Zobacz pełną wersję : Montaż halogenów zamiast zaślepek.
Cześć
Czy ktoś z was próbował montować halogeny zamiast zaślepek? Chciałbym to zrobić i tutaj pojawia się pytanie: Czy w tipo jest pociągnięta wiązka zasilania do podłączenia lamp?
Może ktoś z was się orientuje? Bardzo dziękuję za każdą odpowiedz.
Jak pytałem w ASO podczas zakupu czy mi dołożą halogeny to powiedzieli, że się nie da domówić i dołożyć, ale nie wiem czym to było spowodowane. Niechęcią, brakiem profesjonalizmu czy właśnie brakiem okablowania i komplikacjami z tego powodu. Chociaż czujniki potrafią dołożyć to dlaczego halo nie.
bahamut24
12-01-2019, 00:51
ASO nie dolozy takich rzeczy , tak samo jak tempomatu.
Na allegro komplet nowych halogenow ~400 zł +~280 zł za ramki do kloszy + jeszcze wymiana przyciskowz lewej strony kierownicy.
Wiązki raczej nie ma więc musiałbyś rzeźbić albo z rozbitka kupic .
A tak BTW to
https://fiatklubpolska.pl/instalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538/halogeny-35205/
krowka1978
12-01-2019, 01:30
Jak pytałem w ASO podczas zakupu czy mi dołożą halogeny to powiedzieli, że się nie da domówić i dołożyć, ale nie wiem czym to było spowodowane. Niechęcią, brakiem profesjonalizmu czy właśnie brakiem okablowania i komplikacjami z tego powodu. Chociaż czujniki potrafią dołożyć to dlaczego halo nie.
Sprawa jest taka, że "halogeny", czyli przeciwmgielne przednie, muszą być zrobione zgodnie z normami prawnymi, czyli warunkami homologacji, a co za tym idzie podłączenie do Body, bo trzeba odpowiednio sterować, i zmiana konfiguracji. Soft serwisowy nie ma żadnej możliwości zmiany konfiguracji auta, jedynie po wymianie body ma możliwość wrzucenia fabrycznej po VIN. Kable trzeba ciągnąć i podłączyć pod body.
Czujniki cofania są dokładane na krzywy ryj, czy tak jak fabryka, z info na wyświetlaczu itd? Na krzywy ryj, do tego pomijają body, więc mogą założyć.
W przeciwienstwie do starych fiatow nie da sie tego aktywowac w body, i nie ma kabli. W mito było sie dało po wsadzeniu przekaźnika i bezpiecznika cała reszta była. Można najwyżej na krzywy ryj poza body z jakąś elektroniką która to ogarnie. Są nawet moduły doświetlania. Przy czym aby to sterować oryginalnym włącznikiem potrzebna by była jakaś samoróbka.
krowka1978
12-01-2019, 08:55
W przeciwienstwie do starych fiatow nie da sie tego aktywowac w body,
Nie da się bo? W MES jest odpowiednia opcja.
W Mito/Grande Punto możliwość aktywacji w Body zależała od wersji body kompa.
Opcja jest ale nie działa.
giannini
12-01-2019, 12:53
Jeżeli chce dołożyć, to jakim problemem jest dorobienie oddzielnej wiązki z przekaźnikiem pomijającej body. Nie znam tylko budowy wewnętrznej fabrycznego włącznika, więc nie wiem czy udało by się go wykorzystać.
Wlacznik podaje na wyjscie rezystancje 25 om. Nie pamietam tylko czy pin jest wspolny z innymi funkcjami czy osobny.
krowka1978
12-01-2019, 15:19
Jeżeli chce dołożyć, to jakim problemem jest dorobienie oddzielnej wiązki z przekaźnikiem pomijającej body
Jeżeli zrobi się tak jak wymagają tego przepisy, czyli kontrolka, możliwość włączenia z pozycyjnymi/mijania, do tego wysterowanie przeciwmgielnej tył..., to czemu nie.
bahamut24
12-01-2019, 15:54
Jeżeli zrobi się tak jak wymagają tego przepisy, czyli kontrolka, możliwość włączenia z pozycyjnymi/mijania, do tego wysterowanie przeciwmgielnej tył..., to czemu nie.
Co jak co ale ty mu nie zabronisz zrobic jak bedzie chcial, jak wstawi jupitery to nie ty dowod zabierzesz :)
giannini
12-01-2019, 17:58
1. Kontrolka przednich przeciwmgłowych nie jest wymagana przepisami.
2. W Tipo pozycyjne zapalają się zawsze po przekręceniu kluczyka, więc problem nie występuje. W Tipo fabryczne przeciwmgłowe przednie możesz włączyć zawsze niezależnie od włączonych innych świateł (dziennych, mijania, drogowych).
3. Tylne światło przeciwmgłowe nie ma żadnego związku z przednim. Ani w świetle przepisów dotyczących włączania, ani montażu, ani używania.
4. Markooo, chce zamontować oryginalne reflektory w fabryczne miejsca, więc problem z wysokością nad jezdnią i montażem od krawędzi pojazdu też nie występuje.
Jedynym problemem może być to, że nie da się wykorzystać fabrycznego, oryginalnego włącznika i trzeba by dołożyć coś estetycznego w dobrym miejscu.
krowka1978
12-01-2019, 19:15
2. W Tipo pozycyjne zapalają się zawsze po przekręceniu kluczyka, więc problem nie występuje.
Bzdura - po włączeniu zapłonu włączają się dzienne, odpowiedniki 21W, a że pozycje tył też palą to inna sprawa wynikająca z braku przełącznika na pozycje :!: Pozycyjne są przy wyłączonym zapłonie, jeśli o Tipo chodzi :!: Nie wiem czy przyciemnia bez zapłonu do 5W, ale pewnie tak jest, bo takiej mocy na pozycjach są żarówki. 21W jako rozproszone światło jednak oślepia w nocy w jakimś stopniu.
W Tipo fabryczne przeciwmgłowe przednie możesz włączyć zawsze niezależnie od włączonych innych świateł (dziennych, mijania, drogowych).
Tak jest, bo nie zrobili oddzielnie pozycji przełącznika świateł pozycyjnych.
3. Tylne światło przeciwmgłowe nie ma żadnego związku z przednim. Ani w świetle przepisów dotyczących włączania, ani montażu, ani używania.
Jak bardzo się mylisz. Tylne przeciwmgielne można włączyć dopiero po włączeniu świateł mijania :!:, albo po włączeniu pozycyjnych/zapłonu w przypadku Tipo + przeciwmgłowe przednie :!: Co więcej jest zakaz używania tylnego przeciwmgielnego, gdy widoczność jest większa niż 50m - cóż, stosowanie się do tego przepisu trudna rzecz:!:
Co jak co ale ty mu nie zabronisz zrobic jak bedzie chcial, jak wstawi jupitery to nie ty dowod zabierzesz
Poszukaj na forum forda ludka, który ma problem prawny i finansowy po przerobieniu reflektorów na zenony - była kolizja, przeciwnik zeznał, że oślepiły go reflektory, biegły po sprawdzeniu lamp wiadomo co uznał i idzie sprawa z powództwa cywilnego o odszkodowanie. Mam pisać co zrobi ubezpieczyciel? Wypłaci odszkodowanie, po czym zwróci się do druciarza o zwrot kasy. Interes życia chłop zrobił, przy tym zabranie DR to pikuś haha. Osobiście mam w 4 literach co kto założy, ważne aby mi tym krzywdy nie zrobił.
1. Kontrolka przednich przeciwmgłowych nie jest wymagana przepisami.
Podasz podstawę prawną? To, że światła nie są obowiązkowe nie oznacza, że jeśli auto ma owe światła, to już kontrolki nie musi mieć.
bahamut24
12-01-2019, 19:55
Krowa żaden temat na tym forum nie może przejść bez Twoich wywodów moralno-życiowo-prawnych? Poluzuj gumkę w gaciach i do przodu, nie każdy jest tak "idealny" jak Ty.
krowka1978
12-01-2019, 20:01
nie każdy jest tak "idealny" jak Ty.
A szkoda, od razu łatwiej i lepiej na drogach by było ;-)
Krowa
Inny login mam, ale rozumiem, jakaś złość przemawia. Z drugiej strony Krowa brzmi bardziej dojrzale niż Krówka.
Zdaje sie że polskie przepisy mówią że tylne pozycyjne nie mogą się palić razem z dziennymi.
A w tipo się palą.
Poza tym prawnie nie ma opcji aby auto poriszało się na pozycyjnych stąd brak możliwości ich załączenia przy włączonym zapłonie. W mito tylne się nie włączają. Głupie to bo stając np przed szlabanem z włączonym silnikiem (czego też nie wolno) trzeba stać na włączonych mijania.
Więc z tym prawem i jego sensownością to różnie bywa.
Osobiście w dokładanych halogenach w tipo główny problem widzę konieczność ingerencji w zestaw wskaźników aby wymusić świecenie kontrolki.
krowka1978
12-01-2019, 22:48
Osobiście w dokładanych halogenach w tipo główny problem widzę konieczność ingerencji w zestaw wskaźników aby wymusić świecenie kontrolki.
Trudno określić. Jeżeli jest kontrolka, to proxi powinno przejść. Jeżeli nie, to może być zonk, a samo dłubanie może nie pomóc.
Poza tym prawnie nie ma opcji aby auto poriszało się na pozycyjnych stąd brak możliwości ich załączenia przy włączonym zapłonie.
Moim zdaniem to kwestia oszczędności i przeniesienia przełączników z GP. W GP, 500X itd bez problemu można włączyć pozycyjne przy włączonym zapłonie, a to, że na pozycjach jechać nie wolno, to inna sprawa - analogia do mijania/dzienne i deszczu.
Głupie to bo stając np przed szlabanem z włączonym silnikiem (czego też nie wolno) trzeba stać na włączonych mijania.
Możesz przestawić w Tipo na wyłączone, wtedy przy włączonym zapłonie są dzienne z przodu i pozycje z tyłu.
Co do stania przed szlabanem z włączonym silnikiem, to można ;) Ot takie kuriozum, stojąc pod szlabanem jesteś uczestnikiem ruchu, a zatrzymanie jest spowodowane sytuacją drogową. Nie masz odpalonego zaparkowanego auta. Tak samo jazda w korkach. Wszystko opiera się o zatrzymanie wynikające z warunków drogowych.
Przełączniki sa raczej z giulietty mito itp więc to nie o oszczędność raczej chodzi. Zresztą trzypozycyjne też są w opcji z automatycznymi swiatlami. W grande wajcha jest inna.
Kontrolka jest bo da sie ja wymusic z alfaobd ale w ukladzie z zewnetrzna instalacja halogenow trzebaby sie podlaczyć bezposrednio do niej poza body itp.
Jak bardzo się mylisz. Tylne przeciwmgielne można włączyć dopiero po włączeniu świateł mijania , albo po włączeniu pozycyjnych/zapłonu w przypadku Tipo + przeciwmgłowe przednie
I tu widać, ze nie masz tipo... jakże się mylisz... ja włączam tylne przeciwmgłowe niezależnie od przednich... chore to ale tak jest. W fordzie przełącznik był tak skonstruowany, ze wymuszał włączenie przednich przed tylnymi.
bartusssp
13-01-2019, 10:38
Też tak mi się wydaje, że nie ma obowiązku gaszenia silnika na szlabanie. Jest to skrzyżowanie dróg, tylko jedną z nich jest torowisko.
bahamut24
13-01-2019, 10:48
Też tak mi się wydaje, że nie ma obowiązku gaszenia silnika na szlabanie. Jest to skrzyżowanie dróg, tylko jedną z nich jest torowisko.
Bo nie trzeba gasic :
każde unieruchomienie niewynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego trwające dłużej niż 1 minutę (art. 2 pkt 30 pord);
No to tym bardziej powinna być opcja że auto może sobie stać z włączonym silnikiem na postojowych. No ale trzeba decydować za ludzi. Szkoda że w znacznie bardziej niebezpiecznych i powszechnych sytuacjach to nie działa patrz ameby jeżdżące w śnieżycy tylko na przednich dziennych.
krowka1978
13-01-2019, 10:56
I tu widać, ze nie masz tipo... jakże się mylisz... ja włączam tylne przeciwmgłowe niezależnie od przednich... chore to ale tak jest. W fordzie przełącznik był tak skonstruowany, ze wymuszał włączenie przednich przed tylnymi.
W instrukcji jest, że tylne przeciwmgielne włączyć można przy włączonych mijania - czyli tak jak wymagają przepisy, jednak jest ale. W PDF http://aftersales.fiat.com/eLumData/PL/00/356_TIPO/00_356_TIPO_603.91.079_PL_02_01.17_L_LG/00_356_TIPO_603.91.079_PL_02_01.17_L_LG.pdf
strona 21 i 22 dla sedana.
Błędy jakie widzę w instrukcji, to w opisie działania przednich przeciwmgielnych brak opisu włączenia przy pozycji 0 przełącznika - problemem jest brak pozycji włącznika dla pozycyjnych (przy wyłączonym zapłonie robi za to pozycja świateł mijania), wtedy tylne musi być uzależnione od przednich, bo mijania są wyłączone. W przypadku włączonych mijania tylnym można sterować do woli - tak to powinno wyglądać. Swego czasu sprawdzał to @JackTheNight Może źle zapamiętałem, jest gdzieś wątek. Sprzeczałem się z nim w sprawie przepisów dotyczących możliwości włączenia przednich świateł przeciwmgłowych, przy włączonych światłach pozycyjnych :tongue
bartusssp
13-01-2019, 12:58
Bo nie trzeba gasic :
każde unieruchomienie niewynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego trwające dłużej niż 1 minutę (art. 2 pkt 30 pord);
Właśnie jak unieruchomienie nie jest spowodowane warunkami i przepisami ruchu i trwa powyżej minuty to wtedy trzeba gasić. Jest to już postój a nie zatrzymanie.
W przepisach jest ze możesz zgasić światła stojąc przed szlabanem jak nie jesteś ostatni... może komuś pomyliły się światła z silnikiem...
Czytałem gdzieś że z dołożeniem halogenów jest jeszcze inny problem niż brak sterowania nimi czy brak okablowania, podobno po wyjęciu zaślepek nie da się zamontować plastików pod halogen bo mają inny kształt/mocowania i trzeba zmieniać zderzak
Robson_75
05-04-2020, 20:22
Jak uważacie, czy jest sens używania swiateł drogowych i halogenów jednocześnie? W alfaobd jest opcja "fog light dropbox" która wyłącza halogeny gdy włączymy swiatła drogowe.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.