PDA

Zobacz pełną wersję : Cztery szybkie pytania - może ktoś coś wie i będzie mógł pomóc.



ArcadioSF
15-11-2018, 23:58
Dwa tygodnie temu stałem się posiadaczem GP 1.4 8v i próbuję rozwiązać trapiące go bolączki, mianowicie:

1. samochód wyposażony jest w Blue&Me. Niestety pierwsza właścicielka nie korzystała z B&M tylko zainstalowała zestaw głośnomówiący Nokia CK-200. Nie mam pojęcia jak on został zainstalowany ale jest zasilany cały czas co powoduje, że przed opuszczeniem samochodu trzeba go ręcznie wyłączać (jest to IMHO spora uciążliwość), a do tego nie obsługuje on przycisków na kierownicy. Po włączeniu CK-200 coś tyka za radioodtwarzaczem. Ponoć Blue&Me w jakiś sposób zostało odłączone. Na naciśnięcie przycisków "Windows" i "Słuchawka" radioodtwarzacz w ogóle nie reaguje. Pozostałe działają normalnie - a przynajmniej tak mi się wydaje. Poza tym radio chyba nie widzi podłączonego pendrive'a.
Pyt. Czy w okolicach Katowic, Sosnowca, Mysłowic, Gliwic czy Zabrza jest ktoś kto ma pojęcie o Blue&Me i spróbował by przywrócić go do życia?

2. od chwili zakupu miga licznik kilometrów - z tego co się orientuję taki efekt jest jeśli Body Computer nie rozpoznaje jakiegoś urządzenia, a ostatnia właścicielka mówiła, że ów efekt pojawia się po naciśnięciu właśnie przycisku "Windows" lub "Słuchawka".
Pyt. Czy w okolicach Katowic, Sosnowca, Mysłowic, Gliwic czy Zabrza jest ktoś kto mógłby zdiagnozować przyczynę migania licznika kilometrów?

3. wracając dziś z pracy zauważyłem następujące zjawisko: silnik rozgrzany do temperatury roboczej - wskazówka temperatury pokazuje idealnie środek skali ale podczas ruszania i przyspieszania wskazówka delikatnie opada po czym wraca na środek skali. Czym bardziej się naciśnie gaz tym mocniej wskazówka opada. Przy dynamicznym przyspieszaniu (jeśli 1.4 8v można dynamicznie przyspieszać) jest to ruch ok. 3mm w dół. W czasie jazdy takiego objawu już nie ma.
Pyt. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może powodować taki efekt?

4. samochód zakupiłem z myślą o dojazdach do pracy - będzie robił niecałe 100km dziennie. W związku z tym, mimo iż nie jestem zwolennikiem LPG, chciałbym zrobić z niego Junkersa.
Pyt. Czy ktoś może polecić niezawodną instalację i dobry zakład instalacyjny w Katowicach i okolicach?

krowka1978
16-11-2018, 00:57
Na naciśnięcie przycisków "Windows" i "Słuchawka" radioodtwarzacz w ogóle nie reaguje. Pozostałe działają normalnie - a przynajmniej tak mi się wydaje. Poza tym radio chyba nie widzi podłączonego pendrive'a.
Klawisze Windows i Słuchawka gadają poprzez Body z Blue&Me, nie radiem.
Radio z widocznością pendrive'a nie ma nic wspólnego. Pod złącze AUX radia ma być podłączone wyjście z B&M. Informacje z Blue widoczne są na wyświetlaczu zegarów, a na radiu tylko info Phone/Media Player.
Pytanie. Po włączeniu zapłonu podświetla gniazdo USB w schowku?



od chwili zakupu miga licznik kilometrów - z tego co się orientuję taki efekt jest jeśli Body Computer nie rozpoznaje jakiegoś urządzenia, a ostatnia właścicielka mówiła, że ów efekt pojawia się po naciśnięciu właśnie przycisku "Windows" lub "Słuchawka".

Zapewne efekt braku widoczności Blue.



wracając dziś z pracy zauważyłem następujące zjawisko: silnik rozgrzany do temperatury roboczej - wskazówka temperatury pokazuje idealnie środek skali ale podczas ruszania i przyspieszania wskazówka delikatnie opada po czym wraca na środek skali. Czym bardziej się naciśnie gaz tym mocniej wskazówka opada. Przy dynamicznym przyspieszaniu (jeśli 1.4 8v można dynamicznie przyspieszać) jest to ruch ok. 3mm w dół. W czasie jazdy takiego objawu już nie ma.
Zapewne do sprawdzenia termostat i poziom płynu.

ArcadioSF
16-11-2018, 10:08
Po włączeniu zapłonu podświetla gniazdo USB w schowku?

Wcześniej nie zauważyłem, a dziś specjalnie spojrzałem. Nie, nie podświetla się. Szczerze mówiąc, to nawet nie bardzo wygląda by gniazdo USB miało taki ficzer jak podświetlenie.



Zapewne efekt braku widoczności Blue.

Też tak zakładam, dlatego szukam osoby, która byłaby w stanie to sprawdzić.



Zapewne do sprawdzenia termostat i poziom płynu.

Płyn był wymieniany 2 tygodnie temu i podejrzewałem, że silnik nie został dobrze odpowietrzony ale po sprawdzeniu poziom płynu jest na max (do zgrzewu na zbiorniczku). BTW, silnik 1.4 8V ma jakieś poukrywane odpowietrzniki? Swego czasu Fiat wyposażał w odpowietrzniki węże prowadzące do nagrzewnicy ale w tym nic takiego nie zauważyłem.
Objawów zawieszonego termostatu również nie ma. Silnik nagrzewa się dość szybko. W czasie postoju na skrzyżowaniach czy podczas długiej jazdy z prędkością ok. 100km/h wskazówka cały czas stoi na środku skali. Problem występuje tylko zaraz po ruszeniu z miejsca, a w 10 - 15 sekund od ruszenia samochodem wskazówka wraca na środek skali.

malutki1989
16-11-2018, 10:13
Proponuję wywalić zestaw od nokii i przywrócić instalację pomiędzy radiem a B&M do stanu fabrycznego.
Będziesz mieć możliwość skorzystania zarówno z zestawu głośnomówiącego oraz odtwarzacza plików z pamięci USB.

Jeśli centralka jest sprawna, to przez osiowanie proxy można ponownie wczytać ją do systemu, wtedy powinien również zniknąć problem migającego licznika.

Na skoki temp tak jak kolega wyżej napisał, płyn i termostat do sprawdzenia.

Co do instalacji gazowej poszukaj sekwencyjną od BRC.

krowka1978
16-11-2018, 10:17
ale po sprawdzeniu poziom płynu jest na max (do zgrzewu na zbiorniczku).
Zgrzew to nie jest poziom MAX. Poziom MAX jest oznaczony, i jest powyżej zgrzewu.


BTW, silnik 1.4 8V ma jakieś poukrywane odpowietrzniki? Swego czasu Fiat wyposażał w odpowietrzniki węże prowadzące do nagrzewnicy ale w tym nic takiego nie zauważyłem.
Jest jeden odpowietrznik, na chłodnicy, po prawej stronie plastikowa śruba widoczna pod górą pasa przedniego. Zasada jest taka, że po wymianie nalewa się płyn do momentu wypłynięcia płynu przez ten odpowietrznik, potem należy go zakręcić i dolewać dalej. Reszta odpowietrza się automatycznie.


Wcześniej nie zauważyłem, a dziś specjalnie spojrzałem. Nie, nie podświetla się. Szczerze mówiąc, to nawet nie bardzo wygląda by gniazdo USB miało taki ficzer jak podświetlenie.
To oznacza, że B&M nie działa -brak zasilania, cokolwiek. Co do podświetlenia, to podświetla się symbol USB na bursztynowo - pisze o porcie w głębi, ten zaraz na wierzchu to serwisowy.

ArcadioSF
16-11-2018, 10:35
Proponuję wywalić zestaw od nokii i przywrócić instalację pomiędzy radiem a B&M do stanu fabrycznego.
Będziesz mieć możliwość skorzystania zarówno z zestawu głośnomówiącego oraz odtwarzacza plików z pamięci USB.

Jeśli centralka jest sprawna, to przez osiowanie proxy można ponownie wczytać ją do systemu, wtedy powinien również zniknąć problem migającego licznika.

Taki mam zamiar dlatego poszukuję osoby, która potrafi to zdiagnozować/zrobić.



Zgrzew to nie jest poziom MAX. Poziom MAX jest oznaczony, i jest powyżej zgrzewu.

Tak, masz rację. Dziś rano rzuciłem tylko okiem na zbiornik i wydawało mi się, że na zgrzewie jest MAX, a jak się okazuje jest tam MIN. Nie zmienia to faktu, że nawet minimalny poziom płynu nie powinien skutkować ww. efektami. Oczywiście na wszelki wypadek uzupełnię do MAX i sprawdzę.

krowka1978
16-11-2018, 13:50
Tak, masz rację. Dziś rano rzuciłem tylko okiem na zbiornik i wydawało mi się, że na zgrzewie jest MAX, a jak się okazuje jest tam MIN. Nie zmienia to faktu, że nawet minimalny poziom płynu nie powinien skutkować ww. efektami. Oczywiście na wszelki wypadek uzupełnię do MAX i sprawdzę.

Odpowietrz chłodnicę, jeśli tego nie zrobiłeś.

bnbn1
20-11-2018, 00:44
punkt 2 wiąze sie z punktem 1.

miga bo nie rozpoznalo urzadzenia na szynie CAN jak zaznaczono odłaczone pewnikiem B&M. w sumie nie ogarniam ludzi którzy kupuja i odłaczają, swoją drogą zakłądam że sprzedająca obniżyła cenę o jak by nie patrzec brak B&M i koniecznośc ozywienia go.

punkt 3, jak zaznaczono odpowietrz chłodnicę, w prwym górnym rogu chłodnicy jest odpowietrznik (prawa strona dla kierowcy siedzacego w aucie), albo pada juz termostat, bo dodajesz gazu to szybciej pompa sie kreci i plyn szubciej przechodzi przez silnik co skutkuje lepszym chłodzniem, a termostat powinien własnie regulowac temperaturę.

punkt 4 nie wypowiadam sie jeżdze na benzynie.