PDA

Zobacz pełną wersję : Uszkodzona klimatyzacja



Sznycel98
23-01-2019, 23:14
Witam, nie dawno zakupiłem swojego fiacika niestety przyk kupnie nie dokładnie sprawdziliśmy auto i teraz mamy problem #-o
Okazało sie że klimatyzacja jest uszkodzona, początkowo myśleliśmy że kłopot to jedynie brak czynnika jakiś drobny wyciek lub coś...
Napełniłem klimatyzacje czynnikiem z barwnikiem, wyciek zlokalizowany uszczelniony jednak jest nadal problem z uruchomieniem. Tak jakby wg sie nie włączała ? Nie wiem jak dokładniej można to opisac :-# Być może ktoś miał już jakiś problem z klimą i wie co może być przyczyna :?:

Fiat Bravo 1.4 120km
Klima manualna

mariuszjarzynka19790227
23-01-2019, 23:19
Pierwsze podłącz kompa i zobacz co pokaże, być może presostat, być może coś innego, bez kompa wróżenie z fusów

Wysłane z mojego COL-L29 przy użyciu Tapatalka

szakal64
24-01-2019, 19:48
Bo przy takich temperaturach klima się nie włączy. Kompresor klimy włącza się przy +4 stopni.
Poczekaj na cieplejsze dni, jak nie będzie działać to podłącz pod komputer. Chyba że nie chcesz czekać to podłącz teraz.

gego87.
26-01-2019, 14:20
Jest tak jak szakal64 napisał, przy niskiej temperaturze kompresor się nie uruchomi. Jeśli nie masz garażu to podjedz do galerii z krytym parkingiem niech auto złapie temperaturę i wtedy sprawdź. ( Chwilę może to potrwać)

Wysłane z mojego moto g(6) plus przy użyciu Tapatalka

Sznycel98
04-02-2019, 18:22
Klima była uruchamiana na ocieplanej chali + 18

szakal64
04-02-2019, 19:28
To pozostaje podłączenie pod komputer.

markshall
10-02-2019, 23:43
W Bravo występuje kompresor bezsprzęgłowy, działa to w ten sposób, że minimalna ilość czynnika jest cały czas pompowana. Po włączeniu klimy zawór zmienia wydajność kompresora powodując faktyczne chłodzenie i większe obciążenie silnika. Jazda bez czynnika może spowodować szybką awarię takiej sprężarki, w razie zatarcia w kole pasowym jest zrywalne sprzęgło które na stałe odłącza ją od napędu. Być może właśnie to się stało, wtedy koszty naprawy będą... wysokie.

moris10
11-02-2019, 22:38
Warto tu dodać, że sprężarki o zmiennej pojemności (bez sprzęgła) występują w silnikach benzynowych. Diesle 2.0, 1.9 mają zwykle sprężarki.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

janusz.krzymowski
17-07-2019, 22:18
To pozostaje podłączenie pod komputer.

Szakal potrzebuje numer do Łukasza że Skierniewic bo gdzieś mi zginął a znowu mam awarie nawiewu Mój numer 507171864 Pomóż bo lato i nie idzie wytrzymać.

szakal64
18-07-2019, 10:21
Szakal potrzebuje numer do Łukasza że Skierniewic bo gdzieś mi zginął a znowu mam awarie nawiewu Mój numer 507171864 Pomóż bo lato i nie idzie wytrzymać.

Proszę bardzo - 606321022

TheGoodHumorMan
04-08-2019, 15:16
Wszyscy zaraz pod komputer. Widzę, że dokonuje wykopu złotą łopatą, ale może komuś się przyda.
Zacznij od narzędzia za 2,50zł i sprawdź czy do sprężarki dochodzi "+" sterujący.

Stany mogą być tylko dwa:
1) jest sygnał + na wtyczce, więc już na 100% jest to cewka na sprężarce, tego komputer nie pokaże.
2) nie ma + na wtyczce, więc zaczynamy zabawę i szukamy przyczyny, którą może być wypięta wtyczka na presostacie, wyjęty/spalony bezpiecznik (często "mechanicy" wyciągali aby klima się na pusto nie włączyła i nie zatarła - ot tak mają i już).

Pamiętajcie, że nie każdy warsztat musi znać się na klimatyzacji. Znajdźcie taki, który zajmuje się tylko klimą i zrobią to w jeden dzień.

Klimatyzacja manualna jest prosta jak drut i można ją zdiagnozować kawałkiem druta i żarówką.

ata
04-08-2019, 23:48
sprawdź czy do sprężarki dochodzi "+" sterujący
Słowa kluczowe:

kompresor bezsprzęgłowy
W przypadku takiego rozwiązania nie występuje zero-jedynkowe sprzęgło elektromagnetyczne. Elementem sterującym jest elektrozawór sterowany impulsami (PWM).




Klimatyzacja manualna jest prosta jak drut i można ją zdiagnozować kawałkiem druta i żarówką.

Historia techniki, te stare klimy już od lat napełnia się LPG i naprawia sznurkiem. Faktem jest, że naprawy były zdecydowanie prostsze i tańsze.
Nowe (nowsze) systemy też da się diagnozować żarówką, jeśli ktoś lubi utrudniać sobie pracę.

TheGoodHumorMan
05-08-2019, 00:09
Minęło kilka lat odkąd miałem Bravo i zapomniałem, że w T-jet jest bezsprzęgłowe, skupiłem się na Multijet 1.9 8V (miałem oba).

A co do napełniania LPG, to napełniali propanem i to głównie układy na wycofany R12.