PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Croma 2005 1.9 jtd 150 psi



damciokonin
23-11-2018, 08:40
Witam. Jestem tu nowy. Wczoraj pojawil sie problem.
Od momentu kupna przy odpalaniu na zimnym, autko mialo zawsze wibracje przez kilka sekund. Mialo lekkiego mula przy ruszaniu lub przy redukcjach na nizszych biegach. dopóki turbo nie zaczęło pracowac. Wodorowalem silnik i pomogło z mulem. Wibracje i falowanie bylo przy starcie lecz chwile. Wczoraj odpalilem na zimnym. (Zawsze czekam aby troche auto nabralo temperatury i jade dopiero). Wiec autko chodziło na wolnych obrotach i nagle zaczelo falowac obrotami z niewiadomych przyczyn. Brak reakcji na pedal gazu. I gaslo po jakims czasie. Kilka razy ponowilem probe odpalenia az powróciło wszystko do normy. Sprawdzajac spalanie wzroslo do 12 litrow na 100. Pomysalem, ze troche chodziło na wolnych wiec sie ustabilizuje. Ale przejechalem kilka km a tu spalanie rosnie. Wiec reset komputera i w trase. Powinien pokazac 6 litrow a tu 9.5. Droga powrotna i 8.8 i cały czas rośnie. Jazda ze stala predkoscia na 6 biegu przy 90 km/h. Dzis rano do pracy. Spalanie 12.5 i zamiast malec to nadal wzrasta. Paliwo lane na lotosie dynamic badz v power na shell. Obstawiam, ze to egr sie kończy. Odepne akumulator zaraz i moze sie poprawi. Mial ktos taki przypadek ?

Turek
23-11-2018, 08:51
Może przepływomierz padł i ecu podaje domyślne dawki paliwa?

Maxi
23-11-2018, 08:53
Podepnij kompa i odczytaj błędy, wróżenie z fusów nic nie da.

Nie wrzucaj 6tki przy 90 km/h, chyba że nie szkoda Ci wydać 3000 pln na dwumasę.

damciokonin
23-11-2018, 09:29
Podepnij kompa i odczytaj błędy, wróżenie z fusów nic nie da.

Nie wrzucaj 6tki przy 90 km/h, chyba że nie szkoda Ci wydać 3000 pln na dwumasę.

2 tysiace obrotow przy 90 i mam 6 nie wrzucac ? Tu juz dwumasy nie ma.i tak :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Może przepływomierz padł i ecu podaje domyślne dawki paliwa?
Reset aku i znow to samo. Komputer na fisie nic ani zadnego.checka. trzeba podpiac. Ale jakby podawal za duzo paliwa lub powietrza.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Może przepływomierz padł i ecu podaje domyślne dawki paliwa?

Przepchlem go i teraz pracuje normalnie, ale czuc ze spalin rope i dymi na biało. Moze wtryski. Jade na kompa wieczorem

Damn
23-11-2018, 13:19
Wartości spalania jak z wypalania DPF. Czujniki czyściłeś? Może jakiś czujnik się zasyfił olejem?

damciokonin
23-11-2018, 15:19
Wartości spalania jak z wypalania DPF. Czujniki czyściłeś? Może jakiś czujnik się zasyfił olejem?
Wodorowany byl silnik miesiac temu. Podpialem pod komputer i zero błędów. Odpialem kleme przy mechaniku i samochod dziala jak zegarek. Podepne jeszcze wieczorem pod inny komp. Kopcil na bialo i przestał. Dziala znow jak powinien.. moze sie zawor lub egr zawiesza.

Cinek1
23-11-2018, 16:00
A klapy wirowe usunięte?U nas taki problem był jak były uszkodzone klapy wirowe, auto się trzęsło, przy odpalaniu kopciło na biało/szaro.

damciokonin
23-11-2018, 16:17
A klapy wirowe usunięte?U nas taki problem był jak były uszkodzone klapy wirowe, auto się trzęsło, przy odpalaniu kopciło na biało/szaro.

Faluje obrotami pare sekund i pusci bąka dymu i pozniej jest dobrze. Tak od poczatku mialem.

Cinek1
23-11-2018, 17:25
Ściagnij górną pokrywę silnika, i zobacz czy sztanga,która steruje klapami nie spadła, i czy nie ma tam czarnej maźi.
Obstawiam 100% klapy wirowe.
Jak kupiłem naszą obecna cromę, to po odpaleniu jak stary ikarus, falowanie obrotów, praca jakby na 3 cylindry, oczywiscie klapy w kolektorze były padnięte, wywaliłem klapy, zaślepiłem je, i problemu juz nie ma.
Na fotkach zaznaczyłem o co chodzi, u mnie w miejscu klap już są śruby.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ostatnie zdjęcie pożyczyłem z naszego forum, żebyś zobaczył jak wygląda sztanga/cięgno klap wirowych

damciokonin
23-11-2018, 18:50
Ściagnij górną pokrywę silnika, i zobacz czy sztanga,która steruje klapami nie spadła, i czy nie ma tam czarnej maźi.
Obstawiam 100% klapy wirowe.
Jak kupiłem naszą obecna cromę, to po odpaleniu jak stary ikarus, falowanie obrotów, praca jakby na 3 cylindry, oczywiscie klapy w kolektorze były padnięte, wywaliłem klapy, zaślepiłem je, i problemu juz nie ma.
Na fotkach zaznaczyłem o co chodzi, u mnie w miejscu klap już są śruby.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ostatnie zdjęcie pożyczyłem z naszego forum, żebyś zobaczył jak wygląda sztanga/cięgno klap wirowych

Nie.moge na tel zdjec zobaczyc. Komouter stwierdzil, ze egr sie czasami blokuje.

Cinek1
23-11-2018, 18:58
Ja obstawiam klapy wirowe.Ale musisz cyknąc fotke żeby można było się utwierdzić w tym.

michalpodroznik
23-11-2018, 19:29
@damciokonin

"Jazda ze stałą predkoscią na 6 biegu przy 90 km/h"

A przy 50 km/h na piątym biegu, tak?
Rozwalisz to auto szybciej, niż ci się wydaje. To jest pierwszy twój diesel?

damciokonin
23-11-2018, 19:38
Ja obstawiam klapy wirowe.Ale musisz cyknąc fotke żeby można było się utwierdzić w tym.

Cykne jak bede mial chwile

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


@damciokonin
90-100 wrzucam 6 bieg. 5 wciskam przy 70. Moj pierwszy diesel. Ale, to nie znaczy, ze moja pierwsza przygoda z dieslem.
"Jazda ze stałą predkoscią na 6 biegu przy 90 km/h"

A przy 50 km/h na piątym biegu, tak?
Rozwalisz to auto szybciej, niż ci się wydaje. To jest pierwszy twój diesel?

Cinek1
23-11-2018, 19:46
@damciokonin wysłałęm ci priva, odbierz go.

damciokonin
23-11-2018, 21:44
@damciokonin wysłałęm ci priva, odbierz go.
Odebrane

Gruby92
24-11-2018, 06:41
Na początek umyj egr. U mnie przy zablokowanym egr chwilę po odpaleniu zaczynała nierówno pracować, kopcić i gasła. Dostęp do egr idealny, 30 minut i zrobione.

Capsel
26-11-2018, 15:06
A przy 50 km/h na piątym biegu, tak?
Rozwalisz to auto szybciej, niż ci się wydaje. To jest pierwszy twój diesel?

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol:

michalpodroznik
26-11-2018, 17:31
Cytuję:

"90-100 wrzucam 6 bieg. 5 wciskam przy 70. Moj pierwszy diesel. Ale, to nie znaczy, ze moja pierwsza przygoda z dieslem
"Jazda ze stałą predkoscią na 6 biegu przy 90 km/h"

@damciokonin
Stosujesz złą technikę jazdy dieslem. Dwumasa to wytrzymuje?

damciokonin
26-11-2018, 19:48
Cytuję:

"90-100 wrzucam 6 bieg. 5 wciskam przy 70. Moj pierwszy diesel. Ale, to nie znaczy, ze moja pierwsza przygoda z dieslem
"Jazda ze stałą predkoscią na 6 biegu przy 90 km/h"

@damciokonin
Stosujesz złą technikę jazdy dieslem. Dwumasa to wytrzymuje?

Bez zarzutow :) doczepiacie sie do jazdy i robicie gownoburze a problem polega na czyms innym a nie na mojej jezdzie :) kazdy ma inna technike i jezdzi jak jezdzi. Wedle mnie to mozesz wrzucac po 5 razy kazdy bieg jak w autosanie :)

michalpodroznik
26-11-2018, 22:38
Bez zarzutow :) doczepiacie sie do jazdy i robicie gownoburze a problem polega na czyms innym a nie na mojej jezdzie :) kazdy ma inna technike i jezdzi jak jezdzi. Wedle mnie to mozesz wrzucac po 5 razy kazdy bieg jak w autosanie :)

Jeździj sobie, jak chcesz. Twoja sprawa, twój problem.
Taki "taksówkarsko-pekaesiarski" styl jazdy bardzo szybko wykończy to auto. Ale dobrze, mechanicy i dystrybutorzy części zamiennych do fiatow przynajmniej zarobią. Pewnie spora część problemów z twoją cromą bierze sie właśnie z niewłaściwego stylu jazdy. He he he :-)

damciokonin
26-11-2018, 23:54
Jeździj sobie, jak chcesz. Twoja sprawa, twój problem.
Taki "taksówkarsko-pekaesiarski" styl jazdy bardzo szybko wykończy to auto. Ale dobrze, mechanicy i dystrybutorzy części zamiennych do fiatow przynajmniej zarobią. Pewnie spora część problemów z twoją cromą bierze sie właśnie z niewłaściwego stylu jazdy. He he he :-)

Pierwszy problem od roku, ktory spotyka kazda crome :) wiec nie wiem czy mam zły styl jazdy czy czego tam chcesz :) jest to pierdotka :) po drugie nie potrafisz pomoc, to sie pierdolami zajmujesz czepiając sie tego, czego nie potrzebuje by rozwiązać :) januszku :)

michalpodroznik
27-11-2018, 12:46
Pierwszy problem od roku, ktory spotyka kazda crome :) wiec nie wiem czy mam zły styl jazdy czy czego tam chcesz :) jest to pierdotka :) po drugie nie potrafisz pomoc, to sie pierdolami zajmujesz czepiając sie tego, czego nie potrzebuje by rozwiązać :) januszku :)

Napisałem ci, z czego biorą się twoje problemy. Masz spalanie "12, 5 litra/100km i nadal rośnie", jeździsz z prędkością 90km/h na szóstym biegu (tak a propos, jaką prędkość obrotową ma silnik podczas takiej jazdy? 1500 obr/min?) i wydaje ci się, że wszystko jest dobrze. No cóż, uważaj sobie dalej.
Piszesz, że miałeś przygodę z dieslem, ale to twój pierwszy diesel. Więc jak? "Teoretycznie" kierowałeś jakimś innym dieslem, bo nie rozumiem..

PS. Zastanów się, zanim nazwiesz kogoś "Januszkiem", bo cała twoja praktyka, którą opisujesz, raczej wskazuje na to, że raczej to ty właśnie Kolego masz problem. Problem z dużym prawdopodobieństwem wynikający z twojego "dziadkowego" stylu jazdy. Nikt ci nie odpisuje, bo reszta Kolegów jeździ normalnie, tj. unika stylu taksówkarsko-pekaesiarskiego, więc naturalną siłą rzeczy u innych opisane przez Ciebie problemy nie występują. Jasne, czy tłumaczyć dosadniej?

lupuss
27-11-2018, 14:48
Pierwszy problem od roku, ktory spotyka kazda crome

Pierwsze słyszę, żeby ten problem dotykał każdą Cromę.


jeździsz z prędkością 90km/h na szóstym biegu (tak a propos, jaką prędkość obrotową ma silnik podczas takiej jazdy? 1500 obr/min?)

~1800 obr/min


Piszesz, że miałeś przygodę z dieslem, ale to twój pierwszy diesel. Więc jak? "Teoretycznie" kierowałeś jakimś innym dieslem, bo nie rozumiem

Nie do końca się z tobą zgodzę. Jeśli ktoś jeździł wcześniej dieslami od VW to jak najbardziej może uważać, że Cromą powinno się tak jeździć. Każdy diesel od VW przy 1800 obr/min ciągnie jak głupi a spokoje można je napędzać nawet od 1500 obr/min. JTD zaczyna jechać od 1800 obr/min. Jeśli przy tych 90 i 6 biegu auto się toczy po płaskim to nic złego się nie stanie. Jeśli gwałtownie od tej prędkości przyśpiesza lub jeździ po wzniesieniach to może być już słabo. Rozsądek wskazywałby na jazdę 90km/h na 5 biegu lub trochę przyśpieszyć i jechać te 100 a jeszcze lepiej 110 na szóstym.
Jakkolwiek jest sporo racji w tym co piszesz to faktem jest, że trochę się czepiasz nie dotykając tak naprawdę problemu damciokonin. Rozumie irytację ale, czasem może warto wstrzymać konie... Szkoda czasu.

damciokonin
27-11-2018, 15:27
Napisałem ci, z czego biorą się twoje problemy. Masz spalanie "12, 5 litra/100km i nadal rośnie", jeździsz z prędkością 90km/h na szóstym biegu (tak a propos, jaką prędkość obrotową ma silnik podczas takiej jazdy? 1500 obr/min?) i wydaje ci się, że wszystko jest dobrze. No cóż, uważaj sobie dalej.
Piszesz, że miałeś przygodę z dieslem, ale to twój pierwszy diesel. Więc jak? "Teoretycznie" kierowałeś jakimś innym dieslem, bo nie rozumiem..

PS. Zastanów się, zanim nazwiesz kogoś "Januszkiem", bo cała twoja praktyka, którą opisujesz, raczej wskazuje na to, że raczej to ty właśnie Kolego masz problem. Problem z dużym prawdopodobieństwem wynikający z twojego "dziadkowego" stylu jazdy. Nikt ci nie odpisuje, bo reszta Kolegów jeździ normalnie, tj. unika stylu taksówkarsko-pekaesiarskiego, więc naturalną siłą rzeczy u innych opisane przez Ciebie problemy nie występują. Jasne, czy tłumaczyć dosadniej?
Wez czkowieku skoncz te pierdoly :D
2000 tysiace obrotow 90 km/h i mam 6 nie wbic ? :D opanuj sie badz sprzedah seico :D tam 6stki nie znajdziesz ;p

Cinek1
27-11-2018, 16:01
Zgadzam sie z lupuss,jeśli jest przysłowia szóstka zapięta przy 90km/h i jest to jazda po płaskim, to co się ma stać?Logiczne że jak chcesz wyprzedzić, to redukujesz bieg, bo inaczej cały układ napędowy dostaje w kość.
U mnie w oplu też mi pokazuje kiedy mam wbić wyższy bieg, ale ja się tym nie kieruje, i nie zwracam na to uwagi, ale przy 70km/h właśnie proponuje już wbicie 5 biegu.

michalpodroznik
27-11-2018, 16:32
Wez czkowieku skoncz te pierdoly :D
2000 tysiace obrotow 90 km/h i mam 6 nie wbic ? :D opanuj sie badz sprzedah seico :D tam 6stki nie znajdziesz ;p

Widzisz, nawet nie potrafisz merytorycznie odpowiedzieć na zadane przeze mnie pytania. Sypiesz jakimś nie śmiesznymi zarcikami, a tak naprawdę zniszczyles auto przez swój styl jazdy rodem z wieśwagena.

@lupuss
Racja. Tak to jest. Jak w dawnym przysłowiu: "dać chłopu zegarek, to będzie go kłonicą nakręcał..."
Zdrowia.

damciokonin
27-11-2018, 17:41
Widzisz, nawet nie potrafisz merytorycznie odpowiedzieć na zadane przeze mnie pytania. Sypiesz jakimś nie śmiesznymi zarcikami, a tak naprawdę zniszczyles auto przez swój styl jazdy rodem z wieśwagena.

@lupuss
Racja. Tak to jest. Jak w dawnym przysłowiu: "dać chłopu zegarek, to będzie go kłonicą nakręcał..."
Zdrowia.
Hahaha :D dobre dobre :D

Damn
27-11-2018, 18:24
Michał, opanuj się wreszcie. Jeżdżę dwa lata z prędkościami 90-100 km/h na tempomacie na 6. biegu i nic się nie dzieje. Jak się chce wyprzedzić, to się redukuje, nawet do "czwórki" i każdy o tym doskonale wie. Jeżeli napisał, że jeździ 90 km/h na 6. biegu, to nie znaczy, że do wyprzedzania nie redukuje biegu. I jak najbardziej są to dobre obroty do spokojnej jazdy, jeśli nie ciśniesz pod górkę. I nic temu silnikowi, ani osprzętowi (jak widać po moim przykładzie) się nie dzieje.
Ba, w Hyundaiu w 1.6 już przy 80 km/h komputer nakazuje wbijać 6. bieg (podobne obroty jak w Cromie 80 km/h na 6. biegu). Nie słucham go, bo silnik jest blisko nieprzyjemnego dźwięku towarzyszącego ogólnie przyjętym zbyt niskim obrotom, ale to pokazuje, że mechanika w samochodach znosi to. I to w egzemplarzach, które już trochę mają nakulane kilometrów.
Odchodząc od Hyundaia, który ma inne konstrukcje silników (imho uważam, że słabsze niż JTD), mój przykład pokazuje, że nie masz racji ze swoim argumentem, a kolejny raz robisz z ludzi idiotów, pokazując jednocześnie, jaki jesteś wszechwiedzący i jedyny nieomylny. Jest to już irytujące na tym forum. Tak jak i ciągłe poprawianie polszczyzny u innych. Czasem ja mam ochotę Cię poprawić, ale gryzę się w język (palce). Uwierz, do perfekcyjnego posługiwania się językiem polskim bardzo Ci daleko.
Po prostu zluzuj. A jak chcesz pomagać, to konkretnie, bo tego ludzie tutaj oczekują. Jak będą chcieli uczestniczyć w gównoburzy, odpalą facebooka. Gdy piszą o swoim problemie, to chcą znaleźć rozwiązanie problemu, a nie osobiste wycieczki na kilka stron, które totalnie nic nie wnoszą do tematu - a wręcz tylko go zaśmiecają.
Miłego wieczoru życzę wszystkim tu zgromadzonym.

lukq
27-11-2018, 20:56
Wtrącam swoje jakże ważne 3 (słownie: trzy) grosze.

Proszę o zachowanie powagi i kultury. W przeciwnym wypadku zamykam! Koniec.

michalpodroznik
28-11-2018, 12:06
Michał, opanuj się wreszcie. Jeżdżę dwa lata z prędkościami 90-100 km/h na tempomacie na 6. biegu i nic się nie dzieje. Jak się chce wyprzedzić, to się redukuje, nawet do "czwórki" i każdy o tym doskonale wie. Jeżeli napisał, że jeździ 90 km/h na 6. biegu, to nie znaczy, że do wyprzedzania nie redukuje biegu. I jak najbardziej są to dobre obroty do spokojnej jazdy, jeśli nie ciśniesz pod górkę. I nic temu silnikowi, ani osprzętowi (jak widać po moim przykładzie) się nie dzieje.
Ba, w Hyundaiu w 1.6 już przy 80 km/h komputer nakazuje wbijać 6. bieg (podobne obroty jak w Cromie 80 km/h na 6. biegu). Nie słucham go, bo silnik jest blisko nieprzyjemnego dźwięku towarzyszącego ogólnie przyjętym zbyt niskim obrotom, ale to pokazuje, że mechanika w samochodach znosi to. I to w egzemplarzach, które już trochę mają nakulane kilometrów.
Odchodząc od Hyundaia, który ma inne konstrukcje silników (imho uważam, że słabsze niż JTD), mój przykład pokazuje, że nie masz racji ze swoim argumentem, a kolejny raz robisz z ludzi idiotów, pokazując jednocześnie, jaki jesteś wszechwiedzący i jedyny nieomylny. Jest to już irytujące na tym forum. Tak jak i ciągłe poprawianie polszczyzny u innych. Czasem ja mam ochotę Cię poprawić, ale gryzę się w język (palce). Uwierz, do perfekcyjnego posługiwania się językiem polskim bardzo Ci daleko.

Odnosząc się do zarzutów:
1) czasem piszę ze "smartfona, który nie posiada polskich znaków, więc literówki mogą się zdarzyć; ale chylę czoła perfekcjoniście i puryście językowemu - możesz mnie poprawiać :)
2) to, że Ty tak jeździsz, nie znaczy, że jest to dobry, inaczej, poprawny sposób jazdy samochodem z silnikiem diesla,
3) już pomogłem koledze, tzw. "damciokonin", pisząc, że jego problemy z silnikiem to problemy wynikające ze złego stylu jazdy,
4) zauważyłem, że rośnie nam nowy "stachstachowiak" - pamiętasz tego jegomościa? Wyżej wymieniony tzw. "damcio" ma podobne "argumenty",
5) co do pomocy - ty pomogłeś koledze? Chyba nie. Poprawiasz i strofujesz kogoś, a sam chyba nie bardzo odpowiedziałeś na pytanie kolegę nurtujące.

Możecie jeździć takim stylem, jakim chcecie. Moje zdanie jest takie - silnik diesel "jtd" to nie jest silnik do "dziadkowego" stylu jazdy. Tyle. Zresztą sam piszesz, że przy jeździe tym stylem z układu napędowego wydobywają się dźwięki jazdy ze zbyt niskimi obrotami i "mechanika JAKOŚ TO WYTRZYMUJE". No właśnie - jakoś.
Kończę i pozdrawiam :)

Damn
28-11-2018, 12:35
Odniosę się tylko do wybranych punktów, bo pierwsze dwa punkty to temat jak z kwestią gustu (każdy lubi i twierdzi co innego), a czwarty to w mojej opinii złe porównanie.
3) i 5) Udzieliłem odpowiedzi, która wyklucza Twoją odpowiedź, więc uważam, że wniosła coś do tematu. Gdyby to była przyczyna, to sam miałbym już dawno uszkodzony silnik. W związku z tym uważam, że mój post był jak najbardziej w temacie.
6) Ostatni akapit uznam za punkt szósty - napisałem dokładnie, że silnik jest blisko nieprzyjemnego dźwięku towarzyszącego ogólnie przyjętym zbyt niskim obrotom - oznacza to, że w czasie takiej jazdy nie ma tego dźwięku, ale jeśli pojedziemy 5-10 km/h wolniej (w Hyundaiu nie mam tempomatu, łatwo zwolnić), to będzie ten nieprzyjemny dźwięk. W dodatku odniosłem się do Hyundaia, nie Fiata. Natomiast słów "jakoś to wytrzymuje" użyłem w zupełnie innym znaczeniu w kontekście tego zdania i znając Ciebie, wiem doskonale, że specjalnie obróciłeś kota ogonem, zmieniając sens tych słów - ale nie ze mną te zagrywki. Mimo wszystko uwielbiam zabawę słowami, więc wirtualny punkt dla Ciebie za zmianę sensu tego słowa. :) To tak na rozluźnienie atmosfery.
PS: teraz czytam post lukq i widzę, że kazał zachować powagę, a ja rzuciłem żartem na koniec. :)
Adminie, spokojnie. Kulturę zachowujemy, podbijamy wątek do góry w liście tematów i może dzięki temu autor szybciej rozwiąże problem. W pierwszej kolejności niech napisze, czy zastosował się do pierwszych rad i wtedy będzie można myśleć dalej. Ja na ten czas wyłączam się z dyskusji. Trzy grosze możesz zachować, byle byś nie wydawał na pierdoły! :)

Turek
28-11-2018, 19:53
Włączę sie głosem sędziego do sporu tego waszego ,bezowocnego.
Kolego Damn. Wyjmij czujnik ciśnienia z kolektora ssacego, zrób zdjęcie i pokarz niedowiarkom ze codzienna jazda na niskich obrotach wogole nie szkodzi silnikowi. 5 min roboty ,a zamkniesz usta przeciwników Twojego stylu jazdy.
Ps. Po demontażu nie czysc go , zrób zdjecie takiego jak wyjales.

Damn
28-11-2018, 20:10
Włączę sie głosem sędziego do sporu tego waszego ,bezowocnego.
Kolego Damn. Wyjmij czujnik ciśnienia z kolektora ssacego, zrób zdjęcie i pokarz niedowiarkom ze codzienna jazda na niskich obrotach wogole nie szkodzi silnikowi. 5 min roboty ,a zamkniesz usta przeciwników Twojego stylu jazdy.
Ps. Po demontażu nie czysc go , zrób zdjecie takiego jak wyjales.W takim razie nie będzie rozwiązania sporu - ostatnio czyściłem go. Za pierwszym razem nie udało mi się go wyjąć (chyba o tym wspominałem nawet na forum). Za drugim razem już się udało. W mojej opinii nie był mocno zasyfiony. Jednak musisz, Panie Sędzio, wierzyć mi na słowo, bo nie mam żadnych zdjęć.
Trzeci raz nie wyjmuję. Mam dłonie pracownika biurowego, gładkie i delikatne, nie nadają się do tego typu pracy. ;)

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Turek
28-11-2018, 20:28
W takim razie nie będzie rozwiązania sporu - ostatnio czyściłem go. Za pierwszym razem nie udało mi się go wyjąć (chyba o tym wspominałem nawet na forum). Za drugim razem już się udało. W mojej opinii nie był mocno zasyfiony. Jednak musisz, Panie Sędzio, wierzyć mi na słowo, bo nie mam żadnych zdjęć.
Trzeci raz nie wyjmuję. Mam dłonie pracownika biurowego, gładkie i delikatne, nie nadają się do tego typu pracy. ;)

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Heh. Ja mam dłonie medyka. Myję je ponad 20 razy w ciągu dyżuru, czyli pewnie o 19 więcej od pracownika biorowego😉 ,więc nie mów mi do czego nadają się lub nie delikatne dłonie.
A klawiatury i długopisu używam często.

damciokonin
30-11-2018, 10:26
Dziekuje koledze Cinkowi za zaangażowanie w mój problem. Bardzo duzo pomógł. Mily gosc i pomocny. Problem polegal na zasyfionym egr. Nawet spalanie juz sie unormowalo. Kolektor wyczyszcze innym razem :) Bąk dymu przy starcie i chwilowe falowanie, to problem uszczelniaczy wtryskow :) dziekuje za pomoc Wszystkim :) i pozdrawiam tych od "techniki" jazdy :)

Maxi
30-11-2018, 10:36
Na problem EGR polecam taki zestaw zaślepek z dziurkami:

https://allegro.pl/zaslepki-egr-1-9-tid-saab-9-3-9-5-150km-z19dth-i6800299209.html

Nie trzeba nic modyfikować w kompie.