PDA

Zobacz pełną wersję : Maksymalna temperatura powietrza nawiewu - jaka u Was



tarkar111
11-12-2018, 20:04
Cześć.

Chciałbym Was zapytać czy jak w swoich autach (Grande Punto) ustawicie temperaturę nawiewu na max to czy przy zagrzanym silniku leci z kratek takie gorące powietrze? U mnie przy -1*C na dworze, max z nadmuchu to zmierzone 60*C. Obie rurki do nagrzewnicy gorącę aż parzą. Jak jechałem i było -10*C to nie mogłem się dogrzać w aucie. Jak jest u Was, bo może to problem konstrukcyjny(zbyt mała nagrzewnica).

Pozdrawiam

krowka1978
12-12-2018, 00:51
Cześć.

Chciałbym Was zapytać czy jak w swoich autach (Grande Punto) ustawicie temperaturę nawiewu na max to czy przy zagrzanym silniku leci z kratek takie gorące powietrze? U mnie przy -1*C na dworze, max z nadmuchu to zmierzone 60*C. Obie rurki do nagrzewnicy gorącę aż parzą. Jak jechałem i było -10*C to nie mogłem się dogrzać w aucie. Jak jest u Was, bo może to problem konstrukcyjny(zbyt mała nagrzewnica).

Pozdrawiam

W moim z dogrzaniem nie ma żadnego problemu przy temperaturach zewnętrznych rzędu -30stC, które to były kilka lat temu. Mam automat dwustrefowy bez PTC, więc sam sobie reguluje jaką temperaturę ma mieć wtłaczane do auta powietrze, aby i silnik się nagrzał, oraz wnętrze.
Co do temperatury, to 60stC z nadmuchu jak dla mnie jest dobrym wynikiem.
Zapewne nagrzewnica w Evo ma tą samą budowę co GP, jeśli chodzi o filtr. Pytanie. Czy przy nogach pasażera nie wieje zimnym powietrzem od strony nagrzewnicy ( z tunelu pod schowkiem)? Pytam, bo praktyczne każdy właściciel GP przeszedł procedurę wymiany klapki zamykającej filtr, w której to fachowcy ułamują górny zaczep, przez co do wnętrza auta wpada właśnie przy nogach pasażera zimne powietrze. Wtedy auta nie dogrzeje we wnętrzu przy niskich temperaturach.

ZANDAR
12-12-2018, 12:44
Najczęściej to problem konstrukcyjny. Myślę, że więcej z tego auta nie wyciśniesz. O ile cały układ chłodzenia masz czysty:)

tarkar111
12-12-2018, 18:49
Filtr kabinowy osobiście wymieniłem i rzeczywiście klapka od zamknięcia filtra była rozchylona bo jest wyłamany zaczep ale naprawiłem to i wynik 60*C jest już na naprawionej. Wydaje się, że wszystko pozostałe jest ok, widocznie nagrzewnica jest zbyt mała, ehh włoski temperament. Ale proszę jeszcze o odpowiedzi jeśli jakiś właściciel GP zauważył takie coś.

krowka1978
12-12-2018, 21:40
Złego grzania GP jednak zarzucić nie można. Sprawdź jak wygląda sprawa z termostatem. Może za wcześnie otwiera. Co do klapki, to masz pewność, że po naprawie nie dmucha bokiem? Bo przy wyłamanej/nieszczelnej nie zauważysz różnicy w temperaturze wylotowej. Będzie tylko trochę słabiej dmuchać. Nagrzewnica jest za filtrem.

tarkar111
12-12-2018, 22:42
Termostat rzeczywiście lekko wariuje, bo temperatura się delikatnie waha czasem, ale testowałem gdy miałem 90*C płynu. Obejrze jeszcze to dokładnie na dniach. No i zaczepię kogoś z GP i zobaczę jakie to powietrze jest u innych. Jest jeszcze wyjście żeby włączyć obieg wew. i ogrzewać już cieplejsze powietrze z auta, ale pewnie będzie problem z parowaniem.

ZANDAR
13-12-2018, 14:24
Termostat rzeczywiście lekko wariuje, bo temperatura się delikatnie waha czasem, ale testowałem gdy miałem 90*C płynu. Obejrze jeszcze to dokładnie na dniach. No i zaczepię kogoś z GP i zobaczę jakie to powietrze jest u innych. Jest jeszcze wyjście żeby włączyć obieg wew. i ogrzewać już cieplejsze powietrze z auta, ale pewnie będzie problem z parowaniem.

Wymieniłem u siebie dwa tygodnie temu termostat mimo iż tamten był niby sprawny. Okazuje się, że z czasem termostat może blokować się w pozycji otwartej, a czasami działa poprawnie. Po 10 latach miał prawo się zepsuć. Po wymianie jest niebo, a ziemia. Do tego nowy dobry płyn chłodzący Motul i po 5 minutach (jeśli jest poniżej 0C) od odpalenia auto przechodzi na gaz, a z nawiewów na 1 leci gorące powietrze;) Polecam sprawdzić u siebie.