Zobacz pełną wersję : Wtyczka do komputera
Czy ktos sie orietuje czy rozbieralne sa wtyczki do komputera silnika . ? Podejrzewam ze mam tam jakis słaby styk . Ale za bardzo nie wiem czy da sie tam bezpiecznie zajrzec zeby nie uszkodzic wtyczki .
To moze ktos podpowie czym ? Jakim srodkiem poprawic styki W tych wtyczkach .?
zaviaseq
16-12-2018, 14:56
Są specjalne spraye do połączeń elektrycznych 10-20zł
Dostępne w każdym sklepie z częściami
Jak masz zimny lut, to żaden spay Ci nie pomoże. Jak rozebrać to nie powiem, ale po obserwuje temat.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
zaviaseq
16-12-2018, 16:01
zimny lut we wtyczce ?
Źle skojarzyłem przepraszam. Co do tematu może kabel być przełamany, masz może jakieś informacje o historii auta? Jakiaś stłuczka?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
zaviaseq
16-12-2018, 16:24
Może niech napisze co się dzieje, jakie objawy
Objawy sa takie ze czasem ma problem z zapalaniem .
Komputer pokazał blad czujnika wału . Czujnik wymieniony na nowy i dalej to samo . Zauwazylem ze jak nie chce zapalic to wystarczy ruszyc kablami przy wtyczce i bez problemu zagada . Wiec mysle ze cos nie styka za dobrze w tej wtyczce .
Wiec mysle ze cos nie styka za dobrze w tej wtyczce .
Możliwe, ale jeśli nikt tego nie ruszał to wtyczka (styki) powinny być szczelne. Nie w sensie "absolutnie hermetyczne", ale wystarczająco żeby nie dostawała się tam normalnie woda.
Wtyczka na pewno jest rozbieralna, nie spotkałem w Cromie zalewanych wtyków do ECU. Niezależnie od tego czy masz uszkodzony wtyk (pin) czy kabel będziesz ją musiał rozebrać, bo pomiar bezpośrednio na pinach wtyczki jest najprostszym sposobem znalezienia przerwy w przewodach.
Mialem wyjmowany motor wiec mechanik troche tymi kablami manewrowal . Przy module sa dwie wtyczki i na tej jednej( większej )nie ma takiego lacznika między peszlem a wtyczka . Woda to tam sie nie dostaje bo modul jest na filtrze powietrza . Chcialem na probe pociadnac kabel od czujnika do modułu bezpośrednio ale żeby sie wpiac to musze dostac sie do wtyczki .
W Cromie nie rozbierałem ale rozbierałem w innych fiatach z silnikiem 1,9 MJTD i jak najbardziej możesz ją spokojnie zdjąć ( to były zawsze tylko dwa zaciski, takie "rączki" z blokadą otwarcia która na początku trzeba przesunąć) i zdemontować. Nie pamiętam czy tez w 2,4 masz kasetę tam gdzie 1,9 ( czyli w przedniej prawej stronie zderzaka pomiędzy lampą a halogenem).
Jeśli chcesz samą wtyczkę ( która gwoli ścisłości jest gniazdem ;-) ) rozebrać to też niema z tym większego problemu - są blokady i zatrzaski zaczynając od pancerza czyli peszla rozbierasz i rozkładasz na czynniki pierwsze. Problem może być z wyciągnięciem gniazda - zacisku konkretnego przewodu... jeśli zajdzie konieczność... Nie opisze tego ale na Aliexpres możesz zobaczyć jak takie gniazda wyglądają i jak wyglądają piny...
Co do błędu tego czujnika to z doświadczenia innych wiem, że tylko oryginalne pracują poprawnie... żadne zamienniki:!:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.