patryks
31-12-2018, 13:28
Witajcie!
Na forum jestem obecny już przeszło 10 lat ale dopiero teraz założyłem samodzielne konto. Wraz z bratem opiekowaliśmy się trzema Tipo 160. Najpierw było 2.0 GT, potem przyszedł czas na podwójne Sedicivalvole. Niestety stan blacharski aut pozostawiał wiele do życzenia i nie było czego ratować. Jednak sentyment (i kopalnia części) do Tipo pozostał więc poszukiwania odpowiedniego egzemplarza trwały kilkanaście dobrych miesięcy. Zwieńczeniem poszukiwać było kupno Tipo 1.8 16v od czeskiego kolekcjonera aut.
Historia auta jest dosyć ciekawa. Od 1991 do 2016 roku (całe swoje jeżdżące życie) auto było własnością Rzymianina, urodzonego w 1933 roku. Następnie trafiło na dwa miesiące do Mediolanu i pod koniec 2016 zostało kupione przez Czecha. U południowych sąsiadów przestało prawie dwa lata w garażu, zanim sprowadziłem je do Polski. Wraz z autem dostałem oryginalny włoski dowód rejestracyjny, stąd historia auta jest mi znana. Stan licznika na dzień pierwszego polskiego przeglądu: 102 412 km.
Jest to fabryczne 1.8 16v w oryginalnym stanie. Co do wyposażenia to zostało dziwnie skompletowane. W aucie znalazło się:
- kolor Azzurro Spring Met 407
- serce 1.8 16v z manualną skrzynią biegów,
- tapicerka Fiatowska Sedicivalvole z szaro-czerwonymi fotelami w stanie idealnym (jeszcze nie siedziałem w fotelach Tipo w takim stanie),
- klimatyzacja manualna,
- jedno lusterko boczne po stronie kierowcy, na drzwiach pasażera są oryginalne zaślepki,
- ABS,
- przednie szyby elektryczne,
- felgi 14 cali czteroramienne,
- halogeny,
- zderzak z szerokim wlotem i paskami.
Co prawda, Tipo przechodziło wszystkie włoskie przeglądy, również polski bez jakiegoś problemu, ale ma też rzeczy do zrobienia - żeby stało się rasowym youngtimerem potrzeba:
Wygląd:
- auto jest z Włoch, więc niestety jest poprzycierane dookoła - do napraw blacharskich nadają się wszystkie błotniki i drzwi oraz przydałaby się polerka,
- wymiana lub naprawa przycierek na plastikach, np. lusterko, klamka, listwy...
- podłoga, z tego co sprawdzałem, nie ma rdzy, więc do zerwania i ponownego położenia będzie konserwacja,
- wymiana przełącznika świateł - nadruk na patyku zszedł i mam na widoku transparentny plastik,
- pranie wykładziny,
- założenie gumowej dokładki pod zderzak,
- wymiana lub malowanie pasków na zderzakach - obecnie czerwone są zamalowane na szaro.
Mechanika:
- przegląd silnika - ciśnienie trzyma, ale po wymianach zaczął puszczać olej uszczelką miski olejowej, uszczelka pokrywy zaworów również kwalifikuje się do wymiany razem ze świecami, kablami, itd.,
- korek wlewu oleju jest nieoryginalny - kupiłem ori używany, ale nie chce się ,,zakleszczyć" w pokrywie, można go wysunąć do połowy i dopiero jest zablokowany (nie wiem czemu tak jest),
- wymiana termostatu - obecny jest zacięty na otwarciu, ale nowy oryginał Fiat już czeka,
- nie działa spryskiwacz - silniczek w zbiorniku w ogóle nie startuje,
- konserwacja układu hamulcowego - wymiana płynu, sprawdzenie zacisków, wymiana gumowych odcinków,
- wymiana oleju w skrzyni biegów.
Co jeszcze mam w planach, ale jeszcze nie jestem pewien czy dojdzie do skutku:
- założenie elektrycznych lusterek - wygląda jakby instalacja była pociągnięta w aucie,
- kupno retroradia na kasety z opcją podpięcia zmieniarki,
- wnętrze ReCaro Sedicivalvole,
- rozpórka OMP pod ABS,
- zawieszenie gwint przód H&R i sprężyny H&R z amorami Koni na tył (zawieszenie jest super miękkie, nie wiem czy tak było w oryginale),
- wycieraczki reflektorów - mam już nowy zestaw silniczków i ramion,
- felgi Abarth 16 cali lub Sedicivalvole 15 cali,
- pakiet stylistyczny Abarth Tipo na zewnątrz plus kierownica i gałka,
- układ samoregulacji świateł - jeszcze nie mam nic do zestawy, także jakby ktoś miał, to chętnie przygarnę .
I trzymajcie kciuki, żeby udało się Tipo doprowadzić do stanu na jaki zasługuje!
34482
34483
34484
34485
34486
34487
34488
34489
Na forum jestem obecny już przeszło 10 lat ale dopiero teraz założyłem samodzielne konto. Wraz z bratem opiekowaliśmy się trzema Tipo 160. Najpierw było 2.0 GT, potem przyszedł czas na podwójne Sedicivalvole. Niestety stan blacharski aut pozostawiał wiele do życzenia i nie było czego ratować. Jednak sentyment (i kopalnia części) do Tipo pozostał więc poszukiwania odpowiedniego egzemplarza trwały kilkanaście dobrych miesięcy. Zwieńczeniem poszukiwać było kupno Tipo 1.8 16v od czeskiego kolekcjonera aut.
Historia auta jest dosyć ciekawa. Od 1991 do 2016 roku (całe swoje jeżdżące życie) auto było własnością Rzymianina, urodzonego w 1933 roku. Następnie trafiło na dwa miesiące do Mediolanu i pod koniec 2016 zostało kupione przez Czecha. U południowych sąsiadów przestało prawie dwa lata w garażu, zanim sprowadziłem je do Polski. Wraz z autem dostałem oryginalny włoski dowód rejestracyjny, stąd historia auta jest mi znana. Stan licznika na dzień pierwszego polskiego przeglądu: 102 412 km.
Jest to fabryczne 1.8 16v w oryginalnym stanie. Co do wyposażenia to zostało dziwnie skompletowane. W aucie znalazło się:
- kolor Azzurro Spring Met 407
- serce 1.8 16v z manualną skrzynią biegów,
- tapicerka Fiatowska Sedicivalvole z szaro-czerwonymi fotelami w stanie idealnym (jeszcze nie siedziałem w fotelach Tipo w takim stanie),
- klimatyzacja manualna,
- jedno lusterko boczne po stronie kierowcy, na drzwiach pasażera są oryginalne zaślepki,
- ABS,
- przednie szyby elektryczne,
- felgi 14 cali czteroramienne,
- halogeny,
- zderzak z szerokim wlotem i paskami.
Co prawda, Tipo przechodziło wszystkie włoskie przeglądy, również polski bez jakiegoś problemu, ale ma też rzeczy do zrobienia - żeby stało się rasowym youngtimerem potrzeba:
Wygląd:
- auto jest z Włoch, więc niestety jest poprzycierane dookoła - do napraw blacharskich nadają się wszystkie błotniki i drzwi oraz przydałaby się polerka,
- wymiana lub naprawa przycierek na plastikach, np. lusterko, klamka, listwy...
- podłoga, z tego co sprawdzałem, nie ma rdzy, więc do zerwania i ponownego położenia będzie konserwacja,
- wymiana przełącznika świateł - nadruk na patyku zszedł i mam na widoku transparentny plastik,
- pranie wykładziny,
- założenie gumowej dokładki pod zderzak,
- wymiana lub malowanie pasków na zderzakach - obecnie czerwone są zamalowane na szaro.
Mechanika:
- przegląd silnika - ciśnienie trzyma, ale po wymianach zaczął puszczać olej uszczelką miski olejowej, uszczelka pokrywy zaworów również kwalifikuje się do wymiany razem ze świecami, kablami, itd.,
- korek wlewu oleju jest nieoryginalny - kupiłem ori używany, ale nie chce się ,,zakleszczyć" w pokrywie, można go wysunąć do połowy i dopiero jest zablokowany (nie wiem czemu tak jest),
- wymiana termostatu - obecny jest zacięty na otwarciu, ale nowy oryginał Fiat już czeka,
- nie działa spryskiwacz - silniczek w zbiorniku w ogóle nie startuje,
- konserwacja układu hamulcowego - wymiana płynu, sprawdzenie zacisków, wymiana gumowych odcinków,
- wymiana oleju w skrzyni biegów.
Co jeszcze mam w planach, ale jeszcze nie jestem pewien czy dojdzie do skutku:
- założenie elektrycznych lusterek - wygląda jakby instalacja była pociągnięta w aucie,
- kupno retroradia na kasety z opcją podpięcia zmieniarki,
- wnętrze ReCaro Sedicivalvole,
- rozpórka OMP pod ABS,
- zawieszenie gwint przód H&R i sprężyny H&R z amorami Koni na tył (zawieszenie jest super miękkie, nie wiem czy tak było w oryginale),
- wycieraczki reflektorów - mam już nowy zestaw silniczków i ramion,
- felgi Abarth 16 cali lub Sedicivalvole 15 cali,
- pakiet stylistyczny Abarth Tipo na zewnątrz plus kierownica i gałka,
- układ samoregulacji świateł - jeszcze nie mam nic do zestawy, także jakby ktoś miał, to chętnie przygarnę .
I trzymajcie kciuki, żeby udało się Tipo doprowadzić do stanu na jaki zasługuje!
34482
34483
34484
34485
34486
34487
34488
34489