Zobacz pełną wersję : Problem ze światłami STOP
Witam,
Mam problem w mojej kropce. Nie świecą mi światła stopu prawe i lewe ale za to zapala się trzecie światło na klapie. Pozostałe światła w lampach świeca normalnie. Już wyczyściłem wszystkie styki i je podgiąłem i dalej bez efektu. Może ktoś wie gdzie szukać przyczyny tej awarii?
krowka1978
16-12-2018, 19:28
Prozaiczne pytanie. Jakie żarówki zamontowane są na dole w lampach? Muszą być dwuwłóknowe P21/5W.
I są założone żarówki dwuwłóknowe P21/5W. Nawet nowe są założone, i w dodatku jak się okazało że nie działają to były jeszcze inne kupione i założone. Także to nie jest to problem w żarówkach.
Może ktoś wie gdzie szukać przyczyny tej awarii?
Sprawdź bezpieczniki.
Trzecie światło jest zasilane z innego obwodu, oba niedziałające z tego samego.
Bezpieczniki też są sprawdzone i dalej nie działa
Bezpieczniki też są sprawdzone i dalej nie działa
zaczynasz od sprawszenia czy jest napięcia na kablu dochodzacym do lampy, jak nie ma nastepnie w skrzynce bezpiecznikowej (oczywiście po wcisnięciu pedału hamuca)m jak będzi napięcie to wiązka pomięzy jednym i drugim, jak tam nie będzi to idziemy dalej, sciagnij elearna, tam jest schemat, bo byc moze światła odpala jakiś przekaźnik po wcisnięciu pedału hamulca, może wlasnie to padlo, najgorszy przypadek o obwód sterujący padł, bo pedału hamulca i przełacznik tam nie typuje gdyż 3 stop działa.
Musi kolega "dokopac"sie do body kompa, sprawdzic wszystkie zlacza wielopinowe...obawiam się ,ze sam tego nie ogarnie...
Musi kolega "dokopac"sie do body kompa, sprawdzic wszystkie zlacza wielopinowe...obawiam się ,ze sam tego nie ogarnie...
nie przesadzajmy, body dobrze podaje sygnał...bede miec chwile to wrzuce tu schemat :lol:
wiec to tak wygląda jest tylko jeden bezpiecznik oraz swiatła są sterowane bezpośrednio z body kompa, jezeli działa 3 swiatło stop to bezpiecznik i wyłacznik na pedale hamulca jest OK, bo trzecie swiatło jest sterowane bezpośrednio z wyłcznika na pedale hamulca. sygnał z wyłacznika jest podawany tez na body komputer (styk 28 konektora A w M1) który bezpośrednio steruje swiatłami stop (prawym i lewym ze styków 16 i 15 konektora C.) wiec co mogło paść, wiązki kabli, body komputer, złacza na body komputerze, osobno sa wyjścia sterujące osobno wejście sterujące, a że sa to dwa swiatła na raz to obstawiam albo sygnał nie dociera do body kompa (i on nie steruje lampami bo nie ma sygnału) albo padł sam body komp (yes shit happens...)
wiec do sprawdzenia złacza na body komp + wtyczki + sam body komp, ewentualnie wiązki, bo może jak jest np zwarcie do jednej lampy to zabezpieczenie odcina druga lampę (bo steruje ten same element wykonawczy) wiązki dobrze sprawdzić też bo jeżeli jest uszkodzona i "wykończyła" body kompa to troche było by głupio zamontowac nowego aby odrazu padł. ja bym odpioł kabel od body i zmierzył czy nei ma zwarcia do lamp potem podał 12 V i zobaczył czy lampy świeca, potem zajął sie body kompem.
tutaj opis:
Wyłącznik I30 zasilany jest "poprzez kluczyk" w linii ze styku 8 konektora E w Body Computer M1 poprzez linię z bezpiecznikiem F22 w Body Computer M1 : gdy zostanie naciśnięty pedał hamulca, wyłącznik zamyka się i przesyła sygnał "N.A."do Body Computer M1, styk 28 konektora A w M1.
Body Computer M1 steruje w konsekwencji zasilaniem świateł stopu w lampach F30 (lewa) F31 (prawa) - ze styków 16 i 15 konektora C.
Ze styku 18 konektora C w M1 sterowane jest analogicznie światło stop środkowe F40.
Body Computer M1 - konektor G - jest zasilany bezpośrednio z akumulatora w linii zabezpieczonej bezpiecznikiem maxifuse F2 w skrzynce bezpieczników w komorze silnika B1; zasilany jest natomiast poprzez kluczyk (INT) na styku 32 konektora D; styk 10 konektora H w M1 dostarcza do Body Computer masę odniesienia.
Poprzez linię CAN Body Computer M1 łączy się z zestawem wskaźników E50, dla sterowania w przypadku rozpoznania awarii w obwodzie lub bezpiecznika lampką sygnalizacyjną "awarii świateł" i sygnałem "kontroli świateł stopu".
Na tym schemacie wyraźnie widać, że trzecim światłem STOP też steruje body!!! Bezpiecznik służy do ochrony body. Albo body odcięło zasilanie lamp STOP z uwagi na zwarcie (przerwa w obwodzie nie daje takich efektów), albo samo padło. W przypadku awarii body, przed jego wymianą, jest jeszcze możliwość podrutowania lamp przekaźnikiem korzystając z zasilania trzeciej lampy.
Na tym schemacie wyraźnie widać, że trzecim światłem STOP też steruje body!!! Bezpiecznik służy do ochrony body. Albo body odcięło zasilanie lamp STOP z uwagi na zwarcie (przerwa w obwodzie nie daje takich efektów), albo samo padło. W przypadku awarii body, przed jego wymianą, jest jeszcze możliwość podrutowania lamp przekaźnikiem korzystając z zasilania trzeciej lampy.
a to fakt bo np w Bravo II trzeci stop nie idzie przez body tylko z wyłacznika na pedale tego samego który podaje sygnał na body aby uruchamiac normalne swiatła stop. tutaj to idzie przez body ale równie dobrze może być tak samo jak w Bravo tylko tego nie ujęto na schemacie, czyli bezpośrednie sterowanie z wyłacznika na pedale a tylko przelotowo jest to przez body kompa :cool:
jeżeli juz drutować to niekoniecznie z trzeciego stopa, ja bym zrobił drutowanie bezpośrednio z włacznika na pedale hamulca z uzyciem przekaźnika, pytanie tylko co tansze, np wymiana body (na używane sprawne) czy wystruganie takiego podrutowania, niemniej najpierw tzreba sprawdzić instalacje do samych lamp czy tam np nie ma zwarcia.
krowka1978
27-12-2018, 22:07
tutaj to idzie przez body ale równie dobrze może być tak samo jak w Bravo tylko tego nie ujęto na schemacie, czyli bezpośrednie sterowanie z wyłacznika na pedale a tylko przelotowo jest to przez body kompa
W GP 3 światło idzie przez body. Można sobie testowo oddzielnie włączać przy pomocy MES/AlfaOBD.
W GP 3 światło idzie przez body. Można sobie testowo oddzielnie włączać przy pomocy MES/AlfaOBD.
no to mamy jasnośc, albo padła instalacja, albo body :-(
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.