PDA

Zobacz pełną wersję : Drgania kierownicy przy wyższych prędkościach



kuba9869
23-12-2018, 10:26
Witam , mam problem z drganiem kierownicy ostatnio wymieniałem tarcze i klocki na tyle a z przodu tylko klocki , ale bardzo mi drgalo i podczas hamowania kierownica była bardzo nie stabilna więc postanowiłem wymienić tarcze na przód , teraz podczas hamowania kierownica działa dobrze , ale przy prędkościach 120+ kierownica drga czasem zdarzy się że jadę i nie drga przez chwilę a czasem tak mocno że aż muszę zwolnić , na nowych tarczach przednich zrobiłem gdzieś 350 km gdzie można jeszcze zajrzeć żeby poprawić komfort jazdy ?

lukq
23-12-2018, 12:57
Pewnie zabrzmi banalnie, ale wyważenie kół robiłeś?
Zakrec kołami na podnośniku i sprawdź czy tarcza nie jest blokowana, w którymś momencie przez klocek. Stan przegubów, luzy na wahaczu itd.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

kuba9869
23-12-2018, 13:55
Koła wyważane , przed wymianą nie miałem tego

Roms
23-12-2018, 23:12
Jeżeli nic nie pomoże, to może należało by wyważyć koła w miejscu ich docelowego montażu, czyli na samochodzie, ustawić samochód na odpowiednim stanowisku, wprowadzić koło w ruch jednostajny i dokonać stosownego pomiaru. Ta metoda usunęłaby niewyważenia z całości układu napędowego /piasty, tarcze/ co wpłynęłoby znacznie na obniżenie drgań/ są dostępne takie wyważarki/.

krowka1978
24-12-2018, 09:19
Koła mogą być źle wyważone, albo któraś opona jest felerna.

kuba9869
24-12-2018, 09:35
Czy dalsza jazda może nieść jakieś konsekwencje za sobą ?

bnbn1
25-12-2018, 00:49
a bicie piasty i tarczy bylo sprawdzane czy tylko przykręcona i bujaj sie pan ?
nei kazda jest idealnie prosta zawsze ejst dopuszczalne bicie tarczy jak i piasty.... jak sie nie zgra to będzie za duże.

kuba9869
25-12-2018, 10:13
Nie sprawdzałem , jak to zrobić ?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Wyważanie kół odpuścił bym ponieważ przed wymiana hamulców było wszystko dobrze pozwoliłem sobie pamiętac jechać około 150 i jechało się jeszcze lepiej niż na letnich bo zimówki mam praktycznie nowe ..

bnbn1
25-12-2018, 17:13
Nie sprawdzałem , jak to zrobić ?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Wyważanie kół odpuścił bym ponieważ przed wymiana hamulców było wszystko dobrze pozwoliłem sobie pamiętac jechać około 150 i jechało się jeszcze lepiej niż na letnich bo zimówki mam praktycznie nowe ..




to się robi czujnikiem zegarowym

tutaj masz jak to sie mierzy (najlepiej obejrzyj od początku) tutaj jak przygotować piaste i jak zmierzyć bicie boczne, oraz dlaczego ono występuje i jakie są efekty gdy jest za duże.

https://youtu.be/uRrR9dAM22U?t=455

a tutaj jak zmierzyc bicie tarcz po zamontowaniu

https://youtu.be/ZmurgrKDMJk?t=190


zauważ że bicie to nie tylko układ hamulcowy ale moze to być zawieszenie lub układ keirowniczy

https://youtu.be/uRrR9dAM22U?t=903

kuba9869
26-12-2018, 19:37
Ile moze kosztowac u mechanika sprawdzenie takim czujnikiem bo rzecz jasna go nie posiadam,
bnbn1 obstawiam hamulce bo przed wymiana tego nie bylo a zaraz po wymianie zaczelo sie to robic wiec badzmy raczej realistami.

Jordan7
26-12-2018, 23:42
A może odpadł jeden z ciężarków przy feldze? Jeszcze może być problem z wyważeniem kół - teraz masz opony zimowe i mówisz że wyważałeś je - ale pytanie czy przed takim zabiegiem powyciągałeś to co wbija się w oponę (zwłaszcza zimową, bo ma dużo rowków). Wiem z doświadczenia że w takiej oponie lubi się nawbijać mnóstwo małych kamyków - jeśli przed wyważeniem ich nie powyciągałeś to w zakładzie wulkanizacyjnym na pewno tego nie zrobiono i wyważono z takim niechcianym balastem - a później w trakcie szybkiej jazdy wyleciało ci trochę kamyków i wyważenie opony się zmieniło.

bnbn1
27-12-2018, 21:00
Ile moze kosztowac u mechanika sprawdzenie takim czujnikiem bo rzecz jasna go nie posiadam,
bnbn1 obstawiam hamulce bo przed wymiana tego nie bylo a zaraz po wymianie zaczelo sie to robic wiec badzmy raczej realistami.

nie wiem, zadzwoń zapytaj :-)

Misiaq1987
29-12-2018, 21:11
Mozesz sprobowac kola zamienic przod z tylem. Zdejmij klla zakrec ssma tarcza zobacz czy ni zwichrowales nowej tarczy bo to czesto sie zdaza. Sprawdz mocowanie maglownicy jest na takich gumach co stabilizator. A jesli masz felgi nie oryginalne sprawdz czy moze ktos nie zapombial o pierscieniach centrujacych. I daj znac na forum co i jak

Marek92
02-01-2019, 22:32
Kolego zdiagnozowałes problem? Mam dokładnie identyczna sytuacje koła wyważone jest ok zawiecha sprawdzana 2 razy na różnych stacjach diagnostycznych a problem dalej występuje.

Fiacikowo
03-01-2019, 12:12
Panowie, a coś więcej o tych waszych problemach? Przy jakich prędkościach? Przy hamowaniu czy przy przyspieszaniu? Półosie były sprawdzane?

Marek92
03-01-2019, 17:04
W moim przypadku są nowe przeguby zewnętrzne jak j wewnętrzne oryginalne wymieniane około miesiąc temu w serwisie fiata. U mnie problem występuje powyżej 110 km/h podczas normalnej jazdy od 110 do około 160 szybciej nie jechałem problem jest tylko i wyłącznie podczas zwykłej jazdy na wprost i tyle kierownica cała drży wręcz się sama rusza podczas hamowania nie ma żadnych drgań czy uderzeń lub jakiś dźwięków.

kuba9869
03-01-2019, 17:07
U mnie dokładnie tak samo

ceva
03-01-2019, 17:24
Jak macie możliwość to pożyczcie od kogoś zestaw kół lub na początek spróbujcie przełożyć koła przód na tył i tył na przód.

Marek92
03-01-2019, 17:35
Przekładki kół nic nie dają było sprawdzane

ceva
03-01-2019, 20:35
Moje Bravo dzięki takim drganiom poszło do ludzi, na letnich kołach drgało, na zimowych nie. Letnie były kupione nowe (Bridgestone) i przejechały nieco pół roku ok.8 tys. km, miały jeszcze taką przypadłość, że po kilkugodzinnym postoju się odkształcały i każde pierwsze kilkaset metrów było czuć jakbym jechał na lekko kwadratowych kołach...
W obecnej Delcie drgania na kierownicy pojawiały się tuż po wymianie smaru w przegubach wewnętrznych i po paru setkach km ustały.
Niestety nie jestem w stanie nic więcej doradzić.