jarekekom
12-12-2018, 17:07
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Fiata Siena 1.2 EL.
Jak w tytule, od początku tzn. od zakupu płyn w zbiorniczku ma rudawe zabarwienie./
Czy to oznaka, że płyn jest stary lub korozja w układzie się wzmaga.
Dodam, że poziom płynu utrzymuje się w normie cały czas.
Ponad to poziom oleju w silniku tak samo. Raczej nie uszczelka, bowiem konsystencja płynu chłodniczego jest niezmienna.
Czy miał ktoś kiedyś taką sytuacje.
Z góry dzięki za przydatne info ;-)
Leszek_70
12-12-2018, 21:08
Witam
Z tego co kolega opisał, wygląda na to iż kolor rdzawy lub jak kto woli ceglany świadczy o zanieczyszczeniu układu chłodzenia oraz chłodnicy, co może skutkować w późniejszym okresie zatkaniem się całego układu oraz chłodnicy co spowoduje brak chłodzenia silnika- jego awarię ,oraz brakiem nawiewu ciepłego powietrza do wewnątrz kabiny, należało by bezzwłocznie oczywiście jak nie ma żadnych wycieków, spuścić cały płyn chłodzenia z układu, przepłukać najlepiej gorącą wodą pod ciśnieniem myjką karcher. Spuścić cały płyn z układu chłodzenia silnika odkręcając wcześniej zbiorniczek wyrównawczy, odpiąć gruby wąż w najniższym punkcie z chłodnicy, pozostawić odpięty, włożyć lancę karchera, do otworu zbiorniczka wyrównawczego i wlewając ostrożnie pod ciśnieniem gorącą wodę, aby niczego nie zalać pod maską, płukać układ , zaglądając z drugiej strony na grubego odpiętego węża z chłodnicy jaka woda wylatuje z jego końca. Płukać w taki sposób tak długo aż będzie lecieć całkowicie czysta woda. Oczywiście wszystko przeprowadzać na zimnym silniku żeby się nie poparzyć. Następnie założyć wąż na chłodnicę, zalać nowym płynem chłodzenia,( ja stosuję Dynagel 2000, i nie mam żadnego problemu, nisko pieniący jest, dostosowany do każdego układu chłodzenia benzyna lub diesel, bardzo dobrze odprowadza ciepło z układu - nie jest to żadna reklama z mojej strony, ja stosuję go w swoich autach od zawsze osobiście ) odpowietrzyć układ i po sprawie. Warto zrobić to przy wymianie kompletu rozrządu, nigdy nie wolno doprowadzać do stanu aby płyn chłodzenia miał wygląd rdzawy lub ceglany, co może skutkować jak pisałem wyżej awarią silnika, oraz zapchaniem się całego układu, a także wymianą chłodnicy.
Myślę że chociaż trochę naświetliłem temat.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.