Zobacz pełną wersję : check w T-jet z LPG
dario123
28-10-2018, 09:07
Witam, dzisiaj rano wyskoczył check po ostrym skręcie w lewo - lpg w zbiorniku brak jazda na pb (jechałem właśnie zatankować), po zatankowaniu auto jeździ normalnie, przełączył się na gaz jak zawsze i wszystko ok ale check pali się dalej, próbowałem kilka razy gasić i odpalać nic z tego (w kompie info "skontroluj silnik") - ktoś może miał takie przygody?
Masz radio Uconnect?
Powinien Ci wyświetlić info o błędzie w Live
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
dario123
28-10-2018, 09:19
moja wersja to pop z podstawowym radiem tam nic nie wyświetla, przebieg 22 tys
Masz radio Uconnect?
Powinien Ci wyświetlić info o błędzie w Live
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
No to bez podpięcia kompa ciężko diagnozować. Masz gwarancję, to do ASO. Jak już po i nie masz modułu obdII do odczytu to trzeba się do kogoś uśmiechnąć. Może to być pierdoła, a może coś poważniejszego.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
dario123
28-10-2018, 09:30
Tak gwarancja jeszcze jest auto ma dopiero pół roku - co masz na myśli mówiąc cos poważniejszego?
bahamut24
28-10-2018, 09:39
W Tjet z LPG check? Niemożliwe takie rzeczy tylko w 1.4 95km...
Polecam zakupic sobie dynksa obdII na bluetooth z alliexpress badz drozej z allegro, do takich przypadkow w sam raz.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
pali się dalej, próbowałem kilka razy gasić i odpalać nic z tego (w kompie info "skontroluj silnik") - ktoś może miał takie przygody?
Bledy skasujesz tylko programem, nawet odlaczenie aku nie pomoże.
Tak gwarancja jeszcze jest auto ma dopiero pół roku - co masz na myśli mówiąc cos poważniejszego?Body potrafi wypluć kilkaset błędów. To wróżenie z fusów. Podejdź jutro do ASO i sprawdzą.
Bahamut24 są błędy, które kasujesz poprzez wyłączenie zapłonu. Ja takowy miałem w moim tjet lpg
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
dario123
28-10-2018, 09:59
Tak jutro pojadę z tym do ASO, mam nadzieje ze nie będzie problemu z wypadanie zaplonu
rafal.benitez
28-10-2018, 14:23
W opisie masz Doblo. Czy Twój samochód to Tipo T-jet z fabryczna instalacja Landi czy Tartarini która montuje ASO?
Sent from my iPhone using Tapatalk
dario123
28-10-2018, 15:14
fabryczna Landi
W opisie masz Doblo. Czy Twój samochód to Tipo T-jet z fabryczna instalacja Landi czy Tartarini która montuje ASO?
Sent from my iPhone using Tapatalk
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
fabryczna Landi
jak zakładałem konto to miałem doblo teraz tipo t-jet z fabryczna instalacja
Check na desce sie kasuje po kilku prawidlowych odczytach czasem potrzeba czasu. Cierpliwosci.
dario123
28-10-2018, 15:18
Check sie kasuje po kilku prawidlowych odczytach. Cierpliwosci.
spoko jestem cierpliwy po przejściach z sedanem (z instalacja Tartarini) udało mi się wymienić auto na hb z instalacja fabryczna i mam nadzieje ze bolączki nie wrócą, jak do tej pory pol Europy (od Wilna po Neapol) zjeździłem i było ok
Za dzień dwa lub trzy po prostu zgaśnie. Jak nie to do serwisu. Może niech sprawdza czy jest dla Ciebie nowa wersja sortu do kompa Twojego auta.
FiatPrime
28-10-2018, 17:50
spoko jestem cierpliwy po przejściach z sedanem (z instalacja Tartarini) udało mi się wymienić auto na hb z instalacja fabryczna
Rozwiń?
dario123
28-10-2018, 20:08
Co tu rozwijac ktoregos razu bylem w serwisie poraz enty z checkiem i uslyszalem djagnoze remont silnika winowajca instalacja na moje stweirdzenie ze przeciez sami mi to zalozyli serwisant stwiwrdzil ze co zrobilem przy kupnie to moja sprawa. Wiec wymyslilem na drugi dzien ze go sprzedaje w rozliczeniu za nowy- jak by niechcieli kupic to bym zrobil jadke. Na calej operacji wyszedlem jakies 5-6 tysi w plecy. Do tej pory bylo wszysgko ok i tak naprawde auto dalej chodzi super na gaz sie przelacza bez problemu ciagnie jak szalone tylko pali sie kontrolka. Jutro podjade do aso i zobaczymy, juz sie odwyklem od wizyt u nich - jak tylko pomysle ze mam tam jechac to juz jestm wk...
jak tylko pomysle ze mam tam jechac to juz jestm wk..
Skąd ja to znam...
dario123
28-10-2018, 20:34
Najgorsze ze nic tam nie wiedza i trzeba z byle piersola czekac okolo 2 godzin ale jutro bede Januszem (bez obrazy dla Januszy) i bede gryzl po kostkach
FiatPrime
28-10-2018, 21:05
ktoregos razu bylem w serwisie poraz enty z checkiem i uslyszalem djagnoze remont silnika winowajca instalacja
A widzisz. A jaki przebieg? 5-6 tysi utraty to niewiele... Więc obstawiam rekordzistę nowego. U nas głowica była ściągana przy niecałych 30 tyś.km. U Ciebie wyczuwam, że jeszcze szybciej padła.
dario123
28-10-2018, 23:20
Akuratnio dysponowalem taka kwota do doplaty mowiac niewiele mialem na mysli caloksztalt ceny samochodu. W sedanie tez mialem okolo 30 tys z ta roznica ze nie pracuje jako taksowkarz i auto sluzy jako auto rodzinne.
FiatPrime
29-10-2018, 04:17
No to ładnie Cię potraktowali. Ja w negocjacjach byłem na spalonym, bo silnik jeszcze nie padł. A jakby mi wymienili to by pewnie zaraz nastu innych by się zgłosiło ;) no i wpis w karcie pojazdu.
dario123
29-10-2018, 17:49
Witam,
już po wizycie w ASO, wgrali nowe oprogramowanie silnika, kod błędu to: P01A8-00 (Niskie ciśnienie gazu w rail LPG - Wyciek płynu lub uszkodzenie uszczelnienia). Powiedzieli, że za niskie ciśnienie gazy związane z kolektorem, ponoć już mieli takie usterki, nowy kolektor zamówiony jak przyjdzie będą wymieniać na gwarancji, powiedzieli również ze nowe kolektory są poprawione względem starych (co kolwiek to znaczy)
Czyli jak coś się dzieje to do aso szkoda że nie ma akcji naprawczej Ale widzę że fiat coraz bardziej stacza się na dno takim podejściem. Zapytaj jak długo taka partia była montowana.
dario123
29-10-2018, 19:04
Czyli jak coś się dzieje to do aso szkoda że nie ma akcji naprawczej Ale widzę że fiat coraz bardziej stacza się na dno takim podejściem. Zapytaj jak długo taka partia była montowana.
Jak będę umawiał się na wyminę to zapytam, dam znać
bahamut24
29-10-2018, 19:04
Czyli jak coś się dzieje to do aso szkoda że nie ma akcji naprawczej Ale widzę że fiat coraz bardziej stacza się na dno takim podejściem. Zapytaj jak długo taka partia była montowana.
UOKIK po zgloszeniu koncernu decyduje o akcji naprawczej, zazwyczaj wtedy gdy usterka stwarza bezposrednie zagrozenie.
Co ma cisnienie na listwie do kolektora? Kolektor jest za wtryskiwaczami. Brak cisnienia na listwie to temat na linii zbiornik-rurki-reduktor-rurki-listwa wtryskiwaczy lpg. Moze ostry zakret przy pustym zbiorniku (jak napisano na poczatku) spowodowal ruch membrany i spadek cisnienia.
dario123
29-10-2018, 20:28
Co ma cisnienie na listwie do kolektora? Kolektor jest za wtryskiwaczami. Brak cisnienia na listwie to temat na linii zbiornik-rurki-reduktor-rurki-listwa wtryskiwaczy lpg. Moze ostry zakret przy pustym zbiorniku (jak napisano na poczatku) spowodowal ruch membrany i spadek cisnienia.
Marx30 mogę Ci wkleić skan wydruku z komputera jaki poprosiłem z ASO to może coś z tego wyciągniesz - bo ja się nie za bardzo znam.
Blad jest ok. Wlasnie myslalem ze cos takiego moze byc choc dziwi ze komputer testuje listwe lpg nawet jak jedzie na benzynie. Ale zastanawia mnie diagnoza tzw. mechanikow z Aso.
dario123
29-10-2018, 21:19
Blad jest ok. Wlasnie myslalem ze cos takiego moze byc choc dziwi ze komputer testuje listwe lpg nawet jak jedzie na benzynie. Ale zastanawia mnie diagnoza tzw. mechanikow z Aso.
33988
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
339893399033991
Kolego miałem ten sam problem w moim aucie, wymienili kolektor i wszystko smiga. Wcześniej zapalał się check na kilka dni ,gasł zapalał się i tak w kółko.
Powiedzieli że podaje za niskie ciśnienie bla bla bla...... co mnie to obchodzi? Część zamówili, wymienili działa bez zarzutu.
dario123
07-11-2018, 12:46
Kolego miałem ten sam problem w moim aucie, wymienili kolektor i wszystko smiga. Wcześniej zapalał się check na kilka dni ,gasł zapalał się i tak w kółko.
Powiedzieli że podaje za niskie ciśnienie bla bla bla...... co mnie to obchodzi? Część zamówili, wymienili działa bez zarzutu.
U mnie na razie wszystko ok, check ponownie się nie pojawia auto jeździ - natomiast jestem umówiony na wymianę właśnie kolektora na 13,11,2018 :)
dario123
21-11-2018, 01:16
U mnie na razie wszystko ok, check ponownie się nie pojawia auto jeździ - natomiast jestem umówiony na wymianę właśnie kolektora na 13,11,2018 :)
Witam,
no i tak kolektor wymieniony ze dwa baki lpg przejechane, po trzecim baku lpg jest znowu check, dzisiaj na chwile zgasł (auto przełączyło się na gaz, musiało cos w butli zostać) po przełączeniu na benzynę parte minut i wyskoczył, dodatkowo jak zapali się check to znikają strzałki podpowiadające zmianę biegu. Ktoś ma jakiś pomysł ?
Strzalki znikaja zawsze przy checku. Pytanie jaki błąd?
dario123
23-11-2018, 01:22
Strzalki znikaja zawsze przy checku. Pytanie jaki błąd?
Witam, byłem ponownie z chekiem, podłączyli do kompa i stwierdzili ze to samo co było wcześniej (przed wymiana kolektora) błąd P01A8-00, niestety wydruku mi nie dali, umówili się ze mną na poniedziałek abym auto oddał na cały dzień - wykonają jakąś "ścieżkę diagnostyczną" i wtedy zobaczymy. Auto na razie jeździ równie dobrze na gazie jak i lpg. Dam znać co i jak.
bahamut24
23-11-2018, 05:19
Podobny problem na forum astry
Astra J 140km Fabr. LPG - Problem - AUTOGAZ, STAG 200 300 KME SILVER GOLD SEC VALTEK MAGIC JET LPGTECH PROBLEMY BLAD SILNIKA (http://lpg-forum.pl/astra-j-140km-fabr-lpg-problem-t67114.html)
Witam, byłem ponownie z chekiem, podłączyli do kompa i stwierdzili ze to samo co było wcześniej (przed wymiana kolektora) błąd P01A8-00, niestety wydruku mi nie dali, umówili się ze mną na poniedziałek abym auto oddał na cały dzień - wykonają jakąś "ścieżkę diagnostyczną" i wtedy zobaczymy. Auto na razie jeździ równie dobrze na gazie jak i lpg. Dam znać co i jak.
No mówiłem że jak jest błąd ciśnienia na listwie to kolektor nic do tego nie ma. No ale ASO jak to ASO wymienią pół samochodu zamiast pomyśleć.
IMHO reduktor albo jakies problemy z dopływem gazu do niego
Ale już pożywka do krzyku o wadliwych kolekturach jest w tjet, hehe
dario123
24-11-2018, 00:27
No mówiłem że jak jest błąd ciśnienia na listwie to kolektor nic do tego nie ma. No ale ASO jak to ASO wymienią pół samochodu zamiast pomyśleć.
IMHO reduktor albo jakies problemy z dopływem gazu do niego
Witam, tez mi się wydawało ze to nie kolektor ale tak jak piszesz ASO wie lepiej. Zastanawiam się tylko dlaczego chek wyskakuje dopiero jak jadę na PB ( nie od razu po przełączeniu z lpg na pb, tylko po jakimś tam czasie )?
A to troche tlumaczy i wskazuje na małą nieszczelność na wężu od reduktora do listwy, samej listwy, "cieknącego" wtryskiwacza. Jak jedziesz na gazie listwa jest caly czas zasilana gazem i ciśnienie na niej jest. Ja jedziesz na benzynie doplyw do reduktora jest zamkniety elektrozaworem, i gaz z weza powoli uchodzi az jest ponizej minimalnej wartosci i wywala checka. Ale to tylko teoria. Niemniej jednak obadać instalke testerem wycieku gazu.
FiatPrime
24-11-2018, 10:43
Zapalniczką.
Jak przechodzisz na pb to dwa zawory odcinają dopływ LPG. W teorii powinny. Fiat. Pojeździć na LPG, przełączyć na pb, nie gasić i zakręcić gaz w butli. Jak wtryskiwacz puszcza to nie musi na zewnątrz. Zawory powinny zamykać dopływ LPG. Nie powinny ulegać w awarii przy takich przebiegach.
Nie zakumałeś. Zawory odcinajace działają dobrze. Reduktor na pb jest odciety od swiata z jednej strony elektrozaworem a z drugiej listwą wtryskową lpg z zamknietymi wtryskami. W teorii tam powinno byc caly czas cisnienie i czujnikiem na listwie jest testowane nawet podczas jazdy na pb. Gdzies w tej czesci jest nieszczelnosc i gaz stamtad spierdziela i za jakis czas jazdy na pb bez doplywu gazu z butli cisnienie spada i wywala checka. Tyle teorii ale dziwi mnie ze to cisnienie jest caly czas sprawdzane. Moze po to zeby nie bylo niespodzianek z szarpaniem przy przelaczeniu itp. Teorie mozna sprawdzic samemu podlaczajac miernik do czujnika w nieruchomym na sluzszy czas aucie i patrzec czy spada cisnienie (tzn volty lub omy). Oczywiscie mozna tez programem w aso
dario123
24-11-2018, 19:56
Dzisiaj skończył się gaz rano, cały dzień jazdy na PB nic nie wywaliło, ale popołudniu czuć było na zewnątrz (przy komorze silnika) gaz. Jak będę jechał na nockę to zatankuję lpg zobaczymy co będzie, jutro diagnostyka, dzięki za spostrzeżenia i uwagi.
Znowu moja teoria: moze są dwa czujniki ciśnienia gazu przed reduktorem-sprawdzajacy czy jest gaz w butli i za mierzacy cisnienie fazy lotnej. I ten pierwszy odpowiada za przelaczenie sie na benzyne i jezeli nie ma gazu w butli rowniez nie dopuszcza do wywalenia checka przy braku cisnienie na listwie. Troche bylby zagmatwany uklad ale mozliwy. W instalkach dokladanych czujnik jest raczej tylko na listwie i gdy tam stwierdzi brak cisnienia po prostu przelacza na benzyne.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Maly update: na obrazku schemat metatrona wprawdzie na cng ale uklady sa raczej takie same. I sa dwa czujniki: cisnienia w zbiorniku i na listwie(ten na listwie zintegrowany z pomiarem tempetatury). Wiec podtrzymuje swoja teorie: spierdala gaz na lini reduktor wtryskiwacze lub niesprawny reduktorlub cieknacy wtryskiwacz ale to widac byloby na korektach. Przy lpg w zbiorniku bedzie wywalac checki z pusta butla nie.
dario123
25-11-2018, 00:16
Znowu moja teoria: moze są dwa czujniki ciśnienia gazu przed reduktorem-sprawdzajacy czy jest gaz w butli i za mierzacy cisnienie fazy lotnej. I ten pierwszy odpowiada za przelaczenie sie na benzyne i jezeli nie ma gazu w butli rowniez nie dopuszcza do wywalenia checka przy braku cisnienie na listwie. Troche bylby zagmatwany uklad ale mozliwy. W instalkach dokladanych czujnik jest raczej tylko na listwie i gdy tam stwierdzi brak cisnienia po prostu przelacza na benzyne.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Maly update: na obrazku schemat metatrona wprawdzie na cng ale uklady sa raczej takie same. I sa dwa czujniki: cisnienia w zbiorniku i na listwie(ten na listwie zintegrowany z pomiarem tempetatury). Wiec podtrzymuje swoja teorie: spierdala gaz na lini reduktor wtryskiwacze lub niesprawny reduktorlub cieknacy wtryskiwacz ale to widac byloby na korektach. Przy lpg w zbiorniku bedzie wywalac checki z pusta butla nie.
No i odpalam wieczorem auto - jadę 1 światła ok, drugie światła ruszam chek wywalił, pojechałem na stacje zatankowałem LPG i rura jakieś 30 km do pracy A8, check pali się nadal auto jeździ ok. Zobaczymy w poniedziałek po wizycie w ASO - dam znać, dzięki za porady.
Check zgasnie po kilku/nastu poprawnych odczytach przy zalaczeniu zaplonu
dario123
26-11-2018, 20:19
Check zgasnie po kilku/nastu poprawnych odczytach przy zalaczeniu zaplonu
Witam, już po serwisie dokonano wymiany regulatora ciśnienia - ponoć był wadliwy, auto umyte oddane, zobaczymy do pierwszego tankowania LPG.
lub niesprawny reduktor
Jeden z moich typów. O ile mi wiadomo tzn tak jest w moim aucie nie jest to komponent fiata ani nawet tartarini ale jednego z liderow na rynku lpg landi renzo. No to teraz pytanie czy to kontrola jakości (turcy/fiat) dała dupy czy też założyli, zrobili standardowe testy, działało i wypuścili z fabryki.
brylancik13
26-11-2018, 20:30
regulator = reduktor ?
dario123
29-11-2018, 19:40
Jeden z moich typów. O ile mi wiadomo tzn tak jest w moim aucie nie jest to komponent fiata ani nawet tartarini ale jednego z liderow na rynku lpg landi renzo. No to teraz pytanie czy to kontrola jakości (turcy/fiat) dała dupy czy też założyli, zrobili standardowe testy, działało i wypuścili z fabryki.
Witam,
walki ciąg dalszy, bak LPG się skończył, jazda na PB i za którymś odpaleniem pach check, po trzech podpaleniach i krótkich jazdach zgasł, nerwicy idzie dostać
No to spierdziela gdzies indziej
regulator = reduktor ?
No tak, nie ma tam nic innego co by regulowało ciśnienie. Zadaniem reduktora jest rozprężenie gazu z gazy ciekłej do lotnej i utrzymanie jej ciśnienia na określonym poziomie.
dario123
20-12-2018, 13:45
Witam,
drodzy koledzy wczoraj odebrałem auto z serwisu (po tygodniu) przejechałem kilometr i jest check , wróciłem do ASO podłączyli pod komputer i wysłali błędy do Włoch - jakiś inżynier z Włoch odpisał, że jeżeli skończy się gaz w butli to trzeba po każdym odpaleniu samochodu przełączać ręcznie na PB przyciskiem na konsoli i wtedy nie będzie wyskakiwał check - co wy na to? Auto przejechane 26 tys, gaz fabryczny.
kilka razy wycyckałem gaz do zera i nic takiego mnie nie spotkało. przejechane 19k
dario123
20-12-2018, 15:44
kilka razy wycyckałem gaz do zera i nic takiego mnie nie spotkało. przejechane 19k
ja prawie cały rok jeździłem i wszystko było ok problem pojawił się w okolicach 24 tys i chyba nikt go nie potrafi rozwiązać, kilka wizyt w ASO i nic, kończy się gaz, auto przełącza się na PB, przejechane kilka km i bach check,
kilka razy mi się skończył gaz, nic nie przełączałem przyciskiem. ta sama instalacja, 40k przelotu, 0 checków.
jeżeli skończy się gaz w butli to trzeba po każdym odpaleniu samochodu przełączać ręcznie na PB przyciskiem na konsoli i wtedy nie będzie wyskakiwał check
Jak się kurna skończył gaz w butli to jak masz przełączyć na benzynę po odpaleniu jak on przecież odpala na benzynie i nie przełączy się na gaz bo go nie ma? Jak po odpaleniu przełączyć z gazu na pb jak nie ma gazu i nie pracuje na nim. Kurde jedziesz w trasie albo stoisz w korku i nagle bach nie ma gazu i check. Nosz kurna inteligenta odpowiedz... zgłoś to do fca przez centrale... wydaje mi się ze to ściema z tym inżynierem... oni potrafią niezłe nawymyślać... niech to dadzą na piśmie jako rozwiązanie... zgłaszaj do centrali...
dario123
20-12-2018, 18:48
Jak się kurna skończył gaz w butli to jak masz przełączyć na benzynę po odpaleniu jak on przecież odpala na benzynie i nie przełączy się na gaz bo go nie ma? Jak po odpaleniu przełączyć z gazu na pb jak nie ma gazu i nie pracuje na nim. Kurde jedziesz w trasie albo stoisz w korku i nagle bach nie ma gazu i check. Nosz kurna inteligenta odpowiedz... zgłoś to do fca przez centrale... wydaje mi się ze to ściema z tym inżynierem... oni potrafią niezłe nawymyślać... niech to dadzą na piśmie jako rozwiązanie... zgłaszaj do centrali...
Witaj,
przyznaje Ci racje, tez mi się wydaje ze mnie ściemniają, auto jeździło rok bez problemu a teraz mam wymuszać jazdę na PB niby czemu? Według mnie jest cos nie tak z układem LPG ponieważ jak gaz się skończy to powinien się przełączyć na PB i tak robi, ale nie powinien wywalać checku. A tłumaczenie ze powinienem go ręcznie przełączać na PB po odpaleniu sugeruje, że coś jest nie tak i być może auto chce się przełączać na Lpg mimo pustej butli i wywala chcek
Otwórz instrukcje i znajdź fragment o tym, ze w tym aucie lpg jest podstawowym źródłem zasilania i w jakaich sytuacjach auto się przełączy samo na pb. Pokaz ten fragment w aso i zapytaj kto w uja leci...
dario123
20-12-2018, 19:38
Otwórz instrukcje i znajdź fragment o tym, ze w tym aucie lpg jest podstawowym źródłem zasilania i w jakaich sytuacjach auto się przełączy samo na pb. Pokaz ten fragment w aso i zapytaj kto w uja leci...
Jutro mam do nich jechać maja podłączyć pod kompa i cos sprawdzić ( po 2 dniach jazdy z takim wymuszanym przełączaniem ), jutro poproszę o wydruki z komputera i o kopie odpowiedzi Włochów. Dam znać co i jak
W chuja walą i tyle. Wklejałem tu już schemat z którego wynika że są dwa czujniki ciśnienia gazu. I jest pewnie jakaś strategia zarządzania checkiem poprzez porównywanie tych ciśnień. Że też kurwa klient się musi doktoryzować z takich rzeczy.
dario123
21-12-2018, 21:08
W chuja walą i tyle. Wklejałem tu już schemat z którego wynika że są dwa czujniki ciśnienia gazu. I jest pewnie jakaś strategia zarządzania checkiem poprzez porównywanie tych ciśnień. Że też kurwa klient się musi doktoryzować z takich rzeczy.
Witam bylem w aso dzisaj wydruk z komputera nie pokazal bledow (po jezdzie 2 dni z wymuszaniem jazdy na PB) wiec uznali ze musze zawsze jak chce jechac na Pb przy pustej butli gazu wymuszac przyciskiem na desce jazde na Pb i tak ma byc bo tak im napisal inzynier z Bielska juz a nie z Wloch. Panowie co z tym mozna teraz zrobic gdzie zglaszac taki problem przeciez auto jest na gwarancji jak ktos wie proszw o pomoc dzieki
Przecież Ci koledzy napisali, że masz to zgłaszać do centrali - najlepiej na infolinię albo zgłoszenie przez stronę.
mam podobny problem umówiony jestem na drugą wymianę reduktora.
Mi a ASO mówią że to na 99% złej jakości LPG który zakleja membranę w reduktorze. Przy fabrycznej instalacji LPG podobno nie maja możliwości ręcznego sterowania parametrami instalacji która jest bardzo czuła na zmiany stąd wywala check. Poprosiłem na piśmie opinię że to złej jakości LPG jest problemem abym mógł pójść na stację benzynową ale nie chcieli mi tego dać :) Zalecają zmianę stacji paliw.
Niestety za pół roku kończy mi sie gwarancja i już reduktora mi nie wymienią :) Nie odpowiedzieli czy przedłużona okrojona gwarancja obejmuje reduktor. Mają się dowiedzieć.
dario123
22-12-2018, 13:45
Nie wydaje mi sie zeby to byl reduktor poniewaz u mnie wymienili i check skasowali i po krotkiej jezdzie na Pb i tak wywalilo blad. Po swietach umowie sie w innym aso jak nic nieda to pisze do fiata
Jak wymienia reduktor to poproś aby ze starego wyjęli filtr fazy ciekłej. Jak jest tak jak mówią, ze zajebany mułem na membranach to na filtrze tym bardziej będzie widać ten syf... niech jakoś udowodnią ze to gaz chujowy, niech rozkręca i pokażą ten niby syf osadzony na membranie. Jak nie chcą pisać opinii to niech pokażą... zawsze najlepiej zwalić na kogoś...
Ja się zabezpieczam od tego od ponad 10 lat. Miałem ropowozy i zawsze tankowałem na jednej stacji a na wyjazdach w tej samej sieci i do tej pory mam w szufladzie paragony za wszystkie tankowania z zapisanym na każdym przebiegiem. Z gazem teraz robię tak samo...
To musisz mieć dużo czasu i samozaparcia. Tylko jak coś się stanie to ten paragon z zapisanym przebiegiem będziesz mógł sobie wsadzić sam wiesz gdzie. Niby o czym ten paragon/paragony będą świadczyć?
Już widzę jak stacja na podstawie paragonu z przebiegiem naprawia Ci samochód. Wtedy kierujesz sprawę do sądu a sędzia pyta czy ma Pan paragon z zapisanym na nim przebiegiem? :):):)
Się śmiej... widać, ze nigdy nie miałeś problemu z paliwem jeszcze...
OK, ale jakim dowodem jest paragon z przebiegiem? Chyba to kolekcjonujesz dla własnej informacji. Mogę iść na dowolną stacje, wziąć paragon i namazać przebieg, tylko co z tego jak skumasz, że masz gówniane paliwo kiedy już coś się zesra, a wtedy paragonem się będzie można co najwyżej podetrzeć. Oświeć mnie, bo nadal nie rozumiem co zrobisz z tymi paragonami jak będziesz miał te problemy z samochodem przez słabej jakości paliwo?
Paragony to nie wszystko. Za to wszystkie paragony z jednej stacji / sieci stacji. Tankuje i z Jerzym kwitki i coś się stanie... diesel się zeżrą na mrozie to mam dowód ze tylko u nich tankowałem tylko ich paliwo. Nie do podważenia. To samo gaz. Zajebie parownik albo filtr przez 1000km to jest kwit ze to ich gaz. A nie jedno tankowanie tu, drugie tam, trzecie tam i potem coś nie halo i ptretensje, wtedy jasne ze cię odeślą bo nie udowodnisz ze to ich paliwo... w tym co napisałem kluczowe jest tankowanie na jednej stacji / sieci stacji jak daleko jeździsz.
Łatwiej jak wszystko z jednej stacji ale w przypadku sieci stacji tez się da tyle ze już z papugą. Weźmy taki Orlen. Wypnie się, ze stacje są franczyza i każdy ajent sam odpowiada a ty masz paragony z kilku Orlenow i ajenci spychają między sobą odpowiedzialność. Niby nie do przejścia ale: weź reklamę Orlenu: słowa tu jakości strzeże orzeł. Klient w dupie ma i nie musi znać zależności wlascicielskich i biznesowych. Klient tankuje na stacji Orlen bo tam ma być paliwo dobrej jakości... roszczenia wysuwasz do Orlenu...
Często korzystam z pomocy prawnika w wielu sprawach i to jest jego rada. Powiedział ze jak będę miał kwity ja pisałem wyżej i coś się stanie to on mi wtedy pomoże w dochodzeniu roszczeń.
Paragony to nie wszystko. Za to wszystkie paragony z jednej stacji / sieci stacji. Tankuje i z Jerzym kwitki i coś się stanie... diesel się zeżrą na mrozie to mam dowód ze tylko u nich tankowałem tylko ich paliwo. Nie do podważenia. To samo gaz. Zajebie parownik albo filtr przez 1000km to jest kwit ze to ich gaz. A nie jedno tankowanie tu, drugie tam, trzecie tam i potem coś nie halo i ptretensje, wtedy jasne ze cię odeślą bo nie udowodnisz ze to ich paliwo... w tym co napisałem kluczowe jest tankowanie na jednej stacji / sieci stacji jak daleko jeździsz.
Łatwiej jak wszystko z jednej stacji ale w przypadku sieci stacji tez się da tyle ze już z papugą. Weźmy taki Orlen. Wypnie się, ze stacje są franczyza i każdy ajent sam odpowiada a ty masz paragony z kilku Orlenow i ajenci spychają między sobą odpowiedzialność. Niby nie do przejścia ale: weź reklamę Orlenu: słowa tu jakości strzeże orzeł. Klient w dupie ma i nie musi znać zależności wlascicielskich i biznesowych. Klient tankuje na stacji Orlen bo tam ma być paliwo dobrej jakości... roszczenia wysuwasz do Orlenu...
Często korzystam z pomocy prawnika w wielu sprawach i to jest jego rada. Powiedział ze jak będę miał kwity ja pisałem wyżej i coś się stanie to on mi wtedy pomoże w dochodzeniu roszczeń.Warto wiedzieć [emoji4] ja mam ten plus, że tankuję na BP i mam ich kartę Routex, tak więc wszystkie tankowania u nich. Więc w razie W mam dowody gdzie tankowałem.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
@Qvadrat: Jaki to dowód taki paragon, przecież imiennie to nie jest wystawiane, ani rejestrowane do jakiego samochodu lane. Jakby co to każdemu możesz dać te paragony kto ma podobny przebieg. Albo paragony jakieś od kogoś sobie podpiszę moimi przebiegami. Widzę, że jesteś bardzo rozczeniowy, mi przez 30 lat prawnik nie był potrzebny, a Tobie już wiele razy. Dowodem to może być ekspertyza z laboratorium, że masz paliwo w baku i układzie takie samo jak na danej stacji. Ale to moje zdanie, także miłego zbierania i podpisywania paragonów.
Ciekawe jak sie ma koszt pomocy prawnika do kosztu wymiany reduktora. Ile reduktorów można kupić za kase ktora on skasuje za napisanie pozwu i reprezentacji w sądzie.
Akurat mam do czynienia z papugą u nas w firmie w pewnej sprawie. Rady jakie on daje służą głównie jemu.
rafal.benitez
22-12-2018, 22:18
U mnie jak nie ma lpg to przełącza się na pb jak wszystkim. Po ponownym odpaleniu z pustym bakiem lpg - odpala na pb ale po chwili sam się przełącza na lpg i tak z 1 min można jechać na lpg a później wraca na Pb. Taka sytuacja jest przeważnie jednorazowa - pewnie ciągnie pozostałość. Później już tylko Pb zostaje. Jak na razie zero problemów z Check engine.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Widzę, że jesteś bardzo rozczeniowy, mi przez 30 lat prawnik nie był potrzebny
To źle widzisz i masz szczęście że nie trafiasz na takich chujow jak ja... chociaż ja mogę mieć pecha... bo któż to kurna widział wymienić drzwi w aso i potem 8 razy jeszcze jeździć na poprawki z czego 2 razy z przeciekiem z drzwi...
Jezeli już trzymamy się słowa roszczenie, to moje roszczenie nigdy nie są bezzasadne.
Co do kosztów, moj ściąga ze stacji. W kwestii paliwa nie musiałem korzystać z jego pomocy jeszcze bo nie tankuje gdzie popadnie ale kilku moim znajomym pomógł.
Prawnik prawnikowi nie równy... to jak z lekarzami jedni leczą i nie wyleczą a tylko kasę ciągną a inni po prostu wyleczą...
Ile mogę to zawsze ciągnę sprawę sam ale w pewnym momencie sam się je przebije zwłaszcza z ubezpieczycielami bo oni jawnie walą w ch licząc ze nie pójdziesz do sądu... i tu wchodzi prawnik...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
U mnie jak nie ma lpg to przełącza się na pb jak wszystkim. Po ponownym odpaleniu z pustym bakiem lpg - odpala na pb ale po chwili sam się przełącza na lpg i tak z 1 min można jechać na lpg a później wraca na Pb.
Identycznie to wyglada u mnie...
dario123
23-12-2018, 00:51
U mnie to samo ponowne odpalenie na Pb i po minucie przelacza na Lpg. Taka sytuacja ma miejsce ze dwa trzy razy az Lpg sie skonczy puzniej samo Pb tylko teraz dohodzi check ppodczas jazdy na Pb po ponownym zalaniu Lpg i kilku odpaleniach check gasnie (jak ktos pisal centralka zczytuje dobre parametry ...) Najlepsze jest to ze auto jedzi dobrd nic sie nie dzieje nie szarpie zadnych ndgatywnych objawow smie twierdzic ze gdybym przy jednej kresce jezdzil tankowac Lpg to nigdy bym sie niedowiedial o problemie a tak to mnie astanawia co to moze byc i jak rozwiazac problem bo aso nie kumate jest
dario123
04-01-2019, 00:29
mam podobny problem umówiony jestem na drugą w
Mi a ASO mówią że to na 99% złej jakości LPG który zakleja membranę w reduktorze. Przy fabrycznej instalacji LPG podobno nie maja możliwości ręcznego sterowania parametrami instalacji która jest bardzo czuła na zmiany stąd wywala check. Poprosiłem na piśmie opinię że to złej jakości LPG jest problemem abym mógł pójść na stację benzynową ale nie chcieli mi tego dać :) Zalecają zmianę stacji paliw.
Niestety za pół roku kończy mi sie gwarancja i już reduktora mi nie wymienią :) Nie odpowiedzieli czy przedłużona okrojona gwarancja obejmuje reduktor. Mają się dowiedzieć.
I jak udalo Ci sie rozwiac ten problem. W ktorym serwisie robisz auto widzs ze tez jestes z wrocka
dario123
15-01-2019, 22:24
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Witam mam kolejne pytania do Was Koledzy, wymieniony reduktor i regulator ciśnienia auto nadal jak tylko skończy się gaz i jedzie na Pb wywala check - nikt nie wie o co chodzi,
1. w serwisie powiedzieli ze czujnik ciśnienia wymieniony ponieważ jest on w reduktorze (?)
2. wydaj mi się ze jest jeszcze jeden czujnik na listwie wtryskowej - czy tak jest a jak tak czy morze być za to odpowiedzialny ?
3. czy za taka usterkę morze być odpowiedzialny jakiś filtr jak tak to jaki ?
4. wtryski raczej wykluczam ponieważ auto jeździ bez żadnych szarpnięć itd... (czy trafna diagnoza ? )
5. czy infolinia CIAO Fiat to polska infolinia ?
6. jak zgłosić najlepiej do nich usterkę (telefon, mail ?)
7. jaka będzie ich reakcja na zgłoszenie ? (czy coś da ?)
W serwisie po raz kolejny próbowali mnie przekonać ze tak powinno być i wszystko jest w porządku. Dostali 2 raz odpowiedz od inżyniera z bielska ze auto było już w innym serwisie i że już dostałem odpowiedz na ta usterkę ( po skończeniu gazu powinienem za każdym razem wymuszać jazdę na Pb przyciskiem na desce, po prostu odpalam auto i wciskam przycisk - notabene trochę tak testowałem nic się nie dzieje checku brak, a jak zapomnę wcisnąć to kilometr jazdy i check jest )
Dzięki za odpowiedzi
1. Reduktor i regulator ciśnienia?
2. A może ten cały system jest zrobiony tak że gdy pływak w butli pokaże zero to automatycznie auto przełącza na Pb mimo że jest jeszcze troche gazu w butli i jest to celowe. Zła kalibracja pływaka że gaz się faktycznie kończy zanim pokaże zero i nie ma ciśnienia w butli powoduje wywalanie checka.
Sugeruję się innym działaniem tej instalki niż dokładanej. Raz tylko skończył mi się gaz ale wtedy auto przełączyło się na pb w momencie gdy zgasła ostatnia kreska i o ile pamiętam nie dało się wymusić przełączenia na gaz. W dokładanych instalkach da się zawsze przełączyć na gaz i gdy go nie ma po prostu przełącza się z powrotem na benzynę.
dario123
24-01-2019, 16:17
Witam, sĹuchajcie auto wĹaĹnie stoi w ASO szukajÄ
od 3 dni co jest przyczynÄ
problemu ( po skoĹczeniu gazu auto przeĹÄ
cza siÄ na benzynÄ, po krĂłtkiej jeĹşdzie na PB wyskakuje CHECK ). Dzisiaj dostaĹem info, Ĺźe auto jest zrobione do odbioru, na moje pytanie co byĹo przyczynÄ
usterki ASO odpowiada, Ĺźe powinienem rÄcznie przeĹÄ
czaÄ na PB (przyciskiem na tablicy rozdzielczej ) w momencie kiedy skoĹczy siÄ gaz - i Ĺźe nie powinienem dopuszczaÄ do sytuacji, Ĺźe wyjeĹźdĹźam caĹe paliwo gazowe do koĹca. Powinienem - kiedy "zapala siÄ rezerwa i napis zatankuj LPG" jechaÄ na stacje i od razu tankowaÄ gaz. ASO tĹumaczy siÄ tym Ĺźe takie dostali wytyczne z Bielska. Co wy na to ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Witam, słuchajcie auto właśnie stoi w ASO szukają od 3 dni co jest przyczyną problemu ( po skończeniu gazu auto przełącza się na benzynę, po krótkiej jeździe na PB wyskakuje CHECK ). Dzisiaj dostałem info, że auto jest zrobione do odbioru, na moje pytanie co było przyczyną usterki ASO odpowiada, że powinienem ręcznie przełączać na PB (przyciskiem na tablicy rozdzielczej ) w momencie kiedy skończy się gaz - i że nie powinienem dopuszczać do sytuacji, że wyjeżdżam całe paliwo gazowe do końca. Powinienem - kiedy "zapala się rezerwa i napis zatankuj LPG" jechać na stacje i od razu tankować gaz. ASO tłumaczy się tym że takie dostali wytyczne z Bielska. Co wy na to?
kastomat
24-01-2019, 16:59
Witam, s�uchajcie auto w�a�nie stoi w ASO szukaj� od 3 dni co jest przyczyn� problemu ( po sko�czeniu gazu auto prze��cza si� na benzyn�, po krótkiej jeździe na PB wyskakuje CHECK ). Dzisiaj dosta�em info, şe auto jest zrobione do odbioru, na moje pytanie co by�o przyczyn� usterki ASO odpowiada, şe powinienem r�cznie prze��cza� na PB (przyciskiem na tablicy rozdzielczej ) w momencie kiedy sko�czy si� gaz - i şe nie powinienem dopuszcza� do sytuacji, şe wyjeşdşam ca�e paliwo gazowe do ko�ca. Powinienem - kiedy "zapala si� rezerwa i napis zatankuj LPG" jecha� na stacje i od razu tankowa� gaz. ASO t�umaczy si� tym şe takie dostali wytyczne z Bielska. Co wy na to ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Witam, słuchajcie auto właśnie stoi w ASO szukają od 3 dni co jest przyczyną problemu ( po skończeniu gazu auto przełącza się na benzynę, po krótkiej jeździe na PB wyskakuje CHECK ). Dzisiaj dostałem info, że auto jest zrobione do odbioru, na moje pytanie co było przyczyną usterki ASO odpowiada, że powinienem ręcznie przełączać na PB (przyciskiem na tablicy rozdzielczej ) w momencie kiedy skończy się gaz - i że nie powinienem dopuszczać do sytuacji, że wyjeżdżam całe paliwo gazowe do końca. Powinienem - kiedy "zapala się rezerwa i napis zatankuj LPG" jechać na stacje i od razu tankować gaz. ASO tłumaczy się tym że takie dostali wytyczne z Bielska. Co wy na to?Czyli nie zrobili nic i głupoty gadają, bo nie wiedzą co jest grane.
Jesteś kolejny, który otrzymał takie wytyczne odnośnie tej sytuacji.
Ja staram się bie dopuszczać do wycyckania do 0 gazu, ale jak już się zdarzało to check i tak nie wyskakiwał, tylko kulturalnie na benę przełącza... Ale może to kwestia czasu...
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
No ja często wyjeżdżam do 0. Nie mam czasu tankować to parkuje i gaszę. Zapalam i jadę i przełącza się na lpg a ze go nie ma to za chwile na pb i tak cały wieczór jak kręcę się wkoło komina. Tankuje następnego dnia. To kpina z tymi wytycznymi z bielska.
Ja miałem inna sytuacje kilka dni temu... jechałem do teściowej i jak cyknal zawór na butli i chwile przed przełączeniem na lpg wyskoczył check... zgasł po 5 uruchomieniach. Potem auto ostygło i wieczorem znowu jadę i znowu to samo. Tym razem nie zgasł check. Następnego dnia rano jadę do roboty i checka nie ma do dziś...
Wnioski: nie jeździć do teściowej...
Maniek_wroc
24-01-2019, 19:34
Dario123 - który serwis we Wrocławiu naprawia Ci to auto i gada takie bzdury? U mnie i innych użytkowników ten problem nie występuje wiec zamiast ściemniać nie się wezmą do roboty ...jak nie wiedzą co się stało to powiedz im niech wymieniają wszystkie graty po kolei aż trafią ..auto jest na gwarancji i ma być sprawne a w instrukcji obsługi pisze że przełączenie na LPG <-> PB następuje automatycznie nic nie trzeba robić ręcznie i tak ma pracować.
rafal.benitez
24-01-2019, 21:47
Tez wyjeżdżam gaz do 0 i czasem przez kilka dni nie tankuje lpg. Zero czeków ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
dario123
24-01-2019, 22:29
Dario123 - który serwis we Wrocławiu naprawia Ci to auto i gada takie bzdury? U mnie i innych użytkowników ten problem nie występuje wiec zamiast ściemniać nie się wezmą do roboty ...jak nie wiedzą co się stało to powiedz im niech wymieniają wszystkie graty po kolei aż trafią ..auto jest na gwarancji i ma być sprawne a w instrukcji obsługi pisze że przełączenie na LPG <-> PB następuje automatycznie nic nie trzeba robić ręcznie i tak ma pracować.
W obydwóch serwisach byłem (najpierw walczyli w Długołęce - taka sama odpowiedz) teraz walczą w ADF (tam auto zakupione). Zastanawiam się czy nie jest tak, że oni (ASO) dobrze wiedzą co jest przyczyną usterki, tylko ściemniają ponieważ naprawa może być droga? Zastanawiam się jaki ten CHECK ma wpływ na silnik (czy to tylko pierdoła-typu jakiś czujnik, czy to może coś poważniejszego np wtryski lub głowica?) Jutro dalszy ciąg walki. Co Wy na to?
bahamut24
25-01-2019, 01:21
Napisz bezpośrednio do FCA skoro zbywają cię w ASO. Całą sytuacje opisz jak sie da (bo nie pamietam) dolacz kwity z serwisow i heja. Nie ma co się srać bezpośrednio z łachmaniarzami bo gwarancja minie i bedziesz bulic. Nastepnym razem złóż reklamacje z tytułu rękojmi , pisz na kwicie odstąpienie od umowy kupna i moment będziesz mial zrobione auto :) chyba że furmanka na firme to lipton. Jak masz numer błedu to poczytaj na necie co inni piszą.
Powinni napisać do Wloch czy tam Turcji zapytać jaka jest strategia zarządzania informacjami nt tych ciśnień. Cudów nie ma i trzeba sprawdzić typy o których mówiłem.
dario123
05-02-2019, 18:58
Witam, miła wiadomość auto naprawione znaleźli wyciek gazu (gdzieś w okolicach listwy wtryskowej), wyciek "załatany" - auto jeździ na LPG i PB bez Checku :)
Na czym polegał ten wyciek? Co przepuszczło?
dario123
05-02-2019, 22:03
Na czym polegał ten wyciek? Co przepuszczło?
wstyd się przyznać ale podczas napiętej dyskusji z szefem serwisu a mechanikiem (mechanik twierdzi ze występowanie Checku podczas jazdy na PB gdy się skończy LPG to jest objaw normalny a napis koniecznie zatankuj paliwo LPG na wyświetlaczu znaczy koniecznie i nie wolno nie tankować.... długo by pisać ) wiec podczas tej dyskusji mechanik się pochwalił iż był wyciek gdzieś w okolicach listwy wtryskowej za kolektorem. Niedługo mam przegląd na 30 tys. to się dokładniej dowiem.
O takiej możliwości pisałem w listopadzie zeszłego roku w poście 38. Aso potrzebowało 3 miesiące. Rozpacz
Dario, dopytałes o ten wyciek? Pamiętasz temat?
dario123
18-06-2019, 17:45
nie , nie dopytywałem, auto do tej pory jeździ bez problemów, przegląd zrobiłem w innym ASO
Dario, dopytywałes gdzie konkretnie była ta nieszczelność?
U mnie były czeki i smród gazu i skończyło się na czyszczeniu jakiegoś trzpienia w parowniku... cokolwiek to jest, ciekawe czy pomogło. Zobaczymy czy będzie waliło dalej...
dario123
19-06-2019, 13:47
Dario, dopytywałes gdzie konkretnie była ta nieszczelność?
U mnie były czeki i smród gazu i skończyło się na czyszczeniu jakiegoś trzpienia w parowniku... cokolwiek to jest, ciekawe czy pomogło. Zobaczymy czy będzie waliło dalej...
Qvadrat, nie , nie dopytywałem, auto do tej pory jeździ bez problemów, smrodu gazu nie czuć, teraz zastanawiam się gdzie w przyszłości robić przeglądu gazu (we Wrocławiu), do ASO średnio mi się chce jeździć z przeglądem po gwarancji, a instalacja fabryczna.
Wydaje mi się ze wali dalej. Zapytam osób postronnych czy czuja gaz na zewnątrz i pod maska, bo ja mogę być już przewrażliwiony...
Podejrzewam, ze u mnie tez przy tej listwie jakaś opaska nie trzyma lub coś. Kupię sobie preparat do sprawdzania szczelności i sam będę musiał obadac temat. Jak im palcem nie pokaże to będą zlewać temat do końca gwarancji.
Zaraz mam badanie te techniczne, jak wyjdzie ze śmierdzi to nie przedłużą i będzie niepodważalny dowód usterki.
DamianoZaw
20-06-2019, 14:19
Jedź wcześniej do SKP i niech gość czujnikiem sprawdzi ci czy gaz nie wycieka. Będziesz mieć trochę czasu na ewentualną naprawę.
Ja gazu nie czułem a na przeglądzie w SKP wyszedł mi wyciek (mam tartarini).
dario123
25-11-2019, 15:57
Problem powrócił i tak: przeszłość: (wcześniejsze objawy po skończeniu gazu auto przełącza się na benzynę, po krótkiej jeździe na PB wyskakuje CHECK )
teraźniejszość: byłem w innym ASO (nie tam gdzie rok temu tez w okolicach listopada niby auto niby naprawili ) na przeglądzie 40 tys.(okolice września) Po przeglądzie wszystko ok, nastały zimniejsze dni w nocy (około 0 stopni) pierwszy taki dzień akurat w baku tylko PB â jadę na stacje zatankować LPG i ciach CHECK, po kilku podpaleniach zniknął, znowu kilka dni ciepłych (około 2 tyg.) wszystko ok i dziś znowu noc zimniejsza a w baku tylko PB odpalam jadę chwile i ciach CHECK â zastanawiam się czy w ASO gdzie robiłem przegląd czegoś w programie nie aktualizowali (powrót do ustawień fabrycznych) i problem powrócił ? i dlaczego problem występuje tylko w ujemnych temperaturach ? i jeszcze jedno kiedyś pisałem ze jak jadę na PB to czuć jakby delikatne szarpanie (taka niby czkawka, ledwo wyczuwalna) natomiast jak pali się ten CHECK to auto na PB jeździ elegancko gładko przyspiesza. Co wy na to?
michajlo89
02-12-2019, 08:35
Miałem podobny przypadek - samochodzik w bliżej nieokreślonych warunkach przełączał się na PB - błąd P0087. Okazało się, że pomogła wymiana filtra fazy ciekłej (teoretycznie nie zostało to zrobione, a powinno na przeglądzie 30tys) oraz "przeczyścili elektrozawór". Przebieg 36000, fabryczna instalka LPG Landi. Teraz wszystko jest ok od jakichś 2 zbiorników.
Ciekawe jak przeczyscili elektrozawór. Bardzo mnie to ciekawi.
Ciekawe jak przeczyscili elektrozawór. Bardzo mnie to ciekawi.Pewnie styki przeczyścili spirytusem [emoji23]
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Ciekawe jak przeczyscili elektrozawór. Bardzo mnie to ciekawi.
Jeśli reduktor jest typu LI10 z LR to tak jak na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=CPTxUEhAJi8
mechanizator9
02-12-2019, 14:05
Być może chodziło o wykręcenie i przeczyszczenie trzpienia elektrozaworu, po wykręceniu mogą być w nim brudy, 1:30 w filmie który wrzucił steyr. Mi przy wymianie filterka gazownik również wykręcał ten trzpień(parownik vito). Oczywiście nic się z LPG nie działo, standardowa wymiana filterków.
Mi tez czyścili ten trzpień. Tak powiedzieli a ja nie uwierzyłem, teraz pi tym filmiku zaczynam wierzyć ze jednak wyczyścili
dario123
15-02-2020, 21:09
Usterka chyba naprawiona. Zostal wymieniony przewód nr 52018301
dario123
16-02-2020, 14:07
Wstyd sie przyznac ale nie wiem. Napewno jest gdzies w okolicy wtryskiwaczy bo tak po podniesieniu maski jest niewidoczny. Mam tylko jego numer na leceniu.
A to troche tlumaczy i wskazuje na małą nieszczelność na wężu od reduktora do listwy, samej listwy, "cieknącego" wtryskiwacza. Jak jedziesz na gazie listwa jest caly czas zasilana gazem i ciśnienie na niej jest. Ja jedziesz na benzynie doplyw do reduktora jest zamkniety elektrozaworem, i gaz z weza powoli uchodzi az jest ponizej minimalnej wartosci i wywala checka. Ale to tylko teoria. Niemniej jednak obadać instalke testerem wycieku gazu.
To mniej wiecej pisalem poltora roku temu ;-).
dario123
16-02-2020, 18:09
marx30 dokladnie miales racje - dobrze ze nie kasujesz za porady. Ale FCA to juz powinien Ci gratisa dac. Tefaz walcze po stluczce z doposazeniem moze sie uda niskim kosztem dolozyc czujniki parkowania.
Witam czy przy występowaniu checka mieliście też komunikat skontrolować silnik, też sporadycznie wywala mi checka tylko na gazie i komunikat jw po paru zjazdach znika i znowu wywala jak się cieplej robi to nie wystepuje Tjet 120 km fabryczny gaz landi
Zawsze jak się zapala check to wywala komunikat o skontrolowaniu silnika... a jak masz podłączony telefon z odpaloną aplikacji uconnect to jeszcze kilka minut pierdzieli z głośników jakieś frazesy o tym checku... nie pamietam napewno, ale chyba jeszcze wtedy coś wyświetla na tablecie...
Mi po zgłoszeniu takich checkow poczyscili coś w parowniku, pisałem o tym wcześniej, i wgrali nowy soft do liczników. Poprzednim razem jeszcze wygrywali jeszcze nowy soft do silnika (taki skrót myślowy). W efekcie, odpukać, w tym sezonie od tych zabiegów checka nie ma... oby nie wrócił :-)
rajtkezjusz
06-03-2020, 23:54
U mnie w 500X wywaliło po montażu i podpiąłem MESa i wyszło mi ,że na wolnych obrotach na PB dawka paliwa raczej "ubogo " w 90% ,a po przełączeniu na lpg odwrotnie . Komunikat spr silnika ,a podpięcie MESa wykazało błąd zbyt bogatej mieszanki (czy jakoś tak -jest w dziale 500X ) .Gazmen pogrzebał i na razie spokój
Tu w przypadku fabrycznej instalacji chodzi o inny błąd- niskie ciśnienie w rail lpg czy jakoś tak...
Wiecie może jaki czujnik ciśnienia siedzi w tej listwie wtryskiwaczy? 3,5 czy 5,5 bara? Są takie i takie i nie wiem który kupić.
Boscha (tylko 3,5) czy continentala ( tu są dwa 3,5 i 5,5) i mam zagwostke.
Ja to tylko tutaj wrzucę dla użytkowników z 1.4tjet z fabryczną instalacją L&R, teoretycznie gość potwierdził że niefabryczne medy pasują bez problemów tylko trzeba przelutować wtyczki:
https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/456659-dzia%C5%82anie-fabrycznej-instalacji-lpg/
brylancik13
12-10-2021, 14:20
Będąc ostatnio w Autogaz Śląsk usłyszałem że jakiś Serwis w Mikołowie ogarnia Landi Renzo tylko i mogą mieć jakiś dostęp do fabrycznej instalacji jak serwisy Fiata
To ja wam powiem ze znalazłem wtryski niebieskie medy ze złączka fiatową w cenie standardowych ze zwykła złączkaâŚ
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.