PDA

Zobacz pełną wersję : System start&stop



Trivet21
13-12-2018, 22:41
Witam, stałem sie posiadaczem tipo sw 1.4 t-jet. Samochód posiada system start&stop, czy jest możliwość wyłączenia na stałe tego systemu?

bahamut24
13-12-2018, 22:51
Jest możliwość znalezienia odpowiedzi na to pytanie w odpowiednim temacie.

KOBRA
13-12-2018, 22:53
Na konsoli środkowej masz przycisk .Będzie się świecić kontrolka na desce . U niektórych trzeba za każdym razem naciskać. U mnie raz naciśnięty przycisk wyłączył startstop.

saszkaw
13-12-2018, 22:54
Oczywiście, przycisk na desce i świecąca kontrolka z informacją dotyczącą systemu.

manio20
13-12-2018, 23:14
ponoć w nowych modelach tipo już nie można go wyłączyć na stałe,

Trivet21
13-12-2018, 23:14
Chodzilo mi o wylaczenie na stałe tego systemu. Po wciśnięciu tego przycisku system wyłącza się, ale po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu system jest znów aktywny.

bahamut24
13-12-2018, 23:59
Kolejny temat o tym samym. O start stop jest kilka tematow nizej ale po co sie wysilic i poszukac...

VanillaSky
14-12-2018, 03:54
W modelach od września 2018, wraz z nową normą, nie da się już wyłączyć SS na stałe, trzeba wcisnąć przycisk po każdym uruchomieniu silnika.

Trivet21
14-12-2018, 08:46
Dzięki za odpowiedź, szkoda że nie można wyłączyć tego systemu na stałe. A w serwisie nie da się tego zdeaktywować przez komputer?

krowka1978
14-12-2018, 09:19
Dzięki za odpowiedź, szkoda że nie można wyłączyć tego systemu na stałe. A w serwisie nie da się tego zdeaktywować przez komputer?

W ASO Witechem to oni praktycznie nic nie mogą.

KOBRA
14-12-2018, 09:27
Ciekaw jestem czy ktoś próbował wpiąć czujnik sprzęgła dodatkowy luzem tak aby sterownik myślał ,że sprzęgło jest wciśnięte.

krowka1978
14-12-2018, 10:57
Ciekaw jestem czy ktoś próbował wpiąć czujnik sprzęgła dodatkowy luzem tak aby sterownik myślał ,że sprzęgło jest wciśnięte.

Zastanów się nad konsekwencjami tej przeróbki. Czujnik sprzęgła jest też w autach bez ESP, S&S, EPB. Co chcę przez to powiedzieć? Że czujnik nie jest tylko do S&S, ale do ESP, EPB, a i ECU też inaczej dostosowuje parametry przy wciśniętym sprzęgle, np. podbicie obrotów:!:
Lepszym pomysłem jest dołożenie i podłączenie układu, który "naciśnie" przycisk po włączeniu zapłonu.

Trivet21
14-12-2018, 11:38
Lepszym pomysłem jest dołożenie i podłączenie układu, który "naciśnie" przycisk po włączeniu zapłonu.
Gdzie kupię takie urządzenie? No i montaż chyba raczej po gwarancji.

krowka1978
14-12-2018, 12:12
Gdzie kupię takie urządzenie? No i montaż chyba raczej po gwarancji.

Trzeba samemu zrobić, ewentualnie komuś zlecić.

Trivet21
14-12-2018, 12:24
Trochę lipa, bo byłem przekonany przed kupieniem tego samochodu o tym, że da się to na stale wylaczyc tym jednym przyciskiem. Ogladałem recenzje tego samochodu i wymieniali właśnie ten przycisk, który na stałe wyłącza ten system jako jedną z zalet tego samochodu. No ale trudno, mogłem decydować się przed miesiącem wrzesień :)

macinek102
14-12-2018, 13:19
W ALFAOBd masz możliwość wyłączenia SS w Body, zmieniasz konfigurację samochodu ( przynajmniej tak jest w opisie )

VanillaSky
15-12-2018, 00:05
Trochę lipa, bo byłem przekonany przed kupieniem tego samochodu o tym, że da się to na stale wylaczyc tym jednym przyciskiem. Ogladałem recenzje tego samochodu i wymieniali właśnie ten przycisk, który na stałe wyłącza ten system jako jedną z zalet tego samochodu. No ale trudno, mogłem decydować się przed miesiącem wrzesień :)

Mam bardzo podobne przemyślenia, zasadniczo są dwie opcje:
1) negocjować w ASO żeby ustawili domyślną opcję na "off", jest to możliwe podobnież. Swoją drogą w październiku w kilku salonach byłem zapewniamy że tak działać będzie tenże przycisk..
2) są firmy które oferują modyfikację oprogramowanie. Przyznam, że osobiście wolę nawet i pozbyć się gwarancji aniżeli użerać się z tym systemem. (choć nikt nie powiedział że utratę taka modyfikacja powoduje)

Trivet21
15-12-2018, 15:58
Zadzwonię po niedzieli do ASO i zapytam, może da się to zrobić zachowując gwarancję.

marx30
15-12-2018, 17:17
Najprosciej sie ukladzikiem czasowym wpiac w przycisk wylaczjacy to badziewie po zalaczeniu zaplonu zawsze to mozna odpiac

Trivet21
17-12-2018, 12:37
Żaden serwis w Krakowie tego nie zrobi. Nie ingerują w oprogramowanie producenta, nie da się również wrócić do oprogramowania poprzedniego. Tyle się dowiedziałem.

VanillaSky
17-12-2018, 16:11
A więc wizyta u elektryka..

https://car-soft.eu/elektronika-samochodowa/wylaczanie-start-stop/

A szkoda. Przyznam, że start stop w ówczesnej formie był jednym z powodów dlaczego właśnie Fiat. Nie głównym, ale jednak. Trochę zawód.

marx30
17-12-2018, 16:17
Pewnie wymóg homologacyjny tak jak ze światłami dziennymi. Jak jest zainstalowane to domyślnie ma działać.

epsonix
20-07-2020, 17:35
Witam. Pozwolę sobie na trochę komercyjny post, może jednak interesujący dla niektórych forumowiczów. Jeśli ktoś potrafi odizolować 3 kable z wiązki, podlutować się pod nie i zaizolować (albo wybierze się na montaż do elektryka/elektronika), to możemy wypuścić małą serię dezaktywatorów S&S do Tipo dla zainteresowanych. Pierwszy egzemplarz od blisko tygodnia już jeździ w Tipo z 2019r. Montaż zajął ok 40minut.
38622 38623
Każdy egzemplarz przechodzi test na automatycznym testerze elektronicznym, zbudowany jest z markowych komponentów od sprawdzonych dostawców, montaż elementów SMD na płytce drukowanej wykonany przez robota w wyspecjalizowanej firmie, PCB zamawiane w zachodniej Europie. Jeśli będzie wystarczające zainteresowanie takim produktem to będzie można go kupić w naszym sklepie shop.stuff4car.com już wkrótce.

skoczlok
28-05-2023, 15:36
Dzień dobry. Czy ktoś się orientuje jakie kolory kabli trzeba że sobą połączyć, aby to ustrojstwo działało? Nigdzie nie mogę znaleźć schematu.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Może się Pan orientuje które konkretnie kable odizolować?