PDA

Zobacz pełną wersję : Tipo SW S-Design vs Seat Leon FullLed/FR - pomocy :(



srasquasz
24-11-2018, 21:30
Cześć Wam :)

To mój pierwszy post na forum.
Mam duży dylemat.
Szukam samochodu nowego za 70 - 80 tysięcy w związku z czym byłem wczoraj na jazdach próbnych - Tipo S Design Kombi / Duster / Kia Ceed Kombi / Seat Leon FullLed.

Samochód musi mieć duży bagażnik i być pojemny (2 dzieci i te sprawy :) )

Wrażenia po jeździe:

- Duster Prestige - z zewnątrz super, ładnie wygląda - wewnątrz "plastik fantastik" i bardzo mało miejsca nawet dla kierowcy - Odpadł...
- Kia Ceed kombi (nowa) - fajny samochód porównywalny do Tipo oraz Seata - lepiej wykonany niż Tipo, więcej technologi jednakże cena pełnej opcji (z Ledami mijania) to najtaniej niecałe 90k po rabatach czy na otomoto) odpada przez cenę - seat lepszy i taniej...



A więc zostały dwa samochody - Tipo i Seat:

- Tipo - jechałem nim przed Ceedem i Leonem - zrobił na mnie wrażenie w wersji S Design - fajnie wygląda, w wewnątrz wykonanie wg mnie na dobrym poziomie (oczywiście Seat lepsze), trochę technologii w miarę dynamiczny silnik 120km (jak dla mnie oczywiście - nie szukam sportowego auta) który jest stary więc powinien się nie psuć i działać z LPG :) Bagażnik duży ustawny, miejsca w kabinie wystarczy - sam za sobą usiądę bez problemu.
Cena wg konfiguratora ponad 90k ale w necie za ~75k mozna u dealerów znaleźć.

Leon - był ostatni - wersja FullLed doposażona jeszcze - silnik 1.4 125km manual. Silnik oczywiście żwawszy niż Tipo ale nie jest to dla mnie różnica (co ciekawe widziałem średnie spalanie z ostatnich prawie 1,5k km w testówce i wartość to 6,2 - bardzo mało jak na testowe auto). Wygląd fajny - full ledy super wyglądają i działają jednak nie wygląda znacznie lepiej niż tipo s design (wg mnie oczywiście) że od razu zrezygnowałbym z Tipo. Wykonanie oczywiście na wyższym poziomie, dużo więcej ayststentów bezpieczeństwa, funkcjonalności) gwarancja 5 lat. Cena - w necie mozna znaleźć fullLeda za podobne pieniądze co tipo a FR za 6-8k więcej co mógłbym oczywiście dorzucić).

No właśnie i co teraz????

Z jednej strony Tipo - niby prosta jednostka tania w eksploatacji, lpg, dobre blachy (zakładam jak inne fiaty - Punto 2010r / Jetta 2008 / Auris 2014 - sprawdzane w 2018 - Auris najwięcej rdzy, potem jetta a punto prawie nic - takie auta w rodzinie i podsumowanie mam) fajny wygląd, wystarczająco miejsca itp

Z drugiej strony Leon - klasa wyżej - lepsze wykonanie pełno fajnej technologii z super Ledami, silnikiem oszczędnym i już poprawionym względem pierwszych 1.4 (mimo, że wuja w rodzinie ma Jette 2008 1.4 160 km i nie miał problemów z tym silnikiem - rozrząd wymienił tylko) no i podobna cena..

Tipo - wg tego co czytałem tutaj czy gdzie indziej - niby jednak tak różowo nie jest i niby ludzie po serwisach latają, lpg dealerowe nie polecane, sama benzyna pali dużo w porównaniu do Leona wg tego co widzlałem/czytałem

Leon - wg tego co czytałem - nie ma dużo problemów jednak też potrafi spalić 7-8 w mieście no i oczywiście dużo technologii która będzie kosztowała w naprawie więcej (tak zakładam) - pytanie za ile czasu się zepsuje :P Lpg można ale nadal benzynę będzie palił i wyższy koszt...

Szukam auta na 8-10 lat ponieważ nie mam potrzeby wymieniać szybciej, nie biorę pod uwagę używek, rocznie 20 max 25 tys km.


Tak wiem pisze na forum Tipo, ale prośba o rzetelne odpowiedzi, najlepiej od osób które posiadają S Design jak wrażenia u Was...

:( :)

ŻuczekM
24-11-2018, 21:54
Podstawowa sprawa w przypadku tych dwóch wozów to czy chcesz lpg czy nie. Spalanie Leona w mieście to nie będzie 7-8 ,bo tyle pali 1.0 TSI ale pewnie 9-10 litrów, Tipo jeszcze więcej. Gaz w Tipo mocno Ci obniży koszty, w Leonie gazu bym nie zakładał.
Jeśli na gazie Ci nie zależy to Leon jednak ciekawszy samochód ale parę tysięcy droższy. Wykończenie raczej niewiele lepsze ale prowadzenie jest zdecydowanie po stronie Seata. Technicznie większe zaufanie miałbym jednak do T-jeta.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

bahamut24
24-11-2018, 23:15
S design kompletnie bezsensowny zakup, gdyby to mialo jeszcze jakis silnik lepszy a tak kilka marnych dodatkow.

marx30
24-11-2018, 23:27
Nie planujesz gazu bierz leona. Jak planujesz to tipo. W zakladanym okresie i przebiegach na lpg zaoszczedzisz >25 tysiecy pytanie czy to ci potrzebne. Silnik z bezposrednim wtryskiem bedzie troche oszczedniejszy na benzynie. Seat z zewnatrz efektowniejszy w srodku mniej ale kwestia gustu.
W tipo z tjetem jesli sie cos psuje to pierdoły z ukladem napedowym jak dotad chyba zadnych doniesień o problemach.
Ledy (seat) czy xenon (fiat) jeden kij bardziej bym ufał xenonom jesli chodzi o potencjalne dlugoterminowe serwisowanie. Seat ma dwustrefowa klime?

srasquasz
24-11-2018, 23:47
Nie planujesz gazu bierz leona. Jak planujesz to tipo. W zakladanym okresie i przebiegach na lpg zaoszczedzisz >25 tysiecy pytanie czy to ci potrzebne. Silnik z bezposrednim wtryskiem bedzie troche oszczedniejszy na benzynie. Seat z zewnatrz efektowniejszy w srodku mniej ale kwestia gustu.
W tipo z tjetem jesli sie cos psuje to pierdoły z ukladem napedowym jak dotad chyba zadnych doniesień o problemach.
Ledy (seat) czy xenon (fiat) jeden kij bardziej bym ufał xenonom jesli chodzi o potencjalne dlugoterminowe serwisowanie. Seat ma dwustrefowa klime?


Chciałbym LPG bo w obecnym samochodzie mam i zawsze oszczędność. W tsi też LPG działa dobrze. Wyniki spalania z Autocentrum i forum Seata. Jak pisałem testowka miała 6.2 a tam zakładam że każdy "pałuje" chociaż chwilę :p

Seat ma dwu strefową klimę auto holdy i inne fajne bajery.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


S design kompletnie bezsensowny zakup, gdyby to mialo jeszcze jakis silnik lepszy a tak kilka marnych dodatkow.

Nie jest bezsensowny. Zwykły POP (120km) jest za powiedzmy 58-60k to ja wolę dopłacić kilkanaście koła do S Design ktory wygląda dużo lepiej i ma fajne bajery w cenie.

Oba samochody podatne na chip tuning do 160 170 km...

Do Tipo najlepiej założyć BRC czy jakaś inną instalację?

marx30
25-11-2018, 00:07
Auto hold to funckcja przy automacie. Chyba ze masz na mysli hamulec elektryczny (tipo nie ma) lub hill holder-to jest oczywistosc fiat ma to przynajmniej od 10 lat (co moze nie jest takie oczywiste w innych markach). Zwykly Pop jest osiagalny za 53-55. Brc mi sie sprawdza od 154 tys w innym fiacie. Przy dwoch osobach czesto podrozujacych razem dwie strefy sie przydaja. Imho to wieksza roznica tzn jednostrefowy-dwustrefowy automat niz manual-jednostrefowy automat.

srasquasz
25-11-2018, 00:11
Auto hold to funckcja przy automacie. Chyba ze masz na mysli hamulec elektryczny (tipo nie ma) lub hill holder-to jest oczywistosc fiat ma to przynajmniej od 10 lat (co moze nie jest takie oczywiste w innych markach). Zwykly Pop jest osiagalny za 53-55. Brc mi sie sprawdza od 154 tys w innym fiacie

W Seacie auto hold jest że w każdych warunkach jak się zatrzyma to samochód nie ruszy póki się nie wciśnie pedału gazu. Co do POPa to nie widziałam poniżej 58 nigdzie w necie.. może mówisz o nocy cudów czy coś.. BRC spoko ale gdzieś czytałem że ludzie zakładka do Tipo BRC właśnie niby jeżeli nie dealera..

marx30
25-11-2018, 00:18
Imho BRC lepiej niz tartarini ale zaraz posypia sie na mnie gromy.
Pierwszy lepszy pop za 53800:
oferta/fiat-tipo-tipo-pop-hb-1-4-120km-re-j-0-km-ID6Bso23.html#df0953636d.
Imho soplacanie prawie 50% za kilka dodatkow jest dyskusyjne. Ale nie wiem czy wolalbym w tej cenie seata. Wziac na weekend i pojezdzic. To wazne, to duza kupka kasy. Czasem w aucie jest wszystko a jezdżenie nim jest srednio satysfakcjonujace, przerabiam to w sluzbowym wszystkomajacym a jest troche do dupy.

brylancik13
25-11-2018, 00:49
Dla mnie prosta sprawa, stać cie i widze ze seat sie bardziej podoba to nad czym tu myslec. Kupic lepiej wyposazone auto z troche lepszym silnikiem i duzo lepiej wyposazonym niz tipo. Dzisiaj to wyposazenie moze nie wyglada nie wiadomo jak ale za pare lat docenisz kazde udogodnienie. Mam tak osobiscie w tipo ze topowa wersja wyposazenia z dodatkami powoduje ze jestem bardziej zadowolony z tego auta. Dodatkowo mozesz kupic seata w flagowej wersji FR to kolejna zaleta. Jak dla mnie Fiat bardzo malo daje w s design. Felgi i pare szczegolow ktore w gruncie tylko zwiekszaja cene auta. FR line na ulicy prezentuje sie bardzo ladnie i nie sadze ze nie da frajdy z jazdy

srasquasz
25-11-2018, 00:57
Dla mnie prosta sprawa, stać cie i widze ze seat sie bardziej podoba to nad czym tu myslec. Kupic lepiej wyposazone auto z troche lepszym silnikiem i duzo lepiej wyposazonym niz tipo. Dzisiaj to wyposazenie moze nie wyglada nie wiadomo jak ale za pare lat docenisz kazde udogodnienie. Mam tak osobiscie w tipo ze topowa wersja wyposazenia z dodatkami powoduje ze jestem bardziej zadowolony z tego auta. Dodatkowo mozesz kupic seata w flagowej wersji FR to kolejna zaleta. Jak dla mnie Fiat bardzo malo daje w s design. Felgi i pare szczegolow ktore w gruncie tylko zwiekszaja cene auta. FR line na ulicy prezentuje sie bardzo ladnie i nie sadze ze nie da frajdy z jazdy

No właśnie mam mentlik w głowie bo właśnie z jednej strony Tipo jest super a z drugiej za podobną kasę dostaję więcej w Leonie.. ale nadal kusi e stronę fiata :p

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Imho BRC lepiej niz tartarini ale zaraz posypia sie na mnie gromy.
Pierwszy lepszy pop za 53800:
oferta/fiat-tipo-tipo-pop-hb-1-4-120km-re-j-0-km-ID6Bso23.html#df0953636d.
Imho soplacanie prawie 50% za kilka dodatkow jest dyskusyjne. Ale nie wiem czy wolalbym w tej cenie seata. Wziac na weekend i pojezdzic. To wazne, to duza kupka kasy. Czasem w aucie jest wszystko a jezdżenie nim jest srednio satysfakcjonujace, przerabiam to w sluzbowym wszystkomajacym a jest troche do dupy.

HB to nie Kombi a ja takie szukam właśnie :)

No ja właśnie nie szukam wszystko mającego a najlepszego w tej cenie w kwestiach które opisałem :)

marx30
25-11-2018, 01:10
Przegapiłem ze chodzi o kombi. Uczciwie mowiac sadze ze wydając te 75 tys. wzialbym Leona. W 15 minut nie poznasz samochodu poproś na weekend i bedziesz mial pełną jasność

srasquasz
25-11-2018, 09:21
Przegapiłem ze chodzi o kombi. Uczciwie mowiac sadze ze wydając te 75 tys. wzialbym Leona. W 15 minut nie poznasz samochodu poproś na weekend i bedziesz mial pełną jasność

Dobry pomysł. Pytanie czy udostępnią na weekend..

marx30
25-11-2018, 09:37
Luknij na giuliettę. Uklad napędowy jeszcze jak w tipo (w pelni gazowalna) a designersko ciekawsza. Klima dustrefowa ledy przod tyl (lampy glowne zwykłe). Na pelnym wypasie jesynie bez xenonow znajdziesz za mniej niz 75. Ale troche mniejsza niz tipo.

brylancik13
25-11-2018, 09:51
34223
34224

jak dla mnie roznica klas, wykonanie z samego wygladu lepsze, osobiscie nie widze duzych roznic na pierwszy rzut oka w s design i lounge

nie neguje Fiata, sam jezdze i nie narzekam, jakbym mial wybor kupujac wybrac wyposazenie s design w swoim, pewnie bym to zrobił ale w tym zestawieniu prosty wybor w kierunku leona, bo wyposazeniem go przebija. Stylistyka zewnetrzna to kwestia gustu oba sa na swoj sposob ładne ale wyposazenie i srodek na duzy plus dla Seata.
Nie wspomne juz o kierownicy ktora z calego Tipo jest najbrzydsza i chcialbym zeby u mnie ten element byl inny, w Leonie kierka kozacka

kammar
25-11-2018, 10:45
Ja bym radził autorowi tematu zwrócić jeszcze uwagę na kilka pierdół, których być może teraz nie bierze się pod uwagę jakoś mocno, ale w codziennym życiu mogą okazać się istotne. Przykładowo zwróć uwagę na Start Stop, czy przypadkiem nie jest tak że we Fiacie można go na stałe wyłączyć a w Leonie nie?

Wygoda foteli - tak jak ktoś pisał najlepiej przejechać autem przez weekend kilkadziesiąt - kilkaset kilometrów żeby się przekonać w którym człowiekowi jest wygodniej. Może się okazać, że ewidentnie w którymś będziesz się czuć gorzej

Albo np. pojemność bagażnika, z tego co kojarzę to w Leonie jest mniejszy.

srasquasz
25-11-2018, 11:19
Luknij na giuliettę. Uklad napędowy jeszcze jak w tipo (w pelni gazowalna) a designersko ciekawsza. Klima dustrefowa ledy przod tyl (lampy glowne zwykłe). Na pelnym wypasie jesynie bez xenonow znajdziesz za mniej niz 75. Ale troche mniejsza niz tipo.

Gulietta mi się nie podoba :/ no i nie jest to kombi a przez 2 dzieci nie mogę pozwolić sobie na nic innego ( wygoda :) )

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


34223
34224

jak dla mnie roznica klas, wykonanie z samego wygladu lepsze, osobiscie nie widze duzych roznic na pierwszy rzut oka w s design i lounge

nie neguje Fiata, sam jezdze i nie narzekam, jakbym mial wybor kupujac wybrac wyposazenie s design w swoim, pewnie bym to zrobił ale w tym zestawieniu prosty wybor w kierunku leona, bo wyposazeniem go przebija. Stylistyka zewnetrzna to kwestia gustu oba sa na swoj sposob ładne ale wyposazenie i srodek na duzy plus dla Seata.
Nie wspomne juz o kierownicy ktora z calego Tipo jest najbrzydsza i chcialbym zeby u mnie ten element byl inny, w Leonie kierka kozacka

Wewnątrz Tipo też mi się bardzo podoba :) kierownica - prawda szału nie robi nawet podczas jazdy gorzej się ją trzymało. W Leonie wygląda fajnie :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Ja bym radził autorowi tematu zwrócić jeszcze uwagę na kilka pierdół, których być może teraz nie bierze się pod uwagę jakoś mocno, ale w codziennym życiu mogą okazać się istotne. Przykładowo zwróć uwagę na Start Stop, czy przypadkiem nie jest tak że we Fiacie można go na stałe wyłączyć a w Leonie nie?

Wygoda foteli - tak jak ktoś pisał najlepiej przejechać autem przez weekend kilkadziesiąt - kilkaset kilometrów żeby się przekonać w którym człowiekowi jest wygodniej. Może się okazać, że ewidentnie w którymś będziesz się czuć gorzej

Albo np. pojemność bagażnika, z tego co kojarzę to w Leonie jest mniejszy.

Start stop pytałem już teraz w fiacie też trzeba za każdym razem wyłączać gdy się odpali silnik. Bagażnik podobny bardzo nie robi mi roznicy. Są w Leonie niektóre bajery które są fajne ale jak pisałem obawiam się w dłuższej eksploatacji (10 lat) że jak zacznie się coś psuć to może więcej wyjść kasy bo droższa technologia.. z zewnątrz oba samochody fajne ale chyba bardziej podoba mi się Tipo ( gdyby tylko reflektory miał z Leona :p )

kartonik
25-11-2018, 11:48
Za te pieniądze to bierz Seata, przewaga w wyposażeniu i silniku. Jeżdżąc Seatem na benzynie będziesz miał niewiele większe koszty niż eksploatacja Tipo z gazem, a unikniesz potencjalnych problemów z instalacją gazową. Patrząc na kilkuletnie Fiaty i Seaty, to wydaje mi się, że Seat będzie mniej zmęczony w środku niż Fiat.

marx30
25-11-2018, 11:54
Obejscie start stopu to ukladzik za mniej niz 10 zl. Tym sobie w ogole nie ma co glowy zaprzatac. Nie podzielam opinii ze seat mniej zmeczony w srodku. Wlasnie kumpela z bylej pracy sie przesiadla z ibizy na tipo. Ibiza trzyma sie gorzej niz grande i mito. To tez chyba kwestia nieistotna. Ten leon jest juz dlugo na rynku i wyceniany jest nizej co sprawia ze mozna go kupic lepiej wyposazonego.

bahamut24
25-11-2018, 12:18
Chciałbym LPG bo w obecnym samochodzie mam i zawsze oszczędność. W tsi też LPG działa dobrze. Wyniki spalania z Autocentrum i forum Seata. Jak pisałem testowka miała 6.2 a tam zakładam że każdy "pałuje" chociaż chwilę :p

Seat ma dwu strefową klimę auto holdy i inne fajne bajery.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



Nie jest bezsensowny. Zwykły POP (120km) jest za powiedzmy 58-60k to ja wolę dopłacić kilkanaście koła do S Design ktory wygląda dużo lepiej i ma fajne bajery w cenie.

Oba samochody podatne na chip tuning do 160 170 km...

Do Tipo najlepiej założyć BRC czy jakaś inną instalację?
Tipo POP 62700 a S 78200, lepiej kupic lounge wyposazony we wszystko z 18 z S i tak wyjdzie taniej. Gdzie s design wyglada lepiej, z zewnatrz niczym sie nie rozni od zwyklego tipo.

srasquasz
25-11-2018, 12:26
Za te pieniądze to bierz Seata, przewaga w wyposażeniu i silniku. Jeżdżąc Seatem na benzynie będziesz miał niewiele większe koszty niż eksploatacja Tipo z gazem, a unikniesz potencjalnych problemów z instalacją gazową. Patrząc na kilkuletnie Fiaty i Seaty, to wydaje mi się, że Seat będzie mniej zmęczony w środku niż Fiat.

Silnik podobny jeżeli chodzi o dynamikę. Oba podatne na chipa.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Tipo POP 62700 a S 78200, lepiej kupic lounge wyposazony we wszystko z 18 z S i tak wyjdzie taniej. Gdzie s design wyglada lepiej, z zewnatrz niczym sie nie rozni od zwyklego tipo.
Lounge wyjdzie też 70+ a nie wygląda tak fajnie jak s design :p

kartonik
25-11-2018, 13:04
Nie wiem jak jest z podatnością na chipa w Seacie, ale w Tipo T-jet nie jest już tak bezproblemowy na chip-tuning niż był np. w Bravo. Norma E6 zrobiła swoje i z tego co czytałem to tylko 140KM idzie wycisnąć z tego silnika nie dokonując żadnych przeróbek w silniku.

marx30
25-11-2018, 13:41
Przeciez tu na forum ktos zchipowal na 150. Silniki sa konstrukcyjnie takie same zdaje sie

ŻuczekM
25-11-2018, 13:43
Pamiętaj, że 1,4 TSI jest już wycofany z wiadomych względów i pewnie wyprzedają go teraz na szybko . Dlatego cena zbliżyła się do wypasionego Tipo. Przy samochodzie na 10 lat 1,4 TSI bym się nie dotknął. Zrobiłem 10 tys 1.0 TSI w Aronie i paliła około 7,5-8 w mieście. Leon musi znacząco więcej spalić. Wyposażenie Leona i Tipo jest podobne, Ledy w Leonie wyjątkowo słabo świecą - są podobno mniej bezpieczne niż zwykle lampy w tym modelu. Deska na mój gust wyjątkowo brzydka a wykonanie oszczędne - dużo twardych plastików. Tipo s-design tu mocno nie odstaje.
Jeśli Leon to tylko z nowym 1,5 TSI - może będzie trwalszy od 1,4 ale trzeba do Tipo minimum dychę dołożyć w fajnej wersji.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

srasquasz
25-11-2018, 13:53
Pamiętaj, że 1,4 TSI jest już wycofany z wiadomych względów i pewnie wyprzedają go teraz na szybko . Dlatego cena zbliżyła się do wypasionego Tipo. Przy samochodzie na 10 lat 1,4 TSI bym się nie dotknął. Zrobiłem 10 tys 1.0 TSI w Aronie i paliła około 7,5-8 w mieście. Leon musi znacząco więcej spalić. Wyposażenie Leona i Tipo jest podobne, Ledy w Leonie wyjątkowo słabo świecą - są podobno mniej bezpieczne niż zwykle lampy w tym modelu. Deska na mój gust wyjątkowo brzydka a wykonanie oszczędne - dużo twardych plastików. Tipo s-design tu mocno nie odstaje.
Jeśli Leon to tylko z nowym 1,5 TSI - może będzie trwalszy od 1,4 ale trzeba do Tipo minimum dychę dołożyć w fajnej wersji.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Właśnie dlatego chcę 1.4 bo to jednostka poprawiona względem pierwszych egzemplarzy i na pasku. Wuja miał 1.4 160 z 2008 niby bardzo awaryjne a przez 10 lat jak ma to rozrząd wymienił tylko ale na 150k przebiegu tylko. 1.5 to czary odłączanie cylindry dpfy benzynowe i inne rzeczy które będą kosztować a nie wiemy co to za jednostka. Leon pali niby 6 7 max większa pojemność zawsze mniej spali. Co do ledow to nie mam porównania świeciły ok jak jechałem oglądałem testy i wszędzie mówili że dużo lepiej świeca niż przed liftem z 2017..

A Tipo niby xenon ale 20w więc jak halogen .. nie wiem :p jak żyć..

brylancik13
25-11-2018, 14:07
Zeby ludzie mieli tylko takie dylematy na swiecie ;) :)

Z Leonem dla mnie wygrałby tylko taki w tym kolorze;)
https://m.facebook.com/pages/category/Automotive--Aircraft---Boat/Fiat-Tipo-S-Design-T-Jet-by-DDCustom-583141772077531/?locale2=pl_PL

34225

srasquasz
25-11-2018, 14:09
Zeby ludzie mieli tylko takie dylematy na swiecie ;) :)

Prawda :)

ŻuczekM
25-11-2018, 14:11
Na mieście jest dokładnie odwrotnie, mniejszy silnik powinien palić. Tym bardziej, że w 1,0 ma tylko 3 cylindry. 1,4 TSI spali może raptem litr mniej niż T-jet ze względu na bezpośredni wtrysk. Nowy 1,5 może mniej palić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

krowka1978
25-11-2018, 14:14
A Tipo niby xenon ale 20w więc jak halogen
Kolejny raz brednie powielane, bo coś gdzieś ktoś napisał.
1. Nie 20W, a 25W (D5S), i nie "niby xenon" , a prawdziwe palniki wyładowcze.
2. Świecą lepiej niż halogenowe i nikt mi nie wmówi, że jest inaczej, bo na własnym doświadczeniu bazuję.



Właśnie dlatego chcę 1.4 bo to jednostka poprawiona względem pierwszych
Wytłumacz zatem w jakim zakresie ten niemiecki szrot jest poprawiony? Bo przejedzie 90tyś. km, a potem ruletka?

andijaw
25-11-2018, 14:14
Ciesz się, że masz taki wybór a nie Passat B5 FL vs. Peugeot 407 bo na więcej nie ma kasy. Też się niby zastanawiałem, choć inna cena więc inne modele, a później wychodzi w praniu. Jak będzie bezawaryjnie to się będziesz cieszył z wyboru a jak się trafi usterkowy egzemplarz to będziesz sobie pluł w brodę, że nie wybrałeś tego drugiego. Tak to już jest.

srasquasz
25-11-2018, 14:49
Zeby ludzie mieli tylko takie dylematy na swiecie ;) :)

Z Leonem dla mnie wygrałby tylko taki w tym kolorze;)
https://m.facebook.com/pages/category/Automotive--Aircraft---Boat/Fiat-Tipo-S-Design-T-Jet-by-DDCustom-583141772077531/?locale2=pl_PL

34225

Właśnie jakiś czas temu trafiłem na ten profil i spodobało mi się Tipo :p

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Na mieście jest dokładnie odwrotnie, mniejszy silnik powinien palić. Tym bardziej, że w 1,0 ma tylko 3 cylindry. 1,4 TSI spali może raptem litr mniej niż T-jet ze względu na bezpośredni wtrysk. Nowy 1,5 może mniej palić.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

U mnie połowa trasa połowa miasto,

marx30
25-11-2018, 14:50
To czajnik ;-). Blak frajdej

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

I serniczek z wisienka

srasquasz
25-11-2018, 14:52
Kolejny raz brednie powielane, bo coś gdzieś ktoś napisał.
1. Nie 20W, a 25W (D5S), i nie "niby xenon" , a prawdziwe palniki wyładowcze.
2. Świecą lepiej niż halogenowe i nikt mi nie wmówi, że jest inaczej, bo na własnym doświadczeniu bazuję.



Wytłumacz zatem w jakim zakresie ten niemiecki szrot jest poprawiony? Bo przejedzie 90tyś. km, a potem ruletka?

No to jak świecą lepiej to tylko się cieszyć. Mi jest ciężko porównać piszę tylko to co czytałem..

Silnik VW poprawiał niby żeby nie było problemów z tłokami i łańcuch zastąpili paskiem - znowu tutaj bazuje na internetach.. nie jestem ekspertem. Dlatego Was pytam co wybrać żeby nie bazować tylko na informacjach z YouTube

ŻuczekM
25-11-2018, 15:33
TSI spali Ci 6 litrów w trasie spali i to jak będziesz rozsądnie operował gazem. T-Jet w trasie spali 9 litrów gazu przy podobnym założeniu. Znałem gościa co wymieniał TSI 160KM przy 80 tys. km na gwarancji. Wersja 120KM jest mniej ryzykowna a w Leonie masz jeszcze jej poprawioną odmianę. Ryzyko niby mniejsze ale do T-Jeta pod względem bezawaryjności i tak się nie umywa, a zakładanie gazu do TSI to już totalna perwersja ;)
Przyznam, że jako samochód na kilka lat to Seat kusi...sam zrobiłem nówką 10 tys. km i doceniłem go za precyzyjny układ kierowniczy, solidne spasowanie wnętrza i wygodę podróżowania połączone z lekką sportową żyłką. Pomimo tego wszystkiego na 10 lat bym się tego nie dotknął - na gazie T-jet to fajna opcja i duże oszczędności , do tego TSI po dużym przebiegu to jak dla mnie za duże ryzyko.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

srasquasz
25-11-2018, 16:19
A jak kwestia solidności bo też czytałem że ludziom się różne elementy psują w Tipo bądź brakuje gum i innych elementów..

kartonik
25-11-2018, 16:20
Przeciez tu na forum ktos zchipowal na 150. Silniki sa konstrukcyjnie takie same zdaje sie

Faktycznie jest 149 KM. Sam jestem zainteresowany takim chipem, czekam aż właściciel pojeździ dłużej tym egzemplarzem i podzieli się swoimi spostrzeżeniami z codziennej eksploatacji samochodu.

bahamut24
25-11-2018, 16:32
Silnik podobny jeżeli chodzi o dynamikę. Oba podatne na chipa.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Lounge wyjdzie też 70+ a nie wygląda tak fajnie jak s design :p

Buda jest taka sama sory memory, nawet lotki na klape nie dali (jak w bravo 2) , roznica we wnetrzu to czarna tapicerka nic wiecej aby placic ~8k zl ale nie moj hajs.

rafal_rx
25-11-2018, 17:03
Dlatego Was pytam co wybrać żeby nie bazować tylko na informacjach z YouTubeKoreańczyka, lub japończyka. Ot, co :-) Ewentualnie to, na co dostaniesz najlepszy rabat.

marx30
25-11-2018, 17:46
Brak roznych elementow to pomysly importera i specyfikacji auta. Brakuje uszczelki dolnej w drzwiach w sedanie, plastiku pod maska od 2018 uszczelki maski filcu pod kokpitem. Wszystko wytropione przez forumowych detektywow :-) poprzez porownanie do innych specyfikacji dostepnych w eperze. Wszystkie wykryte "braki" to specyfikacja dla naszego kraju do dokupienia za jakies 200 zl w sumie. Jak dobrze polosujesz to wynegocjujesz w cenie
Przy okazji sprawdz czy seat to ma

TipoSedan
25-11-2018, 18:00
W Seacie auto hold jest że w każdych warunkach jak się zatrzyma to samochód nie ruszy póki się nie wciśnie pedału gazu.
Jak stoję w korku z górki to jak zwolnię hamulec to mimo wszystko muszę za każdym razem dodawać gazu? Da się to jakoś wyłączyć na stałe? Ja bym chyba z takim czymś tygodnia nie wytrzymał, choć w Bydgoszczy pewnie płasko i to może nie mieć znaczenia. We Fiacie to dużo lepiej przemyśleli bo jak stoisz w korku pod górkę to łapie hamulec (ale to jest OK bo i tak musisz dodać gazu pod górkę) a jak korek w dół to normalnie puszczasz hamulec/zwalniasz ręczny i się toczysz bez problemu. W sumie nawet jak jest płasko to w korku sobie nie wyobrażam tego ( Tipo ma taki myk, że w korku tylko zwalniasz ręczny a on Ci sam podbija obroty - nie gaśnie w koreczku, można tylko nogą sprzęgło zwalniać). Ew zapytaj bo może ten Seat ma taki system do jazdy w korku (że nie musisz dodawać gazu bo sam jedzie jak się auto przed Tobą ruszy i trzyma dystans) - wtedy to by było nie tylko dopuszczalne ale nawet 100x lepsze niż w Tipo. Auris chyba to w tej cenie ma w automacie.

ŻuczekM
25-11-2018, 19:26
Buda jest taka sama sory memory, nawet lotki na klape nie dali (jak w bravo 2) , roznica we wnetrzu to czarna tapicerka nic wiecej aby placic ~8k zl ale nie moj hajs.

Różnica dokładnie 5,500 zł obecnie. 3500 ksenon i 2000 tys połskóra. Resztę zmian masz w gratisie. S-design prezentuje się zacnie, jak dla mnie brakuje tylko fajnej końcówki wydechu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

marx30
25-11-2018, 19:35
Auris chyba to w tej cenie ma w automacie.
Bo to ma sens tylko w automacie

kartonik
25-11-2018, 21:06
Szczerze mówiąc to trochę się dziwię zachwytem nad S-desing. Z zewnątrz jest ok, ale "skórzana" tapicerka z plastikowej krowy jest paskudna. Jak by to była jakaś alcantary, to bym widział sens dopłaty do tapicerki.

srasquasz
25-11-2018, 21:12
Różnica dokładnie 5,500 zł obecnie. 3500 ksenon i 2000 tys połskóra. Resztę zmian masz w gratisie. S-design prezentuje się zacnie, jak dla mnie brakuje tylko fajnej końcówki wydechu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Android auto chyba jeszcze jest za dopłatą 800 Ziko..

A w s design są przyciemniane lampy szyby itp co też chyba wymaga dopłat (szyby)

lukq
25-11-2018, 21:33
Ciekawy artykuł, oczywiście to jeden punkt widzenia:

https://autokult.pl/32519,fiat-tipo-sw-1-6-multijet-s-design-pokazuje-ze-auto-budzetowe-nie-musi-byc-nudne-ani-tanie?amp=1

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

srasquasz
25-11-2018, 22:05
Ciekawy artykuł, oczywiście to jeden punkt widzenia:

https://autokult.pl/32519,fiat-tipo-sw-1-6-multijet-s-design-pokazuje-ze-auto-budzetowe-nie-musi-byc-nudne-ani-tanie?amp=1

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Cała prawda ale dziennikarze nie powiedzą o użytkowaniu awariach itp :)

marx30
25-11-2018, 22:14
Znowu sie doktoryzuja z jakosci plastików. Tym razem wg nich jakość jest dobra. Tyle dziennikarze są warci.
A do tego gosc pisze "Fiat może zrezygnować ze sprzedaży tego modelu , ponieważ silniki nie spełniają nadchodzących norm emisji spalin Euro 6d temp.". Norma juz obowiazuje te silniki ktore sa w sprzedazy ja spelniaja wiec widać z jakim 'fahofcem' mamy do czynienia.

bahamut24
25-11-2018, 22:16
Szczerze mówiąc to trochę się dziwię zachwytem nad S-desing. Z zewnątrz jest ok, ale "skórzana" tapicerka z plastikowej krowy jest paskudna. Jak by to była jakaś alcantary, to bym widział sens dopłaty do tapicerki.

Gdyby byla jeszcze roznica jak w civic a type r to bym zrozumialem podniete.

kjk
25-11-2018, 22:23
Gdyby byla jeszcze roznica jak w civic a type r to bym zrozumialem podniete.
W sensie tych słynnych skrzyń biegów? :-D

ŻuczekM
25-11-2018, 22:46
Szczerze mówiąc to trochę się dziwię zachwytem nad S-desing. Z zewnątrz jest ok, ale "skórzana" tapicerka z plastikowej krowy jest paskudna. Jak by to była jakaś alcantary, to bym widział sens dopłaty do tapicerki.

Połskóra jest fajna, ładny design foteli, do tego praktyczne rozwiązanie przy dzieciach, łatwo czyści się tapicerkę. Chyba nikt w tej klasie nie liczy na naturalną skórę wiec nie ma się czego czepiać.
Co do testu Autokultu to powiem tak - pan redaktor jak i część tego forum uważa, że Fiat jest dobry bo tani. Jak ktoś chce kupić Fiata, który ładnie się prezentuje i ma dobre wyposażenie , to już za drogo bo za 70 tys. to można kupić Golfa w biedzie itp.
Są jednak tacy klienci, którzy chcą mieć ładny, dobrze wyposażony kompakt a nie uśmiecha im się wydać 100 tys. na samochód. Wtedy Tipo ma sens, oczywiście pod warunkiem, że szukamy samochodu o sportowym wyglądzie a nie sportowym prowadzeniu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

bahamut24
25-11-2018, 23:44
Co ma s design ze stal sie sportowy?

srasquasz
25-11-2018, 23:56
Co ma s design ze stal sie sportowy?

Tylko wygląd :)

kartonik
26-11-2018, 00:14
Dali 18" felgi i od razu stał się sportowy ;-)

kammar
26-11-2018, 08:53
Co ma s design ze stal sie sportowy?

Nazwę. Tak jakby.

brylancik13
26-11-2018, 09:13
Nawet nie ma nic zmienione w zawieszeniu ani hamulcach. Jest to typowo wizualna wersja i tyle, nie ma co rozmywac tematu

juri
26-11-2018, 09:15
Leon vs tipo = 1:0
Tyle w temacie

kammar
26-11-2018, 09:57
Wszystko sprowadza się chyba do kwestii tego, czy Leon jest o tyle lepszy, że warto za niego dopłacić trochę więcej.

srasquasz
26-11-2018, 10:46
Wszystko sprowadza się chyba do kwestii tego, czy Leon jest o tyle lepszy, że warto za niego dopłacić trochę więcej.

Kwestia 3-4k

kammar
26-11-2018, 10:53
No to chyba warto.

Pytanie jeszcze potem jak koszty eksploatacji, nie wypowiadam się ile który z nich będzie palić bo nie jeżdżę na LPG plus mam inny silnik. Ceny części zamiennych chyba zarówno w Leonie jak i w Tipo powinny być niewysokie, chociaż gdyby porównać bezpośrednio to nie wiem. To mój pierwszy Fiat a z koncernu VW niczym nie jeździłem na stałe.

Rzuć monetą, orzeł Leon a reszka Tipo. Jak moneta będzie na ten ułamek sekundy w powietrzu to sam się przekonasz na na wypadnięciu czego bardziej Ci zależy :smile:

Jeszcze co do tego czy S-Desing ma w sobie cokolwiek sportowego to w sumie nie ma się czego czepiać. Sama nazwa wskazuje że chodzi tylko o design i wygląd. Gdyby napisali S-Type to już by się można bardziej przyczepić :wink:

ŻuczekM
26-11-2018, 20:32
Kwestia 3-4k

W porównaniu do której wersji Leona konkretnie ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

srasquasz
26-11-2018, 22:03
W porównaniu do której wersji Leona konkretnie ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Full LED i minimalnie więcej FR.

Byłem dzisiaj z żoną oglądać oba samochody i żonie bardziej przypadł do gustu Tipo, a ja już bardziej szedłem w stronę Leona.. Teraz szala zwycięstwa jest po stronie Tipo :p

Loczek30
26-11-2018, 23:27
Przejechałem takim Leonem 1300km. Bierz Leona, silnik EA211 1.4 125KM jest w porządku, przynajmniej ja nie trafiłem na negatywne opinie. Trochę lepiej zbiera się od TIPO i jako całość daje większą przyjemność z prowadzenia niż tipo (przede wszystkim nie ma tej dziury między 1 a 2 przy zmianie biegów) . Pod względem przestrzeni dla mnie remis. Nie wiem jak po dłuższej eksploatacji zachowują się LEDy w Seacie. Jeśli niekoniecznie potrzebujesz LPG, bierz Seata. Mojej żonie podobał się tipo i nim jeździ. Nic do niego nie mam pod względem eksploatacji. Jeździ codziennie i spełnia swoje zadanie, ale dla mnie nie daje radości z jazdy. Jeśli kupowalbym auto dla siebie i miał taki wybór brałbym Seata.

krowka1978
27-11-2018, 00:13
Przejechałem takim Leonem 1300km. Bierz Leona, silnik EA211 1.4 125KM jest w porządku, przynajmniej ja nie trafiłem na negatywne opinie.
Zaiste brawurowe stwierdzenie, że ten silnik jest ok po przejechaniu całych 1300km... Gdzie nie spojrzę, to ludzie na to narzekają...
Moja ulubiona opinia :tongue

https://www.youtube.com/watch?v=wikooG892Lk&app=desktop

marx30
27-11-2018, 00:49
Mała łyżka dziegciu jesli chodzi o full ledy. One odprowadzają ciepło do tyłu co w naszych warunkach klimatycznych powoduje że zdarza sie że reflektor pokryty jest nierozpuszczalną lodową skorupą. Drapać tego nie idzie bo sie poryzują.Oczywiście są rozmrażacze ale to chyba problematyczne. Koszt reflektora nowego np. w przypadku stluczki to kilka tysiecy choć na allegro kupe tanich uzywek. Z racji przepisow nie emituja one wiecej niz 2000 lm (brak spryskow i poziomowania) wiec przewaga nad halogenem niewielka a nad xenonem d5s żadna.
Silnik ea 211 ma zintegrowany kolektor od dupy strony i onoć glłośniejszy. Tyle z bad newsów na ten temat.

Loczek30
27-11-2018, 06:39
Krówka jak się pisze o czymś to trzeba wiedzieć o czym a nie produkować puste stwierdzenia jak Ty. Silnik przedstawiony na twoim filmie to ea111 ja pisałem o ea211. Pisałem o moich spostrzeżeniach po przejechaniu 1300Km, a nie o awaryjności tego silnika po 1300Km. Przez kilka osób na tym forum jest ciągle robiony bałagan i jest totalny brak jakiejkolwiek rzeczowej rozmowy. Skoro czepiasz się do mojej wypowiedzi to ja stwierdzam że jak Ty możesz pisać coś o t-jet skoro sam masz MA. To to samo co rozmowa o ea211 mając ea111. Jeśli ktoś szuka czegoś na temat Tipo to chyba lepiej już wertowac autocentrum z przymrużeniem oka niż czytać te ciągłe brednie o wyższości i słuszności tylko jednego.

krowka1978
27-11-2018, 08:56
Skoro czepiasz się do mojej wypowiedzi to ja stwierdzam że jak Ty możesz pisać coś o t-jet skoro sam masz MA.
Pokaż mi gdzie w wątku/wątkach w ostatnim czasie napisałem o T-Jet?

MultiAir to rozbudowany T-Jet, a T-Jet to rozbudowany 1.4 16V, który idąc historycznie wstecz, pomijając po drodze unowocześniane silniki FIRE, wywodzi się z 1.0 8V FIRE.


Pisałem o moich spostrzeżeniach po przejechaniu 1300Km, a nie o awaryjności tego silnika po 1300Km.

Cytując wcześniejsze


Bierz Leona, silnik EA211 1.4 125KM jest w porządku, przynajmniej ja nie trafiłem na negatywne opinie.
To nie jest spostrzeżenie, a stwierdzenie. To zasadnicza różnica. EA111 też byłby w pierwszym okresie dla Ciebie w porządku, czy nie, oczywiście bez aktualnego stanu wiedzy:?: Pewnie, że by był.


Silnik przedstawiony na twoim filmie to ea111 ja pisałem o ea211.
Film nie jest mój, nie jestem jego autorem, ale podoba mi się w nim to, że ktoś w końcu głośno powiedział ile warta jest niemiecka motoryzacja (w dużym uproszczeniu/uogólnieniu) - obiekt westchnień statystycznego Polaka - synonim jakości i niezawodności. Co prawda na EA211 jeszcze nie narzekają, ale po przebojach z wcześniejszym silnikiem, trzeba zaczekać na rozwój wydarzeń.
Do tego firma prawdomówna, uczciwie dokonali pomiaru spalania w kwestii różnych związków w spalinach itp.

Loczek30
27-11-2018, 09:08
Mam prośbę do wszystkich którzy planują zakup jakiegokolwiek Fiata. Przy wyborze pomiędzy Fiatem a czymś innym weźcie pod uwagę że wcześniej czy później traficje na to forum i tych kilku "pomocnych osobników". Autorowi tematu życzę udanego zakupu i zadowolenia z nowego nabytku cokolwiek to będzie.

zbychbor
27-11-2018, 09:17
Tacy osobnicy są na wszystkich forach. :)
powodzenia

krowka1978
27-11-2018, 09:31
Mam prośbę do wszystkich którzy planują zakup jakiegokolwiek Fiata. Przy wyborze pomiędzy Fiatem a czymś innym weźcie pod uwagę że wcześniej czy później traficje na to forum i tych kilku "pomocnych osobników". Autorowi tematu życzę udanego zakupu i zadowolenia z nowego nabytku cokolwiek to będzie.

Odpowiedz zatem jak ktoś posiadający FIAT-a może cokolwiek rzetelnego napisać o innym aucie, którego nie posiada/posiadał? Przepisując opinie z innych forów? Na naszym forum piszemy o problemach we FIAT-ach i to powinno być wyznacznikiem, czy ktoś chce się w to pchać, czy nie. Przed zakupem wnikliwie rozpoznawałem temat MultiAir i problemów, które były. Wybrałem go z pełną świadomością - nie szukałem opinii na forach VW, Seata itd., ale na forach Alfy/Fiat-a/Abarth-a.

kartonik
27-11-2018, 09:53
@krówka1978 przesadzasz ze starszeniem silnikiem TSI.
Z mojej wiedzy odmiana EA211 jest produkowana od 4 lat i tak jak o wersji 111 szybko pojawiły się negatywne opinie, tak o tym drugim silniku jest cisza, co by potwierdzało, że poprawili wady konstrukcyjne poprzedniej wersji i nie ma co się obawiać jego eksploatacji.

lanki
27-11-2018, 10:50
Dodam coś od siebie.
Co do ledów potwierdzam. Mam w rodzinie clio 2017 z full led i zimą ciężko sie tym jeździ po zmroku, ciepło nie wytapia lodu na kloszu reflektora.
Mam tez 2 tipo jeden z H7 i jeden z bixenon i różnica jest znacząca, zasięg może nie jest jakoś spektakularnie lepszy w ksenonie, ale rozkład światła, barwa mocno na plus. H7 na soczewce nie sa złe, ale jak ktoś pojeździ xenonem to widzi różnice. No i jak się coś przepali po paru latach zmieniam żarówkę/żarnik i jadę dalej. Chodzą głosy że led po czasie słabnie, a jak wiadomo wymiana się całą lampę.

Co do TSI , miałem przez 7 lat, 140kkm 1.2tsi 105KM pali na pewno mniej (0,7 -1L), przyjemnie się jeździ ale tez jest droższy w eksploatacji (drogie świece, filtr paliwa, 2x wyciek z pompy wody, no i łańcuch ale teraz już jest poprawiony na pasku).
Jak na ~150kkm to dobry wybór ale jak ktoś zamierza robić +200kkm to mogą wyjść drogie rzeczy do wymiany, wtedy prosty, sprawdzony w boju przez >10 lat T-jet powinien być pewniejszy.
No i jak piszą koledzy przy LPG, T-jet ma większy sens.

nightingale79
27-11-2018, 12:51
Co prawda ja nie szukałem kombi a hatchbacka ale też między innymi Leona brałem pod uwagę. Jakość plastików tak obśmiewana w Tipo w seacie nie jest wcale lepsza - a moim zdaniem gorsza. Lepiej leży w dłoni w zasadzie tylko kierownica. Do tego w HB bagażnik Tipo ma większy - co miało dla mnie duże znaczenie bo też mam dwójkę dzieci. Wersja lounge Fiata bardziej mi się podobała niż oglądane Leony. U mnie wygrał Tipo i nie narzekam. Ma swoje wady, ale każde auto je ma. Te z segmentu premium też.

TipoSedan
27-11-2018, 14:23
@krówka1978 przesadzasz ze starszeniem silnikiem TSI.
Z mojej wiedzy odmiana EA211 jest produkowana od 4 lat i tak jak o wersji 111 szybko pojawiły się negatywne opinie, tak o tym drugim silniku jest cisza, co by potwierdzało, że poprawili wady konstrukcyjne poprzedniej wersji i nie ma co się obawiać jego eksploatacji.

Nie ma jakiegoś slinika MPI ten Seat już? Tania jazda by była i silnik sprawdzony (i proszę nie pisać że jest LPG do TSI... że się da... i opłacalne... i wcale nie ma problemów... i wcale nie tak drogo... bo ze śmiechu mi puści zwieracz)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Co prawda ja nie szukałem kombi a hatchbacka ale też między innymi Leona brałem pod uwagę. Jakość plastików tak obśmiewana w Tipo w seacie nie jest wcale lepsza - a moim zdaniem gorsza. Lepiej leży w dłoni w zasadzie tylko kierownica. Do tego w HB bagażnik Tipo ma większy - co miało dla mnie duże znaczenie bo też mam dwójkę dzieci. Wersja lounge Fiata bardziej mi się podobała niż oglądane Leony. U mnie wygrał Tipo i nie narzekam. Ma swoje wady, ale każde auto je ma. Te z segmentu premium też.

Właśnie też nie rozumiem tego z plastikami. Oglądałem starsze Seaty i nie wiem jak teraz ale taki kilkuletnie to miały plastiki porównywalne do najnowszej Skody, czyli jak w Tipo, nie jakieś drewno czy miękkie super itp. (oczywiście układ całego kokpitu inny, wg mnie gorszy ale ktoś w którymś temacie wklejał niedawno zdjęcia dla porównania kokpitów i z komentarza wynikało, że bardziej mu się w Seacie podobało - może ja mam inny gust ale wg mnie Fiat zarówno w środku jak i na zewnątrz ma lepszy design).

VanillaSky
30-11-2018, 14:45
Jak dla mnie sprawa jest prosta o tyle, że już od dłuższego czasu nie podoba mi się wygląd kolejnych automobilów od VAGu. Wszystko wygląda jeśli nie tak samo, to bardzo podobnie. Skoda, seat, vw, wszystko jeden pies. Do tego, w temacie kokpitu, bardzo nie podoba mi się wnętrze Seata (I innych "braci" z rodziny VAG zresztą też nie), wszystko pod linijkę, z niemieckim 'ordnungiem', ogólnie smutne. Mam mocne wrażenie, że tipo ma w sobie więcej polotu zarówno w środku jak i na zewnątrz. Dlatego też wybrałem właśnie S-Design. Tobie natomiast polecam kupić to co się bardziej podoba wizualnie, obydwa auta dobrze jeżdżą, ale zakup taki ma cieszyć również oko. Nie sposób na ten moment przewidzieć ewentualne problemy eksploatacyjne.

Może to mało popularne podejście, ale nie kupiłem jeszcze auta, które nie podobał mi się wizualnie w pierwszej kolejności.

wpfiat
30-11-2018, 16:07
Niemieckie auta nie są złe. Jeździłem długo różnymi Fiatami,obecnie Tipo, ale mam też w rodzinie audi A4 i A6. A4 padła kompletnie skrzynia przy około 180kkm, zawiecha do roboty tak co około 60kkm (i w a4 i a6). Tyle, że komplet wszystkich wahaczy do A6 na przód to 460zł (skv). Oczywiście jakiś Lemforder to 3x droższy i niekoniecznie dużo lepszy.
Niemieckie psują się jak inne, ale fakt, że elektroniką jest brak problemów. Jakość plastików też moim zdaniem wyższa. Jednak Tipo ma swoje zalety. Nie jest nudne, dość pakowne, dobre do LPG. Na kieszeń zwykłego Kowalskiego to idealne auto. Tylko moim zdaniem tarcze na tylnej osi by mógłby być już od podstawowej wersji.

Aniversario
30-11-2018, 16:55
Ja dodam od siebie jako posiadacza wielu samochodów różnych marek w życiu, że parametry techniczne na papierze to nie wszystko. Dla mnie liczy się bardziej jak czuję się w aucie. Jak ostatnio kupowałem 500-kę to rozważałem jeszcze nową Ibizę 1.0 95KM. Moim zdaniem w bezpośrednim porównaniu Ibiza jest praktycznie pod każdym względem lepsza. Ma więcej miejsca, lepiej jezdzi, ma fajne multimedia i jest szybsza. A jednak kupiłem 500 bo bardziej mi się podobała mimo, że leasing na Ibizę był niewiele droższy. Zamiast Abartha tez mogłem kupić o klasę albo i dwie większe auto tylko czy dało by mi tyle radości z jazdy co Abarth i tak wyglądało? Tak więc bież to w czym się lepiej czujesz i nie przywiązuj takiej wagi do suchych danych technicznych bo to wcale nie przekłada sie potem na radość z posiadania. Ja osobiście wybrałbym Leona. Po prostu bardziej mi się podoba, a do tego na prawdę fajnie jezdzi.

srasquasz
11-12-2018, 22:32
No i po temacie... :)

34344

Nie mogłem się oprzeć :P

juri
11-12-2018, 22:38
piękny sdesign :D

marx30
11-12-2018, 22:43
No i co cie przekonało do fiata?

srasquasz
11-12-2018, 22:45
No i co cie przekonało do fiata?

Dobra cena, koszty eksploatacji, wygląd, żona... :P

kartonik
11-12-2018, 22:53
To ostanie pewnie było decydujące :wink:

srasquasz
11-12-2018, 23:20
To ostanie pewnie było decydujące :wink:

Wiadomo :)

dramez
12-12-2018, 00:09
Nie było mnie tu trochę a akurat mam S-Design ,ale widzę że już opinia nie potrzebna... :P

Ja mam w HB i koleżanka z pracy ma Leona HB FR 1.4 125KM. Powiem tyle że dużo mi się w tym Seacie podoba, ale tez sporo we Fiacie i ciężko mi powiedzieć które auto jest tak jednoznacznie lepsze. Może minimalnie Seat (ale też droższy).
Z czasem zmodyfikuje zawieszenie i chipa i myślę że ten Seat straci na atrakcyjności :)

Pozostałe kwestie mocno subiektywne. Chip i zawieszenie po 25kkm moim zdaniem absolutnie do modyfikacji tym bardziej że 2/3 tras to autostrady/ekspresówki resztę w Tipo bardzo chwalę. Poza spalaniem i trochę jakością wykonania - tu lepszy Seat nadal.

szutawaldemar
12-12-2018, 08:12
No i po temacie... :)

34344

Nie mogłem się oprzeć :P

Klamki w kolorze wyglądają o wiele lepiej niż chromy. Co to za felgi?

Szary83
12-12-2018, 10:39
Niechaj wozi bezawaryjnie ;-)
Co do wyglądu:
biały wóz z czarnymi dodatkami i felunkiem prezentuje się zacnie ;-)
Co do klamek w kolorze nadwozia też fajnie, ale na czarnym chromowane wyglądają lepiej niż czarne ;-) (to tak odnośnie mojego koloru pojazdu)

srasquasz
12-12-2018, 11:33
Klamki w kolorze wyglądają o wiele lepiej niż chromy. Co to za felgi?

ANZIO Sprint Black 16 calowe + Nokiany WR D4 - domówione ponieważ oryginalnie stał na letnich 18 :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Niechaj wozi bezawaryjnie ;-)
Co do wyglądu:
biały wóz z czarnymi dodatkami i felunkiem prezentuje się zacnie ;-)
Co do klamek w kolorze nadwozia też fajnie, ale na czarnym chromowane wyglądają lepiej niż czarne ;-) (to tak odnośnie mojego koloru pojazdu)

Dokładnie, przy czarnym samochodzie oczywiście chromy wyglądają super ale tutaj przy białym - czarny robi robotę większą :)

maro1500
12-12-2018, 21:58
Dobry wybór!

ŻuczekM
12-12-2018, 22:14
Fajna bryczka, niech się dobrze sprawuje :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Braval
13-12-2018, 22:27
A mamusia...żony:cenuzra: