PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana filtrów i oleju - czynności eksploatacyjne



Lucky1777
16-01-2019, 07:58
Cześć,
Mam Seicento 2005r. 1.1MPi od zeszłego miesiąca.

Co jakie okresy (miesiące) lub co jaki przebieg(km) wymieniacie filtry oleju, paliwa, powietrza i pasek rozrządu? Jeżeli jakiegoś elementu zapomniałem proszę również podać.

malutki1989
16-01-2019, 09:51
Filtry i olej raz w roku, przed zimą, niezależnie od przebiegu.
Filtr paliwa jest w baku, ale nie wymieniałem go jeszcze. Nie było takiej potrzeby, gdyż tankuję tylko na sprawdzonych markowych stacjach, a autko odpala i jeździ bez problemu w każdych warunkach.

Rozrząd pierwszy raz wymieniłem po 120 tys. Niepotrzebnie, po pasek był w bardzo dobrym stanie, żadnych ubytków, żadnych pęknięć mimo bardzo intensywnego testowania go już po zdjęciu. Wymiana związana była z wymianą cieknącej pompy wody. Gdyby nie to, po pewno siedział by tam jeszcze.

adamko3
20-01-2019, 12:54
Podam Ci jak ja sobie rozplanowałem wymiany u siebie (Silnik 1.2 8V 75KM, podobna konstrukcja co Twój):

Olej z filtrem: 15 000

Filtr powietrza: 15 000

Świece i kable WN: 30 000

Płyn chłodniczy: 2 lata

Regulacja luzów zaworowych: 40 000

Rozrząd: pasek sprawdzać co 20 000, wymiana kompletu co 60 0000

Olej w skrzyni biegów: 60 000

Elementy układu hamulcowego (przewody, klocki, tarcze, bębny) i zawieszenia są co roku na rewizji przed przeglądem okresowym.

Uwagi:
Tak wyglądają wszystkie czynności eksploatacyjne (poza płynem do spryskiwaczy :D). Oczywiście każdy dba o auto jak chce i sam odpowiada za niego. Co do filtrów i oleju to jak się dużo nie jeździ to co roku trzeba wymieniać (ja jeżdżę 18 000 rocznie więc ja dwa razy w roku wymieniam). Filtr paliwa wymieniam razem z powietrza i kabinowym, ale u Ciebie nie ma takowego (z tego co mi wiadomo). Co do świeć i kabli polecam świece Champion a kable Magnetti Marelli, w internecie jak się wie gdzie to można spokojnie kupić w cenie tańszych zamienników (nie żadne podróbki).


Najważniejsze:

Prawidłowa eksploatacja sprawi, że rzadziej będą pojawiać się usterki kosztujące wielokrotnie tyle co czynności eksploatacyjne. Mówię z doświadczenia po Cinquecento : )