Zobacz pełną wersję : Migający check engine
Fafikdog
30-11-2018, 16:01
Tipo 1.4 z LPG przebieg 35600 km.
Dzisiaj podczas normalnej jazdy (~110km/h) zaczął migać check engine.
Silnik nierówno pracuje (wręcz momentami szarpie), stracił moc.
Na LPG i NoPb to samo.
Jakieś podejrzenia?
P.S. Dziś odwożę do ASO...
Mrugnięcia oznaczają, że błąd się pojawia i znika (w razie ustąpienia awarii kontrolka gaśnie). Bez podpięcia pod komputer to wróżenie z fusów.
Lpg fabryka czy dokładane?
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Fafikdog
30-11-2018, 18:02
LPG Tartarini z ASO.
Podpięli pod komp i nie wiedzą...
Będą dzwonić.
brylancik13
30-11-2018, 18:44
Lpg fabryka czy dokładane?
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Pytasz a wiesz... ;)
LPG Tartarini z ASO.
Podpięli pod komp i nie wiedzą...
Będą dzwonić.
Jesteś z Chorzowa więc oszczędź sobie i autku zmartwień i jedz do AGŚ Katowice, chyba że to wiekszy problem typu remont silnika ale to chyba spece z ASO powinni wyczaić
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Do którego serwisu odstawiłeś ?
Fafikdog
30-11-2018, 19:54
TUR Bytom.
Mam z nimi złe doswiadczenia. W robocie serwisowalismy służbowe fiaty tam.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
A ja nie mam lpg a sytuacja z dzisiaj rana wyglada tak ze po odpaleniu po ok 5 sek zaczela migac kontrolka silnika. Po minucie sama zgasla. Auto jezdzi normalnie... Ktos tak mial? W pon oczywiscie serwis ale moze komus przy podobnej sytuacji juz zczytywali bledy.
marnyd4d
01-12-2018, 11:11
Ja tak miałem 2 razy i zawsze ten problem się pojawił jak zapaliłem tipka tylko na chwilę i gdy był jeszcze na tak zwanym ssaniu go zgasiłem. Po ponownym uruchomieniu np: po 2-óch dniach problem z migającą kontrolką się pojawiał. Byłem z tym problemem w serwisie i powiedzieli mi że przez chwilę był przerwa w zapłonie na którymś cylindrze. Teraz nigdy nie gaszę tipka póki ssanie działa i już problemu z kontrolką nie mam. Mam nadzieję że w miarę jasno opisałem moją sytuację???
A ja nie mam lpg a sytuacja z dzisiaj rana wyglada tak ze po odpaleniu po ok 5 sek zaczela migac kontrolka silnika. Po minucie sama zgasla. Auto jezdzi normalnie... Ktos tak mial? W pon oczywiscie serwis ale moze komus przy podobnej sytuacji juz zczytywali bledy.
Wielokrotnie w alfie przez te 9 lat. Bez konsekwencji
Fafikdog
01-12-2018, 12:28
Dzwonili: brak kompresji na 2 cylindrze, przyczyny nie znają.
Ściągają głowicę.
No spoko. W poniedzialek podjade i zobacze jaki u mnie blad wyskakuje. Mam przejechane 12.000 i gazu nie mam wiec wlasnie dlatego sie zastanawiam bo na gazie pare problemow bylo u innych. Auto mega dbane a tu zonk
Dzwonili: brak kompresji na 2 cylindrze, przyczyny nie znają.
Ściągają głowicę.
Czyli kolejny przypadek potwierdzający regułę, że nie ma co ustawiać gazu w ASO ! Oni tego nie potrafią.
Sam miałem założyć taki temat..
W czwartek około 6 rano, minus 4 stopnie, odpalam tipolota, po chwili miga czek. Przez około 10 sekund migał - zgasiłem - odpalam ponownie i do tej pory się nie zaświecił.
1.4 BEZ lpg, 2018, przebieg 5300km
W przyszłym tyg chyba podjadę do ASO..
Dzwonili: brak kompresji na 2 cylindrze, przyczyny nie znają.
Ściągają głowicę.
Wypalony zawór
Informuj na bieżąco kolego to sie dowiemy wiecej. Ale u mnie gazu brak a wlasnie pare osob juz mamy co migajacy po odpalenkiu mieli i narazie niby cisza a to moze ten sam problem tylko ze wyjdzie pozniej niz u tych z gazem.
TipoSedan
01-12-2018, 13:39
Dzwonili: brak kompresji na 2 cylindrze, przyczyny nie znają.
Ściągają głowicę.
Nie znają... Jak LPG z ASO to może być poważnie i tak jak kolega napisał - tylko AGŚ Katowice a nie żadne, nawet najlepsze ASO bo jak ktoś się nauczy zakładać gaz dobrze to przechodzi na swoje - wystarczy garaż a mechanik raczej takowy posiada;) Ty nie możesz jechać do poleconego gazownika bo LPG z ASO poblokowane, więc tylko tam, zwłaszcza z Chorzowa to rzut beretem.
Czyżby kolejny silnik uszkodzony przez instalację LPG?
Fafikdog w którym salonie kupowałeś Tipeła? czy instalację LPG zakładali w ASO, czy wysyłali do AGŚ w celu założenia?
brylancik13
01-12-2018, 14:30
No jak juz sie mleko rozlało to nie AGŚ tylko najpierw remont silnika a potem ewentualnie jak zostawi sie gaz to regulowac i dbac w dobrym serwisie LPG
Jakis serwis z Bytomia wysyla do AGŚ ale to chyba ten drugi, nie Tur Bytom
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Bardzo mnie to ciekawi czy mnie to takze spotka, bardzo dbam o ta instalcje wiec jesli tak bedzie to uznam ze Tipo do gazu sie nie nadaje, a silnik jest tylko jakąś marną kopią tego sprzed lat. Na razie krecimy kilometry i zobaczymy co dalej
Fafikdog
01-12-2018, 14:32
WTF is AGŚ?
brylancik13
01-12-2018, 14:32
Tak z ciekawosci, dotrysk benzyny i wyzszą temp przełaczani miales ustawianą?
Auto Gaz Śląsk w Katowicach. Dealer instalcji Tartarini w PL i nasz gwarant
Fafikdog
01-12-2018, 15:59
Jakiś czas temu zmieniali temp. przełączania na gaz - po opróżnieniu butli (jeden, jedyny raz) i zatankowaniu nie chciał się przełączyć na LPG.
A ile ci palił gazu? 6 czy 7 na 100? Tak z ciekawości pytam, bo uboga mieszanka tylko przyspiesz padake silnika...
Czy to marna kopia to u mnie tez to wyjdzie bo naprawde dbam o auto jak malo kto... Niektorzy twierdza ze mam cos z glowa... Ja nawet nie odpalam auta jak wiem ze przejade nim do zgaszenia mniej niz 5km jezeli jest to poranny start... Zawsze czekam jak w dieselu aby wszystkie kontrolki zgasly itd...
Fafikdog
01-12-2018, 19:45
Palił z reguły 7,2 - 7,6 l/100km.
TipoSedan
01-12-2018, 20:03
Palił z reguły 7,2 - 7,6 l/100km.
LPG? Po Chorzowie i okolicach? Jaki procent to trasa?
Palił z reguły 7,2 - 7,6 l/100km.
Zbyt oszczędnie . Teraz drożej (naprawa) bilans musi być na zero
Jest takie powiedzenie ze albo pali paliwo albo zawory. I nie chodzi tu jedynie o lpg
Fafikdog
01-12-2018, 22:31
LPG? Po Chorzowie i okolicach? Jaki procent to trasa?
90% trasa - DTŚ, a więc i nie za szybko...
Palił z reguły 7,2 - 7,6 l/100km.
No i tu bym upatrywał przyczyny...
Gomez405
02-12-2018, 01:16
A oliwa znikała z silnika? Jaki olej? Dotrysk pb do lpg był?
bahamut24
02-12-2018, 01:27
Jak ktos chce jezdzic taniej niz tanio i spala gazu tyle co benzyny to prosi sie o problem to raz a dwa co Was skłoniło aby te gazownie w ASO zakladac u "fachowcow" z intrukcji co i jak...
Gomez405
02-12-2018, 01:34
W moim przypadku ASO zakładało a stroiło AGŚ a pali około 10 w mieście
bahamut24
02-12-2018, 01:36
W moim przypadku ASO zakładało a stroiło AGŚ a pali około 10 w mieście
Kiedyś się okaże czy aso zrobilo dobrze ;)
Gomez405
02-12-2018, 01:42
Kiedyś się okaże czy aso zrobilo dobrze ;)
Według AGŚ dobrze i tak się opłaci
Gomez405
02-12-2018, 12:41
Jakiś czas temu zmieniali temp. przełączania na gaz - po opróżnieniu butli (jeden, jedyny raz) i zatankowaniu nie chciał się przełączyć na LPG.
Ile oleju pobierał na 1000km
Fafikdog
02-12-2018, 13:16
Na ~20kkm ok. 1,5 - 2 litry.
Gomez405
02-12-2018, 13:23
Dzięki za odpowiedź. A dotrysk pb miałeś zrobiony? Jezdździłeś co 3-4 tankowania na pb
też miałem przy odpalaniu check który zniknął. Komputer zapamiętał :
(
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1. P0300 - Usterka zapłonu (ogólna)
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Czas działania: 29027 min
Licznik przebiegu: 18209,0 km
Włączony bieg: N
Obroty silnika: 1038 obr/min
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura silnika: 16 °C
Temperatura powietrza: 2 °C
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Pozycja pedału sprzęgła: 0,00 %
Kąt przepustnicy: 4,88 °
Stan odcięcia: WYŁ
Ciśnienie w dolocie: 340 mbar
Obciążenie silnika: 23,70 %
Kąt wyprzedzenia zapłonu: 6,8 °
Integrator sondy lambda 1: 1,00000
Napięcie akumulatora: 14,60 V
2. P0302 - Cylinder 2 wypadanie zapłonów
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Czas działania: 29027 min
Licznik przebiegu: 18209,0 km
Włączony bieg: N
Obroty silnika: 1038 obr/min
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura silnika: 16 °C
Temperatura powietrza: 2 °C
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Pozycja pedału sprzęgła: 0,00 %
Kąt przepustnicy: 4,88 °
Stan odcięcia: WYŁ
Ciśnienie w dolocie: 340 mbar
Obciążenie silnika: 23,70 %
Kąt wyprzedzenia zapłonu: 6,8 °
Integrator sondy lambda 1: 1,00000
Napięcie akumulatora: 14,60 V
Fafikdog
02-12-2018, 15:12
Czy był dotrysk nie wiem, raz w miesiącu ~100km na benzynie.
Byłeś w aso z tymi bledami lub zrobiles cos z tym tematem?
Wykasowałem. To było świeżo po tankowaniu. Podejrzewam że z paliwem coś było słabe (Arge takiej z budą starodawnej stacji). Po zmianie paliwa OK.
byłem dziś w aso. miałem te same błędy jak Ty tylko 4 cylinder a nie 2...
Fafikdog
03-12-2018, 19:44
U mnie zawór do wymiany.
Ma być założony szlifowany czy dotarty (nie pamiętam).
Zobaczymy...
U mnie zawór do wymiany.
Niech wymienią wszystkie ssące .Nie będzie powtórki .
Gomez405
03-12-2018, 20:30
Niech wymienią wszystkie ssące .Nie będzie powtórki .
Skąd to twierdzenie. Mają lepsze
Skąd to twierdzenie. Mają lepsze
Jeżeli poszedł jeden to inne też dostały w d...pę .Sam zawór nie jest drogi więc założenie nowych będzie bezpieczniejszym rozwiązaniem .Kolega już drugi raz robi głowicę .(po 1 remoncie przejechane 20.000).
Drugi raz robi z powodu gazu czy jest inny powod?
bahamut24
04-12-2018, 09:25
Jeżeli poszedł jeden to inne też dostały w d...pę .Sam zawór nie jest drogi więc założenie nowych będzie bezpieczniejszym rozwiązaniem .Kolega już drugi raz robi głowicę .(po 1 remoncie przejechane 20.000).
Wychodza bledy montazu i zleg strojenia.
Drugi raz robi z powodu gazu czy jest inny powod?
Pierwszym razem wypalony zawór ,drugim razem wypalony zawór na innym cylindrze 1,4 95KM LPG
Fafikdog
04-12-2018, 10:59
Panowie, podstawowe pytanie: naprawa wykonywana na gwarancji (gwarancja do 24/03/2019) więc zostaje przedłużona automatycznie na te podzespoły?
Jeżeli tak to:
- na jaki okres czasu?
- na podstawie jakich przepisów?
giannini
04-12-2018, 12:34
Gwarancja to dobrowolne oświadczenie producenta i to on określa szczegółowe zasady. Jeżeli w zapisach gwarancji, nie ma nic o przedłużeniu czasu jej trwania na wymienione elementy to okres ochrony gwarancyjnej upływa z dniem 24-03-2019 (w Twoim przypadku). Trzeba było składać reklamację z tytułu rękojmi.
Fafikdog
04-12-2018, 13:32
Dlaczego "trzeba było"?
Przecież gwarancja dalej obowiązuje...
Rozumiem, że "trzeba by było" albo "trzeba będzie"...?
Trzeba rozróżnić pojęcie gwarancji i rękojmi.
tak jak napisał gannini, gwarancja producenta jest dobrowolna, rękojmia sprzedawcy jest z mocy prawa.
Jeśli korzystasz z gwarancji to obowiązują zasady zapisane w gwarancji, którą przedstawia producent rzeczy.
w przypadku rękojmi musisz oddać samochód do sprzedawcy, u którego kupiłeś i wtedy obowiązują przepisy prawa.
Jest to mała, aczkolwiek bardzo istotna różnica, czy oddajesz samochód na naprawę gwarancyjną, czy zgłaszasz sprzedawcy niezgodność towaru z umową.
krowka1978
04-12-2018, 14:28
Panowie, podstawowe pytanie: naprawa wykonywana na gwarancji (gwarancja do 24/03/2019) więc zostaje przedłużona automatycznie na te podzespoły?
Jeżeli tak to:
- na jaki okres czasu?
- na podstawie jakich przepisów?
Wyjaśnienie znajdziesz w zapisach o warunkach gwarancji.
A pamiętacie może to :3426634267
kartonik
04-12-2018, 15:29
No to chyba pozamiatane, jeżeli chodzi o niefabryczne instalacje LPG
No to na chlopski rozum ze gwarancja auta jest na auto takie jakie wyszlo z fabryki a inne dodatki to juz gwarancja z tych ze dodatkow. To tak jak bym kupil bagaznik thule w aso na hak i jak by sie cos stalo z bagaznikiem to bym pisal do fca... Chore.
giannini
04-12-2018, 18:20
Jest to mała, aczkolwiek bardzo istotna różnica, czy oddajesz samochód na naprawę gwarancyjną, czy zgłaszasz sprzedawcy niezgodność towaru z umową.
Dokładnie tak, tylko w ustawie o warunkach sprzedaży konsumenckiej "niezgodność towaru z umową" nie obowiązuje już chyba od 2015 roku :smile:. Teraz możesz reklamować rzecz z tytułu rękojmi, lub tytułu gwarancji. Jedno nie wyklucza drugiego.
Przepraszam, chodziło oczywiście o rękojmię
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
bahamut24
05-12-2018, 09:05
Dokładnie tak, tylko w ustawie o warunkach sprzedaży konsumenckiej "niezgodność towaru z umową" nie obowiązuje już chyba od 2015 roku :smile:. Teraz możesz reklamować rzecz z tytułu rękojmi, lub tytułu gwarancji. Jedno nie wyklucza drugiego.
Rekojmia wychodzi korzystniej, na gwarancji przedmiot moze byc naprawiany setki razy
TipoSedan
05-12-2018, 14:22
Pierwszym razem wypalony zawór ,drugim razem wypalony zawór na innym cylindrze 1,4 95KM LPG
Pięknie.Kolega ma to LPG od Tartarini z ASO czy jakiegoś polecanego gaziarza?
Kupił auto zagazowane u jakiegoś dealera Fiata . Instalacja Tartarini ale nie montowana w AGŚ .Chyba gdzieś w Ostrowie albo Łodzi .
Wczoraj kolo godz 16 (temp byla w granicach -2) przez kilka sekund mrygal czek. Drugi raz w odstepie miesiaca pojawil mi sie czek, kilka sekund mrugal i zgasl. 1.4 95 bez lpg, przebieg 7800
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Podjade z ciekawosci do aso
Gomez405
05-02-2019, 09:04
Wczoraj kolo godz 16 (temp byla w granicach -2) przez kilka sekund mrygal czek. Drugi raz w odstepie miesiaca pojawil mi sie czek, kilka sekund mrugal i zgasl. 1.4 95 bez lpg, przebieg 7800
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Podjade z ciekawosci do aso
Przerwa zapłonu na którymś cylindrze. Jak będzie dobre aso to przynajmniej cewki zamienią miejscami.
battlesheep
09-02-2019, 16:33
Przerwa zapłonu na którymś cylindrze. Jak będzie dobre aso to przynajmniej cewki zamienią miejscami.
Mam to samo a mam samą benzynę bez instalacji LPG. 36000km. Raz mi migało jakieś 10sekund po odpaleniu. Nie powtarza się na rozgrzanym silniku. ASO nic nie znalazło.
bylem w aso, komp zapamietal bledy:
- p0300 przypadkowy brak zaplonu (element lub system przegrzany, brak zaplonu 200)
- p0303 przerwy zaplonu w cylindrze 3 (komponent lub system przegrzany brak zaplonu 200)
- p0304 przerwy zaplonu w cylindrze 4 (komponent lub system przegrzany brak zaplonu 200)
jedyne co zrobili to skasowali i kazali obserwowac...
1.4 95KM (bez lpg)
Znowu przy odpaleniu mi dzis migala kontrolka... wczesniej przy przebiegu 12tys teraz przy 19...
Czyżby sonda podziękowała?
Ostatnio byla przerwa chwilowa wiec cewka najprawdopodobniej ale aso nic nie zrobi i tak bo mu przeszlo...
rafal.benitez
01-07-2019, 13:45
w okresie zimowym tego roku wymienili mi czujnik ciśnienia gdyż miałem ten sam błąd. problem znikł na kilka miesięcy i znów się pojawił. Co ciekawe po przejechaniu 10km trasa i dojazd do czerwonego- zgaszenie silnika i odpalenie - znów check. 4 razy podobna procedura- check znikł. Nie znam się na tym. Myślicie że znów czujnik ciśnienia czy może coś innego do wymiany ? A może to normalne przy gazie ? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190701/39eb233cca794e74560a7394181f51f7.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190701/9a4a0af19b51ebeb8310280353d92bea.jpg
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
U mnie był ten sam błąd. Po zgłoszeniu do aso zaktualizowali tylko soft w zegarach...
Ja podejrzewam ze to jest wina nieszczelności gdzieś przy listwie wtryskowej, w tym tygodniu mam badanie techniczne to poproszę aby czujnikiem dokładnie przelecieli.
rafal.benitez
01-07-2019, 16:39
U mnie był ten sam błąd. Po zgłoszeniu do aso zaktualizowali tylko soft w zegarach...
Ja podejrzewam ze to jest wina nieszczelności gdzieś przy listwie wtryskowej, w tym tygodniu mam badanie techniczne to poproszę aby czujnikiem dokładnie przelecieli.Być może. Czasami mam wrażenie że śmierdzi gazem. Szczególnie w zimie to mocniej czułem. Awaria wtrysku może, skoro czasem mam większe spalanie- tak twierdzi mówiący głos tej pani z tabletu iż mogą być tego skutki.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Tej pani to bym nie słuchał. Ja jak jechałem zgłaszać to błąd mi się już skasował ale za to porobiłem z apki zrzuty ekranów historycznych błędów, właściwie to robiłem je na bieżąco i dałem przy zgłoszeniu im wydruk chyba nawet 25 takich zrzutów z data początku i końca wyświetlania ikonki oraz wydruk z mesa z kodem i ogólnym opisem błędu...
Czytałem w innym temacie tu na forum o tym jak komuś wymieniali parownik i kolektor a potem się okazało, ze była nieszczelność właśnie w okolicy listwy wtryskowej. Mam nadzieje, ze skoro biorą więcej kasy za badanie z gazem to zrobią to dokładnie i sprawdza czy nic się nie ukatnia...
brylancik13
01-07-2019, 19:52
Tak biorą ale za sam fakt. Mi za pierwszym razem pan zajrzał do butli, sprawdzil z dokumentem homologacji i to było na tyle. Za drugim przegladem auto potraktowano jak takie bez gazu. Raczej sam popros o sprawdzenie instalki bo moze trafisz na mega skrupulatną SKP a moze tylko wezmą kasę
Właśnie pytam ludzi o taka skrupulatna stacje...
Qvadrat, ze 2 lata temu ze znajomym podjechaliśmy do Choroszczy, Sienkiewicza 30A przy Biedronce na SKP, pracownik bądź właściciel z miejsca poprosił o kluczyki auta i już sam wszystko sprawdzał. (Znajomy po nie całych 5min wrócił bez przeglądu). W tym roku brat był na SKP na nowym mieście na końcu Pułaskiego pod lasem przy stokrotce to nawet spaliny mu sprawdzali.
I o to mi chodziło, dzięki :-)
Jak coś jest nie tak i nie przejdzie przegladu to aso dało ciała bo nie usunęło usterek zgłoszonych 2 tygodnie temu, wtedy telefon do ciao Fiat, laweta i naprawiać...
rafal.benitez
04-07-2019, 02:23
wymieniony zostanie czujnik ciśnienia gazu w reduktorze. ten na listwie wtryskiwaczy był już wymieniany. cena poza gwarancją 135 zł. Mi na gwarancji wymienia.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
rafal.benitez
06-07-2019, 18:56
czujnik wymieniony. zatankowalem i jak na razie check się nie pojawił. zobaczymy co bedzie później.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
rafal.benitez
02-10-2019, 10:51
I ponownie od kilku dni wyskakuje check przy opalaniu po nocy na zimnym. Znów do ASO i będzie wymieniany ponownie czujnik cisnienia LPG na listwie na gwarancji. Zastanawiam się tylko czy to aby nie wtrysk któryś szwankuje. Czek wyskakuje jak jest na PB i jeszcze chwilę zajmuje zanim przejdzie na LPG. Po kilku zgaszeniach i odpaleniu czek znika i przez resztę dnia jest spokój. Zauważyłem też zwiększone spalanie LPG. Nie wiem czy te czujniki słabe są ale w przeciągu 30k km już trzeci raz będą wymieniane: dwa na listwie i jeden na reduktorze.
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
I ponownie od kilku dni wyskakuje check przy opalaniu po nocy na zimnym. Znów do ASO i będzie wymieniany ponownie czujnik cisnienia LPG na listwie na gwarancji. Zastanawiam się tylko czy to aby nie wtrysk któryś szwankuje. Czek wyskakuje jak jest na PB i jeszcze chwilę zajmuje zanim przejdzie na LPG. Po kilku zgaszeniach i odpaleniu czek znika i przez resztę dnia jest spokój. Zauważyłem też zwiększone spalanie LPG. Nie wiem czy te czujniki słabe są ale w przeciągu 30k km już trzeci raz będą wymieniane: dwa na listwie i jeden na reduktorze.
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
Instalacja lpg fabryczna? Jaki przebieg? Poza checkiem rano silnik pracuje równo wtedy? Zakręć zawór na butli lpg i wypal lpg z instalacji do momentu jak samoczynnie wróci zasilanie na PB lub po prostu przed nocnym postojem spuść lpg z przewodu pomiędzy listwą wtryskiwaczy a reduktorem. Jak rano nie będzie checka to wtryskiwacze lpg są nieszczelne podczas postoju.
rafal.benitez
02-10-2019, 12:01
Instalacja lpg fabryczna? Jaki przebieg? Poza checkiem rano silnik pracuje równo wtedy? Zakręć zawór na butli lpg i wypal lpg z instalacji do momentu jak samoczynnie wróci zasilanie na PB lub po prostu przed nocnym postojem spuść lpg z przewodu pomiędzy listwą wtryskiwaczy a reduktorem. Jak rano nie będzie checka to wtryskiwacze lpg są nieszczelne podczas postoju.Fab gaz Landi. Przebieg 63k km. Po odpaleniu i ruszeniu na samym sprzęgle bez dodania gazu lekko go zamula i prawie gaśnie. Dopiero podkręcanie obrotów stabilizuje ruszanie. Taki sam objaw pojawia się później na trasie jak jadę na LPG i dojeżdżam do czerwonych świateł. Wyłączam silnik z czekiem. Włączam i ponowne ruszanie go zamula. Dopiero po kilku odpaleniach czek gaśnie i wszytko wraca do normy. Dziś jeszcze nie odpalalem więc sprawdzę jakie są obroty po odpaleniu.
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
Fab gaz Landi. Przebieg 63k km. Po odpaleniu i ruszeniu na samym sprzęgle bez dodania gazu lekko go zamula i prawie gaśnie. Dopiero podkręcanie obrotów stabilizuje ruszanie. Taki sam objaw pojawia się później na trasie jak jadę na LPG i dojeżdżam do czerwonych świateł. Wyłączam silnik z czekiem. Włączam i ponowne ruszanie go zamula. Dopiero po kilku odpaleniach czek gaśnie i wszytko wraca do normy. Dziś jeszcze nie odpalalem więc sprawdzę jakie są obroty po odpaleniu.
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
User niemiaszek wypowiada się w nw. temacie o wtryskiwaczach lpg LR że mu padły po 60kkm:
https://fiatklubpolska.pl/zawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537/lacznik-stabilizatora-37516/8
dopytaj go jakie on miał dokładne objawy. Ale problemy z porannym checkiem i ruszaniem mogą wskazywać m. in. na nieszczelne wtryskiwacze lub reduktor lpg.
niemiaszek
02-10-2019, 12:32
Objawy żadne. Świecący ciągle check i może z tym związane uszkodzenie sondy lambda.
Przemulak
04-10-2019, 17:21
Cześć.
W moim 1,6 jest zapisany stale kod P130A (check engine nie świeci się). Kod po skasowaniu natychmiast wraca.
Silnik czasami szarpie na wolnych obrotach - i nie ma znaczenia czy na LPG czy na benzynie. Przebieg 162 tys km. Może mieliście już coś takiego.
rafal.benitez
04-10-2019, 18:12
Dziś został wymieniony czujnik ciśnienia na listwie ( już drugi ten sam w przeciągu 30k km). Jadę do domu i parkuję. Po godzinie wychodzę i jadę do pobliskiej apteki: znów wyskoczył czek. Pojechałem od razu do ASO. Ten sam błąd. Panowie bardzo wporzadku lecz nie wiadomo o co Kaman. Będzie wysyłane zapytanie do działu pomocy. Może oni coś wiedzą i znają problem. Ewentualnie powiedza co do wymiany.
Moje przemyślenia:
-czy w fabrycznym LPG trzeba co jakiś czas regulować instalacje? Może po prostu coś z mieszanka lub mapą się rozlegulowalo?
-wtryski do wymiany?
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
Robi się zimno i pewnie znowu to mi powróci... na wiosnę samo przyszło i samo odeszło... masakra jakaś. Latem jak zgłosiłem w aso to tylko przeczyścił trzpień w parowniku...
Nie wiem o co kaman zapala się check, gaśnie... dobre w tym jest to, ze i tak i tak dobrze jedzie :-)
Może trzeba więcej na benzynie jeździć...
rafal.benitez
04-10-2019, 22:59
Ja obstawiam wtryskiwacze... Lub reduktor do wymiany, ale zobaczymy co odpiszą spece z dealer support. Poczekam do poniedziałku na info. Najlepiej by było dorwać specjalistę od Landi by sam ocenił. Chyba że ta mapa jest chroniona licencja przez FCA i żaden gazownik nie ma dojścia do regulacji.
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
rafal.benitez
11-10-2019, 13:47
Edit. Dzwonił dealer i powiedział ze mogą odesłać wtryskiwacze ( chyba do Jarosławia) na sprawdzenie. Auto by stało kilka dni. Robota na mój koszt bo na 99 % FCA nie zrobiło by na gwarancji gdyż takie rzeczy to do 38k km w zaokragleniu.
Ta opcja jak dla mnie odpada.
Postanowiłem pójść za radą Qwadrat i pojeździć dużo na PB. Jak na razie czek się z rana nie pojawiał przez 3 dni później znów wyskoczył. Wczoraj przejechałem znów 50km na PB i dziś jeszcze nie odpalalem ale zaraz to zrobię i dam znać. Zazwyczaj na drugi dzień po jeździe na PB jest spokój. Muszę sprawdzić statystycznie co ile muszę przejechać na PB i zobaczyć czy to jest to. Myślę jeszcze nad magikiem od Landi zeby dokładnie sprawdzili mapę itd.
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
rafal.benitez
11-10-2019, 18:26
Edit. Dziś po odpaleniu przy temp zew 16 stopni nie wyświetli się czek.
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
Mnie ten check męczył jak występowały duże różnice dobowe w temperaturze. Ciepłe
Dni i chłodne poranki...
rafal.benitez
13-10-2019, 16:38
Dziś znów wyskoczył czek. Z moich obserwacji wynika ze to nie ma dużo wspólnego z przejazdami na PB. Musiałbym jeździć co tankowanie LPG na PB też a to nie o to chodzi przy instalacji LPG. Auto ma jeździć głównie na LPG a nie 50/50. Będę ogarniał jakiegoś speca od Landi. Dam znać jak cos
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
Robson_75
21-10-2019, 23:35
Ponownie, pojawiły mi się błędy p0300 oraz p0304. Świece wymienione, cewki zamienione były już miejscami...pora na wymianę cewki. Pytanie...jakiej firmy kupić cewkę, coś polecacie czy jeden pies, aby w miarę firmowa?
Ponownie, pojawiły mi się błędy p0300 oraz p0304. Świece wymienione, cewki zamienione były już miejscami...pora na wymianę cewki. Pytanie...jakiej firmy kupić cewkę, coś polecacie czy jeden pies, aby w miarę firmowa?
Po podmiance cewek nadal występuje błąd na tym samym cylindrze?
Robson_75
28-10-2019, 11:20
Nie, błąd poszedł za cewką...Wymieniłem już cewkę, kupiłem Champion BAE 403C. Błędów brak ;)
Podłączę się pod temat migającego checka. Średnio co dwa dni losowo mam migający check przez około 5 sek, w tym czasie przełącza na PB (instalacja fabryczna lpg). check po miganiu gaśnie i jedzie dalej na PB. po kolejnym odpaleniu normalnie przełącza na lpg. Zapisały się błędy P1004, P1005, ktoś pomoże rozszyfrować? auto ma 85k nalotu.
Podłączę się pod temat migającego checka. Średnio co dwa dni losowo mam migający check przez około 5 sek, w tym czasie przełącza na PB (instalacja fabryczna lpg). check po miganiu gaśnie i jedzie dalej na PB. po kolejnym odpaleniu normalnie przełącza na lpg. Zapisały się błędy P1004, P1005, ktoś pomoże rozszyfrować? auto ma 85k nalotu.
Jakim programem sprawdzasz kody błędów? Nie ma w tym programie opisu rodzaju błędu? Ciężko w sieci wywnioskować co to za błędy, tym bardziej przy sterowniku z fabryczną instalacją lpg.
Z Łodzi jesteś, masz JTN na miejscu... dodaj sam 2 do 2...
JackTheNight
05-03-2021, 20:35
Taki błąd P1004 i P1005 oznacza :
P1004 - LPG ROZPOZNANO PRZERWY ZAPŁONU W CYLINDRZE 4
P1005 - LPG rozpoznany brak zapłonu w cylindrze - Osiągi lub działanie nieprawidłowe
Zalecenia to wymiana świec lub wtryskiwaczy.
Przepiąć wtyczki na wtryskiwaczach lpg pomiedzy 3 i 4 cylindrem i wężyki pomiędzy listwą wtryskiwaczy a kolektorem i sprawdzić czy błąd przejdzie na 3 cylinder. Jeśli to tak, to 4 wtryskiwacz lpg jest winowajcą.
A ja coś czuje ze to świeczki... w ogole czuje się jak kaszpirowski teraz ;-)
Swoją droga wszyscy się śmieli z niego ze leczy przez tv a teraz każdy lekarz leczy przez telefon...
Świece mają 5k, obstawiam jednak wtryskiwacze lpg, lubi potelepać silnikiem przy mrozie i nierozgrzanym silniku po przełączeniu na lpg (bez checka). Wymiana umówiona, czytając opinie o medach i tak ładnie wytrzymały.
Świece mają 5k, obstawiam jednak wtryskiwacze lpg, lubi potelepać silnikiem przy mrozie i nierozgrzanym silniku po przełączeniu na lpg (bez checka). Wymiana umówiona, czytając opinie o medach i tak ładnie wytrzymały.
Ostatnio miałem na tacy przypadek Tipo 1.4tjet z przebiegiem ~100kkm, to sam fabryczne wtryski lpg z LR do beła. Jak Ty załatwiłeś temat? Bo z tego co mi mówił własciciel tego Tipo to fabryczne wtryski lpg LR w ASO koszt rzedu 2700pln a te bez loga Mopar ponoć nie da się ich zamntować.
Na razie się umówiłem w serwisie nagaz w Łodzi,
Wtryskiwacze z wtyczka MTA :
https://nagaz24.pl/wtryskiwacz-med-gi-25-22-v-eu5-mta12f-niebieskie/
Zakładam że to te same co w oryginale.
W zeszłym roku wymieniałem parownik Li10, symbol ten sam ale fizycznie jednak się różniły, zamontowane i zero problemów. ASO samo mnie tam wysłało ze względów $$$$ :)
To daj znać czy się uda taka wymiana, i czy mają możliwość podpięcia się do sterownika lpg chociaż wątpię w to.
Ktoś już tu na forum pisał. Wymienił kostki przyłączeniowe mopara na takie pasujące we wtryskach bez logo mopara. Pisał również ze wtryski nic gm się nie różnią poza kostka przyłączeniowa...
Przed wymianą reduktora byłem na oględzinach instalacji, pan powiedział ze jak nie będą się w stanie wpiąć, to się nie podejmą wymiany, wiec zakładam że mają co trzeba
EDIT:Wymiana jak najbardziej bezproblemowa dokładnie na wtryskiwacze które podałem. Była też jazda z komputerem po wymianie. 2 lata gwarancji lub 100k przebiegu.
Jakby ktoś potrzebował, to polecam ten serwis.
Tipo 1.4 95 KM + LPG. Nie dajcie sie zwiesc Migajacy check engine taki mialem problem. Rano po nocnym postoju kiedy odpalalem nie zawsze lecz czasami po uruchomieniu silnika migal check engine kilka sekund. Silnikiem troche trzeslo. Z posrod killku takich przypadków przynajmniej 3 razy nie zastartowal mi 4 cylinder. Poczatkowo wydawalo mi sie, ze w wilgotne dni problem wystepuje czesciej. Sprawdzilem wiec czy nic nie iskrzy, wyczysciem styki preparatem. Nie pomogloo. Z chinskiego obd widzialem, misfire na 4 cylindrze (raz pokazał tez na 1 bo to pewnie ta sama magistra) i wypadanie zaplonu. Poczatkowo bylo to kilka wypadniec na cykl, potem kilkanascie, kilkadziesiat, w ostatnich dniach kilkaset. Myslalem co jeszcze moge zrobic. Wymienilem akumulator bo napiecie bylo juz dosc niskie. Fabryczny motula trwal 6 lat. Na mierniku sprawnosc wynosila 40%.
Dalej problem wystepowal. Probowalem takze przed zakonczeniem jazdy przelczac na pb, auto zawsze odpalane na pb i problem wystepowal zaraz po odpaleniu. W miedzyczasie sprawdzilem odczyty na sondzie, niby dobre chociaz przy lpg lambda jest chyba emulowana. Wymyslilem, ze skoro po zapaleniu sie tak dzieje na pb to moze wtrysk benzynowy. Wlalem stp do wtryskow. Po pierwszej jezdzie auto nie zapalilo za pierwszym razem. Pomyslalem, ze pewnie tu jest problem. Cos sie ruszylo i trzeba drazyc dalej. Drugie, trzecie zapalenie takze lipa. Nie odpalil za pierwszym. A kazde nastepne juz igla. Postanowilem wyjezdzjc to stp na pb. Jezdzilem i oswiecilo mnie, ze byc moze z instalacji LPG, ktora a teraz jest wylaczczona na postoju przedostaje sie paliwo gazowe do komory. I rzeczywiscie, po dwoch tygodniach wrocilem na lpg. Problem wrocil. Eureka, znalazlem. U gazownika wgrano mi nowe oprogramowanie komputera (gdyby nie pomoglo bylaby wymiana) i wymieniono na moja prosbe 4 wtrysk lpg. Nie byl niby zuzyty y chociaz cos tam bylo widac (przebieg instalacji LPG 15 000 km). Auto smiga juz z dwa miesiace. Problemem w diagnozie bylo to, ze nawet po wylaczeniu gazu to co bylo w przewodach robilo buuuu.
I niby taka usterka a przyczyn mozliwych bardzo wiele. Wlasnie to forum sklonilo mnie do szukania samodzielnie i obserwacji zanim wymienie polowe auta jak co niektorzy.
Naczytalem sie, ze winne moga byc:
Swiece, kable, cewki, czujnik waLKa rozrzadu, przeplywomierz, filtry powietrza, sondy lambda, luzy zaworowe, czujnik sprzegla, przepustnica, zle paliwo, komputer, zwarcie w instalacji, wypalenie zaworow, lewe powietrze w kolektorze dolotowym i jeszcze pewnie kilka co nie wymienilem.
To calkiem sporo $. TakĹźe nie dajcie sie zwieźć i ostroznie ale dokladnie diagnozujcie przyczynę.
Jeszcze dodam, ze wczesnjej po uruchomieniu wystepowalo falowanie obrotow w zakresie 1100 - 1400. Jedno, czasem dwa chwilowe podbicia w pierwszych sekundach po uruchomieniu.
W czasie usterki jak auto stało godzinę, dwie, trzy jeszcze ciepłe problem nie wystepowal.
GrandePunto8V
26-12-2023, 10:51
To niedokładnie się naczytałeś. Oraz bez chęci zrozumienia. To, że na forach jest podawana długa lista możliwych przyczyn (bo nie widzimy samochodu), to nie znaczy jeszcze, że wszystko to się robi na raz i bezmyślnie wymienia (chociaż nawet "zawodowcy" tak robią).
Poza tym "zalewanie dolotu gazem LPG" (oraz "unieszkodliwienie LPG i ogarnięcie silnika najpierw na benzynie") też jest często podawane. To jakoś pominąłeś w swej prześmiewczej wyliczance. Za większość problemów w silnikach z LPG odpowiada właśnie ta instalacja (takie stwierdzenia też padały i tego też nie znalazłeś, ale przynajmniej sam odkryłeś na żywca przy samochodzie).
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.