Zobacz pełną wersję : Uszkodzona klimatyzacja
Sznycel98
23-01-2019, 23:14
Witam, nie dawno zakupiłem swojego fiacika niestety przyk kupnie nie dokładnie sprawdziliśmy auto i teraz mamy problem #-o
Okazało sie że klimatyzacja jest uszkodzona, początkowo myśleliśmy że kłopot to jedynie brak czynnika jakiś drobny wyciek lub coś...
Napełniłem klimatyzacje czynnikiem z barwnikiem, wyciek zlokalizowany uszczelniony jednak jest nadal problem z uruchomieniem. Tak jakby wg sie nie włączała ? Nie wiem jak dokładniej można to opisac :-# Być może ktoś miał już jakiś problem z klimą i wie co może być przyczyna :?:
Fiat Bravo 1.4 120km
Klima manualna
mariuszjarzynka19790227
23-01-2019, 23:19
Pierwsze podłącz kompa i zobacz co pokaże, być może presostat, być może coś innego, bez kompa wróżenie z fusów
Wysłane z mojego COL-L29 przy użyciu Tapatalka
szakal64
24-01-2019, 19:48
Bo przy takich temperaturach klima się nie włączy. Kompresor klimy włącza się przy +4 stopni.
Poczekaj na cieplejsze dni, jak nie będzie działać to podłącz pod komputer. Chyba że nie chcesz czekać to podłącz teraz.
Jest tak jak szakal64 napisał, przy niskiej temperaturze kompresor się nie uruchomi. Jeśli nie masz garażu to podjedz do galerii z krytym parkingiem niech auto złapie temperaturę i wtedy sprawdź. ( Chwilę może to potrwać)
Wysłane z mojego moto g(6) plus przy użyciu Tapatalka
Sznycel98
04-02-2019, 18:22
Klima była uruchamiana na ocieplanej chali + 18
szakal64
04-02-2019, 19:28
To pozostaje podłączenie pod komputer.
markshall
10-02-2019, 23:43
W Bravo występuje kompresor bezsprzęgłowy, działa to w ten sposób, że minimalna ilość czynnika jest cały czas pompowana. Po włączeniu klimy zawór zmienia wydajność kompresora powodując faktyczne chłodzenie i większe obciążenie silnika. Jazda bez czynnika może spowodować szybką awarię takiej sprężarki, w razie zatarcia w kole pasowym jest zrywalne sprzęgło które na stałe odłącza ją od napędu. Być może właśnie to się stało, wtedy koszty naprawy będą... wysokie.
Warto tu dodać, że sprężarki o zmiennej pojemności (bez sprzęgła) występują w silnikach benzynowych. Diesle 2.0, 1.9 mają zwykle sprężarki.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
janusz.krzymowski
17-07-2019, 22:18
To pozostaje podłączenie pod komputer.
Szakal potrzebuje numer do Łukasza że Skierniewic bo gdzieś mi zginął a znowu mam awarie nawiewu Mój numer 507171864 Pomóż bo lato i nie idzie wytrzymać.
szakal64
18-07-2019, 10:21
Szakal potrzebuje numer do Łukasza że Skierniewic bo gdzieś mi zginął a znowu mam awarie nawiewu Mój numer 507171864 Pomóż bo lato i nie idzie wytrzymać.
Proszę bardzo - 606321022
TheGoodHumorMan
04-08-2019, 15:16
Wszyscy zaraz pod komputer. Widzę, że dokonuje wykopu złotą łopatą, ale może komuś się przyda.
Zacznij od narzędzia za 2,50zł i sprawdź czy do sprężarki dochodzi "+" sterujący.
Stany mogą być tylko dwa:
1) jest sygnał + na wtyczce, więc już na 100% jest to cewka na sprężarce, tego komputer nie pokaże.
2) nie ma + na wtyczce, więc zaczynamy zabawę i szukamy przyczyny, którą może być wypięta wtyczka na presostacie, wyjęty/spalony bezpiecznik (często "mechanicy" wyciągali aby klima się na pusto nie włączyła i nie zatarła - ot tak mają i już).
Pamiętajcie, że nie każdy warsztat musi znać się na klimatyzacji. Znajdźcie taki, który zajmuje się tylko klimą i zrobią to w jeden dzień.
Klimatyzacja manualna jest prosta jak drut i można ją zdiagnozować kawałkiem druta i żarówką.
sprawdź czy do sprężarki dochodzi "+" sterujący
Słowa kluczowe:
kompresor bezsprzęgłowy
W przypadku takiego rozwiązania nie występuje zero-jedynkowe sprzęgło elektromagnetyczne. Elementem sterującym jest elektrozawór sterowany impulsami (PWM).
Klimatyzacja manualna jest prosta jak drut i można ją zdiagnozować kawałkiem druta i żarówką.
Historia techniki, te stare klimy już od lat napełnia się LPG i naprawia sznurkiem. Faktem jest, że naprawy były zdecydowanie prostsze i tańsze.
Nowe (nowsze) systemy też da się diagnozować żarówką, jeśli ktoś lubi utrudniać sobie pracę.
TheGoodHumorMan
05-08-2019, 00:09
Minęło kilka lat odkąd miałem Bravo i zapomniałem, że w T-jet jest bezsprzęgłowe, skupiłem się na Multijet 1.9 8V (miałem oba).
A co do napełniania LPG, to napełniali propanem i to głównie układy na wycofany R12.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.