PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z 1.3 multijet nierowna praca wieksze spalanie



alexr
29-10-2018, 10:56
Mam problem z silnikiem 1.3 MJ 90koni.
Od czasu do czasu swiruje, objawy to
- nierowna praca
- podwyzszone obroty jalowe na ok 1000
- komputer pokazuje duzo wieksze spalanie niz normalne

Czyszczony MAF, sprawdzany EGR - nie zacina sie, przeplywka nowa oryginal Bosch, nie dymi.
Bledow brak. Mozna przjechac 500km normalnie, by nagle zaczal swirowac i po jakims czasie wraca do normalnosci.
Zawsze wiaze sie to z powiekszonym spalaniem pokazywanym na kompie. Np jesli wczesniej bylo 4l/100 w trakcie zlej pracy jest 6/100 i wiecej.
Korekty wtryskow na cieplym sa minimalne. Na zimnym 2 wtryski odstaja od reszty znacznie.

malutki1989
29-10-2018, 11:22
Masz DPF'a?

Może zbyt proste, ale spróbuj zmienić stację na inną na kilka tankowań :)

alexr
29-10-2018, 11:37
niby nie ma, to silnik 90 kucy nie 95
a po zdekodowaniu vin jest opis "katalizator specjalny: tak"
tankowane bylo do pelna na moya i na orlen

rajtkezjusz
29-10-2018, 17:34
DPFa chyba widać pod autem ,więc ciężko nie zauważyć . Popatrzyłem i były wersje z DPF i bez ,zależnie od rynku na który było auto sprowadzane . Miałem AVEO 95 KM z DPF(wersja na NL) i wypalanie go skutkowało podwyższeniem obrotów ,przy wyłączeniu silnika w trakcie wypalania zauważyłem ,że pracuje dalej wentylator chłodnicy ,spalanie nie zauważyłem . Stosowałem potem olej 2T bezpopiołowy (czy stosować ten olej i jaki ,czy nie to temat rzeka) .Wypalanie DPF było rzadsze ,silnik po odpaleniu na zimnym szybciej pracował miękko i gdybym dalej miał to auto ,to dalej bym stosował .