PDA

Zobacz pełną wersję : Grande punto 1.4 8v 77km Szarpanie na rozgrzanym silniku LOG z ECU SCANA



Jordandc
12-10-2018, 09:17
Witam
Kropek szarpie po przejechaniu jakichś 5 kilometrów. Tylko ruszając na 1 i 2. Na zimnym zazwyczaj jest ok. Chociaż np dzisiaj rano była temp zewnetrzna 10 stopni na plusie i od początku szarpał a później przestał po rozgrzaniu.
Silnik 1,4 8v 77km

Co zrobilem:
Odpowietrzyłem sprzęgło
uszczelniłem wybierak
wymieniłem olej skrzyni.
Wyczyscilem przepustnice.
wymieniłem świece
wymieniłem przewody wn.

Po logu niepokoi mnie sonda lambda (bo nieraz jest system rich a nieraz zbyt uboga mieszanka)[poza tym kiedys na przeglądzie gość stwierdził że mam przekroczone spaliny minimalnie). ALe może ktoś widzi coś więcej.. ALe może ktoś widzi coś więcej.
Cewki chyba ok??


2x Log na rozgrzanym silniku na biegu jałowym

1. ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 13,9 V
Licznik przebiegu: 77521,0 km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0,0 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 25
Licznik czasu obrotów max: 40,00 s
Max prędkość obr. silnika: 6680 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Prędkość pojazdu (z CAN): 0,0 km/h
Obroty silnika: 697 obr/min
Prędkość koła (lewy przód): 0,00 km/h
Prędkość koła (prawy przód): 0,00 km/h
Prędkość koła (lewy tył): 0,00 km/h
Prędkość koła (prawy tył): 0,00 km/h
Temperatura wody: 85 °C
Temperatura powietrza: 21 °C
Temp. oleju w silniku: 84 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 8,2 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 7,7 °
Korekta kąta wyprzedzenia: 0,0 %
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Czas wtrysku: 2,946 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,000 ms
Czas ładowania cewki 1: 2,020 ms
Czas ładowania cewki 2: 2,050 ms
Czas ładowania cewki 3: 2,030 ms
Czas ładowania cewki 4: 2,088 ms
Czujnik spalania stukowego: 2,3082 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,6246 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,5856 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,6490 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,6393 V
Moment obr. silnika (zmierzony): 20,9 Nm
Moment obr. silnika (oczekiwany): 21,8 Nm
Obciążenie silnika: 6,13 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 312 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 355 mBar
Korekta powietrza biegu jałowego: 3,5 %
Kąt przepustnicy: 2,5 °
Kąt przepustnicy: 0,0 %
Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 2,5 °
Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 2,5 °
Steroanie zaworu przepustnicy: 45,3 %
Adaptacja przepustnicy: Not requested
Faza adaptacji przepustnicy: Learnt
Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Active
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,651 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,760 V
Integrator sondy lambda 1: 1,01598
Integrator sondy lambda 2: 1,00000
Stan lambda przed kat.: Closed loop
Stan lambda 1 za kat.: Open loop
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): System rich
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): System rich
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 700 obr/min
Rzeczywista pozycja wałka: -0,44 °
Oczekiwana pozycja wałka: -0,13 °
VVT (wariator fazy): 0,0 %
Sterowanie wariatora fazy: Excessive advance
Pozycja wariatora fazy: Learnt
Zaadaptowana pozycja VVT (1): 106,06 °
Zaadaptowana pozycja VVT (2): 230,69 °
Zaadaptowana pozycja VVT (3): 285,00 °
Zaadaptowana pozycja VVT (4): 411,56 °
Zaadaptowana pozycja VVT (5): 465,31 °
Zaadaptowana pozycja VVT (6): 640,13 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Napełnienie kanistra: 3,6 %
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia: 0,9906 V
Ścieżka 2 pot. pedału przyspieszenia: 0,9955 V
Styk pedału sprzęgła: Pressed
Pozycja pedału hamulca: Pressed
Przycisk tempomatu - wł./wył.: OFF
Przycisk tempomatu - przyspiesz (+): OFF
Przycisk tempomatu - zwolnij (-): OFF
Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
Prędkość oczekiwana tempomatu: 0 km/h
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: OFF
Spreżarka klimatyzatora: OFF
Prędkość wentylatora: 0
Ciśnienie atmosferyczne: 1014 mBar
Zużycie paliwa: 0,5786 l/h
Kod uniwersalny: Received
Rozruch silnika: Allowed
Pozycja kluczyka: MAR
Stan silnika: MAR
Automatyczna skrzynia biegów: Manual
Włączony bieg: None/Neutral
Kontrolka awarii:
================================================== ==============================
2. ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 13,8 V
Licznik przebiegu: 77521,0 km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0,0 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 25
Licznik czasu obrotów max: 40,00 s
Max prędkość obr. silnika: 6680 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Prędkość pojazdu (z CAN): 0,0 km/h
Obroty silnika: 696 obr/min
Prędkość koła (lewy przód): 0,00 km/h
Prędkość koła (prawy przód): 0,00 km/h
Prędkość koła (lewy tył): 0,00 km/h
Prędkość koła (prawy tył): 0,00 km/h
Temperatura wody: 85 °C
Temperatura powietrza: 21 °C
Temp. oleju w silniku: 84 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 6,6 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 6,5 °
Korekta kąta wyprzedzenia: 0,0 %
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Czas wtrysku: 3,096 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,000 ms
Czas ładowania cewki 1: 2,016 ms
Czas ładowania cewki 2: 2,044 ms
Czas ładowania cewki 3: 2,024 ms
Czas ładowania cewki 4: 2,082 ms
Czujnik spalania stukowego: 2,1228 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,6198 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,5710 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,5612 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,5417 V
Moment obr. silnika (zmierzony): 0,0 Nm
Moment obr. silnika (oczekiwany): 28,4 Nm
Obciążenie silnika: 12,75 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 272 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 253 mBar
Korekta powietrza biegu jałowego: 2,7 %
Kąt przepustnicy: 3,1 °
Kąt przepustnicy: 0,0 %
Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 3,0 °
Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 3,1 °
Steroanie zaworu przepustnicy: 48,4 %
Adaptacja przepustnicy: Not requested
Faza adaptacji przepustnicy: Learnt
Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Active
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,029 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,741 V
Integrator sondy lambda 1: 0,99095
Integrator sondy lambda 2: 1,00000
Stan lambda przed kat.: Closed loop
Stan lambda 1 za kat.: Open loop
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Mieszanka zbyt uboga
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): System rich
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 1660 obr/min
Rzeczywista pozycja wałka: 0,00 °
Oczekiwana pozycja wałka: -4,38 °
VVT (wariator fazy): 48,5 %
Sterowanie wariatora fazy: Excessive advance
Pozycja wariatora fazy: Learnt
Zaadaptowana pozycja VVT (1): 106,06 °
Zaadaptowana pozycja VVT (2): 230,69 °
Zaadaptowana pozycja VVT (3): 285,00 °
Zaadaptowana pozycja VVT (4): 411,56 °
Zaadaptowana pozycja VVT (5): 465,31 °
Zaadaptowana pozycja VVT (6): 640,13 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Napełnienie kanistra: 3,6 %
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia: 0,9906 V
Ścieżka 2 pot. pedału przyspieszenia: 0,9955 V
Styk pedału sprzęgła: Pressed
Pozycja pedału hamulca: Released
Przycisk tempomatu - wł./wył.: OFF
Przycisk tempomatu - przyspiesz (+): OFF
Przycisk tempomatu - zwolnij (-): OFF
Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
Prędkość oczekiwana tempomatu: 0 km/h
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: OFF
Spreżarka klimatyzatora: OFF
Prędkość wentylatora: 0
Ciśnienie atmosferyczne: 1014 mBar
Zużycie paliwa: 0,7612 l/h
Kod uniwersalny: Received
Rozruch silnika: Allowed
Pozycja kluczyka: MAR
Stan silnika: MAR
Automatyczna skrzynia biegów: Manual
Włączony bieg: None/Neutral
Kontrolka awarii: Flashing

Jordandc
12-10-2018, 10:49
Dziwne dla mnie jest też Styk pedału sprzęgła: Pressed A był nie wciśnięty


No i ta sonda lambda
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Mieszanka zbyt uboga

Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,029 V

ciekawe jak wygląda log kogoś kto nie ma problemu szarpania.

po 75 tysiącach raczej sprzegło by nie podziekowało. Chociaż wszystko możliwe. To jednak bym zostawił na koniec bo ani nie dochodzą żadne hałasy z niego ani nie ciągnie a biegi także wchodzą gładziutko bez najdrobniejszego zacięcia czy zgrzytu

krowka1978
12-10-2018, 12:16
Dziwne dla mnie jest też Styk pedału sprzęgła: Pressed A był nie wciśnięty

Zrób testy czujnika. Jeśli cały czas jest jako wciśnięty, to trzeba go wymienić. Rozłącz wtyczkę i sprawdź co będzie. Od wadliwego czujnika rózne rzeczy się dzieją.



Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Mieszanka zbyt uboga

Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,029 V
Parametr zmienia się w sposób ciągły.



po 75 tysiącach raczej sprzegło by nie podziekowało.
Przy 205tyś nie chce podziękować ;-)



Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 25
Licznik czasu obrotów max: 40,00 s
Max prędkość obr. silnika: 6680 obr/min


Interesujące są te wpisy. Co się działo z tym autem? Na L jeździło, czy co?

Jak na 2008 rocznik, to przebieg podejrzanie niski jak dla mnie.

Jordandc
12-10-2018, 12:20
To jest mój samochod wzięty nowy z salonu.jezdzil jako drugie auto dlatego taki przebieg . Tylko ja nim jeździłem i nic się nie działo

Co masz na myśli przy sondzie lambda ze w sposób ciągły ? Jest Ok?działo

malutki1989
12-10-2018, 12:26
Jak dawno temu wymienione filtry? Paliwo, powietrze...

Jordandc
12-10-2018, 12:30
Paliwo nigdy a powietrze co roku to samo z olejem silnikowym co roku

krowka1978
12-10-2018, 14:08
Jak dawno temu wymienione filtry?
To benzynka ;-) Tu się wymienia, ale z pompą :tongue

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Co masz na myśli przy sondzie lambda ze w sposób ciągły ? Jest Ok?działo
Przy sprawnej sondzie jest jakby sinusoidka.

Popracuj nad tym czujnikiem wciśnięcia sprzęgła, różne rzeczy przez jego niesprawność mogą się dziać. ECU na podstawie jego stanu dobiera trochę inne parametry pracy silnika.

Jordandc
12-10-2018, 14:44
a moja sonda jest sprawna??

krowka1978
12-10-2018, 14:57
a moja sonda jest sprawna??

Musiałbyś zrobić wykresówkę - w MultiEcuScan/AlfaOBD możesz spokojnie to zrobić i wkleić. Na podstawie dwóch wpisów trudno cokolwiek powiedzieć. Na pewno masz niesprawny czujnik pedału sprzęgła i tym trzeba się w pierwszej kolejności zająć.

ata
12-10-2018, 15:10
moja sonda jest sprawna?
Pytanie do wróżki.
Może jest, może nie jest. Na podstawie informacji które podałeś nie da się stwierdzić w jakim stanie jest sonda, ale "uszkodzona" w sensie kompletnie niedziałająca nie jest.

krowka1978
12-10-2018, 15:14
Jeszcze jedno, daj zrzut błędów z ECU.

Jordandc
12-10-2018, 15:15
Jeszcze jedno, daj zrzut błędów z ECU.

w zakładce błedów jesty brak błędów
czy jeszcze gdzieś można je odczytać ??

krowka1978
12-10-2018, 16:07
Jeśli nie ma błędów, to zajmij się czujnikiem i potem ocenisz, czy będzie lepiej.

Jordandc
12-10-2018, 20:12
Jednak czujnik sprawny

Tutaj parametry prosto z jazdy może ktoś coś widzi
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=kH6i86_HksM

Jak się przygazuje to jest mieszanka za bogata a jak się jedzie normalnie to na jednej sondzie zbyt bogata a na drugiej uboga


Odnośnie filmiku to czujnik pokazuje temp powietrza 38 St na dworzu 20 st

Jordandc
13-10-2018, 11:00
Wykres sondy lambda robi się w zakładce testy ? Czy to się robi przy odpalonym silniku ?

Jordandc
13-10-2018, 14:31
Jest jakaś instrukcja adaptacji przepustnicy poprzez mes?

bnbn1
14-10-2018, 00:35
Jak dawno temu wymienione filtry? Paliwo, powietrze...

filtr paliwa jest w tym pojeżdzie w zbiorniku to nie diesel, teoretycznei sie nie wymienia, ja w swoim wymienie jak stuknie z 250 tyś km.... w ramch hobby wyjmę sobie pompę paliwa ze zbiornika:-)


ale jakiego to typu szarpanie? przy puszczaniu sprzegła, czy tak sam od siebie gdy juz zasprzęglony ? bo jak przy zasprżeglaniu to tak jak by tarcza nie łapała, znam tez przypadek gdzie tłumik drgań w tarczy sie rozleciał (te 4 spręzynki) i szarpało.

przebieg nie ma nic do rzeczy sa magicy co potrafia wykończyć sprzegło i po 20 tys km, tylko ze aby to ocenić , niestety trzeba zdjąc skrzynie (duzo duzo roboty :-/ )

Jordandc
14-10-2018, 00:46
filtr paliwa jest w tym pojeżdzie w zbiorniku to nie diesel, teoretycznei sie nie wymienia, ja w swoim wymienie jak stuknie z 250 tyś km.... w ramch hobby wyjmę sobie pompę paliwa ze zbiornika:-)


ale jakiego to typu szarpanie? przy puszczaniu sprzegła, czy tak sam od siebie gdy juz zasprzęglony ? bo jak przy zasprżeglaniu to tak jak by tarcza nie łapała, znam tez przypadek gdzie tłumik drgań w tarczy sie rozleciał (te 4 spręzynki) i szarpało.

przebieg nie ma nic do rzeczy sa magicy co potrafia wykończyć sprzegło i po 20 tys km, tylko ze aby to ocenić , niestety trzeba zdjąc skrzynie (duzo duzo roboty :-/ )

to jest takie szarpanie jakby samochod chciał zgasnąć przy ruszaniu jakby za małe obroty miał do ruszania. Jak sie doda wiecej gazu to płynnie rusza.

Jordandc
15-10-2018, 08:20
Tak sobie teraz myślę że może mam za słabe ładowanie 13,8v i z chwilą kiedy w korku włącza się wentylator to zaczyna szarpać? czy to może mieć znaczenie.

Dziś sprawdze wszystko miernikiem pod obciążeniem i bez obciażenia i przy odpalaniu i przy zapalonym

bnbn1
15-10-2018, 19:24
Tak sobie teraz myślę że może mam za słabe ładowanie 13,8v i z chwilą kiedy w korku włącza się wentylator to zaczyna szarpać? czy to może mieć znaczenie.

Dziś sprawdze wszystko miernikiem pod obciążeniem i bez obciażenia i przy odpalaniu i przy zapalonym

może ale czesto wtedy pojawia się dyskoteka wskażników na desce z powodu padającego akumulatora, gdy aku padnięty.

krowka1978
15-10-2018, 20:18
13,8 jest minimalną poprawną wartością. Wiatrak jest prądożerny, więc chwilowo może machnąć obrotami silnika, a za chwilę ECU powinien podbić obroty.

bnbn1
18-10-2018, 02:19
13,8 jest minimalną poprawną wartością. Wiatrak jest prądożerny, więc chwilowo może machnąć obrotami silnika, a za chwilę ECU powinien podbić obroty.

potwierdzam, tak jest na pewno w moim gdy wiatrak się załączy to jest krótki spadek napięcia i delikatny tak na sekunde dwie spadek obrotów ale potem ECU to zaraz wyrównuje.

misci
18-10-2018, 22:33
Dobrze byłoby zmierzyć ciśnienie paliwa. Przy pompie czasem oring przepuszcza. Kupiłem manometr w sklepie, podłączyłem do wężyka, a ten do króćca pompy. Pompę można zasilić przekręcając kluczyk w poz MAR. Prawidłowe ciśnienie to ok. 0,35 MPa. Uwaga. Wężyk potrafi wyrwać. Trzeba trzymać albo opaską dobrze zabezpieczyć.

Jordandc
19-10-2018, 11:36
Czy robił ktoś może z was reset parametrów autoadaptacyjnych i reset koła fonicznego ? Czy warto wykonać to mesem? Samochod odpala i nie falują obroty. Tylko to szarpanie

Jordandc
27-10-2018, 16:29
Witam jeszcze odkryłem coś

Temperatura powietrza w mesie podaje 20 stopni na zgaszonym i na dworzu jest 9 realnie. Po odpaleniu silnika i chodzeniu Ok 15 min zmienilo temp na 21 czy tak ma być ? Z odpalaniem raczej problemu nie mam

Zauważyłem jeszcze coś takiego
Pozycja wariatora fazy przy zgaszonym Not learnt

Przy zapalonym sterowanie wariatoara fazy excessive advance i pozycja wariatora fazy learnt

zaku9202
09-01-2019, 22:22
podepne się. kropek dziewczyny lekko szarpie na jałowym bądź wciśniętym sprzęgle. podczas jazdy wszystko git. moc ok. na teście wyszedł błąd czujnika sprzęgła. czy takie szarpanie (bez zmiany obrotów) może być spowodowane owym czujnikiem?

Jordandc
15-01-2019, 21:53
Temat rozwiązany. Winnym okazał się termostat po wymianie przestało szarpać. Dodam ze mój termostat nie dawał żadnych standardowych objaw zużycia. Jedynym objawem było bardzo długie rozgrzewanie przy 0st Ok 6-7km jazdy.

Barolo
03-04-2019, 15:18
Witam, jestem tu nowy i trafiłem na ten wątek bo mam ten sam problem. Na zimnym silniku mogę ruszyć nawet bez dodawania gazu. Po ok godzinnej jeździe mam problem w korku lub na światłach. Szarpie przy ruszaniu i prawie gaśnie. Wtedy sprzęgło, więcej gazu i znowu próbuje ruszyć. W końcu gaz do dechy i udaje się. Poza tym wszytko pięknie, odpalanie, obroty itp.
Jak wpadłeś na to że to termostat? Wymieniałeś po kolei wszystko co się da?
Dziękuję za pomoc.

GrandePunto8V
02-09-2024, 19:31
Takie osłabienie na gorąco miałem niedawno przed wymianą rozrządu. Przy okazji też nowy wałek wleciał (wypolerowane krzywki o 0,02-0,15 mm aż na jednej lub dwóch).
Pasek był luźny po 80 tysiącach km (widełki napinacza nie zgrane, chociaż się nie ruszyła nakrętka - znaki markerem sprzed 5 lat przetrwały).
Po wymianie zupełnie inne auto. Teraz nie ma różnicy między zimnym, a gorącym (a jest teraz gorąco ~30'C upały).
Wcześniej po rozgrzaniu nie mógł ruszyć. Luzy zaworowe pilnowane co roku (LPG), rozrzut 0,01-0,02 mm.
Ciekawostka: po dokładnym (bezmyślnym) wykonaniu pełnej procedury z "eLearn", blokady się nie zgrywają! :lol:
Błędów brak, na razie nie poprawiam (nie ma czasu na bzdury). :cool: Ale też jest komunikat "excessive advance" przy sterowaniu faz (idealnie powinno być "closed loop", jak ktoś tak ma, to poproszę o wrzucenie zrzutu ekranu z MES-a, pozycje VVT1 do 6).
Metoda "na markera" może być lepsza niż oficjalna (która to przewiduje błąd i nakazuje powtórzyć wszystkie kroki od nowa, takie to wszystko fachowe i precyzyjne jest).
Termostat też wleciał nowy, ale z powodów estetycznych, korozja aluminium lekka, naloty jakieś (biało-szare), wykwity zielone na czujniku. Sprawny był jeszcze 100%.
Poza tym nowe świece i tyle.
Ciśnienie paliwa nie mierzone dawno (kiedyś było 3,4 bar).

Także tyle (podstawowe rzeczy do sprawdzenia: paliwo, zapłon, rozrząd, luzy w 8V, nie/szczelności dolot/wydech).