Zobacz pełną wersję : Pomoc z dpf
Witam. Jestem nowy na forum posiadam fiata crome 1.9 JTD 150 km 2006r od tygodnia i tutaj mam pytanie dotyczacze DPF, otóż mam 3 km do pracy i oczywiście robię dłuższe trasy to do sklepu czy na jakiś wypad i czy wypalając DPF raz w miesiącu przy 2.5 tys obrotów będzie dobrze? Czy macie jakieś inne propozycje? Pozdrawiam
milanmielec
14-01-2019, 21:24
Trzeba obserwować aktualne spalanie, kiedy jest spore wtedy zanieczyszczenia się wypalą, cos pomiedzy 600 a 800km. Czasami czuć przy tym specyficzny zapach. Czas wypalania około 10min.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Czyli ten mój dojazd do pracy nie zagraża tak bardzo DPF?
Zainstaluj sobie aplikacje na telefon DPF monitor dla Alfa 159 i Fiat.Wpierw wersję próbną czy będzie działać z twoim autem,a potem bodajże 15zl kosztuje pełna wersja.
Do tego icar2, i masz pełną kontrolę na dpf-em.
https://allegro.pl/oferta/interfejs-icar2-vgate-bluetooth-obd2-elm327-id19-7003176251?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=N2FlYTE5N2UtZjI2Zi00NGQ5LWE1MTYtMmNjMDJkZWRkO DhmAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=2d28b062-f5c1-4a05-9a7e-21b14fca4208
Dzięki bardzo za pomoc poczytam jak się obsługiwać tymi programami i sprawdze. Pozdrawiam
Aplikacja i tak nie pomoże w tym że silnik będzie cały czas niedogrzany. Olej wtedy nie smaruje tak jak trzeba. Uważaj na odmę żeby się nie przytkała.
Zainstaluj sobie aplikacje na telefon DPF monitor dla Alfa 159 i Fiat.Wpierw wersję próbną czy będzie działać z twoim autem,a potem bodajże 15zl kosztuje pełna wersja.
Do tego icar2, i masz pełną kontrolę na dpf-em.
https://allegro.pl/oferta/interfejs-icar2-vgate-bluetooth-obd2-elm327-id19-7003176251?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=N2FlYTE5N2UtZjI2Zi00NGQ5LWE1MTYtMmNjMDJkZWRkO DhmAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=2d28b062-f5c1-4a05-9a7e-21b14fca4208
Croma 2006 - DPF monitor raczej nie będzie działać, a icar w gnieździe OBD cały czas pod zasilaniem - nie najlepszy pomysł.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Witam. Jestem nowy na forum posiadam fiata crome 1.9 JTD 150 km 2006r od tygodnia i tutaj mam pytanie dotyczacze DPF, otóż mam 3 km do pracy i oczywiście robię dłuższe trasy to do sklepu czy na jakiś wypad i czy wypalając DPF raz w miesiącu przy 2.5 tys obrotów będzie dobrze? Czy macie jakieś inne propozycje? Pozdrawiam
Jeździć na spalaniu chwilowym, to moment wypalania DPF jest zawsze widoczny, wtedy nie wyłączać silnika, w miarę możliwości jechać dalej.
Samo wypalanie u mnie włącza się zazwyczaj na autostradzie, więc czasem jadę kilka km do następnego zjazdu.
Z tymi obrotami to nie ma żadnego znaczenia, dopali się nawet na postoju na wolnych obrotach.
Najważniejsze to nie wyłączać silnika w trakcie wypalania!
Dpf monitor działa w dwoch cromach, w mojej z 2005r i 2008 u kolegi. Icar po 30min sie wyłączy.
Voyager1
15-01-2019, 13:15
Z tymi obrotami to nie ma żadnego znaczenia
Jest. Nie powinno się "gazować" silnika na postoju. Albo jazda normalna, albo na postoju na wolnych obrotach. Byłem na szkoleniu i producenci nie zalecają pałowania podczas wypalania DPFu.
Tak się właśnie przyjęło bo mechanicy Janusze uważali i nadal uważają, że "wyjadę za miasto, dam mu w pi**de to się filtr wypali" a to jest bzdura. Jak się załączy procedura wypalania to nawet podczas jazdy miejskiej prawidłowo wypalimy DPF.
@Voyager masz racje, ze dpf i sie w miescie wypali, ale nie będzie tak efektywne jak na autostradzie, jazda z stala predkoscia.
czapelka21
15-01-2019, 20:54
Wypalanie na postoju to słaby pomysł choć rzeczywiście można tak robić. Ale wystarczy zobaczyć jak przebiega ten proces to sie odechciewa - brak chłodzenia jak podczas jazdy, pod autem czuć duże ilości ciepła, do tego wystarczy dodać lekko gazu i kłęby dymu za samochodem o bardzo intensywnym zapachu. Odradzam tak wypalać dpf na zatłoczonej przez pieszych ulicy. Co do wysokich obrotów wcale nie trzeba trzymać ich przez cały proces wypalania. Wystarczy moment, żeby wyrzuciło z siebie ten syf a potem to już normalna jazda bez gaszenia silnika aż do zakończenia.
W insigni raz na postoju musiałem wypalić, i niestety wypalanie było bardzo słabe, ponieważ z 80% zapchania spadło do 60%.Gdzie w trakcie jazdy spada do 15% zapchania.
Dpf monitor działa w dwoch cromach, w mojej z 2005r i 2008 u kolegi. Icar po 30min sie wyłączy.
Na pewno się wyłączy? A jeśli się wyłączy wybudza się prawidłowo po kolejnym uruchomieniu silnika? Wiem, że ludzie mieli z tym problemy i temat miał załatwić iCar Pro. Jak to działa faktycznie nie wiem, bo zakończyłem swoje zabawy z tymi chińskimi zabawkami po dwóch nieudanych próbach.
Co do wypalania, najbardziej optymalne warunki to ekspresówka i 3000 tys. obrotów. Wypalanie w korkach to nie jest coś co lubią te silniki. Najlepiej sprawdzić interwały pomiędzy wypaleniami za pomocą programu diagnostycznego, to pomoże w sensownym użytkowaniu auta z DPF.
Czyli najlepsze rozwiązanie dla mnie będą wyjazdy dalsze oraz wypalanie DPF raz w miesiącu? Wybudowali nam obwodnicę 16 km ma i spokojnie myślę w nocy mógłbym coś podziałać. Bo jak to nie to ja już nie wiem...
Na początek sprawdź jak często regeneruje się filtr.
Jutro jadę do mechanika bo tam muszę zrobic drążki i zbieżność i ma mi sprawdzić DPF
desmo999
16-01-2019, 00:52
Uzytkuj normalnie i za duzo sie nie przejmuj. U mnie crome uzytkujr zona i nie ma pojecia o dpf i tak nakulala z 50tys km i nigdy nie wie czy coś tam jej sie wypalalo.Glownie jezdzi po miescie takze nie ma co sie za duzo przejmować.
@bochu, wyłącza się na 100%, tylko trzeba go włączyć za każdym gdy odplisz silnik, chyba że trwa to krócej niż 30 minut od wyłączenia silnika to nie trzeba.To dopiero mieli w icar3 poprawić.
Na forum Insigni kilka osób kupiło icar3 i same problemy z nim były i wrócili do icar2.
@bochu, wyłącza się na 100%, tylko trzeba go włączyć za każdym gdy odplisz silnik
...dokładnie jest tak jak pisze Cinek1...mój iCar2 muszę ręcznie włączyć "przyciskiem" a po zakończeniu pracy aplikacji moduł czuwa chyba przez 30min, później się wyłącza (zamontowałem na stałe pod skrzynką bezpieczników, dodatkowo przedłużka OBD)
34617
U mnie Croma 2005 z dpf wypalenia ma średnio co 800km jedno tankowanie. Używam iCar2 i dpf monitor pro, tak jak piszą poprzednicy wszystko balaga. Moduł wyłącza się po 30min, a ponowne załączenie u mnie rozwiązałem na zasadzie przedłużki. Sam moduł leży w schowku z kluczami i w razie potrzeby go załączam. Co do wypalania dpf to nie wiem jak u was, ale u mnie najczęściej załącza się gdy zjade z ekspresówki.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Dołączając mam trochę inne pytanie. Czy groźne jest wypalanie pustego filtra dpf ? Mam go fizycznie usuniętego, auto jeździ normalnie, jak go pomęczę to zapali się check, osiągi dalej bez zmian, i co 800-1000km go wypala - wtedy albo gaszę jak mam możliwość, albo jadę i procedura sobie trwa (kopci, podwyższone spalanie)
W cromie dpf dość długie dystanse między wypaleniami.
Croma jest z 2005 roku, ma 285 tys km przebiegi między wypalaniami to 800km w mieście, Insignia, którą mam od nowości, wypalania w mieście, w tych samych warunkach jak Croma, max to 400km, i tak jest od nowości, na trasie udało mi się uzyskać wynik 1700km Insignia.
...dokładnie jest tak jak pisze Cinek1...mój iCar2 muszę ręcznie włączyć "przyciskiem" a po zakończeniu pracy aplikacji moduł czuwa chyba przez 30min, później się wyłącza (zamontowałem na stałe pod skrzynką bezpieczników, dodatkowo przedłużka OBD)
34617
Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest chyba VGate Icar Pro. Przynajmniej wg marketingowców. Nic nie trzeba włączać. Jest automatyczny, bezprzyciskowy.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.