PDA

Zobacz pełną wersję : P0601 - Ukł. ster. uszkodzony (pamięć EEPROM) - centralka do wymiany?



Glow
10-10-2018, 20:36
Panowie proszę o poradę...

Wczoraj wymieniałem żarówki w kromce, a jak wiadomo po prawej stronie jest to dość trudne zadanie, tak więc odpiąłem aku i zdemontowałem centralkę silnika oraz obudowę filtra powietrza. Wymieniłem żarówki, poskładałem wszystko z powrotem i niespodzianka na desce - check engine. Sprawdziłem Multiecuscanem i pojawił się błąd, którego nie można skasować, a mianowice: "P0601 - Ukł. ster. uszkodzony (pamięć EEPROM)" :(
Odpiąłem kable od centralki, podłączyłem jeszcze raz, ale nic się nie zmieniło. Z tego co wyczytałem na necie to centralka do naprawy lub wymiany, ale generalnie nie zauważyłem żeby auto jakoś inaczej chodziło.

Co mogło spowodować to uszkodzenie? Czy to może być wina samych kabli od centralki czy raczej jakieś mechaniczne uszkodzenie, np. "zimny lut"? Może ktoś już to przerabiał?
Czy znacie jakieś godne polecenia serwisy, które dobrze naprawiają takie centralki?

desmo999
10-10-2018, 21:11
Z ciekawosci komp był ryty??jakies wirusy chipy itp??Przypuszczam ze demontaż i do elektronika może da radę opanować.

Glow
10-10-2018, 22:36
W trakcie mojego posiadania nie, ale kto wie jak było wcześniej.

desmo999
10-10-2018, 22:50
Jak co bardzo dobry elektronik jest w osiecznej koło leszna Pan Pietek bodajże. Kilka klunkrów mi już uratował.

Glow
06-03-2020, 09:39
Odgrzewam temat ponieważ wysłałem sterownik silnika do naprawy. Dostałem informację od serwisu, że nie widzą aby było w nim coś uszkodzone i wypożyczyli mi drugą sztukę abym mógł podpiąć i sprawdzić czy błąd zniknie. Podpiąłem drugie ECU i niestety błąd wspomniany w pierwszym poście, tj. błąd sumy kontrolnej pamięci ECU - "P0601 - Ukł. ster. uszkodzony (pamięć EEPROM)" dalej widnieje.

Dodatkowo wszedłem jeszcze do sekcji Nadwozie (BCM) w Multiecuscan i wyświetla się tam błąd "U1602" - usterka linii CAN" - linia komunikacyjna CAN pomiędzy różnymi ECU samochodu nie funkcjonuje poprawie (screen załączony).

Czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie leży problem?

37604

lisekg
06-03-2020, 10:30
Odgrzewam temat ponieważ wysłałem sterownik silnika do naprawy. Dostałem informację od serwisu, że nie widzą aby było w nim coś uszkodzone i wypożyczyli mi drugą sztukę abym mógł podpiąć i sprawdzić czy błąd zniknie. Podpiąłem drugie ECU i niestety błąd wspomniany w pierwszym poście, tj. błąd sumy kontrolnej pamięci ECU - "P0601 - Ukł. ster. uszkodzony (pamięć EEPROM)" dalej widnieje.

Dodatkowo wszedłem jeszcze do sekcji Nadwozie (BCM) w Multiecuscan i wyświetla się tam błąd "U1602" - usterka linii CAN" - linia komunikacyjna CAN pomiędzy różnymi ECU samochodu nie funkcjonuje poprawie (screen załączony).

Czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie leży problem?

37604

Ale wysłałeś sterownik silnika czy Body sterownik ten pod kierownicą/bezpiecznikami?
Sterownik silnika nie ma nic do oświetlenia... Jeżeli wywaliło błąd sieci CAN to znaczy, że jakieś urządzenie podłączone do sieci jest uszkodzone lub wysyła złe informacje ( może to być radio, sterownik drzwi, licznik, ... i kilkanaście innych ).
Tak więc należy przebadać albo wszystkie układy auta ( to może być cokolwiek ale przy filtrze gdzie grzebałeś raczej nic nie ma poza sterownikiem samego silnika który jest poniżej lampy ) albo same sieci CAN w aucie ( są dwie )

Glow
06-03-2020, 12:07
Sprostuję żeby nie było nierozumień. Ten błąd światła stopu widoczny na screenie nie ma nic do rzeczy, powstał dużo później.
Natomiast właśnie zdziwiło mnie to, że błąd EEPROM powstał po wymianie żarówki (z przodu) i dlatego powiązałem go z tą iskrą, która poszła po obudowie, bo co innego mogło się stać - aż taki zbieg okoliczności że pojawił się po jej wymianie? Dlatego też wysłałem do naprawy ECU silnika. Myślałem, że błąd odnosi się do niego, ale teraz widzę, że może chodzić, o komputer, o którym wspomniałeś, tj. body.
Sugerujesz żeby go wymontować i sprawdzić?

Żaroowek
09-03-2020, 00:33
[QUOTE]["U1602" - usterka linii CAN" /QUOTE]

Sprawdź miernikiem połączenie miedzy kostakmi, czy nie jest przerwany obwód. Mama ma od jakiś 5 lat Stilo 1.2 V i raz był problem podobny, Problem był z zaprogramowaniem nowego Body... a okazało sie, że wtyczka nie styka do pinów. kontakt spray, trytka. Jeździ do dziś :)