Zobacz pełną wersję : Się poci, się leje i takie tam, lamerskie zapytania.
Się dzisiaj nudzę ;-( może ktoś mądry też....
Pytanko nr.
1. Jak zdjąć plastiki ze świec żarowych ?
2. Czy ta czerwona blaszka oznacza, że EGR jest zaślepiony ?
34437
3. Czemu ten wąż od turbiny jest wiecznie spocony, już raz go wycierałem:
34438
4. co to za wycieki ?
3443934440
5. Gdzie jest czujnik temperatury płynu nr wg eper 55188058. Jeśli na termostacie, to nie ma o czym gadać, bo termostat nowy.Wiem że rurę przepustnicy trzeba odłączyć, ale ja i tego nie wiem, a chciałbym :-)
6. Czy jak zgaśnie wam kontrolka świec żarowych, to widać to u Was, np. kontrolki jaśniej zaświecą albo coś tam pyknie ?
7. Co mogę sprawdzić EcuScanem jak mi ciężko pali z rańca, muszę dodać gazu żeby łatwiej zapalił.
I to na razie tyle, pozdrawiam.
desmo999
26-12-2018, 14:41
Ad1. Po prostu ciągniesz. Jest ryzyko rozwalenia.
Ad2.Prawdopodobnie zdemontuj to sie dowiesz nikt nie powie co autor blaszki tam wyrzezbił
Ad3. Noralne u mnie to samo . Troche odma troche turbo
Ad4. Wymyj potem zadawaj pytanie
Ad5. Na termostacie
Ad6. Nie zauwazylem u siebie
Ad7. Zacznij od porzadnego naładowania aku i pptem odpalaj. Moze by tez rozrusznik lub uklad wtryskowy
AD.1 Ściągasz jak fajkę ze świec zapłonowych
Ad.2 zaślepiony albo blaszka z dziurkami aby ograniczyć przepływ spalin
ad.3,4 turbo ci rzyga olejem
ad.6 pyknie przekaźnik ale to słychać jak jesteś na zewnątrz samochodu (przekaźnik pod maską silnika)
ad.7 ciśnienie paliwa w trakcie rozruchu min. 290 bar, rezystancję świec żarowych i pobór prądu (ale to nie euroscanem)
Aku ładowany, ciśnienie paliwa ok. 380bar. Ale zastanawia mnie czemu dawka paliwa wtrysku "after" i "post" jest "0" i tak samo z czasem wtrysków "after" i "post" również "0" czy tak ma być ?
desmo999
26-12-2018, 20:30
A swiece Ci grzeją??jak jest cieplo to samo jest??teoretycznie powinien byc blad od uszkodzonych swiec ale moga np grzac nie od czubka a od srodka ..
Podobno w naszych 1,9 jest jeden problem fabryczny przy rozruchu związany z tzw. normami czystości spalin.
Każdy diesel ma coś takiego nazywanego popularnie dawka rozruchowa, im ona jest większa tym silnik łatwiej zapala ale jednocześnie przy zapalaniu zadymi.
Podobno lekkie zwiększenie tych ustawień (u nas wiadomo w programie sterownika Bosch) rozwiązuje te ranne problemy.
desmo999
27-12-2018, 12:29
No tak ale jeśli kiedyś paliłó to powinno palić. Mój jakoś pali może nie tak jak PD z vw ale nie mam problemu. Wiadomo dawki mozna zwiekszyc ale czy nie jest to maskowaniem rzeczywistego problemu??zapewne jak fura była nowa to paliła i dawka była prawidłowa.
U mnie znacznie się poprawiło po wymianie świeć żarowych. Wiadomo świece z czasem tracą swoją moc grzewczą a szczególnie czas rozgrzewania. A prawdopodobnie sterownik włącza je tylko czasowo od temperatury zewnętrznej bez uwzględnienia spadku wydajności grzewczej.
A swiece Ci grzeją??jak jest cieplo to samo jest??teoretycznie powinien byc blad od uszkodzonych swiec ale moga np grzac nie od czubka a od srodka ..
Świeca żarowa, która jest uszkodzona (grzanie nie na końcu tylko gdzieś wcześniej) wygenerowała u mnie błąd świec.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
U mnie znacznie się poprawiło po wymianie świeć żarowych. Wiadomo świece z czasem tracą swoją moc grzewczą a szczególnie czas rozgrzewania. A prawdopodobnie sterownik włącza je tylko czasowo od temperatury zewnętrznej bez uwzględnienia spadku wydajności grzewczej.
W naszych silnikach świece żarowe są włączone jeszcze długo podczas jazdy... kontrolka gaśnie tylko jako dopuszczenie do uruchomienia silnika.
Jeśli przyczyną ma być starzenie świec to proponuję odczekać jeszcze chwilę przed uruchomieniem rozrusznika.
Dokładnie świece żarowe w zależności od temperatury silnika mogą pracować nawet kilka minut po uruchomieniu silnika...
Co do łatwego odpalania to można zakupić układ wpinany w szynę CR który podnosi ciśnienie paliwa - tak zwany chip tuning ;-) lub zmodyfikować w mapie sterownika...
Ale zanim ktokolwiek się za to zabierze najpierw powinien sprawdzić korekty wtryskiwaczy w sterowniku i zrobić test na przelew wtryskiwaczy ....
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.