Zobacz pełną wersję : Wymiana akumulatora
W najbliższym czasie planuje dłuższe wyjazdy samochodem( 5 - 10 tyś km ), a w nim sporo dodatkowej elektroniki pobierającej prąd. Moje pytanie, do zorientowanych do których ja nie należę.
Jaki największy akumulator mogę wsadzić w miejsce obecnego ( aktualnie jest jakiś 50 Ah )/ oryginalnie zamontowany ) i czy będzie on właściwie ładowany.
Drugie pytanie, czy wymiana akumulatora ma jakiś wpływ na gwarancję producenta.
Pytanie dotyczy Fiat Tipo HB 1.4 95 km ( 2018 )
sporo dodatkowej elektroniki pobierającej prąd.
Napisz coś więcej na ten temat.
Inaczej planuje się zasilanie pod dwie ładowarki do telefonów i laptopa, a inaczej pod zestaw audio 25000W (PMPO).
Akumulator jest elementem eksploatacyjnym, można go wymienić ale tylko na zgodny z zaleceniami producenta samochodu. Powinien być zapis w gwarancji.
Tego co masz Ci wystarczy bo jeszcze niwy jest a bedziesz robił sporo kilometrów to będzie dobrze doładowany. Jak się uprzedź to oryginalny 63Ah z tjeta lub olejaka...
Zazwyczaj fabryczne akumulatory są o klasę lepsze od tego, co normalnie można kupić. Szkoda pozbywać się.
Dzięki za odwiedzi. Zdecydowałem się że w samochodzie zainstaluje drugi akumulator ( tym razem żelowy ) na potrzeby zwiększonego zapotrzebowania na energie.
FiatPrime
02-11-2018, 12:36
Szkoda, że kolega nie napisał co znaczy "na potrzeby zwiększonego zapotrzebowania na energię".
krowka1978
02-11-2018, 13:26
Jeśli "zwiększone zapotrzebowanie" na energię, to i alternator też musi być dostosowany.Jeśli to "zwiększone zapotrzebowanie" będzie wynosiło 150A, to i 10 akumulatorów nic nie da :tongue
Przepraszam, nie dopisałem że ten drugi akumulator mam zamiar ładować poza samochodem, na przykład na kempingu. Faktycznie alternator mógłby nie dać rady. Całe to kombinowanie ma na celu by nie doprowadzić do problemów z akumulatorem oryginalnym. Zwiększone zapotrzebowanie to mam na myśli, lodówkę, oświetlenie, laptop, ładowanie baterii do sprzętu video ale to wszystko na postoju.
To musiałbyś dorobić układ , który na postoju przełącza zasilanie na drugi akumulator, bo mając wpięte akumulatory równolegle to i tak będzie pobierać energię z obydwu.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
rafal_rx
02-11-2018, 19:41
(....) na przykład na kempingu. Faktycznie alternator mógłby nie dać rady. Całe to kombinowanie ma na celu by nie doprowadzić do problemów z akumulatorem oryginalnym. (....) lodówkę, oświetlenie, laptop, ładowanie baterii do sprzętu video ale to wszystko na postoju.
Ja bym zrobił tak:
- dodatkowy (drugi) akumulator
- podłączyć go do instalacji auta przekaźnikiem, ten ma się załączać tylko przy napięciu powyżej np. 13.5V
- nie zapomnieć o bezpieczniku łączącym aku z instalacją (jeśli łączysz dodatkowym kablem oba aku, to należy zastosować DWA bezpieczniki na obu jego końcach)
Wadą jest to, że ekstra akumulator trochę waży i zajmuje miejsce.
Drugi akumulator polecam wybrać AGM. Jeżeli jesteś na kempingu, a nie chcesz kempingowego prądu, to zawsze możesz go zanieść tam, gdzie są gniazdka 230VAC i ładować.
Jeżeli dodatkowy aku będzie mocno rozładowywany i mimo wszystko będziesz go chciał ładować w aucie, sugeruję aby podłączyć go przez opornik niewielkiej wartości. Najbardziej nadaje się do tego celu żarówka halogenowa samochodowa.
Jeżeli miałbyś czerpać prąd tylko na potrzeby oświetlenia kempingowego, na przykład super oszczędnego zrobionego na LED oraz ładowania laptopa (??? ile pobiera, jaka pojemność baterii - do przemyślenia) i jakiegoś tam sprzętu video raz na kilka dni, to osobiście bym znalazł jak największej pojemności aku, niekoniecznie agm, lecz EFB i zamontował w aucie. Zaręczam, że aku z auta - nowe i na PIERWSZE WYPOSAŻENIE - sprzedasz bez problemu szybko przez portal ogłoszeniowy. Ewentualnie jeszcze wyposażyć się w panel słoneczny.
Jakie znaczenie ma napis na akumulatorze HEAVY DUTY Koniecznie musi być z takim napisem
brylancik13
24-11-2018, 18:35
A to nie czasem chodzi o system Start&Stop w samochodzie
Mam ten system, ale o co w tym chodzi,
brylancik13
24-11-2018, 19:08
To jest pojemniejszy i mocniejszy akumulator, przystosowany do systemu S&S, zwykly aku takim czyms byś zajechał bardzo szybko
Panowie wiem ze aku w tipo 95km to 12V 50Ah 250a ale nie znalazłem takiego z wartoscią 250...zazwyczaj sa 400 i wiecej. Co oznacza ta wartość i jaki kupić?
bodzio63
12-12-2020, 18:23
Maksymalny prąd rozruchu 250A w Twoim, w tym co znalazłeś 400A.
Panowie wiem ze aku w tipo 95km to 12V 50Ah 250a ale nie znalazłem takiego z wartoscią 250...zazwyczaj sa 400 i wiecej. Co oznacza ta wartość i jaki kupić?
No jak nazwa mówi prąd rozruchu, kupować nie przejmować się. U siebie w 1.4tjet z SS org. aku miał 450A prądu rozruchowego a nowy ma 650A.
Im większy aku tym lepiej,bo na dłużej po prostu starczy, bo ma większą pojemność. Przy benzynie to właśnie pojemność a nie prąd rozruchowy ma większe znaczenie. Alternator doładuje każdy akumulator,bo generalnie przy rozruchu auto pobierze tyle prądu ile jest mu potrzebne, a nie tyle ile jest w stanie maksymalnie oddać aku, no chyba że na rozruch potrzebne jest więcej A niż aku jest w stanie oddać.
Jeśli chodzi o żelowe,to podobno są bardzo czułe na spadki napięcia,spadek poniżej chyba 10 V to dla niego śmierć.
jaroslawrak
13-12-2020, 00:05
Panowie wiem ze aku w tipo 95km to 12V 50Ah 250a ale nie znalazłem takiego z wartoscią 250...zazwyczaj sa 400 i wiecej. Co oznacza ta wartość i jaki kupić?
Producenci podają ten parametr według różnych norm:EN1,EN2,lub SAE i stąd się biorą spore różnice.Nie przejmuj się tym za bardzo...kup dobry aku o zbliżonej pojemności.
Czytajcie uważnie etykiety. Oryginał 50Ah ma rzeczywiście 250A ale w normie IEC czy jakoś tak, obok ma napisane, ze w normie EN (czyli po naszemu normalnej jak wszystkie) ma 420A.
jaroslawrak
13-12-2020, 01:57
A mój ma 450A w EN2:smile: Dawniej używano jeszcze normy DIN...
Dziękuję za odpowiedzi. Od lat kupuje bosha silvera i taki tez wleci pewnie.
Dobry wybór, w dieslach zawsze wsadzalem bosche silvery i trzymał bez dotykania każdy 5 lat. Jednak teraz mam sprzęt i warunki by zadbać o aku i dlatego wpadła amega, ponoć ma posłużyć o wiele dluzej. Postanowiłem powiedzieć âsprawdzamâ :-)
Dziękuję za odpowiedzi. Od lat kupuje bosha silvera i taki tez wleci pewnie.
Bosch czy Varta to ta sama fabryka, więc ostatnio jak kupowałem aku wybrałem tańszą o 50pln Vartę.
No i masz teraz boscha z chujową etykietą :-)
No i masz teraz boscha z chujową etykietą :-)
Dla mnie może być etykieta firmy "JakoTako", grunt że działa i oby jak najdłużej.
kartonik
15-12-2020, 00:16
W temacie naklejek na akumulatorze :tongue
https://www.youtube.com/watch?v=5KhDdA6QG6g
adagor chyba z Tobą się nie zgodzę. Jeszcze mi się nie zdarzyło, aby np w punto, akumulator naładował akumulator 50 AH. To tak samo, jak ładowanie prostownikiem, akumulatora o pojemności np 65 AH, prądem 2 Ampery. Nowy naładujesz, ale kilkuletni nie ma mowy. Alternator dopasowany jest do akumulatora i odwrotnie.
Alternator dopasowany jest do akumulatora i odwrotnie.
Nieprawdziwe uogólnienie!
Przykład obalający to stwierdzenie. W tipo z alternatorem 120A montowane są aku 50 i 63Ah, a według keypera nawet 72Ah.
Dodatkowo i tak teraz elektronika steruje ładowaniem w wielu autach.
Akumulatory są w nowych autach dobierane przez księgowych,kasa ma grać a klientowi szybciej kolejny aku się sprzeda i biznes się kręci...
mechanizator9
11-02-2021, 12:15
Czytajcie uważnie etykiety. Oryginał 50Ah ma rzeczywiście 250A ale w normie IEC czy jakoś tak, obok ma napisane, ze w normie EN (czyli po naszemu normalnej jak wszystkie) ma 420A.
Czytając etykietę dalej jest napisane 360A (EN2), chyba, że w tipo jest inny przelicznik na etykiecie.
Poniżej zdjęcie z doblo t-jet.
39743
Dopiszę taką ciekawostkę.
Ponieważ od nowości świrują mi powiadomienia o różnych awariach, po lekturze różnych fiatowskich forów pomyślałem, że może to być wina akumulatora. Zapytałem więc pana z serwisu/sklepu fiata czy mógł by mi podać po VINie jakie parametry powinien mieć akumulator w moim samochodzie i wyszło, że 50AH/420(EN).
Nr. części 71751133 -> 6000627544. Czyli akumulator o jeszcze większej liczbie Amper niż mam oryginalnie wsadzony.
Czytając etykietę dalej jest napisane 360A (EN2), chyba, że w tipo jest inny przelicznik na etykiecie.
Poniżej zdjęcie z doblo t-jet.
39743
Dopiszę taką ciekawostkę.
Ponieważ od nowości świrują mi powiadomienia o różnych awariach, po lekturze różnych fiatowskich forów pomyślałem, że może to być wina akumulatora. Zapytałem więc pana z serwisu/sklepu fiata czy mógł by mi podać po VINie jakie parametry powinien mieć akumulator w moim samochodzie i wyszło, że 50AH/420(EN).
Nr. części 71751133 -> 6000627544. Czyli akumulator o jeszcze większej liczbie Amper niż mam oryginalnie wsadzony.
Jak masz gwarancje to zgłaszaj, każdy trop jest ważny.
mechanizator9
11-02-2021, 17:08
Zgłaszam, fiat pracuje nad usunięciem usterki już z 19 miesięcy. Myślałem, że to akumulator bo podobne komunikaty były w punto, bravo i w tipo jak akumulator jest nie doładowany to coś się dzieje z wskaźnikami z tego co tu doczytałem. Podładowałem akumulator i miesiąc było ok, więc pomyślałem, że to jego wina aż do dziś kiedy 2 razy pojawiła się awaria ogólna, a jeszcze wczoraj go podładowywałem :(
Tego akumulatora już nie naładujesz i ludzi z niego nie będzie. Po pierwsze to badziew sam w sobie a ten jeszcze slabsze parametry ma. Ja bym na Twoim miejscu kupił porządny aku ponad 60Ah i miałbyś spokój na kilka lat. Tylko porządny a nie tani wynalazek...
Zgłaszam, fiat pracuje nad usunięciem usterki już z 19 miesięcy. Myślałem, że to akumulator bo podobne komunikaty były w punto, bravo i w tipo jak akumulator jest nie doładowany to coś się dzieje z wskaźnikami z tego co tu doczytałem. Podładowałem akumulator i miesiąc było ok, więc pomyślałem, że to jego wina aż do dziś kiedy 2 razy pojawiła się awaria ogólna, a jeszcze wczoraj go podładowywałem :(
Powołaj się że akumulator masz niezgodny ze specyfikacją.
pablos_206
11-02-2021, 18:46
Zgłaszam, fiat pracuje nad usunięciem usterki już z 19 miesięcy. Myślałem, że to akumulator bo podobne komunikaty były w punto, bravo i w tipo jak akumulator jest nie doładowany to coś się dzieje z wskaźnikami z tego co tu doczytałem. Podładowałem akumulator i miesiąc było ok, więc pomyślałem, że to jego wina aż do dziś kiedy 2 razy pojawiła się awaria ogólna, a jeszcze wczoraj go podładowywałem :(
Nie jestem zwolennikiem niepotrzebnych wymian. Ale jak miałbym się bujać 19 miesięcy to kupiłbym za 300-400 pln nowe aku żeby wykluczyć sobie ten problem nie oddając starego do recyklingu (opłata dodatkowa 30 pln) jakby okazało się że to nie to. W stilo miałem problem z błędami, akumulator byl ładowany, sprawdzany i wychodziło że sprawny. Klemy czyszczone itp. Koniec końców kupiłem nowy. Naładowałem przed założeniem i żaden błąd już się nie pojawił. Akku pochodziło 5 lat i do kolejnej wymiany wymiany.
W Punto 2 przy słabym aku był problem sporadyczny z immo, centralka nie łączyła się z kluczykiem. Aku był w takim stanie że odpalał bez problemu, może bez szału ale odpalał. Wymieniłem aku, problem z immo znikł.
mechanizator9
11-02-2021, 19:15
Tak u mnie też testowali ten akumulator i wyszło, że jest sprawny, dostałem do tego wydruk z ASO i tyle w temacie.
Chyba zamienię akumulator z drugiego Doblo i zobaczę czy coś pomoże bo nie chce mi się wyręczać fiata i wydawać dodatkowo pieniędzy na samochód który jest na gwarancji.
krowka1978
11-02-2021, 20:16
To słabo testowali, skoro tylko testerem. Mają w dokumentacji opisaną procedurę, którą zastosowali do mojego i pomimo "ok" z testera, to po procedurze była wymiana.
mechanizator9
11-02-2021, 20:57
Wiesz są ASO i ASO, tak szczerze to nie byłem przy tym testowaniu na serwisie, dostałem tylko na koniec wydruk z testu akumulatora. Podejrzewam, że te błędy są właśnie przez niego skoro w innych modelach i egzemplarzach fiata podobne błędy były spowodowane akumulatorami ale pewności co do mojego egzemplarza nie mam. Jak już pisałem w innym wątku wymieniono mi już chyba 3 razy licznik który rzekomo miał za to odpowiadać i nadal jest to samo. Pan z centrali odpisuje, że nadal pracują nad rozwiązaniem i tak w koło Macieju a z końcem czerwca gwarancja się kończy.
krowka1978
11-02-2021, 22:59
Testowanie trwa minimum 2 doby ;-) Jest ładowanie CTEK-iem MXS 10 FCA (jest z lekka inny soft, dlatego w modelu jest FCA), odczekanie, pomiar gęstości itd...
brylancik13
11-02-2021, 23:15
Tematy ktore zaczeły sie jeszcze w ramach trwającej gwarancji, będą musieli doprowadzić do końca. Raczej w tym temacie martwic sie nie musisz
mechanizator9
12-02-2021, 06:19
Mam szczere wątpliwości czy fiat doprowadzi to do końca skoro natknąłem się na podobne wpisy z przed kilku lat.
Wydaje mi się, że może to być tylko zbywanie i odwlekanie w czasie, może klient odpuści.
https://www.autocentrum.pl/fiat/doblo/iv/
Na samym dole są wpisy
Usterki fiat Doblo lV
Właściciel ma diesla ja benzynę.
U mnie komunikat ciśnienie oleju wyskakuje czasem co tydzień, dwa, EOBD też miałem, awaria ABS też, awarię ogólną też.
Podmień aku, nie ma co dywagować bardzo często takie dziwne błędy są spowodowane stanem akumulatora. Albo czekaj, może ASO Ci wymieni na właściwy w końcu.
Robson_75
13-02-2021, 18:43
Panowie, pacjent 4 letni, jazda miastowa, od roku/covid srednio 10 km dziennie. Auto garażowane. Po trzech dniach postoju napięcie spoczynkowe 11,40V. Mam ctex5, wiadomo, akumulator już ładuje się. Zadnych problemow z uruchamianiem, dziś z ciekawości zmierzyłem napięcie. Nic nie kradnie prądu :) Pytanie, rozglądać się za nowym?
mechanizator9
18-02-2021, 17:26
ASO wykonało test akumulatora i wyszło, że jest naładowany w 50%
Będzie wymiana gwarancyjna.
W przyszłym tygodniu będę na wymianie akumulatora bo na razie nie mieli.
Mam nadzieję, że jego wymiana rozwiąże problem z komunikatami.
Prawdopodobnie akumulator nie zgodny ze specyfikacją został zamontowany w fabryce, jeśli to prawda to mają tam niezłą kontrolę jakości, żeby nie napisać burd.. .
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.