Zobacz pełną wersję : Hamulec nie twardnieje.
kuba9869
22-01-2019, 14:57
Witam, mam problem z hamulcem ,a mianowicie na zapalonym silniku po nacisnieciu powinien po kilku nacisnieciach stwardniec, a u mnie mozna naciskac go nie wiadomo ile razy i nie twardnieje i za kazdym razem "pompuje", poza tym hamuje swietnie, tylko troche mnie to niepokoi. Prosze o pomoc
Kubo, przeczytaj sobie dokładnie ten artykuł (https://allegro.pl/artykul/budowa-i-zasada-dzialania-ukladu-hamulcowego-55149). Rozwieje on wszystkie Twoje wątpliwości związane z układem hamulcowym w samochodzie. A na przyszłość postaraj się samodzielnie poszukać informacji w internecie poprzez np. wyszukiwarkę Google. Mnie znalezienie linka powyżej zajęło około 5 sekund.
kuba9869
23-01-2019, 09:45
Czyli co mówisz że wszystko jest dobrze ?
no nie powiedziałbym, że jest okej. Nie może pedał cały czas wchodzić w podłogę przy pompowaniu
kuba9869
23-01-2019, 20:10
No tez mi sie tak wydaje po paru razach stania w miejscu powinien stwardniec i dopiero przy ruszaniu powinien odpuscic
płyn w zbiorniczku jest ? żadnych wycieków? zapowietrzenie eliminuje bo nawet na zapowietrzonym układzie pedał by sztywniał. Pompa hamulcowa popuszcza. Oczywiście nic nie traktuj za pewnik piszę co myślę na podstawie Twoich niezbyt wylewnych opisów opartych na subiektywnych odczuciach. Zakładam, że za bardzo się nie orientujesz w temacie, więc proponuje oddać autko do sprawdzenia mechanikowi - nie są to żarty bo może wg Ciebie hamować okej przy normalnych spokojnych warunkach ale kiedyś może dojśc do sytuacji, w której będziesz musiał na prawde mocno hamować np na autostradzie i się okaże, że jednak masz spowalniacze a nie hamulce
kuba9869
24-01-2019, 06:58
Powiem tak mam porównanie z innymi autami i w bravo moim hamulce naprawdę dobrze hamują, płyn cały czas w tym samym miejscu. Niedawno wymieniałem klocki i tarcze przód tył i było okrj.
Pewnego pięknego dnia miałem dziurawe kółeczko i musiałem wymienić i podczas wymiany zauważyłem że jakiś przewód "zachaczyl" się o sprężynę przy kole i był zgnieciony(tata mówił że to od ręcznego ) i włożyłem go w prowadnice i po zakręceniu koła tak się dzieje że pompuje za każdym razem. Wcześniej na odpalonym silniku po kilku naciśnięciach w miejscu twardniał
ręczny nie ma nic do układu hydraulicznego więc pudło. Ja Ci powtarzam, sprawnośc Twojego układu hamulcowego zostanie zweryfikowana w momencie kiedy będziesz go najbardziej potrzebował.
kuba9869
24-01-2019, 21:45
Wybieram się do mechanika w przyszłym tygodniu to podpytam co by to mogło być
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.