PDA

Zobacz pełną wersję : Dołożone Blue&Me wraz z instalacją



cjotek1992
02-02-2019, 16:09
Witam wszystkich,
Posiadam cromę z 2006 z fabrycznym radiem, bez Blue&me - jako, że chciałem mieć zestaw głośnomówiący + dodatkowo otrzymać możliwość odtwarzania MP3 z pendrive'a pokusiłem się o dołożenie zestawu w swojej cromie.
Wszystko do tej pory wygląda następująco - posiadałem kierownicę z przyciskami multifunkcjii ale tylko do radia, więc wymieniłem je (przyciski) na takie z dodatkową obsługa - także-ten, kierownica załatwiona :) - następnie centralka Blue&me, z ePer'a wynika, że pasują 3 centralki o nr: 51826504, 51862515, 51821269 (ale jak to odczytać "co się z czym je" to nie mam pojęcia, dodam, że sugerowałem się wypocinami kolegów z forum alfaholików, którzy nie wiem jak ale deszyfrują, że dana centralka jest typowa blue&me albo blue&me nav itd... mniejsza już tymi numerami) więc niedaleko mojego miejsca zamieszkania znalazłem dobrą dusze która handluje tymi skarbami, posiada wszystkie 3 numery ALE nr 51826504 wg epera był jako pierwszy montowany oraz był najtańszy (centralka bodajże z fiata Bravo II) :D, więc z oczywistych względów wybór padł na pierwszą centralkę. U tegoż samego mości Pana zaopatrzyłem się w oryginalną wtyczkę i port USB.
Instalacje z wtyczki do radyjka wykonałem sam dzięki alfaholikom, zresztą nic skomplikowanego - wszystkie dane połączeni z tym, co się gdzie łączy, schematy itd. znalazłem w eLearnie od cromy i bravo (eLearn od cromy jest w downloadzie bez B&M, a w Bravo już jest z B&M i z tego co udało mi się dowiedzieć np dzięki ePer to wiem, że były w tych autach te same centralki.
Wszystko mi szło pięknie i gładko aż do teraz, mianowicie - ELM 327 v1.4 na USB + MES 3.9 R1 czy jakoś tak z tym MESem, oczywiście wersja registered od chomika.
Po podłączeniu centralki B&M licznik km MIGA, w MENU komputera na przycisku w aucie mam możliwość ustawienia speed beep'a i ewentualnie wyjście z menu - co się stało z resztą mojego menu i ustawić date i godzinę, jeżeli przed wpięciem centralki B&M odłączyłem akumulator?
Uruchamiam MES'a i co dalej? Musze gdzieś odszukać opcje i uświadomić komputer, że dołożyłem B&M i mają sobie razem współpracować??? Jak wykonuje osiowanie proxi to wyskakuje coś w rodzaju "węzeł info-telematyczny/MS convergence (NIT/NCV) NIEUDANY! Błąd - nieobsługiwana funkcja (albo zamiast funkcji pisze format)" i ni jak nie mogę tego opanować. Nie wiem co jest źle.
Dodam jeszcze coś na temat radia, przed instalacją centralki B&M po naciśnięciu aby źródłem było CD to na wyświetlaczu radia pisało AUX, a w tym momencie po angielsku coś w rodzaju "nie ma nic do odtworzenia".
Czy ktoś byłby wstanie coś podpowiedzieć/ pomóc?
Liczę na każdą sugestie!
Dzięki

manic
02-02-2019, 16:18
Po pierwsze do B&M trzeba mieć radio z 'cyfrowym' aux np. Blaupunkty z Cromy FL tak zeby radio moglo wejść w tryb phone lub media player po podaniu odpowiedniego sygnału przez centralke B&M.

Po drugie robiąc procedure proxy nalezy wskazac w jednej z opcji B&M by zegary to widziały. Nie jestem pewien czy takze zegary nie powinny być zgodne z B&M czyli z FL.

cjotek1992
02-02-2019, 16:54
Dzięki za szybką odpowiedź,
Więc sugerujesz radio z cyfrowym AUX, wydaje mi się, że właśnie takie posiadam choć expertem nie jestem, złączam zdjęcie z opisu pinów kostki ISO oraz miniISO
34750
Odnosząc się jeszcze do zdjęcia moje pytanie brzmi, czy piny opisane we wtyczce miniISO A.AF-R, A.AF (masa), A.AF-L to nie przypadkiem AUX stereo? Sądziłem tak po przejrzeniu forum alfaholików
"Po drugie robiąc procedure proxy nalezy wskazac w jednej z opcji B&M by zegary to widziały. Nie jestem pewien czy takze zegary nie powinny być zgodne z B&M czyli z FL. "
Tego nie jestem ale po wpisaniu u wujka google "blue&me croma" pierwszy filmik z youtube i widzę, że prezenter ma taki sam wyświetlacz jak mój.
A jak wskazać w jednej z opcji - myślisz o wskazaniu opcji w CAN setup pod MESem czy ustawieniu wyświetlacza fizycznie w aucie, do którego niestety mam teraz tylko jedną opcję speed beep więc nie moge nawet ustawić poprawnej daty/godziny.
Zapomniałem wspomnieć, że z poziomu MES'a łącze się z centralką B&M i nie pokazuje ona żadnych błędów, podejrzewam że trzeba w mesie gdzieś (nie wiem gdzie) zmienić jaką opcje (czyt. pierdołę) i wszystko będzie hulać - tym bardziej, że w ePer jest zaprezntowany nr centralki pod mój VIN

manic
02-02-2019, 17:14
Jeśli miałeś opcję AUX naciskając 2 razy CD to obawiam się ze masz analogowy aux. Opcję jaką trzeba przestawić znajdę wieczorem jak będę miał dostęp do MES.

cjotek1992
02-02-2019, 17:23
Dokładnie tak jak piszesz, tylko nie dodałem, że miesiąc po zakupie auta kupiłem radio z MP3, podłączyłem i grało MP3 z płytki jednakże nie było AUX.
Kolejną obawą co do radia z MP3 jest fatk, że nie ma wyprowadzonych pinów w kostce miniISO: A.AF-R, A.AF (masa), A.AF-L, które jak sądze po przejrzeniu tego [159] Instalacja Blue&Me (http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/132601-_159_instalacja_blue_.html) są wpinane do żółtej kostki miniISO (prawej skrajnej) i odpowiadają za kanał prawy, masę oraz kanał lewy (czyż to nie stereo - 2 kanały + masa), wydaje mi się, że mono to tylko 2 kabelki (1 kanał + masa)?????
Czekam na opcję do przestawienia.
Gdybyś był z okolicy to masz u mnie flachę ;) niestety pocztą nie da się wysłać
EDIT: zaczerpnięte z forum alfaholików:
Przy okazji:
- brakujące 12V po stacyjce można podłączyć pod +ANT w radio (sterowanie anteną),
- wtyczka mini iso zielona jest tylko dla wersji bez USB (sygnał mono+mute)
- wtyczka żótła to 3 kable (sygnał stereo) jak na schemacie, wtedy nie ma potrzeby podłączania wtyczki zielonej/niebieskiej.

Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/125682-prosba_uzytkownikow_blue___-3.html#ixzz5eOmWwakS

manic
02-02-2019, 19:46
Co do AUX - tak jak piszesz musisz uzbroić żółte miniiso o kanał lewy A.AF-L, prawy A.AF-R i masę A.AF i to zapewne idzie bezpośrednio od centralki B&M. Nie kombinuj nic z wtyczką zieloną i niebieską. Oczywiście rób to z tym blaupunktem z mp3, on ma cyfrowego aux i radio samo będzie przełączać się w tryb mediaplayera lub phone jak dostanioe sygnał z B&M.

Co do zegarów - spróbuj przestawić opcję w CAN Setup / PROXI ALIGNMENT PROCEDURE > Regulacje > Information displayed (powinno być Type1/Blue&Me). Oczywiście po zmianie trzeba zrobić PROXI ALIGNMENT PROCEDURE.

Co do +12V po stacyjce, nie kombinuj poszukaj w elearn gdzie jest złącze rozgałęziające +12V zabezpieczone odpowiednim bezpiecznikiem i stamtąd weź. Ewentualnie bypass bezpiecznika i wyprowadzenie +12V ze skrzynki bezpieczników.

cjotek1992
02-02-2019, 20:01
Hmmm... I tu zaczynają się schody bo sęk w tym, że wejście stereo i piny do żółtej wtyczki mam tylko przy radiu bez MP3, radio z MP3 jest we wtyczce uzbrojone tylko w BOOSTFR więc uznaję, że muszę zostać przy radiu bez MP3 - no chyba, że brać radio z MP3 i wtedy wpinać się w zieloną wtyczkę w piny (TEL MUTE, TEL AF -, TEL AF +, chociaż wątpię? bo nie wiem który pin z centralki B&M miałby być TEL MUTE??)
Wydaje mi się, że sprawę rozwiąże w CAN Setup / PROXI ALIGNMENT PROCEDURE > Regulacje > Information displayed (powinno być Type1/Blue&Me) i wtedy PROXI ALIGNMENT PROCEDURE.
Co do podłączenia prądu do centralki poradziłem sobie biorąc wszystko z radia i działa, bo mogę się podłączyć MESem do centralki B&M, jedynie co nie idzie póki co to PROXI ALIGNMENT PROCEDURE, a na forum alfaholików czytałem jednego posta w którym właśnie opcja Information displayed czy jakoś tak stwarzała problemy.
Nie wiedziałem tylko gdzie tej opcji szukać, teraz nie jestem wstanie tego sprawdzić ale pewnie koło 22giej, 23trzeciej uda mi się tym pobawić ;)
Dam znać czy pomogło czy nie.
Wielkie dzięki

manic
02-02-2019, 20:48
To bardzo dziwne z tym radiem, że usunięte ma te trzy szpilki bo jak rozumiem to już z radia nie wychodzą.

Nie chcę być złym prorokiem co do tych zegarów bo w elearn są wyszczególnione zegary pod b&m opcja E4J3 a jeśli tak to zacznynają się schody.

cjotek1992
02-02-2019, 20:54
Mógłbyś zrobić screenshoot'a tego wyszczególnienia, rysunków technicznych tychże zegarów z eLearn?
Jakoś nie umiem tego u siebie znaleźć.
Też mi się to wydaje dziwnie ale niestety tak mam z tymi radiami - na tym radiu z MP3 jak jest naklejka z rozpiską pinów to też nie widnieją te piny z żółtej kostki, czyli fabrycznie już ich tam nie było

manic
02-02-2019, 21:03
Opcja E4J3. Oczywiście chodziło o eper a nie elearn
34752

cjotek1992
02-02-2019, 23:10
Masz rację, ja mam 51735924 i w CAN SETUP nie mam opcji Information displayed...
ePer podaje tak jak już wspomniałeś 51786929 i nie mogę takowego znaleźć :(
Ciekawe czy z cromy po lifcie by pasowało i jaki to jest nr katalogowy, 51838772, 51809901?
Tylko, że tam było chyba blue&me nav, czy dało by się to połączyć z blue&me bez nawigacji, a może z gromy wersji benzynowej? Jak myślisz?

manic
02-02-2019, 23:42
Obawiam się że moze nie udać się zmiana zegarów na po FL. Był juz taki wątek w necie.

cjotek1992
03-02-2019, 15:28
Wygląda na to, że masz rację.
Jutro trzeba będzie wykonać telefon do ASO i tyle.
Temat zostawiam otwarty, jak się dowiem co i jak, to dam znać.
Oczywiście nie mogę sobie dać spokoju i przeglądałem schemat podłączenia liczników w eLearn od mojej cromy, i co się okazuje, że licznik z wersji 120KM mimo innego nr części 51786930 (to jest wersja do B&M) ma identyczny schemat PINów - jutro postaram się potwierdzić to info w serwisie ASO.
Życzcie mi szczęścia bo to jedyny licznik na aukcji jaki spotkałem :D

manic
03-02-2019, 20:19
Układ pinów może być taki sam ale już niekoniecznie jako host sieci CAN może być rozpoznany przez BC - krótko mówiąc body komputer cromy przed FL jeszcze prawdopodobnie nie wiedział co to B&M i może się z tym licznikiem nie dogadać. Przykładem niech będą liczniki do wersji FL, które zostały lekko zmodyfikowane już po liftingu po wprowadzeniu przez fiata instant nav bo poprzednie liczniki nie były zgodnym hostem CAN w przypadku funkcji mycar i nie były w pełni kompatybilne z instant nav. Oczywiście życzę Ci by było inaczej.

cjotek1992
12-02-2019, 18:36
Więc, tak.
Co do zegarów, zwróciłem uwagę na to aby licznik poliftowy zgodny z B&M był z tej samej wersji silnikowej co moja croma (czyli 1.9jtd 150KM, 2.4jtd i 2.2 benzyna) - więc zegary działają w 100% ale niestety licznik kilometrów mruga i nie da się go zaprogramować (body komputer go nie umie obsługiwać, mimo że wszystko działa).
Do B&M do którego dorobiłem całą instalację "spod" radia wgrałem polski język, centralka zasterowała radiem i przemówiła polskim głosem, niestety jej Body komputer również nie zna i nie idzie jej wyosiować proxi.
Miałem u Siebie kierownicę mutlifunkcyjną pod radio, więc żeby działo w B&M chociaż sterowanie głosem, dołożyłem przyciski z InstantNav ale wygląda na to, że niestety potrzebuje przyciski z B&M, bo tymi od InstantNav nie mogę poprosić B&M aby mnie posłuchała - czy ktoś z forumowiczów wie może czy faktycznie jest tak jak myślę, czyli że potrzebuje przyciski z B&M aby sterowały centralką B&M i te od InstantNav nie pasują??
I pytanie za 1000punktów, orientuje się ktoś czy BODY komputer z wersji poliftowej bedzie działał w mojej cromie przed liftem - nie wiem na 100&z ale tak na 95% jest przekonany, że instalacja elektryczna i podłączenia pinów obu centralek są takie same.
Proszę o odpowiedź kogoś zorientowanego, na innym forum czytałem że licznik nie będzie na 100% działać a jednak działa, gdybym się uparł to dało by się zrobić tak, aby licznik nie migał i działał ale włączał by się dopiero po około 5seknudach od uruchomienia silnika.
I jeszcze jedn o pytanie, czy ktoś z forumowiczów ma CROMĘ przed liftową i ma fabryczne B&M??:roll:
Pozdrawiam

cjotek1992
23-03-2019, 08:47
Gdyby kogoś to jeszcze interesowało to wszelkie moje wątpliwości zostały rozwiane, problemy rozwiązane.
W skrócie mogę napisać tak - Zamontowałem fabryczne Blue&Me i wszystko działa jak należy!
Nie odbyło się bez problemów i przyznam szczerze, ze gdyby nie pewien kolega z naszego forum to ani ASO, ani najlepsi elektronicy samochodowi w tym kraju, ani nawet firma która szczyci się tym, że potrafi cuda z fiatem zrobić nie dała rady. Dosłownie nikt nie potrafił nauczyć body komputera "rozmawiać" z Blue&me oprócz jednej osoby, za co bardzo serdecznie dziękuje.
Tak więc koniec końców dołożenie fabrycznego Blue&me to tylko chęć, że chce się to zrobić. Jeżeli chciałby ktoś dołożyć B&M to od strony instalacji chętnie pomogę, trzeba się zaopatrzyć w: Centralkę B&M (ja mam z bravo o numerze 51826504), port USB, wtyczkę do centralki do którego trzeba dorobić i podpiąć przewody (praktycznie wszystkie spod radia + USB + mikrofon), mikrofon od Blue&me, sterowanie kierownicy (może być od radio-nawigacji) i radio z wejściem AUX (można to sprawdzić dwukrotnie naciskając przycisk CD na radiu - wyświetli się AUX, wtedy radio jest takie jak się należy)
Pozdrawiam Sławek !

Zawaś
19-10-2022, 01:22
Gdyby kogoś to jeszcze interesowało to wszelkie moje wątpliwości zostały rozwiane, problemy rozwiązane.
W skrócie mogę napisać tak - Zamontowałem fabryczne Blue&Me i wszystko działa jak należy!
Nie odbyło się bez problemów i przyznam szczerze, ze gdyby nie pewien kolega z naszego forum to ani ASO, ani najlepsi elektronicy samochodowi w tym kraju, ani nawet firma która szczyci się tym, że potrafi cuda z fiatem zrobić nie dała rady. Dosłownie nikt nie potrafił nauczyć body komputera "rozmawiać" z Blue&me oprócz jednej osoby, za co bardzo serdecznie dziękuje.
Tak więc koniec końców dołożenie fabrycznego Blue&me to tylko chęć, że chce się to zrobić. Jeżeli chciałby ktoś dołożyć B&M to od strony instalacji chętnie pomogę, trzeba się zaopatrzyć w: Centralkę B&M (ja mam z bravo o numerze 51826504), port USB, wtyczkę do centralki do którego trzeba dorobić i podpiąć przewody (praktycznie wszystkie spod radia + USB + mikrofon), mikrofon od Blue&me, sterowanie kierownicy (może być od radio-nawigacji) i radio z wejściem AUX (można to sprawdzić dwukrotnie naciskając przycisk CD na radiu - wyświetli się AUX, wtedy radio jest takie jak się należy)
Pozdrawiam Sławek !


Niemożliwe okazało się wykonalne! Są osoby które mają takie doświadczenie i wiedzę w Fiacie że ASO to są przy nich amatorzy...
Osobiście szukam informacji odnośnie instalacji elektrycznych w Cromie po FL. Czy są w nich wyciągnięte wiązki pod wyposażenie jakiego fabrycznie dany egzemplarz nie miał. Na przykład podgrzewane i sterowane siedzenia, elektryczne lusterka itd. Może ta osoba która ci pomagała będzie w stanie się wypowiedzieć w tej kwestii?