PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd P0215 1.9 JTD



wojo985
22-12-2018, 17:21
Hej. Wracam tu po długiej przerwie za sprawą nowego nabytku w postaci Stilo 1.9 JTD 115KM. Otóż, Stilo wywala błąd P0215 ale wszelkie przypadki tego błędu, które znalazłem w sieci skutkowały problemami z odpalaniem, gaśnięciem auta itd. Natomiast mój egzemplarz, odpala, jeździ normalnie. Gdzie szukać rozwiązania?

boch
22-12-2018, 17:29
W opisie błędu wygenerowanym przez Multiecuscan powinny być podane możliwe przyczyny jego występowania.

wojo985
22-12-2018, 18:41
"Brak dostępnej pomocy
Powodem tego błędu jest fakt, że ECU nie odebrało sygnału z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd. "
Tylko pytanie gdzie znajduję się ten czujnik???

boch
22-12-2018, 18:43
Na forum Lancii piszą o regulatorze ciśnienia na listwie CR. Nie jest to potwierdzona informacja. Zloguj oczekiwane i zmierzone ciśnienia paliwa podczas odpalania oraz podczas pracy silnika na wolnych obrotach i pod obciążeniem.

wojo985
22-12-2018, 19:26
Gdyby to był ten czujnik, myślisz, że multiscan pokazywałby w parametrach ciśnienie paliwa?

KOBRA
22-12-2018, 19:42
A spróbuj FES-em zrobić w test pompy paliwa tej w zbiorniku elektrycznej .

wojo985
22-12-2018, 20:16
"test wykonany". Pompa cały czas normalnie pracuje,auto normalnie odpala, po skasowaniu ten bład wywala po zgaszeniu i ponownym przekreceniu kluczyka

KOBRA
22-12-2018, 20:19
Poczytaj post nr 7
Błąd P0215 - usunięcie usterki Alfa 156 1,9JTD 105KM (http://www.forum.alfaholicy.org/156/57702-blad_p0215_usuniecie_usterki_alfa_156_1_9jtd_105km .html)

wojo985
22-12-2018, 20:32
ok, ale na logikę biorąc to jakim cudem pompa działa jeśli miałoby coś być z jej zasilaniem/przekaźnikiem?

KOBRA
22-12-2018, 20:34
Cuda panie cuda.:lol:

wojo985
23-12-2018, 08:07
Ciśnienie paliwa oczekiwane i zamierzone się pokrywa. Ale teraz mi przyszła do głowy inna rzecz, po angielsku fes wypluł opis jako "Engine Shutoff Solenoid Malfunction" czyli usterka elektromagnesu wyłącznika silnika. To by pasowało, że błąd pojawia się podczas gaszenia silnika. Czy ktoś wie gdzie znajduje się ten elektromagnes?

KOBRA
23-12-2018, 08:24
W poście nr 5 podałem ci link . Tam na czerwono przetłumaczony tekst.

wojo985
23-12-2018, 08:34
A przeczytałeś o czym tam piszą? O rzeczach związanych z pompa paliwa, u mnie ona działa bez zarzutu. Dodatkowo z postów na tamtym forum wynika, że problem nie został rozwiązany.

boch
23-12-2018, 08:43
Gdyby to była przepustnica elektryczna jak w Multijetach z DPF to obstawiałbym właśnie ją, bo tam jest częsty przypadek zaolejenia wnętrza przepustnicy co w efekcie powoduje błędy. Ty masz u siebie standardową klapę gaszącą sterowaną podciśnieniem, więc nie wiem o co może chodzić. Wyrzuć FES i zainstaluj w miarę aktualną wersję Multiecuscan, może opis błędu będzie bardziej konkretny. Ja bym jeszcze na Twoim miejscu podmienił przekaźnik pompy - bodajże T10.

wojo985
23-12-2018, 08:58
Multiecuscan wywalił opis po polsku, pompa paliwa-brak sygnału. I opis "Brak dostępnej pomocy
Powodem tego błędu jest fakt, że ECU nie odebrało sygnału z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd" a fes o tym elektromagnesie. O jaki czujnik pompy paliwa może mu chodzić? Tymbardziej, że wszystkie parametry dotyczące układu paliwowego są odczytywane i wyglądają w porządku.

KOBRA
23-12-2018, 09:04
Bo w opisie czujnik to też może być przekaźnik .Właśnie jak pisał "boch" chyba T10 tak jak w czerwonym opisie w/w tłumaczenia w skrzynce po lewej stronie komory silnika.

wojo985
23-12-2018, 09:14
Podmieniłem. Żadnej różnicy. Zresztą przekaźnik albo by nie działał, nie pracowała by pompa i wywalałby błąd. Zresztą jak wyjąłem go i chciałem odpalić to inny błąd wywalilo.

boch
23-12-2018, 09:15
Masz go podmienić na inny, nie wyciągać.

wojo985
23-12-2018, 09:23
Przecież napisałem że go podmieniłem.

boch
23-12-2018, 09:58
Zresztą jak wyjąłem go i chciałem odpalić to inny błąd wywalilo.
Ok, trochę mnie zmyliłeś ostatnim zdaniem. W serwisach internetowych poświęconych błędom OBD teorii jest wiele. Uszkodzona wiązka, uszkodzona stacyjka silnika, uszkodzony czujnik położenia wału, uszkodzony sterownik, uszkodzony czujnik bezwładnościowy - to tylko niektóre. Sporo tego.

wojo985
23-12-2018, 10:16
No właśnie. Zgłupieć można. No i każda z tych usterek powodowałaby nieprawidłowe działanie silnika. A u mnie ten błąd pojawia się przy gaszenia auta ewidentnie. Czy ja dobrze rozumuje, że błąd w pamięci ECU, który występuje jest na liście czcionką czerwoną, a gdy już nie występuje ale jest w pamięci to jest na niebiesko?