PDA

Zobacz pełną wersję : Odpowietrzenie układu chłodzenia Grande Punto 1.4 77km



Jordandc
14-01-2019, 08:25
Witam

Czy mógłby ktoś opisać dokładnie procedure odpowietrzenia układu chłodzenia w grande punto?? Nic konkretnego nie mogę na forum znaleźć.

krowka1978
14-01-2019, 08:36
Witam

Czy mógłby ktoś opisać dokładnie procedure odpowietrzenia układu chłodzenia w grande punto?? Nic konkretnego nie mogę na forum znaleźć.

Jest na forum coś takiego jak eLearn Grande Punto do pobrania. Tam wszystko jest. Osobiście nie chce mi się opisywać czegoś, co jest już opisane.

Jordandc
14-01-2019, 08:51
a jest może wersja elektroniczna w necie by nie trzeba było pobierać ? Tak jak np eper.

Ewentualnie mógłbyś wkleić treść z elearna?

Jordandc
14-01-2019, 18:55
Jest na forum coś takiego jak eLearn Grande Punto do pobrania. Tam wszystko jest. Osobiście nie chce mi się opisywać czegoś, co jest już opisane.

witam. Pobrałem elearn jednak nie moge w żaden sposób znaleźć procedury. Mógłbyś powiedzieć gdzie szukać.

misci
14-01-2019, 19:27
Jeśli się nie mylę to jest korek na górze chłodnicy po prawej stronie auta. Korek jest słabo dostępny i odkształca się pod kluczem.

Jordandc
14-01-2019, 21:26
Jeśli się nie mylę to jest korek na górze chłodnicy po prawej stronie auta. Korek jest słabo dostępny i odkształca się pod kluczem.

Przy okazji tematu zapytam.

Jak wymieniałem termostat to przy jednym przewodzie gumowym z taką niebieską zawleczką pękła mi przy wyciąganiu ta zawleczka (to jest przewód którym płyn wraca do zbiornika wyrównawczego). Zakładając do nowego termostatu skleiłem tą niebieską zawleczkę i opasałem trytką, jednak ten przewód ma taki luz ze idzie nim delikatnie przesuwać w jedną i drugą stronę na tym krućcu termostatu. Czy tamtędy może dostawać się jakieś ślepe powietrze? Może lepiej było zamontować wąż bezpośrednio na termostacie?. Czy było jakieś znaczenie zamontowania tej niebieskiej złączki czy obojętnie jak się włożyło tak samo powinna trzymać. Bo nie wiem czy włożyłem dobrą stroną.


34612

Lesiogadzfiata
09-03-2021, 12:14
Witam. Jeżeli masz oryginalną chłodnicę to po prawej stronie chłodnicy poszukaj plastikowej śrubki ,u mnie jest biała rozmiar klucza 13, ma też nacięcia na duży wkrętak, jest słaby dostęp, warto odchylić chłodnicę bez demontażu całkowitego, delikatnie z tą śrubką bo słaba dostępność, to samo z korkiem spustowym płynu. Pozdrawiam.

GrandePunto8V
30-09-2021, 19:51
"Po prawej" stronie chłodnicy, czyli po lewej jak stoimy przy samochodzie. Ukryty jest trochę, trzeba zajrzeć jakby pod pas przedni.

Odpowiadając na temat, to "procedury" tu za bardzo nie ma (w porównaniu do starszych generacji).
Układ jest poprawiony przez dodanie zbiorniczka wyrównawczego (i "skomplikowanie" oprawy termostatu). To się prawie samo odpowietrza (można by prawie nic nie robić, tylko zalać).

Zalewamy układ byle być powyżej poziomu chłodnicy, odpalamy silnik z otwartym wlewem, odpowietrzamy na chłodnicy (korek plastikowy 13). Nagrzewamy silnik normalnie, do otwarcia termostatu i uruchomienia wiatraka - ciągle na otwartym. Przy sprawnym silniku (UPG) nic nie ma prawa się dziać, żadne gazowanie, wywalanie płynu. Poziom się tylko podniesie (wyżej niż normalnie przy zamkniętym układzie) oraz wewnątrz zbiorniczka ma być widoczny lekki przepływ, przelewanie się płynu z cienkiego wężyka. Zgasić i ochłodzić silnik, uzupełnić poziom płynu, zakręcić korek.
Przez następny dzień lub dwa obserwować poziom i ewentualnie dolać troszkę.