02-2019, 01:30
Jak najbardziej może być 12 sztuk ciężarków na feldze, np. 6 po "zewnętrznej" i 6 po "wewnętrznej". Mam podobnie na 18" (nie pamiętam na ilu).
Tak właśnie w aso felgi wywazaja. Po co 3 ciezarki ciezsze skoro mozna caly plaster wlepic... Porazka.
Jak wychodzi dużo ciężarków to zdejmuje się oponę i przesuwa węglem felgi i znowu się zakład i wyważa aż będzie mało ciężarków. Prawdziwy wulkanizator wie co i jak ale mało kto tak robi klientowi bo to czas i podwójna robota...
Można, tylko trzeba chcieć...
bahamut24
05-02-2019, 13:52
Jak wychodzi dużo ciężarków to zdejmuje się oponę i przesuwa węglem felgi i znowu się zakład i wyważa aż będzie mało ciężarków. Prawdziwy wulkanizator wie co i jak ale mało kto tak robi klientowi bo to czas i podwójna robota...
Można, tylko trzeba chcieć...
Ale po co jak mozna złomu napchać ;)
krowka1978
05-02-2019, 14:28
Tak właśnie w aso felgi wywazaja. Po co 3 ciezarki ciezsze skoro mozna caly plaster wlepic... Porazka.
Założyciel tematu źle tytuł opisał. Z wypowiedzi wynika, że ASO nie wyważało, koła zamontowane w fabryce, a w ASO tylko zdjęli i założyli przywiezione zimówki.
Nowe alusy 17'' oryginalne zamontowane fabrycznie na aucie. Kupując kilka dni temu auto, przyjechałem z swoim kompletem kół zimowych. Letnie w aso mi zdemontowali i założyli zimówki.
W domu po wypakowaniu zauważyłem że alusy,
Albo ja czegoś nie kumam.
tomasek_PL
05-02-2019, 15:52
Tak jak pisałem fabrycznie zamontowane 17''
nightingale79
05-02-2019, 16:04
Ja kupiłem na fabrycznych 16" i kurcze u mnie nie było dużo ciężarków na felgach.
tomasek_PL
05-02-2019, 21:20
Dorzucam fotki tak jak mówiłem felg:
34789
34788
Mam jeszcze jeden dylemat, dwa koła(opony) wyglądają idealnie jak nowe, dwie mają paski na bieżniku trochę przetarte (te kolorowe ). Na zdjęciu położyłem jedną na drugą do porównania.(to są te koła z największa ilością ciężarków na felgach).
Co o tym sądzicie? Ktoś podmienił czy tak z fabryki wyszły?
34790
Dorzucam fotki tak jak mówiłem felg:
34789
34788
Mam jeszcze jeden dylemat, dwa koła(opony) wyglądają idealnie jak nowe, dwie mają paski na bieżniku trochę przetarte (te kolorowe ). Na zdjęciu położyłem jedną na drugą do porównania.(to są te koła z największa ilością ciężarków na felgach).
Co o tym sądzicie? Ktoś podmienił czy tak z fabryki wyszły?
34790
Jaki przebieg samochodu? mierzyłeś bieżnik?
giannini
05-02-2019, 22:18
Niestety te teoretycznie "oryginalne" felgi Fiata to straszne gówno. Nie wiem kto to dla nich odlewa, ale wagowo są bardzo ciężkie, a i jakość i dokładność wykonania taka sobie. Stąd im większa i cięższa felga, tym więcej doważenia. U Ciebie nie jest źle, przyklejone po 30-40 gramów. Ja mam leżące u mnie oryginalne nowe koła 18 z s-design i moje 18 Rial. Nie dość że moje kpl koło jest lżejsze prawie o kilogram, to u mnie po kompensacji jest po 15-20 gramów, a na s-design 40-60 gramów.
Co do pasków na bieżniku, wystarczy że samochód pojechał w fabryce na testy, a później jeszcze ładowacz miał zły dzień i przypalił ze trzy razy kapcia i malowane paski zniknęły. Te koła bez pasków pochodzą na 100% z przedniej osi.
krowka1978
06-02-2019, 00:15
Niestety te teoretycznie "oryginalne" felgi Fiata to straszne gówno. Nie wiem kto to dla nich odlewa, ale wagowo są bardzo ciężkie
Aż tak dalekich wniosków bym nie wyciągał. Którą felgę łatwiej pokrzywić. Oryginał, czy aftermarket? Nie bez znaczenia pozostaje większa waga oryginału.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie dość że moje kpl koło jest lżejsze prawie o kilogram, to u mnie po kompensacji jest po 15-20 gramów, a na s-design 40-60 gramów.
Dokładnie z tymi samymi oponami przełożonymi pomiędzy felgami?
Opony oczywiscie maja znaczenie przy wywazaniu. Ale mozna dac mniej ciezszych i nie bedzie az taki plaster. Oczywiscie to szczegoly i nie ma sie co czepiac az tak. Co do paskow to one szybko giną. Tak jak kolega pisze. Kapec palony jest od wyjazdu z fabryki na plac, pozniej z placu na lawete a z lawety na prom. Na promie palony do zjazdu znowu na plac. Z tego placu na lawete i z lawety na plac w kraju docelowym. Tam znowu palone na lawete ktora wiezie do salonu itd. Zanim Ty go dostaniesz to dobre 50km moze miec nalatane na zimnym silniku i but do spodu nie mowiac o palonym sprzegle...
bahamut24
06-02-2019, 00:42
Auto na pewno nie bedzie mialo nalatane 50km co widac przy odbiorze , moj mial 3 km.
Auto na pewno nie bedzie mialo nalatane 50km co widac przy odbiorze , moj mial 3 km.
Slyszaleś o trybie H na wskaźnikach. Do 200 km można jeździć i skasować na zero przed wydaniem auta.
Auto na pewno nie bedzie mialo nalatane 50km co widac przy odbiorze , moj mial 3 km.
A literkę "H" posiadał przed najechanymi kilometrami?;-);-)
Proponuję znaleźć odpowiedni wątek o przejechanych km w nowym aucie.....
krowka1978
06-02-2019, 08:36
Ale mozna dac mniej ciezszych i nie bedzie az taki plaster.
Wątpię, żeby to robił w fabryce człowiek ;-)
bahamut24
06-02-2019, 10:55
A literkę "H" posiadał przed najechanymi kilometrami?;-);-)
Proponuję znaleźć odpowiedni wątek o przejechanych km w nowym aucie.....
Oczywiście ,że posiadał bo sam to zerowałem gdy miałem już 90 km . 10 km to jest max jaki samochód na H przejeżdza z fabryki do klienta , gdzie 50 km haha
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Slyszaleś o trybie H na wskaźnikach. Do 200 km można jeździć i skasować na zero przed wydaniem auta.
Patrz wyżej ^
Dla mnie bez H to nie nowy samochód i bym takiego nie odebrał.
giannini
06-02-2019, 13:47
Aż tak dalekich wniosków bym nie wyciągał. Którą felgę łatwiej pokrzywić. Oryginał, czy aftermarket? Nie bez znaczenia pozostaje większa waga oryginału.
Ja jednak wolę markowy aftermarket RIAL Made in Germany, niż MOPAR Made in China.
34791
Dokładnie z tymi samymi oponami przełożonymi pomiędzy felgami?
Nie, aż tak ciekawy wagi nie byłem. Zważyłem kpl koło felga chiński Mopar 7,5x18 opona Goodyear Efficientgrip 225/40R18 i kpl koło niemiecki RIAL 7,5x18 opona Dębica UHP2 225/40R18. Co ciekawe Goodyear jest Made in Poland, a Dębica Made in Germany.:cool:
Dla mnie bez H to nie nowy samochód i bym takiego nie odebrał.
Czyli odebrałeś samochód, który nie miał nawet poprawnie zrobionego przeglądu zerowego. Wyłączenie trybu logistycznego jest jednym z punktów jaki powinien być wykonany podczas przeglądu. Niestety przegląd zerowy u większości dealerów , równa się umyciu z grubsza samochodu i wrzuceniu do bagażnika trójkąta i gaśnicy.
Dla mnie bez H to nie nowy samochód i bym takiego nie odebrał.
Czyli odebrałeś samochód, który miał nawet poprawnie zrobionego przeglądu zerowego. Wyłączenie trybu logistycznego jest jednym z punktów jaki powinien być wykonany podczas przeglądu. Niestety przegląd zerowy u większości dealerów , równa się umyciu z grubsza samochodu i wrzuceniu do bagażnika trójkąta i gaśnicy.
a już się zacząłem martwić, że mam lewy samochód, bo jak oglądałem przed zakupem to miał 4km i H, a niecały miesiąc później przy odbiorze 0km i bez H :D
nightingale79
06-02-2019, 14:04
Mój jak go oglądałem na placu jeszcze z karoserią pozaklejaną tym materiałem ochronnym i z foliami we wnętrzu - to miał H. Przy odbiorze już nie miał.
bahamut24
06-02-2019, 14:21
Czyli odebrałeś samochód, który nie miał nawet poprawnie zrobionego przeglądu zerowego. Wyłączenie trybu logistycznego jest jednym z punktów jaki powinien być wykonany podczas przeglądu. Niestety przegląd zerowy u większości dealerów , równa się umyciu z grubsza samochodu i wrzuceniu do bagażnika trójkąta i gaśnicy.
Czekam na zapisy potwierdzajace twoje słowa.
giannini
06-02-2019, 14:29
Nie doczekasz się, bo jest to wewnętrzy nie publikowany dokument FCA tylko do info ASO. Jeżeli będziesz u dealera, poproś kierownika serwisu, jak będzie miał dobry dzień może udostępni Ci do przeczytania i przejrzysz sobie wszystkie punkty przeglądu zerowego. Ja akurat miałem taką możliwość i sobie poczytałem.
krowka1978
06-02-2019, 14:35
Ja jednak wolę markowy aftermarket RIAL Made in Germany, niż MOPAR Made in China.
W moim fabryczne 18" mam Made In Czech Republic :), a aftermarket MAK Made In Taiwan, firma jest z Włoch.
tak dla wyjaśnienia RIAL, ANIZO, ATS jest produkowany w Stalowej Woli[UNIWHEELS], a polska produkcja ATT Częstochowa,
Moje Rial Bavaro są z Stalowej Woli, a co jeszcze opony robią tak nie symetrycznie wagowo że przepaść. Na tych Rial opony Continentale CPC znikome obciążniki a na Dębicach frigo hp2 to po dwa miejsca nałożone obciążniki. Tak że nie tylko felga ale i opony dają ciekawe wyniki przy odważaniu.
tomasek_PL
06-02-2019, 16:10
Mój miał 1km w trybie H :), ale nie zerowałem. Obecnie mam około 400km :)
No jakiś sposób to jest na wibracje kierownicy :roftl:
Miało być zdjęcie z ciężarkami naklejonymi na kierownicy, ale nie wyszło -sorki
jaroslawrak
10-02-2019, 01:51
Alufele ori 17" mocne,wytrzymałe są...wpadłem w dziurę(nie raz), aż amortyzator dobiło do oporu i nic im się nie stało,a z oponą Continental (Germany) niestety tak:
34810
Na każdym z kół letnich są ciężarki od 6 do 10 szt.
maro1500
10-02-2019, 17:20
To fakt, te opony mocno gowniane sa, niby marka premium...
To czy feldze się nic nie stało to się okaże na maszynie dopiero...
Koło się wyważa do opony, felgę krzywa tez można wyważyć na „0.”
Może opony maja fabryczny defekt, ktoś się na nich przejechał i zareklamował? Ktoś podmienił i teraz masz je Ty ;) taka moja teoria
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ASO - wszystko spoko, tylko trzeba brać poprawkę na pewną sprawę. Otóż, mają tam tylko i wyłącznie standardowe rozwiązania do określonej marki motoryzacyjnej.
A przecież jest jeszcze cała masa felg aluminiowych, które wprawdzie nie posiadają emblematu żadnej znanej marki samochodowej, ale pod względem jakości zupełnie nie odbiegają od markowych, a pod względem wizualnym, znacznie je przewyższają.
Pozostaje jeszcze kwestia dbania o felgi aluminiowe. Proponuję jeszcze tutaj sprawdzić co i jak: Jak dobrać odpowiednie alufelgi? – Klub 4×4 Drezdenko (http://klub4x4drezdenko.pl/rodzaje-felg/jak-dobrac-odpowiednie-alufelgi/)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.