PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Brava 1.9 JTD M26 B9 CF3 EOBD - Praca turbiny - utrata mocy



Dulson
13-12-2018, 21:07
Witam, mam taki problem, że nominalnie turbina z reguły pracuje na otwarciu zaworu 40%, czasem zwiększa się to do ok. 60%, ale niestety powyżej ok. 2800 obr/min czuć spadek mocy i w tym momencie komputer rejestruje przymykanie się zaworu nawet do 10%, pomimo że ciśnienie, jest prawie na poziomie oczekiwanym i nie widać elementu takiego jakby miało braknąć powietrza, czy ciśnienia w turbinie. Trochę tego nie rozumiem, zawór się zamyka, ciśnienie jest takie samo a nawet coraz wyższe a czuć ewidentnie spadek mocy auta. Poniżej daję logi i proszę o popatrzenie na to. Dla jasności wcześniej miałem problem z ciśnieniem turbiny jak i ilością przepływanego powietrza przez przepływomierz, ale rozebrałem cały dolot i wyczyściłem na ziher.
1.
Czas Engine speed Boost pressure Desired boost pressure Boost control/solenoid
s obr/min mbar mbar %
421,20 18,990,000 11,750,000 14,550,000 400,000
421,74 19,290,000 12,710,000 16,820,000 400,000 - tutaj naciskam gaz do podłogi (4 lu b 5 bieg)
422,28 18,610,000 13,980,000 17,210,000 432,700
422,82 20,010,000 14,510,000 17,570,000 446,100
423,36 21,370,000 15,140,000 17,880,000 454,100
423,90 22,750,000 15,620,000 18,050,000 400,000
424,45 23,980,000 16,080,000 18,240,000 400,000
424,98 25,180,000 16,600,000 18,340,000 400,000
425,52 26,340,000 17,220,000 18,400,000 400,000
426,06 27,580,000 17,780,000 18,320,000 394,100
426,60 28,640,000 18,150,000 18,300,000 401,500
427,14 29,700,000 18,460,000 18,180,000 375,200 - mniej więcej tutaj czuję uskok mocy
427,67 30,660,000 18,800,000 18,100,000 337,800
428,22 31,600,000 18,930,000 18,030,000 311,200
428,76 32,470,000 18,390,000 17,990,000 297,700
429,30 33,170,000 18,370,000 17,990,000 275,900
429,84 33,900,000 18,590,000 14,850,000 400,000 - tutaj gaz całkowicie puszczam
2.

537,45 23,210,000 16,650,000 18,140,000 400,000 - gaz cały w podłogę bieg 5.
537,99 23,450,000 16,320,000 18,180,000 400,000
538,53 23,730,000 16,430,000 18,170,000 400,000
539,07 23,950,000 16,550,000 18,180,000 400,000
539,61 24,120,000 16,670,000 18,250,000 400,000
540,15 24,330,000 16,780,000 18,310,000 400,000
540,69 24,560,000 16,890,000 18,350,000 400,000
541,23 24,720,000 16,970,000 18,430,000 400,000
541,77 24,990,000 17,070,000 18,460,000 400,000
542,31 25,200,000 17,190,000 18,460,000 400,000
542,85 25,410,000 17,320,000 18,440,000 400,000
543,39 25,630,000 17,410,000 18,450,000 400,000
543,93 25,800,000 17,500,000 18,440,000 400,000
544,48 26,000,000 17,690,000 18,460,000 400,000
545,02 26,220,000 17,800,000 18,470,000 400,000
545,56 26,390,000 17,950,000 18,480,000 400,000
546,10 26,600,000 18,000,000 18,500,000 400,000
546,64 26,800,000 18,120,000 18,510,000 400,000
547,18 27,010,000 18,190,000 18,530,000 400,000
547,72 27,210,000 18,260,000 18,530,000 400,000
548,27 27,420,000 18,380,000 18,550,000 400,000
548,81 27,570,000 18,460,000 18,540,000 400,000
549,35 27,820,000 18,520,000 18,520,000 400,000
549,89 27,920,000 18,570,000 18,480,000 393,100
550,43 28,090,000 18,610,000 18,470,000 381,100 - około tutaj jest utrata mocy
550,97 28,290,000 18,660,000 18,440,000 367,100
551,51 28,360,000 18,700,000 18,420,000 353,200
552,05 28,570,000 18,740,000 18,390,000 338,100
552,59 28,660,000 18,760,000 18,380,000 319,600
553,14 28,960,000 18,810,000 18,360,000 298,900
553,68 29,080,000 18,880,000 18,340,000 273,600
554,22 29,220,000 18,940,000 18,320,000 246,000
554,76 29,390,000 18,920,000 18,310,000 219,200
555,30 29,580,000 18,920,000 18,280,000 190,500
555,84 29,620,000 18,980,000 18,270,000 160,600
556,38 29,800,000 18,980,000 18,260,000 126,900
556,92 29,990,000 19,000,000 18,240,000 100,000
557,46 30,180,000 19,050,000 18,220,000 100,000
558,00 30,250,000 19,160,000 18,220,000 100,200
558,54 30,440,000 19,200,000 18,210,000 100,000
559,08 30,550,000 19,280,000 18,190,000 100,300
559,63 30,660,000 19,320,000 18,180,000 100,000
560,17 30,710,000 19,110,000 14,800,000 400,000 - tutaj puszczam cały gaz
560,71 30,410,000 13,820,000 14,790,000 400,000
561,25 29,950,000 11,630,000 14,710,000 400,000
561,79 29,580,000 11,040,000 14,540,000 400,000

No i takie logi zawsze są, że ciśnienie sprężania jest jak najbardziej odpowiednie w stosunku do tego oczekiwanego, ale zawór boost control się odpina i wtedy mam ten znaczy uskok mocy, ktoś coś? Czy to tak ma być, bo niby ciśnienie jest dobre? Wygląda to na regulator ciśnienia, który nie pozwala na przewyższenie znaczne dawki niż oczekiwana, ale i tak pozostaje pytanie skąd utrata mocy jest, bo w sumie jakby regulator źle pracował i pomimo że ma lekko się domknąć a domyka się cały, to by było to widać na ciśnieniu doładowania że spada... Mam wrażenie jakbym źle szukał... Czy jak, bo w sumie nie wiem skąd ten uskok w tym monecie po prostu jest...

Niestety wersja jest darmowa i 4 parametry mogę zrobić, ciśnienie paliwa, regulator paliwa, oczekiwane ciśnienie paliwa działa prawidłowo nie zależnie od obrotów silnika.

EDIT: Głupie pytanie, ale uszkodzony czujnik sprzęgła, ze pokazuje cały czas, że mam wciśnięte sprzęgło nie będzie robił problemu? W wujka aucie był kiedyś problem z tym, tyle że po prostu na biegu robiło mu odcięcie mocy ze względu na launch control, self control czy jak to się tam nazywa

Dulson
14-12-2018, 17:36
Dzisiaj wziąłem się przejechałem autem i jak się okazuje znacznie lepiej to wszystko chodzi i w ogóle... Zapiąłem więcej parametrów no i co się okazało, że w sumie nie mogłem za bardzo wyczuć tej utraty mocy, co ciekawe parametr przeładowania który się załącza i zaczyna najpierw dawać turbinie więcej do pieca to wszystko działa i dopiero przy znacznie wyższych obrotach ok. 3500-4000 obr/min zaczyna parametr spadać, aby utrzymywać to samo ciśnienie, niby tak jak mówiłem przy tym gdy to się załącza i od razu idzie procent otwarcia w dół czuje utratę mocy pomimo że ciśnienie nadal jest prawidłowe, gdy parametr idzie w góry w tym momencie to nieczuć utraty mocy jest, czym to idzie?

34359

Tutaj dość długi log, niestety komputer im więcej danych ma tym rzadziej je zapisuje, tak jak mówię, nie wyczułem w ogóle problemu z przyspieszaniem, jutro będę jechał na autostradę to może tam postaram się potestować przyspieszanie na 4 i na 5 ostro do przodu.