PDA

Zobacz pełną wersję : Grande Punto Abarth bład P0443 (EVAP)



juniorfiat2
24-01-2019, 13:32
Witam serdecznie.

Mam mały problem z układem par paliwa w Grande Punto Abarth 1.4 155 km. Przeczytałem wszystkie możliwe tematy i nigdzie nie znalazłem rozwiązania mojego problemu (w większości przypadków wystarczyło przeczyszczenie wtyczki zaworu).

Do tej pory wykonałem następujące czynności:
- zdemontowałem zawór, pomiar oporności cewki 22 ohmy, test działania - zawór się otwiera po podłączeniu na ostro.
- sprawdzenie drożności przewodów
- przeczyściłem wtyczkę

I nadal wyświetla checka z błędem P0443.
W MESie błąd jest następujący: P0443 Sterowanie zaworu odzysku par paliwa - przerwa.
W programie Delphi (do którego nie mam już dostępu): P0443 Obwód zaworu "A" sterowanie opóźnieniem układu par paliwa.
Dodatkowo w delphi był błąd P1135 zależny od producenta i P0130 Obwód czujnika O2 (blok 1 czujnik 1), możliwe że to były jakieś stare błędy bo po skasowaniu za pomocą Delphi w MESie nie wyświetla ich.

Sprawdziłem też samą wtyczkę, na jednym pinie po podłączeniu do masy zewnętrznej(blok silnika) jest napięcie 12 V. Z tego co wiem ECU steruje ten zawór masą i tu moje pytanie, jak sprawdzić przewód masowy? Na którym pinie ECU podłączony jest ten zawór?

W prawym tylnym nadkolu gdzie jest pochłaniacz są jakieś wtyczki odpowiedzialne za zawór? Niestety pogoda zniechęca mnie do rozbierania nadkola.

juniorfiat2
27-01-2019, 21:36
Jakby kogoś interesowało :tongue to nadal walczę z problemem. Dzisiaj dodatkowo (ok. po 2 tygodniach od ostatniego skasowania) pojawiły się błędy pierwszej sondy lambda:
P1135 Rezystancja grzałki 1 nad kat - przerwa
P0135 Rezystancja grzałki 1 nad kat - przerwa
P0130 Sygnał lambda 1 nad kat - przerwa
+ oczywiście błąd zaworu par paliwa. Kasowanie już nie pomaga. W MEsie w wykresach sonda działa po osiągnięciu ok. 60 stopni temp silnika. I teraz nie wiem czy ma to coś wspólnego z zasilaniem zaworu EVAP czy po prostu grzałka padła, a przy okazji wywala błąd EVAP. Z tego co ostatnio wyczytałem (nie mogę już znaleźć tematu) lambda i evap ma wspólne zasilanie, prawda to? Ma ktoś pomysł jak do tego podejść?

Czy grande punto ma bezpiecznik grzałki sondy lambda lub zaworu evap (w instrukcji nie znalazłem takiej informacji)?

juniorfiat2
28-01-2019, 16:52
Sprawdziłem sondę zamieniając miejscami z sonda za katalizatorem(która działa na 100%). Błąd ten sam, czyli pierwsza sonda też sprawna. Problem jest gdzieś pomiędzy zaworem evap/grzałką sondy, a ECU. Ma ktoś opis pinów od strony ecu do 1.4 155 km? Bo te z grande punto 1.4 16v nie pasują. Ecu jest podobny pod względem pinów do tego z fiata bravo 150 km.