PDA

Zobacz pełną wersję : P0300 P0304 - wypadanie zapłonu. Świece, kable, cewka…



fexel
25-10-2018, 09:06
Borykam się następującym problemem:
Fiat Albea 1.4 benzyna/LPG 2007
Auto szarpie podczas przyspieszania około 2000 obr./min.
Nie ma znaczenia, czy zimny, ciepły, benzyna czy gaz.
Komputer pokazuje błędy:
P0300 - Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów na cylindrach
P0304 - wypadanie zapł. na czwartym cylindrze
Wymienione świece zapłonowe na nowe NGK.
Wymienione przewody wysokiego napięcia na nowe MAGNETI MARELLI.
Wymieniona cewka zapłonowa na używaną z Allegro (identyczny part number).
Błędy od początku są ciągle te same, nic się nie zmienia.
Domyślam się, że mi napiszecie, że komputer ECU do wymiany…(?)
Ale mam jeszcze pytanko, czy można jakoś pozamieniać przewody na wyjściach cewki, aby wykluczyć możliwość, że kupiłem niesprawną cewkę?
Czekam na wszelkie sugestie.

Waldi_16548787
29-11-2018, 14:29
szkoda że nikt nie odpowiedział bo też borykam się z wypadaniem zapłonu

ata
29-11-2018, 22:32
Metody diagnostyczne w przypadku wypadania zapłonów są dwie:
- wymiana części po kolei (podzespół do wymiany możemy np. losować z listy)
- użyć przyrządów pomiarowych w celu znalezienia przyczyny (trzeba ludzi i sprzętu)

Koszt naprawy zależy od tego czy posiadacz auta ma pecha czy nie. To znaczy koszt usługi diagnosty/mechanika jest mniej więcej stały, natomiast nie wiadomo ile trzeba będzie wydać wymieniając części po kolei.

68oct
30-11-2018, 10:30
okej, być może pomogę, @fexel sprawdź czy nie masz regulatora ciśnienia turbo podłączonego odwrotnie, daje to dokładnie taki objaw. Druga sprawa, alternator, nie pulsują Wam światła? lampki w aucie podczas dodawania gazu?
Jeśli tak prawdopodobnie do wymiany regulator napięcia. U mnie wymiana regulatora napięcia pomogła na szarpanie w niskim zakresie obrotów, chociaż kilku mechaników twierdziło, że to nie ma żadnego związku.

KOBRA
30-11-2018, 10:51
Sprawdź kompresję może masz wypalony zawór .

dominik4013
23-12-2018, 13:44
Sprawdź wszystkie przewody od paliwa itp. Ja miałem podobny problem tylko że zawsze szarpało, niezależnie od ilości obrotów. Winą był dziurawy przewód.

volvgangster
05-01-2019, 14:33
Wymieniona cewka zapłonowa na używaną z Allegro (identyczny part number).

Ludzie co wy kombinujecie używana cewka zapłonowa przy" kuchence"....zrób remont silnika a na koniec wymienisz cewką na nową

Podstawa dobrej pracy silnika zasilanego LPG jest dobra praca na PB .koniec i kropka.

sta1416
11-05-2023, 14:07
Kable masowe silnika.

GrandePunto8V
14-05-2023, 16:19
Jaki silnik pacjent nie podał. Jeśli zwykłe 8V, to oczywiście luzy zaworowe do sprawdzenia (czego 90% melepetów nie robi, nie wiedzą że trzeba, bo tak się "interesują" stanem technicznym samochodu, jeździć aby zajeździć, zaniedbać, zdewastować, wtedy ratunku pomocy, świece+przewody+cewki nie pomogły).

Przy ogólnym zaniedbaniu, zawsze jest więcej niż 1 rzecz do poprawy, wymiany, regulacji. Kumulacja jest (rozrząd, luzy zaworowe, układ zapłonowy, szczelność dolotu i wydechu, odma, stare filtry i płyny, jakiś czujnik, układ paliwowy Pb i LPG, troszkę korozji w elektryce, itp., itd.), wszystkiego po trochu.

A prawdziwej Diagnostyki prawie nikt na świecie nie robi (przeciętny mechanik to sierota, oscyloskop/diagnoskop widział tylko na fotografii, czy filmie w internecie). Elita 1%: https://www.youtube.com/c/AutomotiveTestSolutions/videos