PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z temperatura i ogrzewaniem



Daro10328
20-12-2018, 07:50
Witam mam następujący problem w cromie 1.8 typu takiego jak przyszły zimne dni to wskaźnik poziomu temp nie chce się dźwigać do pionu zazwyczaj dochodzi do pierwszej kreski po przejechaniu 10 km do pracy a jest tam 2 stopnie na plusie jak stoję na postoju temp rośnie i jest ok a jak tylko rusze zaraz spada nie może się auto nagrać chodź mam nastawione na 30 stopni a leci letnie powietrze, i nie wiem czy to jest z tego problem ale szyby nie chcą odparowywac. Jechałem autostrada dystans50 km z szybkoscia120 km/h na tempompomacie temp na zewnątrz -1 wskaźnik temperatury ledwo się podniósł podejrzewałem termostat do wymiany byłem u mech opowiadam co jest to gada ze jest zimno i nigdy się nie podniesie do pionu tak ma fiat. Nie chce mi się wierzyć wiec proszę może ktoś się wypowie czy ma u siebie tak samo, pozdrawiam

Glowin
20-12-2018, 07:53
Miałem tak dosłownie w zeszłym tygodniu. Kup nowy termostat i go wymień i będzie po problemie.
Ja u siebie tak zrobiłem i wskazówka po przejechaniu 3km stoi pionowo.
Powodzenia

Wysłane z mojego PAR-LX1 przy użyciu Tapatalka

lisekg
20-12-2018, 08:22
Termostat do wymiany i tyle w temacie...

chrom
20-12-2018, 09:34
wymień termostat a tego "mechanika" omijaj szerokim łukiem, nawet żarówki mu nie daj zmienić. Gość jest mechanikiem tylko z nazwy

Maxi
20-12-2018, 09:55
O ja pie co za mechanik :D

bob96
20-12-2018, 10:51
byłem u mech opowiadam co jest to gada ze jest zimno i nigdy się nie podniesie do pionu tak ma fiat

Pewnie miał na myśli VW, tylko się pomylił :)

Daro10328
20-12-2018, 11:28
Mechanik od włoskich aut . Czy da rade samemu termostat wymienić? trzeba jakieś błędy kasować później

desmo999
20-12-2018, 16:55
Wszystko da rade samemu zrobić
Nic nie kasujesz

Daro10328
20-12-2018, 18:46
Mam jeszcze taka objawe której nie napisałem bo nie mam pojęcia czy to związane ale jak silnik się nagrzeje to w środku z nawiewu czuć zapach spalonego oleju najbardziej na postoju jak jadę to jakby podmuch wiatru to wydmuchiwal

desmo999
20-12-2018, 19:33
To może gdzies cos Ci kapie na wydech

Daro10328
20-12-2018, 19:50
Tez tak podejrzewam właśnie bo ostatnio mech zauważył ze uszczelka pod pokrywa zaworów się poci i zaoferował ze zrobi to na silikonie i będzie git robił to dwa razy i nadal się poci w koło pokrywy może z tamtąd kapie. Nie wiem czemu właśnie nie chciał uszczelki samej wymienić i może by było lepiej. a tak w ogóle to szkoda ze to ruszał

lukq
20-12-2018, 21:28
Jeśli to ten sam mechanik, który diagnozował Ci przypadek termostatu - to już mam o nim opinie. Proponuję go zmienić, a pokrywę zaworów uszczelnic uszczelka

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Szuszu
21-12-2018, 09:23
A może z klap kapie olej?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Daro10328
21-12-2018, 10:12
Jakich klap? Jak to sprawdzić

Szuszu
21-12-2018, 11:22
Pomyliłem wątki ty masz benzynę. Poczytaj na forum opla to ich silnik.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Capsel
21-12-2018, 13:25
Witam mam następujący problem w cromie 1.8 typu takiego jak przyszły zimne dni to wskaźnik poziomu temp nie chce się dźwigać do pionu zazwyczaj dochodzi do pierwszej kreski po przejechaniu 10 km do pracy a jest tam 2 stopnie na plusie jak stoję na postoju temp rośnie i jest ok a jak tylko rusze zaraz spada nie może się auto nagrać chodź mam nastawione na 30 stopni a leci letnie powietrze, i nie wiem czy to jest z tego problem ale szyby nie chcą odparowywac. Jechałem autostrada dystans50 km z szybkoscia120 km/h na tempompomacie temp na zewnątrz -1 wskaźnik temperatury ledwo się podniósł podejrzewałem termostat do wymiany byłem u mech opowiadam co jest to gada ze jest zimno i nigdy się nie podniesie do pionu tak ma fiat. Nie chce mi się wierzyć wiec proszę może ktoś się wypowie czy ma u siebie tak samo, pozdrawiam


Dupa, a nie mechanik...
Jak już to nie fiat tak ma tylko opel, to jego silnik... seicento, siena, croma wszystkie mi trzymały temp.

Tak jak już ci pisali koledzy wymień termostat i przy okazji wymień płyn chłodzący.

Daro10328
21-12-2018, 22:36
Umówiłem się po świetach zaraz do innego tym razem mechanika na wymianę termostatu. Tanie to maleństwo nie jest a jeszcze jak czytałem
Ile trzeba rozebrać przy tym to drugie tyle robocizna będzie ale cóż auto to skarbonka tylko szkoda że za często zawsze coś w tym aucie wyskakuje do naprawy

karluum
22-12-2018, 11:28
A propos - w 1.9 po jakim czasie silnik się wam nagrzewa? Bo mam takie wrażenie, że trwa to długo - mam też 1.9 w Alfie i on otwiera się błyskawicznie.

bob96
22-12-2018, 11:50
Dużo zależny od temperatury na dworze i od tego czy jedziesz od raz w trasie, czy też jak ja mam obecnie czyli ruszam i od razu stoję w korku. Ważne żeby wskazówka podnosiła się cały czas do pionu :)

chrom
22-12-2018, 16:20
1.9 150 km automat zaczyna grzać po 2,5 km przy -7 stopniach, jazda drogami osiedlowymi, po drodze 2 sygnalizacje swietlne

Voyager1
22-12-2018, 17:34
To po ilu kilometrach zaczyna grzać i to jak ktoś pojmuje grzanie to pojęcie względne.


A propos - w 1.9 po jakim czasie silnik się wam nagrzewa? Bo mam takie wrażenie, że trwa to długo - mam też 1.9 w Alfie i on otwiera się błyskawicznie.

Przy obecnych temperaturach pion stawia po ok. 6-7 km i to jest normalne te silniki dość długo się nagrzewają.

ziut
23-12-2018, 11:50
Panowie,
Tak ogólnie kilka może nie wszystkim znane prawdy apropo zagrzewania się silnika.
-silnik benzynowy, mniejsza sprawność więc produkuje więcej ciepła na straty ale to akurat w tym przypadku jest pozytywne, ponadto lżejsza konstrukcja (mniejsza pojemność cieplna-też pozytywne w tym przypadku)
-silnik wysokoprężny, odwrotność benzyniaka wiec dłuższy czas nagrzewnia.
Ponadto ciągły bardzo dynamiczny rozwój diesla w ostatnich latach doprowadziło w tym względzie do stanu iż producenci byli zmuszeni stosować różne dodatkowe układy przyśpieszające zagrzewania diesla ale nie wszystkie konstrukcje to posiadają.
Akurat nasze 1,9 w Cromie nie mają nic, tylko w niektórych najbardziej drogich wersjach był tzw. spalinowy podgrzewacz płynu chłodzącego silnik

michalpodroznik
23-12-2018, 12:28
Ale nasze cromy z silnikiem diesla i tak szybko się nagrzewają, tzn. kabina auta nabiera dość szybko temperatury w miarę "przyzwoitej" dla komfortu cieplnego kierowcy i pasażerów tego auta (+21 st. C). U mnie jest dokładnie tak samo, jak pisał kolega Chrom - po ok. 2,5km jest w miarę komfortowa temperatura w kabinie auta. A że w zimie przeważnie zdejmuję kurtkę, gdy wsiadam do samochodu, odczucie komfortu cieplnego w kabinie auta mam w miarę dobre.

ziut
23-12-2018, 13:19
Ale nasze cromy z silnikiem diesla i tak szybko się nagrzewają, tzn. kabina auta nabiera dość szybko temperatury w miarę "przyzwoitej" dla komfortu cieplnego kierowcy i pasażerów tego auta (+21 st. C). U mnie jest dokładnie tak samo, jak pisał kolega Chrom - po ok. 2,5km jest w miarę komfortowa temperatura w kabinie auta. A że w zimie przeważnie zdejmuję kurtkę, gdy wsiadam do samochodu, odczucie komfortu cieplnego w kabinie auta mam w miarę dobre.

U mnie wygląda to następująco:
-temperatura zewnętrzna lekko poniżej zera, climatronic na auto (wyłaczona klima) po 3,5-4 km rusza wentylator, temperatura silnika przestaje rosnąć do 6-7 km kiedy zaczyna zwalniać wentylator. Na 10-12 km nie ma jeszcze pełnej temperatury silnika. Tak wygląda dojazd do pracy.
Abym uzyskał na tym odcinku temperaturę silnika muszę ręcznie sterować wentylatorem.

Voyager1
23-12-2018, 14:15
Bo wentylator nie powinien się włączyć (to po pierwsze), ale i tak nie powinno mieć to wpływu bo kiedy silnik jest niedogrzany chłodnica jest odcięta przez termostat od reszty układu chłodzenia. Też mam sterownik na na Auto i to nie ma nic do tego. Co do klimy to nie pamiętam od ilu stopni jest w Cromie, ale poniżej jakiejś tam temperatury kompresor i tak wcale nie startuje.

desmo999
23-12-2018, 14:19
Kolega ma na mysli wentylator kabiny zapewne

ziut
23-12-2018, 14:42
Wentylator nagrzewnicy nie chłodnicy. Niektórym widać trzeba wszystko tłumaczyć.

Python28
25-12-2018, 10:38
A mi ostatnio też się podziało i nawet nie wiedziałem że korek zbiorniczka wyrównawczego ma aż takie znaczenie. Samochód również nie mógł się rozgrzać a jak odrobinę złapał temperaturę to przy delikatnym zjeździe z górki wskazówka spadała na sam dół. Oczywiście pierwsze co to termostat, 260 zł w dalszym ciągu ta sama historia. Okazało się że popsuł się korek zbiorniczka wyrównawczego i nie robiło się ciśnienie w układzie, po wymianie korka na nowy samochód zaczął się normalnie zachowywać. Uszkodzenie łatwo zdiagnozować, wystarczy odkręcić korek i dmuchnąć w otwór pod spodem. Jeżeli powietrze idzie lekko znaczy korek uszkodzony.

zawikox
25-12-2018, 11:05
co tu czytac wziąc latarke w ręke i obejrzeć silnik skad leci. Jak zapluty mocno to wymyć i za 2 dni wrócić z latarką. Zlokalizować wyciek i usunąc. Co do zapytania z pierwszego postu to jest to ksiązkowy przykład niesprawnego termostatu. Mechanik, który po wysłuchaniu takiego opisu klienta stwierdza, że jest zimno i tak może być z pewnością nie rozumie zasady działania układu chłodzenia silnika

Daro10328
02-01-2019, 07:50
Witam. Wymieniłem termostat i jest wszystko ok 2 -3 km i temp się ładnie podnosi,

davidjezz
02-01-2019, 10:27
Dodam jeszcze od siebie, że bardzo poprawia tempo nagrzewania auta osłona przedniego zderzaka - tzw. hokej. Ja takowej wcześniej nie miałem, kupiłem, zamontowałem i odczuwalnie lepiej fura się grzeje.

Daro10328
02-01-2019, 11:11
Ja dziś zauważyłem następny problem załączam silnik i miga mi licznik kilometrów i nie wiem co go zaś boli.

Maxi
02-01-2019, 11:58
Dodam jeszcze od siebie, że bardzo poprawia tempo nagrzewania auta osłona przedniego zderzaka - tzw. hokej. Ja takowej wcześniej nie miałem, kupiłem, zamontowałem i odczuwalnie lepiej fura się grzeje.

Poka foto :>

davidjezz
02-01-2019, 12:30
Tak to wygląda - mam tylko foto z allegro. https://archiwum.allegro.pl/oferta/fiat-croma-ii-podloga-ekran-oslona-zderzaka-i6034676298.html Jest to montowane między osłoną silnika a zderzakiem. Przykrywa obie chłodnice.

Maxi
02-01-2019, 12:35
Aha, myślałem że to jest jakaś osłona grilla, a to standardowa osłona dolna, dzięki.

zabezp
02-01-2019, 13:39
... załączam silnik i miga mi licznik kilometrów ...

Pojawiło się nowe urządzenie w sieci CAN pojazdu lub (co zapewne jest u Ciebie) ubyło.
Najprawdopodobniej, któryś z modułów stracił komunikację lub uszkodził się całkiem, trzeba podpiąć MES-a i sprawdzić.

Daro10328
02-01-2019, 13:58
No masz rację właśnie. Nie działa mi pendrive i blueandmee nie wiem co się stało bo pendrive działał pięć sek później Przestał i zaczął licznik migac nie wiem czy czasem bezpiecznik nie poszedł? jeszcze nie oglądałem. Może jest osobny bezpiecznik co to zasila

Voyager1
02-01-2019, 16:41
Może być od spadku napięcia. Zdejmij klemę i załóż z powrotem.

Daro10328
02-01-2019, 17:40
Dzięki Voyager1 poskutkowało chodź się przestraszyłem to ściągnąłem kleme na 5 minut musiałem godz ułatwić na nowo i szyby sformatować i dalej się licznik mrugal to wył zapłon wyciągiem kluczyk włożyłem go z powrotem i dalej licznik mrugal ale już port USB się świecił i bluetooth zaczął działać pen drive działał ale nadal licznik mrugal to wyciągiem i włożyłem kluczyk ponownie i wszystko jest ok teraz zobaczymy jutro rano czy coś się zmieni. Dlaczego tak się to zawiesza?

Voyager1
02-01-2019, 18:59
Jak to elektronika ;)
Blue & me jest dość czułe na spadki napięcia. U mnie powodem była oryginalna klema ta zdejmowana, która nie zaciskała się jak trzeba i było słabe przejście- nawet kiedyś mi się zsunęła z akumulatora. Wymieniona na tradycyjną zwykłą i jest od roku spokój. Szyby, zegarek itp. to standard po każdym odłączeniu prądu.

Daro10328
02-01-2019, 19:41
Co jeszcze może wariowac od akumulatora? Wariuje mi stacyjka jak jest zimno była czyszczona i smarowalna mech mi powiedzieal ze winny jest rygiel w blokadzie kierownicy i koszt naprawy wysoki bo cała kolumna musi ściągnąć

karluum
03-01-2019, 21:20
Dzisiaj po 16 km na ekspresówce przy -4 wskazówka była w 1/3. Mam wrażenie jakby termostat nie domykał się do końca. Wcześniej jak dobrze pamiętam aż tak wolno się nie rozgrzewało...

lisekg
04-01-2019, 08:45
Dzisiaj po 16 km na ekspresówce przy -4 wskazówka była w 1/3. Mam wrażenie jakby termostat nie domykał się do końca. Wcześniej jak dobrze pamiętam aż tak wolno się nie rozgrzewało...

Jeśli nie dochodzi do 1/2 i nie staje to termostat do wymiany...
Z reguły mi termostaty padają w okolicy 160/200 tys km w Fiatach więc wymieniam profilaktycznie wcześniej ;-)

karluum
04-01-2019, 10:38
Rano przy tej samej temperaturze ale przy znacznie większej prędkości (130) rozgrzał się wcześniej i stał. Ale tak i tak go wymienię. 140 PLN to nie majątek.

Daro10328
04-01-2019, 11:47
Tez miałem takie objawy nie mogłem auta zagrzac wymieniłem termostat 230 zł kosztował do mojego i teraz po 2- 3 km przejechaniu czuć ciepło