PDA

Zobacz pełną wersję : rozdzielacz paliwa (kolektor paliwa) JTD 115KM



grzejnik500
19-12-2018, 10:40
Witam. W poście opiszę problemy jakie sam miałem z tym fantastycznym urządzeniem i jak sobie z tym poradziłem. Od razu podam link PILNE!!! CO TO ZA CZĘŚĆ - Klub FIAT STILO Polska (http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?t=12873) . To głównie na podstawie tego forum i informacji jakie podał kolega MaRo2k zacząłem to "ogarniac". Przejdźmy do rzeczy.
Przy większych mrozach zimą 17/18 w okolicach pompy CR i na samym rozdzielaczu paliwa było czuć zapach ropy, a sam rozdzielacz jak i pompa były "zapocone" ropą. Na początku w miarę możliwości pozmieniałem malutkie oringi w szybkozłączkach ( na złaczce filtr paliwa - rozdzielacz nie próbowałem ponieważ jest bardzo głęboko i bałem się, że jak wyjmę to nie włożę ;) ). Mrozy minęły, wiosna, lato, jesień też myślę jest ok. No i przyszła zima 18/19 oraz temperatury 0 stopni i niższe. I na nowo. Cały rozdzielacz "zapocony" :mad: . Czuć lekko paliwko. Że akurat sprawdzałem odmę i montowałem EGR na swoje miejsce, jebłem łokciem w ten pionowy króciec przy rozdzielaczu :cool: i go złamałem . I właśnie w tym momencie zacząłem szukać rozdzielacza paliwa. Te plastikowe montowane w fabryce to nawet używane były w cenie 150+. Nowy no name 400 pln i więcej.
W pobliskim miejscu gdzie można znaleźć części do innych pojazdów ( szrot taki lub miejsce kasacji pojazdów xD ) , gość miał akurat silnik PUNTO JTD (nie wiem jaki rok ) na podłodze. Z niego wykręciłem to:
3438934390
A tak to wygląda na swoim miejscu już w stilo
34391 .
Otwory montażowe pasują idealnie, trzeba tylko się zaopatrzyć w krótsze śruby.
Jeśli chodzi o przewody paliwowe. Ten króciutki między pompą a rozdzielaczem nr 4 ( tym z Punto ) pasuje idealnie. https://www.centercar.pl/vin/grouptreedetail.aspx?catalogid=FFIAT84&vehicleid=5086&ssd=$*KwEpHQwiL1ZLTWFVbFElFXFlRUJcKCoqK3J_YCIjY396 bkJ8LSgQKUxjf3N7bmwrPw91dV1GXVssJnB8YCsqLSgjIygtdD IzdHZyaWlaLCdyMjR6Y0JzfUVwcCw4OFsrLWJ_aHRpJwwDZX9z e3J0eEAsIxAoIyovKiMqYSsoECpkcHN1bnVfdDI9bWldLSIoMy gIdH4pNC1ibX91diEgNUR0clwrKikncHpjKGRkeXpoXS1yfGQA AAAA4GaDXg$&groupid=12903&vin=ZFA19200000489526
Tu podłaczyłem powrót do baku.
34392
A tak wszystko wygląda już poskładane
343933439434395
Cała operacja kosztowała koło 40 pln. 20 rozdzielacz, troszkę ponad 10 pln przewód paliwowy i cybanty, które kupiłem w sklepie z częściami do ciągników rolniczych. Przewód na powrót z wtrysków miałem. Pozostała kwota to piwko xD.
Wszystko zajęło jakieś półtora godzinki. Minusem całej operacji jest to, że teraz nie mogę założyć plastikowej osłony silnika. Ale jest to dla mnie akceptowalne. Jeszcze planuję wstawić w miejscu zaznaczonym na zdjęciu poniżej kolanko
34396
Przejechałem już ponad 1000km i okolice rozdzielacza jak i pompa CR suchutkie :smile:

paveu
19-12-2018, 12:09
Zajrzyj na stronę IntetCars i poszukaj wtyczek paliwowych o nazwie Engitech,są różne rozmiary i kształty, cenowo taniej niż na allegro bo za ok.50 zł masz 5 szt.