Zobacz pełną wersję : Croma gaz
Witajcie. Co sadzicie o zamontowaniu gazu w gronie. Ogolnie zamierzam stac się posiadaczem chromy, tylko jaka wersje wybrać idealna pod gaz. Ze wzgledu na to ze jeździe w mieście diesel odpada. Pozdrawiwm
Wysłane z mojego AGS-L09 przy użyciu Tapatalka
matteus1987
03-02-2019, 10:08
Mam wersje 2.2. Polecam bardzo. Hydrauliczne popychacze zaoszczędza pieniędzy przed regulacja zaworów. Spalanie średnio 10,5 lpg. Instalacja STAG. Przewaga nad silnikiem 1.8 to przede wszystkich hydrauliczna regulacja zaworów i duuuza elastyczność silnika. Wada (może być a nie musi) to rozrzad - u mnie ten problem nie występuje. Ogólnie gdybym miał robić to wszystko jeszcze raz to zrobiłbym tak samo bo zadowolony jestem bardzo
Właśnie co człowiek to inna opinia. Mówisz ze ma wy automatyczne regulacje zaworow, to juz jest przewaga. Benzyny maja silniki opla?
Wysłane z mojego AGS-L09 przy użyciu Tapatalka
Kur.... De coraz mniej aut nadaje się do gazu. 2,2 ma bezpośredni wtryk. W 1.8 regulacja zaworów. Toczki SE kur.... Kupie
Wysłane z mojego AGS-L09 przy użyciu Tapatalka
matteus1987
03-02-2019, 12:22
Głupoty piszesz. 2.2 ma pośredni wtrysk. Tylko końcowe modele miały bezpośredni i miały oznaczenia 2.2i (direct). Zdecydowana większość Cromek 2.2 to pośredni wtrysk który wspaniałe nadaje się do gazu.
matteus1987
03-02-2019, 12:23
Tak to są silniki Opla niestety i trzeba liczyć się z tym ze obydwa tzn 1.8 i 2.2 będą brać olej
ja mam crome 2.2 w gazie. Kolega wyżej podał spalanie gazu na trasie setką(10,5 L). W mieście przy normalnej jeździe 13,5 lpg plus troche benzyny ( ale bardzo szybko się zagrzewa silnik nawet teraz zima potrzebuje z 500-1000 metrów żeby przerzucił na lpg) dlatego ja chyba teraz wleje znowu benzyny przy zmianie kół na letnie.. ;d
U mnie slynny rozrząd siadł i kosztowało mnie to 3150 zł ( wszystko kompletnie co jest pod pokrywą rozrządu- wszystko ze Swag'a ). Jak dla mnie bardzo fajnie przyspiesza- dosć ochoczo zbiera się z wysokich biegów ale pełna moc wiadomo po 4 tyś obrotów. Na pewno nie ma w trasie sytuacji zeby trzeba było wbijać trójke do wyprzedzenia tira ;d Ba! jest na tyle dobrze, że i z piątki się zbiera. Na minus na pewno brak 6tego biegu w manualu - przy 150km/h jest jakies 3700rpm - w kabinie jest przyjemnie ale .. byłoby lepiej jakby się wbiło już szósteczkę. Nie wiem czy to jakoś u mnie ale dla mnie przy 140 wydech wpada w nieprzyjemny rezonans i powstaje buczenie w kabinie i lepiej jest jechac 135 albo 145 byleby nie równo 140...
Ja bym brał 2.2 a nie 1.8 bo sam tak zrobiłem ;D
matteus1987
03-02-2019, 19:20
Z tego co piszesz to masz ustawiony trochę inaczej gaz, jakby większe porcje dostawał. Po pierwsze wbijam w aplikacji każde tankowanie i nawet przy długiej jeździe z prędkością 170 na autostradzie nie przekroczył mi spalania 13l (wtedy 12,6). Ale niestety gorzej się zbiera niż twój z tego co piszesz. Pełna moc od 3 - 4 tys obrotów. Ale to wyprzedzania wbijam trójkę. Jakiej firmy masz instalacje? Jakie miałeś objawy rozrządu? Metaliczne odgłosy czy coś innego?
Na minus na pewno brak 6tego biegu w manualu
Moim zdaniem to powinieneś się cieszyć że nie masz 6 biegu, skrzynia M-32 jest dość kłopotliwa. Pięć lat temu tez chciałem kupić benzynę do gazu ale koledzy z forum mi doradzili że diesel będzie lepszy. Jakoś miałem mieszane uczucia tym bardziej że dotychczas jeździłem Temprą i Mareą na gazie, a teraz jest to mój pierwszy diesel. Fakt jest taki że z auta jestem bardzo zadowolony tym bardziej ze to automat, ale następne auto kiedyś w przyszłości na pewno będzie benzyna.
to ze nie mam skrzyni m 32 to się ciesze ale nie zmienia to faktu ze 6stka by się przydała.
Ja nie wiem jak Ci może przy 170km/h nie przekraczac 12,6 lpg jak przy tej predkości takie spalanie mniejwiecej widnieje na komputerku jako spalanie benzyny więc do tego trzeba dorzucić 2 litry żeby mieszanka byla optymalna czyli jakies 14,6-15 litrów lpg powinno być normą. Może Ty masz za ubogo a nie ja za bogato.. ;d U mnie tak na prawde możesz wbić piątke przy 65 km/h i przy wcisnieciu na gaz auto się miarowo zbiera bez buczenia.
Ja mam sterownik kme nevo, reduktor silver i wtryski yeti.
Objawy rozrządu - rzęcholenie na zimnym przez jakąs minute półtora po odpaleniu, potem cichutko. A potem zamarłem jak wymieniałem olej i co zobaczyłem na filtrze oleju ... zaraz może znajde zdjęcie
Tyle opiłków w oleju- łąnuch był tak luźny że ocierał o obudowe
artirt123
03-02-2019, 23:27
Posiadam Crome 1.8 w gazie i też nie narzekam już trochę nabiłem kilometrów i jak na razie wszystko ok na trasie pali około 10-12 litrów, wada jest jak wyżej piszą skrzynia 5 rzeczywiście brakuje tej 6 i trzeba kontrolować luzy zaworowe które nie są regulowane hydraulicznie. Postawa to dobry warsztat który wie co i jak i nie założy byle czego i odpowiednio wyreguluje. Śmiało mogę polecić ten silnik do gazu.
Witam, od ubiegłego roku jeżdżę cromą 2,2 z lpg STAG, spalanie na miejscu ok 11 litrów gazu, w lecie 10 litrów, w trasie ok 9 przy prędkości 100-110 km/h.
Zrobiłem ok 6 tyś km od zakupu i do tej pory wszystko bez zastrzeżeń....lekko puka w tylnym zawieszeniu-to chyba łącznik stabilizatora, jak się ociepli to wymiana.
Niestety 2,2 ze wzgledu na koszty rozrzadòw, kosztów regulowania zaworow, chybvposzukam psa albo vag
w 2.2 NIE regulujesz zaworow- JEST hydraulika. W 2.2 masz dwie kosztowne sprawy rozrząd i dwumasa.
W 2.2 benzyna jest dwumasa??
z tego co ustalałem - tak
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.