Zobacz pełną wersję : Rozrząd w Grande 1.4 77KM
mrlukasz
18-11-2018, 10:22
Witam
Wymieniłam rozrząd w grande ustawiłem go idealnie tak samo jak stary pasek rozrządu auto zapala ale kręci się do max 4tys obrotów i wyświetla błędy. Oczywiście robiłem to bez blokad. Czy mam źle ustawiony rozrząd ? czy może to jakś inna przyczyna ?
pozdrawiam
krowka1978
18-11-2018, 12:54
Oczywiście robiłem to bez blokad.
Sam sobie dałeś odpowiedź. Zapewne po podłączeniu kompa będzie błąd położenia wałka rozrządu.
Wymieniłam rozrząd w grande ustawiłem go idealnie tak samo jak stary pasek rozrządu
Mylisz się, nie ustawiłeś go bez blokad idealnie.
mrlukasz
18-11-2018, 14:14
czy bez blokad nie ma szans a to koło z wariatora tez sie jakoś ustawia po w elernie coś się narysowane ze trzeba go odkręcić
czy bez blokad nie ma szans a to koło z wariatora tez sie jakoś ustawia po w elernie coś się narysowane ze trzeba go odkręcić
odkręcenie koła napędzającego wałek rozrządu jest tylko i wyłacznie w celu równego napięcia paska rozrządu po obu stronach koła, on został zablokowany prz blokade i się nie porusza.
wbrew pozorom jeżeli nic sie nie poruszyło i ustawiłeś wał najlepiej w GMP to da sie to wymienić bez blokad, oczywiście sobie dokładnie zaznacz pozycje kół aby wiedzieć ze poruszyłeś lub nie, jak sie ruszyło to szukasz blokad aby dobrze ustawić.
juz raz był taki post okazalo sie że padł czujnik położenia wału, podłacz kompa i zobacz co się dzieje. zobaczysz czy jest bład połozenia wałka rozrządu lub cos innego.
ja wymieniłem bez blokady i odchyłka połozenia przed wymiana była 2 stopnie, po wymianie nadal 2 stopnie, ale nic sie nie poruszyło, następnym razem zobacze może wymienie z blokadą.
mrlukasz
20-11-2018, 20:56
Ustawiłem rozrząd z blokadami ale dalej mam ten sam błąd 0010 juz nie wiem gdzie szukać :(
krowka1978
20-11-2018, 22:11
Posprawdzaj okablowanie, bo coś musiałeś urwać, przeciąć.
Przecież wyraźnie jest napisane otwarty obwód elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Sprawdzić trzeba podłączenie tego dinksa obok króćca odmy po lewej stronie puszki filtra powietrza (patrząc na silnik z przodu). Może zapomniałeś wpiąć przewody po założeniu pokrywy rozrządu.
Po raz setny napiszę, że można wymienić pasek bez blokad. Ważne jest położenie paska względem kół pasowych i tyle. Nie da się natomiast bez blokad poprawić rozrządu kiedy pasek przeskoczył. Przy wymianie rozrządu bez blokad nie można luzować lub odkręcać śruby mocującej koło pasowe do wałka rozrządu, co zalecane jest podczas użycia blokad.
krowka1978
20-11-2018, 23:31
Sprawdzić trzeba podłączenie tego dinksa obok króćca odmy po lewej stronie puszki filtra powietrza (patrząc na silnik z przodu)
Przy samochodach określenie strony auta następuje zawsze w kierunku "do przodu", a nie "do tyłu".
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Może zapomniałeś wpiąć przewody po założeniu pokrywy rozrządu.
Obecne zwarcie do masy alternatora sugeruje, że trochę więcej się napsuło.
Przy wymianie rozrządu bez blokad nie można luzować lub odkręcać śruby mocującej koło pasowe do wałka rozrządu, co zalecane jest podczas użycia blokad.
bez blokady tego nie da sie poluzować :-)
mrlukasz
21-11-2018, 21:40
podobno trzeba dobrze założyć pokrywę zaworów żeby te kanały były idealnie ustawione bo będzie wywalał taki błąd . Jest to prawda czy to tylko jakiś wymysł
pozdrawiam
Przede wszystkim nowe uszczelki (te małe okrągłe )
bez blokady tego nie da sie poluzować :-)
Naprawdę? Kolega chce blokadę zniszczyć? Luzował kolega kiedyś tą śrubę? Ja zrezygnowałem, sam nie dałem rady. Kolega się przypatrzy wałkowi rozrządu i znajdzie sześciokątne miejsce na klucz płaski.
Co do kierunku to wyraźnie określiłem jak patrzeć, a która strona jest lewa to już koledzy sami do tego dojdą.
Zwarcie alternatora do masy to rzeczywiście spory problem bo alternator podłączony jest do akumulatora. Kolega może napisze, czy jest ładowanie bo napisał, że silnik pracuje.
Przede wszystkim nowe uszczelki (te małe okrągłe ).
A to jest najprawdziwsza prawda.
podobno trzeba dobrze założyć pokrywę zaworów
Jest do tego przyrząd. Z praktyki jednak wynika, że trudno jest źle założyć tą pokrywę.
bez blokady tego nie da sie poluzować :-)
Naprawdę? Kolega chce blokadę zniszczyć? Luzował kolega kiedyś tą śrubę? Ja zrezygnowałem, sam nie dałem rady. Kolega się przypatrzy wałkowi rozrządu i znajdzie sześciokątne miejsce na klucz płaski.
odsylam do procedury serwisowej, odkręcanie kluczem plaskim srub to jest proszenie sie o ich uszkodzenie, teraz ja zadam pytanie jak przykrecić koło napędzające wałek rozrządu bez zablokowania go, dokręcamy odpowiednią siła + kąt. oraz z tego co wiem jest to torx a nie sześciokątna śruba, dodatkowo blokada wałka rozrządu jest przykręcana do silnika
"Kolega się przypatrzy wałkowi rozrządu i znajdzie sześciokątne miejsce na klucz płaski."
A gdzie napisałem o śrubie z łbem prostokątnym? Dlaczego płaski? Bo na wałek nie można założyć klucza oczkowego. Jak ktoś chce może użyć klucza do rur byle wałka nie pokaleczył.
34256
.................................................. ...
34256
.................................................. ...
zwracam honor, rzeczywiście napisali aby użyc klucza, swoja droga do dokręcania nalezy użyć specjalnej blokady koła napędzającego wałek rozrządu.... ciekawe dlaczego nie można jej użyć do odkręcenia...
ciekawe dlaczego nie można jej użyć do odkręcenia...
Bo można uszkodzić zęby na kole ,a co za tym idzie w następstwie pasek, który może się zerwać.
do dokręcania nalezy użyć specjalnej blokady koła napędzającego wałek
To nie znaczy ,aby blokada posłużyła do blokowanie wałka lecz chodzi o ustawienie koła względem wałka ,a nie jego blokowanie w celu dokręcenia .Podczas dokręcania też należy zblokować wałek kluczem
Bo można uszkodzić zęby na kole ,a co za tym idzie w następstwie pasek, który może się zerwać.
To nie znaczy ,aby blokada posłużyła do blokowanie wałka lecz chodzi o ustawienie koła względem wałka ,a nie jego blokowanie w celu dokręcenia .Podczas dokręcania też należy zblokować wałek kluczem
procedura serwisowa przy dokręcaniu nic nie wspomina o kluczu tylko o zablokowaniu koła, dokręcamy siła 18-22 Nm + 55 stopni, koło napędzające odkręcamy aby równomiernie był napięty pasek rozrządu, wałek i wał jest zablokowany blokadami i kolo jest dokrecane po napięciu paska.
"ciekawe dlaczego nie można jej użyć do odkręcenia"
Bo mocowanie blokady jest liche w stosunku do momentu odkręcania śruby (dwie małe śrubki wkręcone w aluminiową głowicę, ot co). Sama blokada jest w końcu czymś w rodzaju przyrządu pomiarowego. Przybijał kolega kiedyś gwoździe suwmiarką? No ale w końcu kto bogatemu zabroni?
Przy dokręcaniu wałek też przytrzymywałbym kluczem. Oczywiście nie wolno dokręcać koła napędzanego bez kompletu blokad. Taki numer wycieli mi mechanicy w poprzednim aucie, kiedy to po zdjęciu blokad chcieli upewnić się czy skręcili jak należy. Efekt - falowanie obrotów silnika. Dopiero ponowne założenie blokad i skręcenie wszystkiego jak należy rozwiązało zagadkę.
P. S. W moim przekonaniu blokady rozrządu nie służą do blokowania tylko do ustalania pozycji poszczególnych elementów. Amen.
P. S. W moim przekonaniu blokady rozrządu nie służą do blokowania tylko do ustalania pozycji poszczególnych elementów. Amen.
a tu sie całkowicie zgadzam :-)
Witam
Jestem tutaj nowy mam problem po wymianie rozrządu
Rozrząd był wymieniany z blokadami
Po wymianie ostatni cylinder od strony paska rozrządu (czyli od lewej strony )brak iskry na świecy
Kiedy pierwszy raz wymieniałem poszło bez problemów już trzeci raz sprawdziłem czy coś złe nie zrobiłem lub czegoś zapomniałem podpiąć
Nie mam pomysłu co dalej
Kolego kemor77 mam ten sam problem, robię już ten rozrząd nie pierwszy raz i mam taki sam problem tylko że po wymianie brak iskry na 4 cylindrze czyli od strony akumulatora.
Udało się to opanować?
Stoi u mechanika i ma problem ja musiałem spasować nie mam czasu za wiele żeby nad nim pracować jak coś dam znać
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.