PDA

Zobacz pełną wersję : Głęboki hamulec w Sienie



Kubek123
19-11-2018, 18:11
Cześć!
Niedawno kupiłem w super stanie Sienę, od czasu zakupu borykam się z problemem, który według mechanika nie istnieje.. Otóż, hamulec jest głęboki, hamuje ale przez pierwsze parę centymetrów nic się nie dzieje dopiero później łapie ostro. Mechanik powiedział że hamulce są w dobrym stanie a "Sieny tak mają". Nie wiem w czym szukać problemu, chciałbym rozwiązać go najlepiej sam aby zaoszczędzić.. Dodam coś co nie wiem czy jest objawem czy nie, gdy zaciągne ręczny I wcisnę parę razy hamulec staje się on twardy niczym głaz I dopiero po spuszczeniu ręcznego wraca do normy

ata
19-11-2018, 19:56
Cylinderki tył albo reduktor siły hamowania osi tylnej. Może być jeden (podwójny) reduktor, albo dwa osobne (po jednym na koło). Była też wersja z reduktorem w pompie (chyba tylko Siena, Palio tego nie miało), w tym patencie można się odczepić od reduktora a zacząć zajmować samą pompą hamulcową.


Mechanik powiedział że hamulce są w dobrym stanie a "Sieny tak mają".
Ta jasne, i co jeszcze ...
Zaglądał chociaż do tylnych hamulców?



gdy zaciągne ręczny I wcisnę parę razy hamulec staje się on twardy niczym głaz I dopiero po spuszczeniu ręcznego wraca do normy
Jak wciśniesz kilka razy bez zaciągania ręcznego to nie ma takiego efektu?

Kubek123
20-11-2018, 12:54
Jak wciśniesz kilka razy bez zaciągania ręcznego to nie ma takiego efektu?

Na wyłączonym silniku zawsze staje się twardy jak kamien

ata
20-11-2018, 13:15
Na wyłączonym silniku zawsze staje się twardy jak kamien
To normalne, sprawny układ hamulcowy powinien trzymać ciśnienie po "napompowaniu". Pedał powinien mieć kilka centymetrów luzu, a potem opór.

Najłatwiej sprawdzić co się dzieje z hamulcami robiąc pomiar siły hamowania. Niestety nie wszystko wylezie przy takim badaniu. Jak masz z tyłu zużyte szczęki albo zablokowane cylinderki, to pokaże niską siłę hamowania na tylnych kołach -> nawet jeśli masz uszkodzony reduktor siły hamowania (przepuszczający pełne ciśnienie) też pokaże "słaby hamulec tylny", bo zużyte są szczęki i/lub źle działają cylinderki. Niby badanie hamulca ręcznego coś wyjaśni, ale też nie zawsze.
Dlatego pytałem czy mechanik zajrzał do tylnych hamulców.
Z drugiej strony wcale bym się nie zdziwił że nie zaglądał, tyle razy widziałem oryginalne (fabryczne) bębny/szczęki/cylinderki w pełnoletnich Siena/Palio że policzyć trudno ... W takim przypadku "zaglądanie" kończy się wymianą wszystkiego, bo nie da się tego rozebrać bez dużego młotka, a w środku nawet sprężyny potrafią być skorodowane do zera (o stanie całej reszty nie wspominam).