PDA

Zobacz pełn± wersję : Auto jeĹşdzi jakby na trzech koĹ‚ach



500setkaL
02-01-2019, 20:48
Witam serdecznie wszystkich...pomóżcie...
Mam problem z zawieszeniem w mojej 500L...auto ma 20kkm przejechane...ale ten problem jest od samego poczatku i całý czas im zgłaszam...a ASO twierdzi że jest ok...
Opis ...auto podczas jazdy na wprost i w zakręcie w prawo się buja ( prawy przód lewy tył), pochyla się nadmiernie na lewym kole za kierowcą...odczuwa się jakby zmieniała się geometria zawieszenia...często jest tak że jadąc powoli i wychodząc z zakrętu można zostawić kierownice skierowaną na godzine 2 i auto jedzie prosto...przez jakis czas...w dodatku odczywalne jest spore pływanie po asfalcie...a jazda po śniegu..chlapie śnieżnej i po mokrym wydaje się niebezpieczną
A ASO twierdzi dalej że jest ok...pojechałem na stacje diagnostyczną zmierzyli geometrie i wyszło wyprzedzanie sworznia zwrotnicy ze jest sporo poza normą.oraz wyszło pochylenie koła lewego od kierowcy...ASO zrobiło swoj pomiar tez im wyszedł sworzeń ale pochylenie było ok...ASO wymieniło wahacz i troszkę się zmiejszýło ale nadal jest po za normami....ja myślę że towina też tylnej belki skrętnej...ale ASO twierdzi że jest ok...a moi znajomi którzy jeździli tym samochodem mówią że z tym zawieszeniem jest coś nie tak.
Jestem spokojnym kierowcą cenię sobie małe koszty użytkowania tego auta...spalanie na poziomie 7l lpg na 100km...srednia z 20kkm...wiec to napewno nie moja jazfa doprowafziła do tego stanu...zreszta tak jak pisałem zgłaszam to kilkukrotnie...wcześniej raz było lepiej raz gorzej. Obecnie przy pogodzie śnieżnej aż mam czasami stracha nim jexdzic a mam 22 lata prawko i troche pojazdów za sobą.
Pytanie czy zrobiliście w swoich autach pomiar geometrii...bo wydaje mi się ze te z rocznika 2017 mogą mieć też pomiar sworznia poza normami...chyba zmienię ASO...

500setkaL
17-06-2019, 21:11
Witam wszystkich. Jest spory problem. Po zrealizowaniu przez serwis dealera pomiaru geometrii i zbieżno¶ci u nowej 500L okazało sie że takie same wyniki wychodz± jak u mnie. Więc wszystkie sprzedane i sprzedawane fiaty 500L ...napewno z silnikiem 1.4 95km maj± ten sam problem. SPRAWD¬CIE SOBIE GEOMETRIE I ZBIEŻNO¦Ć...u mnie wychodzi za duze pochylenie koła od kierowcy oraz wyprzedzenie sworznia zwrotnicy...jedno i drugie poza parametrami ustalonymi przez producenta. Najgorsze jest to, że również fiat tipo sedan z silnikiem 1.4 95km ma ten sam problem...

Daro100
17-06-2019, 22:55
Witam,

1) Pomiar geometrii musi być zrobiony w warunkach przewidzianych instrukcja serwisow±. O co chodzi - geometria nie jest stała w całym zakresie ugięć (i "odbić") zawieszenia, ale się zmienia i jest to normalne. Kiedy¶ producent okre¶lał np. pomiar dla samochodu obci±żonego masa własn±, albo okre¶lonym obci±żeniem i dla tych warunków podawał parametry normatywne. Aktualnie parametry s± podawane dla ¶ci¶le okre¶lonego położenia nadwozia względem podłoża i w niektórych typach aut trzeba go obci±ża prawie maksymalnie albo używać specjalnych przyrz±dów do uginania zawieszenia. Nie wiem jakie warunki s± przewidziane dla Fiata 500L, niezbędny jest wgl±d do dokumentacji serwisowej albo do baz zawartych w nowoczesnych przyrz±dów do kontroli geometrii. Nie licz, że pierwszy lepszy "ustawiacz zbieżno¶ci" robi pomiar w pełni zgodnie z warunkiem (ASO również). Jeżeli jedno koło "odbiega" a pomiar był prawidłowy, to nie ma siły - albo krzywe nadwozie albo krzywe elementy zawieszenia tego koła (wahacz, zwrotnica, amortyzator, wadliwa górna poduszka).

2) Problem ze złym prowadzeniem auta może wynikać ze złej kalibracji układu kierowniczego (procedura ustawiania położenia ¶rodkowego itd.).

Powodzenia w walce z serwisami i oby¶ trafił na rozgarniętych mechaników.
DaRo

krowka1978
18-06-2019, 08:21
Dokładnie jak przedmówca napisał. Pomiar był robiony zgodnie ze sztuk±? Niestety co nieco wiem jak w ASO potrafi± "poprawić" i nie stosować się do danych serwisowych producenta i sprzętu pomiarowego.

wkk01
18-06-2019, 12:00
Tak jak koledzy mówi± - pojedĽ do naprawdę dobrego warsztatu, gdzie maj± rozgarniętych mechaników (ASO często nie jest dobrym wyborem, bo tam pracuj± na schematach i cokolwiek poza standardem wywołuje panikę) - wydaje mi się, że problem jest jednak w twoim aucie, a nie w całej serii, bo jeste¶ jak na razie jedyn± osob± zgłaszaj±c± takie zachowanie auta.

piotr666
23-11-2023, 07:47
Cze¶ć,

Mam ten sam problem w Fiat Tipo Kombi 2019 bez gazu. Auto jak już stoi bez pasażerów, zatankowany do pełna widać wyraĽnie ze auto niżej „siedzi” na lewym tylnym kole (patrz±c od tylu).
Wymieniono sprężyny na nowe, gumy sprężyn oraz oczywi¶cie zbieżno¶ć kilkukrotnie. Niestety auto nadal zachowuje się niestabilnie, nadmiernie przechyla się na lewa stronę podczas skrętu w praw± stronę, wraz z ubywaniem paliwa w baku czuć wyraĽna zmianę w prowadzeniu co pierwszy raz spotkałem życiu w jakimkolwiek aucie, trudno czasami wycelować w zakręt w prawo ze względu na mocne bujanie, brak powtarzalno¶ci - ten sam zakręt każdego dnia pokonuje się zupełnie inaczej, brak stabilizacji toru jazdy na wprost, kierownica nie wraca do swojego położenia zero po skręcie w prawo… można by wiele opisywać objawów.
Czy komu¶ udało się rozwi±zać zagadkę co powoduje takie objawy?
Dlaczego auto poddaje się pod masa paliwa i stoi krzywo?
I jak ustawić zbieżno¶ć w tym aucie jeżeli auto krzywo stoi po zatankowaniu?