PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwne dźwięki z silnika



cicuhel
15-12-2018, 23:52
Witam,
Może któryś z kolegów/koleżanek miał przypadek jak na załączonym filmie. Borykam się z tym od jakichś 2 miesięcy. Auto jeździ normalnie, przyspiesza jak powinno. Przed pojawieniem się tego dźwięku chodziło przez chwilę jakby na 3 cylindrach( mocny terkot). Podejrzewałem napinacz, ale cały zestaw napinacz i rolek wymieniłem kilka dni temu wraz ze wszystkimi wieszakami tłumika i dokreceniem śrub w osłonie termicznej.
Moja Crowa to 1.9JTD 150KM automat. Brakuje mi pomysłów.
https://youtu.be/A5vikTKeAmw

Braval
16-12-2018, 16:08
Kolo pasowe na wale korbowym sprawdzales? Moze konczy zywot i się "tlucze".A klapy wirowe w glowicy?

cicuhel
16-12-2018, 16:27
Klapy wirowe usunąłem zaraz po zakupie auta i co dziwne przy przebiegu 250k były wszystkie.
Sprawdzę to koło pasowe może akurat.

NovoSeven
16-12-2018, 17:46
Klapy wirowe usunąłem zaraz po zakupie auta i co dziwne przy przebiegu 250k były wszystkie.
Sprawdzę to koło pasowe może akurat.

Aktualnie czekam na reklamację koła pasowego rozleciało się po roku dźwięk jaki się pojawił przypominał klekot zaworów, zresztą dłuższy czas jeździłem z myślą że któryś z popychaczy się przycina, okazało się że to koło pasowe. Piszę bo po odsłuchaniu filmiku to zupełnie inny dźwięk. Pewnie najbardziej znana metoda na odgłosy jak jest - ściągnięcia pasa klinowego i odpal samochód.

cicuhel
16-12-2018, 19:34
Nadomiar złego wracając z miasta przed chwilą Croma na postoju trzymała obroty na poziome 1100 obrotów tak jakby skrzynia nie zabijała na luz i zaczynam się zastanawiać czy coś się z konwerterem skrzyni nie dzieje. Rano odpale i zobaczę czy coś się chwilowo zawiesiło czy faktycznie grubsza naprawa się szykuje.

Croma 08
16-12-2018, 21:55
Cześć, a sprawdzałeś rurę od intercoolera ? Lubi czasami pęknąć i jak na złość od spodu :smile:
Tak to wygląda https://allegro.pl/oferta/rura-waz-przewod-turbo-fiat-croma-1-9-d-multijet-6968259048

cicuhel
19-12-2018, 20:09
Problem rozwiązany. Przyczyną dźwięków było uszkodzone sprzegięłko alternatora, które finalnie stanęło dęba. Natomiast wzrost obrotów spowodowany był rozładowanym aku.