PDA

Zobacz pełną wersję : Skontroluj silnik



gilbert3
27-01-2019, 20:56
No to pierwsze koty za płoty, 8k na blacie, t-Jet bez gazu, dzisiaj wyskoczyło "skontroluj silnik". Żadnych objawów brak, jedzie normalnie.
Trochę słabo patrząc na przebieg.
Będę informować po wizycie w ASO.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Qvadrat
27-01-2019, 21:46
Dziś mi tez na benzynie wywaliło check. Zapaliłem i odśnieżalem i jak wyłączyło się ssanie to wywaliło check. Po 5 uruchomieniach zniknął. Zostal tylko w historii zapis w apce w telefonie. To już 3 check na benzynie w takiej samej sytuacji. Nie mam czasu do aso jechac a trzeba...

bahamut24
27-01-2019, 21:52
No dobra check wyskoczyl, z autem wszystko ok , jedziesz do aso to że tak spytam po co ten temat? Jest już kilka podobnych
https://fiatklubpolska.pl/silniki-benzynowe-tipo-534/migajacy-check-engine-43044/4#post350979
https://fiatklubpolska.pl/silniki-benzynowe-tipo-534/check-engine-35273/2#post283701

gilbert3
27-01-2019, 22:06
No dobra check wyskoczyl, z autem wszystko ok , jedziesz do aso to że tak spytam po co ten temat? Jest już kilka podobnych
https://fiatklubpolska.pl/silniki-benzynowe-tipo-534/migajacy-check-engine-43044/4#post350979
https://fiatklubpolska.pl/silniki-benzynowe-tipo-534/check-engine-35273/2#post283701Nowy temat jest po to, żebyś wiedział co cię czeka ;)
Wiem, że to może być wkurzające, gdy tobie takie rzeczy się nie przytrafiają, jednak chciałbym zaznaczyć, że auto ma aż 8 tys przebiegu. To chyba rekord, używam aut od jakiś 20 lat i nigdy nie miałem check engine, nawet w trupach bez serwisu od kilku lat po 300 tys przebiegu, a co dopierow Tipo trzymanym w garażu, dmuchanym i chuchanym po 8k. ;)

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

FiatPrime
27-01-2019, 23:12
dopierow Tipo trzymanym w garażu, dmuchanym i chuchanym po 8k.
The, Majster? Dla kogo pracujesz? Dacia, Opel, Hyundai? 8k? T Jet bez LPG? Nie no...

bahamut24
27-01-2019, 23:16
Niestety ale z riposta nie trafiles i gdybys poczytal dokladniej forum to bys wiedzial ze przy ok 10k km nie chcial mi odpalic, gdy za ktoryms razem zaskoczyl i czesciowo wyjechalen z garazu zaswiecila mi sie choinka. Check+odciecie paliwa+ brak możliwości odpalenia auta a to wszystko gdy auto w polowie stalo w garazu a w polowie na drodze.

manio20
27-01-2019, 23:25
też miałem ostatnio "skontroluj silnik" po odpaleniu na mrozie wprawdzie w grande punto (100 tys przebiegu) ale zawsze. Po trzecim uruchomieniu komunikat znikł. Może to po prostu widzimisie komputera? Wcześniej zdarzały się różne sytuacje (mówię o punto) np. kilka razy pojawiał się błąd wspomagania i przez chwilę nie było wspomagania, po ponownym uruchomieniu wróciło do normy, albo nie mogłem uruchomić okien elektrycznych, po restarcie wszystko w porządku, także może to nie są aż takie poważne sprawy, chociaż do ASO można zajrzeć na wszelki wypadek

gilbert3
27-01-2019, 23:28
The, Majster? Dla kogo pracujesz? Dacia, Opel, Hyundai? 8k? T Jet bez LPG? Nie no...:) fiatprime
spodziewałem się Ciebie :)
Nadal uważam, że Tipo to fajny samochód, dużo zależy teraz od ASO.
Bądź co bądź to serwis nie tylko Fiat, ale Seat, Alfa, Jeep. Zobaczymy.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

bahamut24
27-01-2019, 23:33
:) fiatprime
spodziewałem się Ciebie :)
Nadal uważam, że Tipo to fajny samochód, dużo zależy teraz od ASO.
Bądź co bądź to serwis nie tylko Fiat, ale Seat, Alfa, Jeep. Zobaczymy.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Reiski auto...? Nie spodziewaj sie cudów, za duzo ludzi tsm jezdzi i ida na ilosc. Uwazaj na przegladzie , wgniataja progi... lepiej jak trafisz do takiej blondyny , mistrz serwisu chyba, czesto siedzi po lewej obok stanowiska mitsubishi niz do cwaniaczka michała. Sprawdzaj zawsze auto za nim wyjedziesz.

gilbert3
27-01-2019, 23:34
Niestety ale z riposta nie trafiles i gdybys poczytal dokladniej forum to bys wiedzial ze przy ok 10k km nie chcial mi odpalic, gdy za ktoryms razem zaskoczyl i czesciowo wyjechalen z garazu zaswiecila mi sie choinka. Check+odciecie paliwa+ brak możliwości odpalenia auta a to wszystko gdy auto w polowie stalo w garazu a w polowie na drodze.Czytam to forum, choć nie pamiętam wszystkich co się komu przytrafia - w końcu forum to nie centrum świata. ;)
We większości są to przypadki z 1.4/95 i LPG, dlatego napisałem ten post, niech wiedzą, że nie są sami :)


Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

gilbert3
27-01-2019, 23:43
Reiski auto...? Nie spodziewaj sie cudów, za duzo ludzi tsm jezdzi i ida na ilosc. Uwazaj na przegladzie , wgniataja progi... lepiej jak trafisz do takiej blondyny , mistrz serwisu chyba, czesto siedzi po lewej obok stanowiska mitsubishi niz do cwaniaczka michała. Sprawdzaj zawsze auto za nim wyjedziesz.

Przegląd za mną (u Michała), teraz już bliżej końca gwarancji niż dalej. Zobaczymy, ASO nigdy nie jest i nie bylo mistrzem serwisu, ale całe szczęście znam ludzi, którzy będą chcieli mi pomóc jeśli coś pójdzie źle.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

FiatPrime
28-01-2019, 04:07
spodziewałem się Ciebie
Nadal uważam, że Tipo to fajny samochód, dużo zależy teraz od ASO.
Fajny, niefajny. Ja też nigdy nie napisałem, że tragiczny - tylko mało trwały na tle konkurencji w tych pieniądzach.

W sumie latka lecą, mądrzejsi jesteśmy po czasie. Najlepiej wyjdą na tym Ci co będą zaraz brać auta 2-3 letnie na rynku wtórnym gdzie Turecki szajs co się wysypał będzie już zmieniony na lepsze zamienniki. Zwłaszcza jeśli chodzi o sedana.

Niesmak pozostaje.

I dalej się upieram, że krzywo naciskasz pedał gazu. Samo się nic nie dzieje. Albo Taxi. Zwłaszcza, że to T-Jet. Innego LOGICZNEGO wytłumaczenia nie ma.

bahamut24
28-01-2019, 06:34
Czytam to forum, choć nie pamiętam wszystkich co się komu przytrafia - w końcu forum to nie centrum świata. ;)
We większości są to przypadki z 1.4/95 i LPG, dlatego napisałem ten post, niech wiedzą, że nie są sami :)


Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Tylko jak ktos nastepny bedzie mial taki problem to zamiast jeden bedzie musial przeczytać wiele takich samych, a twój tez jest w sumie o niczym , kodów błędu nie ma, auto jezdzi bez objawow. W sumie nie moj cyrk nie moje malpy ale na normalnym forum admin jest aktywniejszy.

krowka1978
28-01-2019, 09:18
też miałem ostatnio "skontroluj silnik" po odpaleniu na mrozie wprawdzie w grande punto (100 tys przebiegu) ale zawsze. Po trzecim uruchomieniu komunikat znikł. Może to po prostu widzimisie komputera? Wcześniej zdarzały się różne sytuacje (mówię o punto) np. kilka razy pojawiał się błąd wspomagania i przez chwilę nie było wspomagania, po ponownym uruchomieniu wróciło do normy, albo nie mogłem uruchomić okien elektrycznych, po restarcie wszystko w porządku, także może to nie są aż takie poważne sprawy, chociaż do ASO można zajrzeć na wszelki wypadek

W przypadku GP najczęściej oznacza problem z akumulatorem, albo zerwanym przewodem masowym. Zaczyna się od komunikatu i kontrolki "przegrzanie płynu" podczas rozruchu na zimno.

nightingale79
28-01-2019, 11:02
Też bym obstawiał że to coś z prądem. Jak jest zimno to różnie bywa z akumulatorem.

gilbert3
28-01-2019, 13:18
Tylko jak ktos nastepny bedzie mial taki problem to zamiast jeden bedzie musial przeczytać wiele takich samych, a twój tez jest w sumie o niczym , kodów błędu nie ma, auto jezdzi bez objawow. W sumie nie moj cyrk nie moje malpy ale na normalnym forum admin jest aktywniejszy.Nowy wątek jest założony, ponieważ w wątkach dotyczących konkretnych tematów są czasem takie bzdury, że aż szkoda patrzeć. Wchodzisz w wątek o ubezpieczeniach, mnóstwo postów, z czego tylko kilka o ubezpieczeniach. Tak samo tu i teraz - dyskusja nie wiadomo o czym (zasady moderacji?). Tak, skorzystałem z wyszukiwarki pod kątem komunikatu i zwracane wyniki pochodziły z kącików dotyczących innych modeli.

Błąd wyskoczył pod koniec trasy, więc nie zauważyłem objawów. Dzisiaj mam wrażenie (chyba że to efekt psychologiczny), że auto jest słabsze. Z drugiej strony jadę tylko tam, gdzie muszę i jak najdelikatniej - stąd może wrażenie ospałości auta.
Błąd nie zniknął po 5 uruchomieniach silnika.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

tipomirek
28-01-2019, 13:25
Też bym obstawiał że to coś z prądem. Jak jest zimno to różnie bywa z akumulatorem.

Mnie wywaliło checka przy pierwszym mrozie ,było ok -8 ,pojawił się po ok 2 kilometrach od uruchomienia silnika ,z silnikiem nic się nie działo ,jechałem dalej pod kila adresów ,po może 5 odpaleniu check zgasł i potem przez rok się nie zapalił ,może komp zgłupiał przy pierwszym mrozie ,potem już przyzwyczaił się :smile:

giannini
28-01-2019, 19:24
a co dopierow Tipo trzymanym w garażu, dmuchanym i chuchanym po 8k.

Z drugiej strony jadę tylko tam, gdzie muszę i jak najdelikatniej - stąd może wrażenie ospałości auta.

A ja napiszę poraz kolejny. Z samochodem na gwarancji nie można się pieścić. Jak silnik zagrzany, kręcić w pełnym zakresie obrotów i ogólnie użytkować samochód intensywnie. Jak mają wyjść jakieś babole i coś ma się zesrać, niech stanie się w okresie gwarancji i niech koszty ponosi producent. Jeszcze tym bardziej jak robisz takie śmieszne przebiegi roczne.

jacek2
29-01-2019, 07:41
A ja w końcu pierd**nę tutaj na zawał. Niech mi ktoś wytłumaczy jak to jest? Siła sugestii tych samochodów czy jakaś zmora tutaj na forum panuje. Czytałem wątek o pękniętych szybach, że miękkie, z "gównolitu"- i co szyba mi jebła od kamienia. Mam kreskę 30cm po stronie pasażera. Z wymianą czekam aż będzie cieplej, chyba że kreska poszybuje dalej. Następnie: czytam o wyciekach z ukł chłodzenia, nieszczelności przy zbiorniczku wyrównawczym- za kilka dni rozszczelnił się zbiorniczek w moim tipo. Teraz trafiłem na opis żółtego żyda który mówi skontroluj silnik. I mam tego dość: wczoraj wieczorem zapalił się check i u mnie..............
O co tu chodzi???? co się nowego pokaże na forum- to"mam i ja"
Jak nie byłem zarejestrowany tutaj to żyłem w nieświadomości i auto się nie psuło. Teraz co wyczytam nowego dopada i mnie.
:mad::mad::red_kartka::autko: Chyba Panowie przestanę się tu udzielać i zaglądać- pewnie się rozstaniemy...............

A tak na marginesie za m-c kończy się 2-letnia gwarancja, najechane na chwilę obecną 29 tysi z hakiem małym.....

Talarsw
29-01-2019, 08:43
Jak masz gaz to poczytaj na forum o instalacjach do silnika 1.4 95km

jacek2
29-01-2019, 09:26
Jak masz gaz to poczytaj na forum o instalacjach do silnika 1.4 95km

No właśnie nie mam gazu. Nic coby przeszkadzało tuptusiowi w jego normalnym życiu. Dostaje regularnie w pi**ę, nie mulę go ale też nie kręcę poza czerwone pole. Ma u mnie dobrze, jest myty pielęgnowany, sprzątany. Powinien być wdzięczny, a nie jest.....:mad:

kammar
29-01-2019, 09:46
Jak widzę te Wasze 'tuptusie, tipulce, tipki' to mi się nóż w kieszeni otwiera. Dorośli faceci a gadają/piszą jak małe dzieci. Pewnie w portfelu niejeden ma "pieniążki" zamiast pieniędzy?
A myślałem, że tylko na forum Mercedesów ludzie mieli kompleksy i było co chwila "bez gwiazdy nie ma jazdy", "mój Mesiu..." itp....
Ludzie no...

Sorry za offtop, już siedzę cicho.

jacek2
29-01-2019, 10:35
kammar- odwal się, każdy może nazywać swoje rzeczy po imieniu jak chce, a tobie nic do tego. Może cię zainteresuje że mój kot ma na imię Okurwieniec- to też ci się pewnie nie spodoba,;-)
Ważne że każdy ma swój kąt zainteresowań i to jest godne pochwały, a nie takie tam gadanie jak ktoś nazywa swój bolid.....

jacek2
29-01-2019, 12:06
kammar to wszystko do ciebie to w formie żartu nie bierz tego na poważnie...... Jakiś humor tego forum musi być przecież zachowany- no nie?:autko::dresik:

gilbert3
29-01-2019, 22:32
Błąd jednak zniknął przed wycieczką do serwisu. Wg serwisu jakiś błąd raportuje czujnik sprzęgła - niespecjalnie w to wierzę, że to ten czujnik. Samochód jeździ jak złoto.

bahamut24
30-01-2019, 00:29
Numer błędu? Skoro nie wierzysz serwisowi trzeba kupic kostke do obd i samemu diagnozowac.

FiatPrime
30-01-2019, 05:32
Wg serwisu jakiś błąd raportuje czujnik sprzęgła - niespecjalnie w to wierzę, że to ten czujnik.

https://fiatklubpolska.pl/instalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538/diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-34744/15#post347572

Hy. Hy. Hy.

Też już było.

jacek2
30-01-2019, 07:50
No a u mnie chyba się naprawiło, i żółty żyd zgasł, albo ja go skasowałem nieświadomie. Podczas jazdy się zatrzymałem i zacząłem męczyć wszystkie kostki elektryczne pod maską, Co udało mi się rozpiąć to rozpiąłem, poruszałem klemami od aku, i po ponownym uruchomieniu check zgasł. Teraz chwilowo spokój- się nie zapala.
A tak na marginesie -jak rozpiąć niektóre połączenia elektryczne- te kostki co to mają żółte wstawki w sobie jakieś. Na niektórych poległem. Za chlere nie wiem jak je rozpiąć. Szybciej uda mi się je zniszczyć niż ulegną rozłączeniu. (dupa ze mnie nie elektryk):mad:

krowka1978
30-01-2019, 08:40
https://fiatklubpolska.pl/instalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538/diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-34744/15#post347572

Hy. Hy. Hy.

Też już było.

Za to w innych te czujniki nie padają HY, HY. W Daczkach za to nic się nie dzieje. Z ciekawości wpadłem na forum spojrzeć na posty...
Jedna z ciekawostek "Hy, Hy".
DACIA DUSTER - KLUB POLSKA :: Zobacz temat - mróz i brak kamer oraz czujnika martwego pola SCE Prestige (http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=1638)
Z lepszych odpowiedzi "za dużo elektroniki" :crazy:
Następny
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=600

Ciekawe, co? Takie super miały być, ale stronniczość górą:!:

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Błąd jednak zniknął przed wycieczką do serwisu. Wg serwisu jakiś błąd raportuje czujnik sprzęgła - niespecjalnie w to wierzę, że to ten czujnik. Samochód jeździ jak złoto.

To nie wierz jak chcesz - kodu błędu nie widziałeś, ASO olało temat... Uszkodzony czujnik ma różne efekty uboczne, czasem dość dziwne.

FiatPrime
30-01-2019, 09:42
Za to w innych te czujniki nie padają HY, HY. W Daczkach za to nic się nie dzieje. Z ciekawości wpadłem na forum spojrzeć na posty...
Jedna z ciekawostek "Hy, Hy".
DACIA DUSTER - KLUB POLSKA :: Zobacz temat - mróz i brak kamer oraz czujnika martwego pola SCE Prestige
Z lepszych odpowiedzi "za dużo elektroniki"
Następny
DACIA DUSTER - KLUB POLSKA :: Zobacz temat - Awaria - nowe! 1 miesięczne autko (http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=600)

Ciekawe, co? Takie super miały być, ale stronniczość górą

Stronniczość?

Nadmieniłem koledze, że to samo już przerabiałem. Palcem wskazałem post. Widać tyczy zarówno tych niedbających taksówkarzy jak i trzymających pod kocem w garażu właścicieli T-Jet'a. Tak bardzo Cię boli, że po za Tipo mam jeszcze Dustera? Kilku z was z uporem maniaka co chwilę to przytacza. Nie wiem co wnosi do problemu czujnika sprzęgła?

Znowu chciałeś się wykazać? Ty nawet Tipo nie masz, a się "produkujesz". Z naciskiem na "produkujesz", bo przeglądając ostatnie 20 postów ponad połowa to zaczepki i pyskówki nie związane z tematem.

Zaraz znowu trafisz na kogoś kto się do Ciebie przyczepi to będziesz sądem i prokuraturą straszyć. Na tydzień, dwa się uspokoisz i znowu to samo. Jak z nastolatkiem. Choć niektóre bardziej kumate uczą się na błędach. Jak Cię boli, to nie patrz.

bahamut24
30-01-2019, 09:59
FiatPrime i krówka i znowu impreza :food::food::food: ����

tox88
09-02-2019, 00:36
W grudniu wywaliło mi kontrolkę silnika, i także wymienili mi czujnik położenia sprzęgła.

Qvadrat
09-02-2019, 15:01
I od tej pory już spoko?

tox88
11-02-2019, 01:07
I od tej pory już spoko?

Po wymianie czujnika wszytko ok, kontrolka się nie zapaliła powtórnie.

FiatPrime
11-02-2019, 13:15
U mnie też po incydencie, rozebraniu i wyczyszczenia - działa.

jacek2
11-02-2019, 13:38
U mnie po przeczyszczeniu czujnika położenia wału korbowego (jeśli dobrze ogarniam nazwę- to to cóś przy kole pasowym takie dziwadło) i rozłączeniu dostępnych kostek elektrycznych pod maską (tych które się dało wypiąć- innych nie potrafiłem rozłączyć) heck zgasł momentalnie. Nie mam pewności czy moje działania na to wpłynęły, ale do tej pory kontrolka się nie aktywuje. I oby tak pozostało....

mardas
13-02-2019, 13:39
A ja w końcu pierd**nę tutaj na zawał. Niech mi ktoś wytłumaczy jak to jest? Siła sugestii tych samochodów czy jakaś zmora tutaj na forum panuje. Czytałem wątek o pękniętych szybach, że miękkie, z "gównolitu"- i co szyba mi jebła od kamienia. Mam kreskę 30cm po stronie pasażera. Z wymianą czekam aż będzie cieplej, chyba że kreska poszybuje dalej. Następnie: czytam o wyciekach z ukł chłodzenia, nieszczelności przy zbiorniczku wyrównawczym- za kilka dni rozszczelnił się zbiorniczek w moim tipo. Teraz trafiłem na opis żółtego żyda który mówi skontroluj silnik. I mam tego dość: wczoraj wieczorem zapalił się check i u mnie..............
O co tu chodzi???? co się nowego pokaże na forum- to"mam i ja"
Jak nie byłem zarejestrowany tutaj to żyłem w nieświadomości i auto się nie psuło. Teraz co wyczytam nowego dopada i mnie.
:mad::mad::red_kartka::autko: Chyba Panowie przestanę się tu udzielać i zaglądać- pewnie się rozstaniemy...............

A tak na marginesie za m-c kończy się 2-letnia gwarancja, najechane na chwilę obecną 29 tysi z hakiem małym.....

Hehe ,I dlatego ja tu jestem tylko dorywczo , w konkretnych przypadkach kiedy potrzebuję uzyskać choć w minimalnym stopniu odpowiedź lub podpowiedź ,i nawet czytając niektóre komentarze to robię to wybiórczo bo są bez sensu hehe . Siedząc tu non stop i wszystko komentować włącznie z kłótniami , o coś co jest dla mnie rzeczą oczywistą to nie dla mnie ,także życzę wytrwałości z "Kosmitami " Jacek2 no i bezawaryjnej jazdy ! :lol:

jacek2
13-02-2019, 13:48
Madras, dziękuję za słowa otuchy, szczególnie jeśli chodzi o wytrwałość w stosunku do kosmitów.......

Kot66
13-02-2019, 16:10
..:) jacek2 a LPG masz ??...bo jak tak to glowica na bank do roboty bedzie... :)...hehe... :) pozdrow kosmitow...:)..

jacek2
14-02-2019, 07:59
Nie gazu nie posiadam, i chyba go nie będzie..... ale nastój mój jakoś popadł w niełaskę...:mad:

mardas
14-02-2019, 10:15
Nie gazu nie posiadam, i chyba go nie będzie..... ale nastój mój jakoś popadł w niełaskę...:mad:

i u mnie też nie będzie Tipek łyka bene w hektolitrach i zapierdala jak ruska katiusza hehe :lol: , za to mam w swoim zabytku PRLu poldku, więc sobie oszczędność na paliwie w ten sposób zrekompensuję hehe .Zatem Gasssssssss do dechy ! ale to dopiero późną wiosną :lol: A co do nastroju Jacek ? to więcej luzu i dystansu do siebie ,a "kosmitów" wypiepszać do ich galaktyki (blokując ich ja tak to robię ) i olewać i gwarantuję Ci że wróci nastrój \\:D/\\:D/\\:D/:piwko:

jacek2
14-02-2019, 10:25
Jak dobrze zrozumiałem- posiadasz poloneza?????
Witaj w klubie..... mój to roczni "88...
hehe, w dobrym stanie. Pieszczoszka taka moja na ciepłe i słoneczne dni....

mardas
14-02-2019, 12:09
Jak dobrze zrozumiałem- posiadasz poloneza?????
Witaj w klubie..... mój to roczni "88...
hehe, w dobrym stanie. Pieszczoszka taka moja na ciepłe i słoneczne dni....

Dokładnie .Mój to rocznik 2000 GSI 1.6 + klima fabryczna i też w b.dobrym stanie ! także Witaj w Klubie !.:drive::drive::drive::kawka::smile:
I jak by co to zapraszam na forum ; FSO-Polonez Tuning Klub - Indeks (http://forum.fsoptk.pl/index.php)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


..:) jacek2 a LPG masz ??...bo jak tak to glowica na bank do roboty bedzie... :)...hehe... :) pozdrow kosmitow...:)..

hehe dobre i dołączam się do pozdrowień :yahoo::yahoo::jezdzca::jezdzca:\\:D/\\:D/:bravooo::bravooo::zgoda:haha

jacek2
14-02-2019, 14:12
Jestem na tym portalu zarejestrowany, i czasami coś uda mi się napisać. Mam ten sam nick co tutaj. Więc widzę że jesteśmy razem:party!::kawka:

mardas
14-02-2019, 18:47
Zatem :kawka:i:dresik:

Przemek88857
16-03-2019, 13:27
U mnie wczoraj pojawiły się dwa komunikaty:
1. Awaria systemu EOBD/wtrysku
2. Awaria systemu Start&Stop

Kilkukrotnie odpalałem silnik i nic nie chciało zgasnąć. Silnik chodził normalnie. Dopiero dzisiaj rano komunikat zniknął. Wizytę w serwisie mam umówioną na najbliższy wtorek.

harry.wesoly
16-03-2019, 18:54
Jaki przebieg masz? Czy jeździłeś na start/stop?

Przemek88857
16-03-2019, 19:55
Przebieg niewielki, bo zbliżam się do 16 tys. km. Po wyjeździe z salonu od razu system S&S wyłączyłem.

marx30
16-03-2019, 21:46
nie przeżywajcie jak wszystko działa. bład przemijający i tyle

wkk01
18-03-2019, 12:27
Często tego typu objawy daje czujnik położenia pedału sprzęgła. Możesz spróbować przeczytać kody błędów jakimś skanerem, albo, jeśli ponownie pojawi się ten błąd, zobacz czy jak jesteś na luzie i puszczasz sprzęgło to podbija obroty. Można też sprawdzić próbując uruchomić tempomat - nie da się uruchomić i pokaże błąd na wyświetlaczu między zegarami. Ale to tylko wtedy jak po raz pierwszy zapali się check.

davbog
25-03-2019, 10:00
tak kazdy chce benzynke bo Diesel drogi i sie psuje jakos z tego co czytam to wy macie problemy 1.4 95km i 1.4 120 ja mam 1.6 mjet na programe na 154 km i juz 78450 km i jeszcze nic sie niedzialo :)

jacek2
25-03-2019, 10:39
A u mnie dziś rano znów niespodzianka. 1 km od domu zapalił się rano check. i już tak zostało.Sprawdzę jeszcze jak podaje #50 czy tte objawy u mnie występują....

bahamut24
25-03-2019, 11:40
tak kazdy chce benzynke bo Diesel drogi i sie psuje jakos z tego co czytam to wy macie problemy 1.4 95km i 1.4 120 ja mam 1.6 mjet na programe na 154 km i juz 78450 km i jeszcze nic sie niedzialo :)
Tak jak ktos robi 90% przebiegu po mieście to dizel na pewno bedzie ok...

jacek2
25-03-2019, 12:49
Nawiązując do swojego postu powyżej: otóż żadne objawy przytoczone nie występują. Tempomat działa normalnie. Pedał sprzęgła obroty podbija. Lampka świeci światłem ciągłym- cały czas.
Zrobiłem tak: odpiąłem klemę minusową na chwilę. Poruszałem kablami przy pedale sprzęgła, i wiązką przewodów przy czujniku położenia wału. Założyłem klemę i odpaliłem "motór". Lampka świeciła dalej. Zgasiłem i ponownie odpaliłem- i tu miło się zrobiło, bo lampka zgasła. Czyli po drugim odpaleniu wszystko wróciło do normy. Tylko rozpięcie aku zresetowało wszystkie zapisane info na liczniku. A miałem tam uśrednione zużycie paliwa od momentu kupienia bolida...... szkoda.

bahamut24
25-03-2019, 13:07
Z tym kasowaniem zuzycia paliwa po odlaczeniu klemy to padaka. Błąd się nie pali ale w pamieci zostal chyba.

steyr
25-03-2019, 13:39
Po co kombinować z akumulatorem i itp. Za ~30zł kupujesz ELM327 na BT, telefon z androidem potrzebny instalujesz apkę np. PistonOBDII i podstawowe parametry i błędy z ECM silnika sczytujesz bez problemu.

mardas
25-03-2019, 16:11
Po co kombinować z akumulatorem i itp. Za ~30zł kupujesz ELM327 na BT, telefon z androidem potrzebny instalujesz apkę np. PistonOBDII i podstawowe parametry i błędy z ECM silnika sczytujesz bez problemu.

Oczywiście ,dobra sprawa:bravooo: Ja mam OBD II SDPROG i świetnie współpracuje i diagnozuje parametry silnika ,włącznie z kasowaniem błędów ! Jak na razie takowych nie mam\\:D/,więc od czasu do czasu, sprawdzam sobie tylko parametry :dlon::palacz:

maccacus
28-03-2019, 13:42
Ja pierwszego chęcka złapałem przy jakoś przy 13000 km przebiegu. Poza lampka żadnych objawów. W międzyczasie check sam zgasł po trzecim odpaleniu. Diagnoza w ASO - czujnik sprzęgła. Wymienione w 20 minut i spokój. Przy 19000 km znowu check, znów bezobjawowo, i znów sam zgasł po chwili postoju na parkingu galerii u ponownym uruchomieniu. Kilka dni później robiłem trasę 1400 km, wyprzedzanie z kręceniem pod 5k, wszystko bezproblemowo spalanie w normie. Po powrocie w czasie drogi do pracy znów check i znów jeszcze tego samego dnia sam zgasł. Cechą wspólną wszystkich checkow że pojawiły się kilka-kilkanaście minut po uruchomieniu z zimnego silnika. Jak pojawi się trzeci raz to jadę do ASO na sprawdzenie. 1.4 95 goła benza.

bahamut24
28-03-2019, 14:52
Warto kupic za kilka zlotych interfejs do obd2 po bluetooth ze smartfonem. Aplikacja piston i wiadomo co dolega :)

kastomat
29-03-2019, 06:49
Ja pierwszego chęcka złapałem przy jakoś przy 13000 km przebiegu. Poza lampka żadnych objawów. W międzyczasie check sam zgasł po trzecim odpaleniu. Diagnoza w ASO - czujnik sprzęgła. Wymienione w 20 minut i spokój. Przy 19000 km znowu check, znów bezobjawowo, i znów sam zgasł po chwili postoju na parkingu galerii u ponownym uruchomieniu. Kilka dni później robiłem trasę 1400 km, wyprzedzanie z kręceniem pod 5k, wszystko bezproblemowo spalanie w normie. Po powrocie w czasie drogi do pracy znów check i znów jeszcze tego samego dnia sam zgasł. Cechą wspólną wszystkich checkow że pojawiły się kilka-kilkanaście minut po uruchomieniu z zimnego silnika. Jak pojawi się trzeci raz to jadę do ASO na sprawdzenie. 1.4 95 goła benza.Ciekawostka przy przebiegu 15500 u mnie to samo check i bez objawów. Podjechałem do znajomego mechanika i po podpięciu interfejsu... Błąd czujnika sprzęgła. 3 na 4 odpalenia i wywala checka na kokpicie. Sporadycznie udaje się przejechać krótkie odcinki bez żadnej informacji. Co ciekawe byłem na pierwszym przeglądzie nic nie wspominałem o problemie oddali auto, niby wszystko ok super wsiadać jeździć do następnego przeglądy, auto już nie trąbi że na przegląd trzeba lecieć. Wyjeżdżam z ASO i bum check. Czy to możliwe, żeby podpinając kompa w ASO nie sprawdzali błędów? To jak niby odbywa się ten przegląd okresowy za który z resztą płacę 100 zł (0,75 RB na fakturze) wychodząc z ASO również nic nie mówiłem, bo spieszyłem się z dzieckiem do przedszkola i pracy. A na przeglądzie byłem akurat wtedy bo wieczorem tego dnia miałem wyjazd 700 km i nie chciałem przekroczyć magicznych 16000 km i stracić gwarancję. Z resztą i tak po przyjeździe miałem jechać do ASO i reklamować parę innych drobnych usterek. Ale tu głównie rodzi się pytanie jak wygląda też okresowy przegląd i jak to możliwe, że mechanicy przeoczyli/ nie sprawdzili tak podstawowej rzeczy jak błędy? Druga rzecz rodzi się pytanie czy te czujniki sprzęgła są tak wadliwe, że przy przebiegu praktycznie żadnym tak jak u kolegi czy u mnie padają tak szybko.

Teraz czytam posty i bach kolejne 2 takie przypadki przy 20 tys km przebiegu i ten sam problem

https://fiatklubpolska.pl/500l-532/co-robiliscie-na-gwarancji-37678/2#post363176

Przemek88857
29-03-2019, 15:33
W moim przypadku, opisanym w poście o numerze 46, sprawa zakończyła się wymianą alternatora na gwarancji.

maccacus
13-04-2019, 15:10
Ja pierwszego chęcka złapałem przy jakoś przy 13000 km przebiegu. Poza lampka żadnych objawów. W międzyczasie check sam zgasł po trzecim odpaleniu. Diagnoza w ASO - czujnik sprzęgła. Wymienione w 20 minut i spokój. Przy 19000 km znowu check, znów bezobjawowo, i znów sam zgasł po chwili postoju na parkingu galerii u ponownym uruchomieniu. Kilka dni później robiłem trasę 1400 km, wyprzedzanie z kręceniem pod 5k, wszystko bezproblemowo spalanie w normie. Po powrocie w czasie drogi do pracy znów check i znów jeszcze tego samego dnia sam zgasł. Cechą wspólną wszystkich checkow że pojawiły się kilka-kilkanaście minut po uruchomieniu z zimnego silnika. Jak pojawi się trzeci raz to jadę do ASO na sprawdzenie. 1.4 95 goła benza.

W ostatnim tygodniu znowu dwa razy wyskakiwał mi check wiec w końcu zebrałem sie sprawdzić to w ASO. Odczytali ponownie błąd wymienionego kilka m-cy wcześniej czujnika położenia pedału sprzęgła. ASO (inne niż poprzednio) stwierdziło też, że poprzednicy co prawda wymienili czujnik, ale nie zrobili "adaptacji" stąd zaczął po czasie sypać błędami do kompa. Teraz zrobili adaptację i powinno być ok, zobaczymy.

kardaszk
02-01-2020, 09:54
U mnie po świętach się też zapaliła żółta lampka i wyświetlił komunikat "skontroluj silnik" kilka minut po uruchomieniu zimnego silnika przy przebiegu około 6050 km :mad:. Co prawda na drugi dzień zgasła i w trakcie gdy się paliła nie odczułem żeby silnik jakoś inaczej pracował, ale podjechałem do ASO sprawdzić co się stało i uzyskałem informację, że był błąd "Niskie ciśnienie w kolektorze ssącym - sporadycznie". Stwierdzili, że był to tylko taki incydent i nic się nie stało, ale raczej nie jest to dobra wróżba na przyszłość. Silnik 1.6 E-torq 110 KM.

tipomirek
02-01-2020, 10:11
U mnie po świętach się też zapaliła żółta lampka i wyświetlił komunikat "skontroluj silnik" kilka minut po uruchomieniu zimnego silnika przy przebiegu około 6050 km :mad:. Co prawda na drugi dzień zgasła, ale podjechałem do ASO sprawdzić co się stało i uzyskałem informację, że był błąd "Niskie ciśnienie w kolektorze ssącym - sporadycznie". Stwierdzili, że był to tylko taki incydent i nic się nie stało, ale raczej nie jest to dobra wróżba na przyszłość. Silnik 1.6 E-torq 110 KM.
Witam,to jeszcze montują te silniki w Tipo,mam Tipo sedana z 2017 z tym silnikiem ,chciałem wymienić na większe kombi z tym silnikiem w automacie ,po informacjach nie montują już tych silników ,w automacie można kupić tylko z dislem ,mnie zapaliła się
informacja skontroluj silnik kilka tygodni po zakupie przy pierwszych mrozach,żadnych objawów nie było ,już chciałem umawiać serwis ale po kilku odpaleniach zgasła i teraz mam 30 tyś i spokój,myślę że to fajne silniki do normalnej jazdy i miasto i autostrada

kardaszk
02-01-2020, 10:21
No ja kupiłem w kwietniu auto w wersji kombi, które stało u dealera i zostało wstępnie na niego zarejestrowane z końcem października 2017 roku. Na wszelki wypadek wziąłem 3 lata przedłużonej gwarancji, bo ta fabryczna już 2 miesiące temu minęła.

DamianoZaw
10-02-2020, 19:56
Dziś i mnie check dopadł. 1.4 95KM 68000 lpg tartarini. Silnik chodzi normalnie bo przejechałem ponad 300km od zaswiecenia się. Po kilku uruchomieniach silnika check wciąż się świeci..

brylancik13
10-02-2020, 22:16
Dawaj go do jakiegoś mechaniora na komputer i daj znac co tam sie wydarzyło

DamianoZaw
14-02-2020, 19:30
Znikł.. jeździłem normalnie przez te kilka dni do pracy. Check pojawił się w poniedziałek kilka minut po zatankowaniu gazu na stacji bp kolo Sanoka.
Czytałem opinie że w innych markach samochodów pojawiał się check po zatankowaniu.
Mam nadzieję że to był ten powód. Z drugiej strony co to musiałoby być za paliwo/lpg żeby check wyskoczył..

rafal.benitez
14-02-2020, 21:11
Ja zauważyłem iż samochody z gazem czasem tak mają. W Tipo mi się pojawiał na początku grudnia a później jak ręką odjął. Następny raz pojawił się w styczniu tylko jeden raz. Błąd zbyt niskiego ciśnienia. Ja ten błąd po prostu olałem gdyż nie stanowił żadnego zagrożenia dla silnika. Znikał po kilku odpaleniach sam. Teraz jeżdżę zagazowanym Priusem i zaraz po założeniu wyskoczył błąd na drugi dzień. Kilka odpaleń i znikł. Na razie spokój. Najlepiej mieć jakiś program do odczytu błędów. Kontrolować błędy. W razie stałego i dłuższego checku mechanik. Tyle z moich obserwacji.

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka

Agszi
07-03-2020, 11:18
Przebieg niewielki, bo zbliżam się do 16 tys. km. Po wyjeździe z salonu od razu system S&S wyłączyłem.
Da się to odgórnie wyłączyć Tipo 1.4 95 km 2019 r.

Obłomow
07-03-2020, 12:19
Nie da się - trzeba za każdym razem deaktywować. Może po gwarancji da się na stałe.

sliwaq
09-03-2020, 19:30
Witam. Jaka musi być aplikacja w telefonie, żeby był podgląd informacji. Czy w Huawei jest to możliwe.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Qvadrat. Z jakiej aplikacji korzystasz w telefonie?

Qvadrat
09-03-2020, 23:59
Mam srajfona a apka to uconnect live...

apsel
09-06-2020, 22:14
Dziś przy przebiegu 44k km pojawił się check engine. Sprawdziłem przez OBDII i nie wykrywa żadnego błędu...
Brak jakichkolwiek problemów, silnik działa normalnie.

jacek2
10-06-2020, 08:28
hehe- normalne. Poruszaj wtyczką przy pedale sprzęgła. Powinno pomóc.....

apsel
05-07-2020, 21:31
Po dłuższej obserwacji mam kilka obserwacji. Błąd który się pojawia to P0420 (katalizator), najpierw myślałem, że jest to spowodowane LPG, ale po przejechaniu 300km na benzynie również się pojawił (póki co 1 raz).
Za każdym razem błąd pojawia się przy spokojnej jeździe na 6-tym biegu przy ok 70 km/h (~2000 rpm). Próbowałem na innych biegach przy tych samych obrotach ale póki co nic się nie pojawiło. Jak wrzucę 6-kę później i ominę te problematyczne obroty to nie ma problemu.
Silnik pracuje normalnie zarówno na benzynie jak i LPG więc nie mam żadnych innych wskazówek.

Qvadrat
05-07-2020, 22:46
Przegoń go ze 15km z obrotami pow 4000 i przedmuchaj kata... z tego co piszesz to trochę mulisz auto...

apsel
05-08-2020, 09:12
Dalszy ciąg przygód.
Błąd P0420 cały czas powraca a jazda z wysokimi obrotami nie pomogła. Byłem w ASO i stwierdzili, że katalizator do wymiany...

Po uruchomieniu silnika i osiągnięciu odpowiedniej temperatury, żeby obie sondy zaczęły działać, druga pokazuje stałą linię przy ok 0,8V.
38708

Po dłuższej jeździe wykres na drugiej sondzie spada do 0,3V i zaczyna lekko falować.
38709

Przy ok 2000 obr napięcie na drugiej sondzie jest zawsze 0,8V.

Czy ktoś mógłby sprawdzić jak powinny wyglądać przebiegi napięć na sondach w aucie baz checka?

steyr
05-08-2020, 09:45
Napięcie na drugiej sondzie po rozgrzaniu przy ustalonych warunkach pracy powinno być w granicy 0,4-0,5V. Sprawdź czy obie sondy sa takie same, w 1.4tjet tak jest. Wtedy na próbę zamieniłbym sondy miejscami. Skasowałbym parametry samoadaptacyjne i pojeździł na Pb żeby na pewno wykluczyć instalacje lpg.

apsel
05-08-2020, 14:53
Napięcie na drugiej sondzie po rozgrzaniu przy ustalonych warunkach pracy powinno być w granicy 0,4-0,5V. Sprawdź czy obie sondy sa takie same, w 1.4tjet tak jest. Wtedy na próbę zamieniłbym sondy miejscami. Skasowałbym parametry samoadaptacyjne i pojeździł na Pb żeby na pewno wykluczyć instalacje lpg.

Sondy są takie same i już je zamieniłem miejscami - be rezultatu.
Parametry skasowałem i od tygodnia jeżdżę tylko na Pb - błąd dalej wyskakuje. Może trochę rzadziej niż na LPG, ale to może być subiektywne.
Instalacja LPG była sprawdzona. Korekty są w normie, wszystko działa poprawnie.

steyr
05-08-2020, 15:31
Sondy są takie same i już je zamieniłem miejscami - be rezultatu.
Parametry skasowałem i od tygodnia jeżdżę tylko na Pb - błąd dalej wyskakuje. Może trochę rzadziej niż na LPG, ale to może być subiektywne.
Instalacja LPG była sprawdzona. Korekty są w normie, wszystko działa poprawnie.

No to dużo wskazuje na to że katalizator się skończył, jaki przebieg? Wydech i kolektor wydechowy masz szczelny?

apsel
10-08-2020, 11:19
Sprawa pojawiającego się błędu P0420 chyba jest już wyjaśniona.
Po wizycie w ASO (zalecenie wymiany katalizatora) i w niezależnym zakładzie (też chcieli wymienić katalizator), postanowiłem jeszcze wymienić świece. Nie zaszkodzi a podobno wypadający zapłon może właśnie się objawiać błędami katalizatora.

Po ściągnięciu filtra powietrza i jego obudowy okazało się, że wężyk pomiędzy odmą a dolotem jest przerwany od dołu. Nie było tego widać na pierwszy rzut oka więc jak ktoś nie szukał, to mógł to łatwo przeoczyć.
38749

Po zaklejeniu wężyka taśmą izolacyjną, błąd się więcej nie pojawił.

Przy okazji
Sterownik silnika podczas każdego cyklu jazdy stara się wykonać test katalizatora - w określonych warunkach jazdy sprawdza reakcję obu sond lambda na bogatą i ubogą mieszankę. W przypadku Fiata musi to być okolica 2000 obr/min, bo zawsze wtedy pojawiał mi się błąd. Jak sondy reagują zgodnie z przewidywaniami, to test katalizatora jest zakończony, jeżeli zachowują się inaczej to pojawia się błąd P0420.
38750

steyr
10-08-2020, 12:07
Wątpie żeby ta nieszczelność miała wpływ, ale jak pomogło to ok. Przez przepustnica nie ma żadnego czujnika ciśnienia powietrza, przy pękniętym tym przewodzi co najwyżej mógł ciągnąć powietrze z pominięciem filtra powietrza. Bardzo możliwe że wymiana świec przyczyniła się do sukcesu.

maurycy
17-08-2020, 13:38
Panowie a może u mnie coś zaradzicie . Fiat Tipo 15K przelotu bez instalacji LPG .Od pewnego czasu wyskakuje taki błąd (zdjęcie) , po skasowaniu +- 150 km i znowu to samo . Auto nie traci na mocy ,nic się z silnikiem nie dzieje - bezobjawowo ale kontrolka się zapala . Wykręciłem tą sondę nad katalizatorem przeczyściłem spirytusem , przedmuchałem powietrzem i ponownie 170km błąd !tak już z 8 razy . Kontrolka zapala się przy różnych prędkościach - obrotach , choć częściej przy spokojnej jeżdzie na piątym bądź szóstym biegu . Ktoś coś takiego miał ? zamawiać sondę , czy je może zamienić na początek ?

steyr
17-08-2020, 14:03
Panowie a może u mnie coś zaradzicie . Fiat Tipo 15K przelotu bez instalacji LPG .Od pewnego czasu wyskakuje taki błąd (zdjęcie) , po skasowaniu +- 150 km i znowu to samo . Auto nie traci na mocy ,nic się z silnikiem nie dzieje - bezobjawowo ale kontrolka się zapala . Wykręciłem tą sondę nad katalizatorem przeczyściłem spirytusem , przedmuchałem powietrzem i ponownie 170km błąd !tak już z 8 razy . Kontrolka zapala się przy różnych prędkościach - obrotach , choć częściej przy spokojnej jeżdzie na piątym bądź szóstym biegu . Ktoś coś takiego miał ? zamawiać sondę , czy je może zamienić na początek ?

Zamień na początek i sprawdź jakie błędy się pojawią.

DamianoZaw
17-08-2020, 15:24
Był tu temat Check engine P2195 z lpg Tartarini. Przyczyną była chyba zła mieszanka w zakresie 2,8-3,2 k obr. Przeczytaj go sobie.
Teraz doczytałem że nie masz lpg...

maurycy
19-08-2020, 14:05
Przedmuchałem go na trasie 4-5 tyś obrotów , następnie skasowałem błędy - zamieniłem sondy i zobaczymy .

Redzio
22-12-2022, 21:03
Sprawa pojawiającego się błędu P0420 chyba jest już wyjaśniona.
Po wizycie w ASO (zalecenie wymiany katalizatora) i w niezależnym zakładzie (też chcieli wymienić katalizator), postanowiłem jeszcze wymienić świece. Nie zaszkodzi a podobno wypadający zapłon może właśnie się objawiać błędami katalizatora.

Po ściągnięciu filtra powietrza i jego obudowy okazało się, że wężyk pomiędzy odmą a dolotem jest przerwany od dołu. Nie było tego widać na pierwszy rzut oka więc jak ktoś nie szukał, to mógł to łatwo przeoczyć.
38749

Po zaklejeniu wężyka taśmą izolacyjną, błąd się więcej nie pojawił.

Przy okazji
Sterownik silnika podczas każdego cyklu jazdy stara się wykonać test katalizatora - w określonych warunkach jazdy sprawdza reakcję obu sond lambda na bogatą i ubogą mieszankę. W przypadku Fiata musi to być okolica 2000 obr/min, bo zawsze wtedy pojawiał mi się błąd. Jak sondy reagują zgodnie z przewidywaniami, to test katalizatora jest zakończony, jeżeli zachowują się inaczej to pojawia się błąd P0420.
38750

Cześć, czy po wymianie świec problem już nie wystąpił?

Mam ten sam błąd P0420, przebieg 70kkm 1.4 95km + lpg STAG.

Samochodzik chodzi jak marzenie, tylko od okolo 1kk mam ten wracający błąd średnio co 100km - jak się pojawia check to są to okolicę 2000 obr/min.

Świece wymieniałem 10kkm temu, ale może to jednak one?

Pozdrawiam

Redzio
08-01-2023, 02:24
Cześć, czy po wymianie świec problem już nie wystąpił?

Mam ten sam błąd P0420, przebieg 70kkm 1.4 95km + lpg STAG.

Samochodzik chodzi jak marzenie, tylko od okolo 1kk mam ten wracający błąd średnio co 100km - jak się pojawia check to są to okolicę 2000 obr/min.

Świece wymieniałem 10kkm temu, ale może to jednak one?

Pozdrawiam

Wymieniłem świecę, ale błąd pozostał... ktoś ma jakieś pomysły? Samochód nie szarpie itp... Czyżby któraś sonda do wymiany?

Fiaczeratti
13-03-2023, 20:52
Wymieniłem świecę, ale błąd pozostał... ktoś ma jakieś pomysły? Samochód nie szarpie itp... Czyżby któraś sonda do wymiany?
Ganiam się z tym samym problemem od kilku miesięcy. LPG zdemontowane aby wykryć usterkę. Silnik nie mruczy tak jak na początku tylko czuć na nim delikatne drgania przenoszące na budę, nie pracuje tak równo idealnie jak kiedyś. Ma dni ,ze jeździ dobrze a czasami czuć delikatnie spadek mocy, drgania cały czas temu towarzyszą. Wymieniłem świece NGK, wszystkie cewki na nowe, przejrzeli przewody, zamienili na inne obie sondy lambda. Ostatnio po długiej trasie wywaliło check katalizatora P0420. Nie wiadomo w czym problem bo cały czas tak samo.

Redzio
16-03-2023, 00:15
Ganiam się z tym samym problemem od kilku miesięcy. LPG zdemontowane aby wykryć usterkę. Silnik nie mruczy tak jak na początku tylko czuć na nim delikatne drgania przenoszące na budę, nie pracuje tak równo idealnie jak kiedyś. Ma dni ,ze jeździ dobrze a czasami czuć delikatnie spadek mocy, drgania cały czas temu towarzyszą. Wymieniłem świece NGK, wszystkie cewki na nowe, przejrzeli przewody, zamienili na inne obie sondy lambda. Ostatnio po długiej trasie wywaliło check katalizatora P0420. Nie wiadomo w czym problem bo cały czas tak samo.

Cześć, w moim przypadku raczej nie odczułem spadku mocy ani raczej żadnych niepożądanych objawów. U mnie historia z błędem katalizatora zaczęła się jednorazowym błędem P2195, który po skasowaniu już nigdy nie powrócił natomiast zamiast niego pojawił się błąd P0420, który już ze mną został i wraca co jakiś czas. Mając w rodzinie drugie Tipo, które nie generuje żadnych błędów pozwoliłem sobie podmienić cewki, czujnik map sensor, obie sondy lambdy, wrzuciłem nowe świece, sprawdziłem szczelność kolektora dolotowego oraz zrzuciłem katalizator w celu wymiany uszczelki kolektora wydechowego oraz przy okazji umyłem katalizator metodą domową (możliwe że nieskutecznie). Niestety żadna z wyżej wymienionych rzeczy nie pomogła na błąd katalizatora. Dodatkowo w drugim Tipo na podmienionych częściach nie pojawia się żaden błąd. Wydaje mi się, że to chyba faktycznie katalizator, aczkolwiek oglądałem go kamerką inspekcyjną i nie zauważyłem zbytnio różnicy między tym który sypie błędem a tym w drugim Tipo. Przebieg w moim Tipo to obecnie 74kkm a błąd pojawił się przy 70kkm. Rozmyślam czy nie kupić katalizatora, aczkolwiek obawiam się że zamienniki nie zaoferują jakości oryginału i błąd szybko powróci, a oryginał odstraszył mnie ceną - 7,5k zł. Dodatkowo obawiam się, że sama wymiana nie pomoże a wtedy zostanie już chyba tylko ECU oraz wydane na marne pieniądze...

Jestem trochę rozżalony, że przy takim przebiegu wystąpił problem z katalizatorem... może to jakaś wadliwa partia jak z pękającym dociskiem sprzęgła, który też mnie spotkał przy 71kkm...
Oleju bierze mi około 100ml na 1kkm od nowości. Strasznie lubię ten samochód, ale ostatnio zaczyna mi się odbijać czkawką.

Natomiast u Ciebie objawy lekkiego spadku mocy oraz drgań może faktycznie powodować zapchany katalizator, więc może spróbuj mu się przyjrzeć? Jaki masz przebieg? Z którego miesiąca 2018 roku jest Twoje Tipo? Ile Ci bierze oleju na 1kkm?

steyr
16-03-2023, 09:39
Cześć, w moim przypadku raczej nie odczułem spadku mocy ani raczej żadnych niepożądanych objawów. U mnie historia z błędem katalizatora zaczęła się jednorazowym błędem P2195, który po skasowaniu już nigdy nie powrócił natomiast zamiast niego pojawił się błąd P0420, który już ze mną został i wraca co jakiś czas. Mając w rodzinie drugie Tipo, które nie generuje żadnych błędów pozwoliłem sobie podmienić cewki, czujnik map sensor, obie sondy lambdy, wrzuciłem nowe świece, sprawdziłem szczelność kolektora dolotowego oraz zrzuciłem katalizator w celu wymiany uszczelki kolektora wydechowego oraz przy okazji umyłem katalizator metodą domową (możliwe że nieskutecznie). Niestety żadna z wyżej wymienionych rzeczy nie pomogła na błąd katalizatora. Dodatkowo w drugim Tipo na podmienionych częściach nie pojawia się żaden błąd. Wydaje mi się, że to chyba faktycznie katalizator, aczkolwiek oglądałem go kamerką inspekcyjną i nie zauważyłem zbytnio różnicy między tym który sypie błędem a tym w drugim Tipo. Przebieg w moim Tipo to obecnie 74kkm a błąd pojawił się przy 70kkm. Rozmyślam czy nie kupić katalizatora, aczkolwiek obawiam się że zamienniki nie zaoferują jakości oryginału i błąd szybko powróci, a oryginał odstraszył mnie ceną - 7,5k zł. Dodatkowo obawiam się, że sama wymiana nie pomoże a wtedy zostanie już chyba tylko ECU oraz wydane na marne pieniądze...

Jestem trochę rozżalony, że przy takim przebiegu wystąpił problem z katalizatorem... może to jakaś wadliwa partia jak z pękającym dociskiem sprzęgła, który też mnie spotkał przy 71kkm...
Oleju bierze mi około 100ml na 1kkm od nowości. Strasznie lubię ten samochód, ale ostatnio zaczyna mi się odbijać czkawką.

Natomiast u Ciebie objawy lekkiego spadku mocy oraz drgań może faktycznie powodować zapchany katalizator, więc może spróbuj mu się przyjrzeć? Jaki masz przebieg? Z którego miesiąca 2018 roku jest Twoje Tipo? Ile Ci bierze oleju na 1kkm?

Tylko zasilanie Pb?

Redzio
16-03-2023, 10:20
Tylko zasilanie Pb?

LPG mam też, ale błąd wyskakuje tak samo na benzynie (robiłem reset mapy benzyny, aby wykluczyć jej rozjechanie i jeździłem przez pewien czas tylko na benzynie aby wykluczyć gaz)

steyr
16-03-2023, 10:26
LPG mam też, ale błąd wyskakuje tak samo na benzynie (robiłem reset mapy benzyny, aby wykluczyć jej rozjechanie i jeździłem przez pewien czas tylko na benzynie aby wykluczyć gaz)

Można spróbować zastosować tulejke pod 2 sonde za katem, koszt nie wielki a może pomoże jeśli rzeczywiście to wina katalizatora. Jakie jest ciśnienie w dolocie tzw. Map na wolnych obrotach po rozgrzaniu bez klimy i świateł?

Redzio
16-03-2023, 10:41
Można spróbować zastosować tulejke pod 2 sonde za katem, koszt nie wielki a może pomoże jeśli rzeczywiście to wina katalizatora. Jakie jest ciśnienie w dolocie tzw. Map na wolnych obrotach po rozgrzaniu bez klimy i świateł?
Kupiłem tulejke (emulator) drugiej sondy za katem ale niestety błąd dalej wyskakiwał - chyba sondy do euro 6 są zbyt czułe?
W dolocie jest 30 Kpa na wolnych bez klimy, ze światłami z tego co pamiętam - samego map sensora podmieniałem i dodatkowo porównywałem parametry do drugiego Tipo to według mnie wyglądało to tak samo.

Redzio
30-03-2023, 15:22
Kupiłem tulejke (emulator) drugiej sondy za katem ale niestety błąd dalej wyskakiwał - chyba sondy do euro 6 są zbyt czułe?
W dolocie jest 30 Kpa na wolnych bez klimy, ze światłami z tego co pamiętam - samego map sensora podmieniałem i dodatkowo porównywałem parametry do drugiego Tipo to według mnie wyglądało to tak samo.

Informacyjnie dla potomnych, wymieniłem górną sondę lambdę na nową i zresetowałem parametry adaptacyjne... póki co błąd już się nie pojawia.

marv
09-06-2024, 18:13
Informacyjnie dla potomnych, wymieniłem górną sondę lambdę na nową i zresetowałem parametry adaptacyjne... póki co błąd już się nie pojawia.

Zmagam się z tym samym problemem. I jak błąd się pojawił od tamtego czasu?

Fiaczeratti
13-09-2024, 22:04
Informacyjnie dla potomnych, wymieniłem górną sondę lambdę na nową i zresetowałem parametry adaptacyjne... póki co błąd już się nie pojawia.
Obie sondy są identyczne? Ta przed i za katalizatorem?
Jaką kupiłeś? JA swojego problemu dalej nie rozwiązałem, obecnie mam podmieniony ECU ale to nie pomogło.

jacekviola
29-09-2024, 19:03
A ja wlasnie mialem ciekawy przypadek. W srode Trasa Gliwice-Bydgoszcz. Przed wyjazdem tankuje do pelna na orlenie. Po 300km wywala check, skontroluj silnik , blad startstop itepe. Ale auto idzie normalnie. Po przyjezdzie odpinam na noc klemę. Rano blad dalej sie swieci. Później trasa Bydgoszcz - Iława. W ilawie tankuje na orlenie. Wracam do Gliwic. Blad caly czas sie swieci, auto zasuwa normalnie. Dzis rano jedziemy do tesciow na obiad. Tabkuje na BP. 3km i jesteśmy na miejscu. Po 4 godzinach chcemy wracać do domu, odpalam....nie ma bledu. Czysto. Auto nadal jedize normalnie. Jade jutro na kompa ale to jakies kurde cuda

Qvadrat
30-09-2024, 07:40
To nie zasługa paliwa a tego że po wystąpieniu błędu nastąpiło co najmniej pięciokrotne odpalenia auta i błąd się nie powtórzył więc lampka zgasła. W kompie jest zapisany. Podepnij coś i odczytaj co było przyczyną zapalenia lampki. Najlepiej użyć mes lub alfy.