Zobacz pełną wersję : wysoka.temp.cieczy tylko przy rozruchu grande punto 1.4 8v
chomik209
03-10-2018, 21:36
Witam !
Pewnego czasu zaczęła mi wyskakiwać na desce kontrolka o wys.tem. cieczy po czym wracała do normalnego poziomu.
kilka dni auto stało i przy próbie odpalenia pojawiły się błędy abs,i wspomagania kierownicy ,awaria ebd.
zmierzyłem ładowanie 14.5 v, akumulator przy spoczynku 12.7v ,podczas rozruchu nie spada poniżej 10v.
wyczyściłem klemy aku,sprawdziłem i wyczyściłem masy ,wymieniłem czujnik temp.płynu i rezystor dmuchawy.(pewno niepotrzebnie)
zresetowałem kompa i odpalił i odpala do teraz .2 dni odpalał w porządku i nie było żadnych komunkiatów ale znowu problem wrócił. Zawsze przy rozruchu wyskakuje komunikat o temp. płynu i wskazówka wędruje na max i wraca do normalnego poziomu.podczas jazdy temp. pokazuje prawidłowowo.
Już nie wiem co jeszcze mogę sam sprawdzić.AKu wygląda dobrze i pomiary też na to wskazywały ,masy przeczyszczone i nasmarowane.co jeszcze można sprawdzić? alternator? rozrusznik?
Pozdrawiam ,początkujący Grandopunkciak
krowka1978
04-10-2018, 01:08
Typowy objaw problemów z akumulatorem. Ile lat ma akumulator?
Proponuję przetestować akumulator testerem.
Napięcie ładowania mierzyłeś pod obciążeniem na wolnych obrotach? Po jakim czasie mierzyłeś aku w stanie spoczynku od wyłączenia silnika?
Dla spokoju należy jeszcze sprawdzić jak się ma kabel masowy na odcinku podłużnica-skrzynia - oryginał lubi gnić i zrywać się pod uchem mocującym do podłużnicy - może trzymać się na przysłowiowym "włosku", trzeba nim poszarpać, jeśli nie odleci, to ok.
Czujnik temperatury płynu wymieniony niepotrzebnie, tym bardziej rezystor dmuchawy. W tym przypadku z komunikatami o przegrzaniu nie mają nic wspólnego.
krowka1978
04-10-2018, 08:20
Podaj jeszcze jakie parametry ma włożony akumulator i czy auto ma klimę.
Warto sprawdzić przewód masowy między nadwoziem. a zespołem napędowym.
krowka1978
04-10-2018, 17:21
Warto sprawdzić przewód masowy między nadwoziem. a zespołem napędowym.
Napisałem o tym, a nawet w którym miejscu lubi się rwać ;-) Jego słabość wyjdzie też przy pomiarach napięcia pod obciążeniem - wystarczą światła mijania. Jednak wówczas jeśli masa okazuje się ok, to alternator jak nic do roboty/wymiany.
chomik209
04-10-2018, 20:13
punciak ma klimę, akumulator to Varta Blue Dynamic C22 (52Ah 470A),sprawdzę jeszcze raz dokładnie multimetrem przy pełnym obciążeniu,kabel od masy trzymie mocno,nic się nie urywa ,a czy można multimetrem dokładnie zmierzyć oporność tego kabla?
mam pomysł odpiąć kable alternatora(wiem że można do nich dojść z lewarka) i odpalić autko ,jak komunikat się nie wyświetli to wiem na pewno że altek ,co wy na to ?
krowka1978
04-10-2018, 20:24
Nic nie odpinaj :!: Komunikat o temperaturze płynu nie pochodzi od alternatora. Ewentualnie później może być problem z ładowaniem, ale że masz na pokładzie Vartę Blue, to stawiam na to, że jest padnięty - ta seria nie cieszy się dobrą opinią, Silver jest lepsza. Jedź do sprzedawcy akumulatorów, przejadą testerem i zapewne wyjdzie, że uszkodzony.
Przerabiałem już 2 akumulatory, urwany kabel masowy i pęknięty alternator, więc jakieś doświadczenie posiadam ;-) Nie kombinuj, jedź do akumulatorowców ;-)
kolego miałem tak samo przekręcałem kluczyk info na desce rozdzielczej wysoka temperatura odpalałem napis znikał, zero problemów z samochodem tylko ta nieszczęsna informacja, po niecałych 2 tygodniach padł akumulator całkowicie, po przekręceniu zapłonu nawet nie przekręcił totalny kaput.
Zmieniłem akumulator podłaczyłem i od tego czasu spokój już 6 miesięcy.
wiec w moim przypadku był to akumulator w twoim też może być to samo, nie masz jakiegoś dawcy żeby sprawdzić przed ewentualnym kupnem nowego?
krowka1978
09-10-2018, 09:00
nie masz jakiegoś dawcy żeby sprawdzić przed ewentualnym kupnem nowego?
Już napisałem, żeby kolega podjechał do akumulatorowców i niech akumulator sprawdzą testerem.
chomik209
09-10-2018, 20:16
Zrobiłem tak :za radą Cedec1 znalazłem kabel miedziany i podczas rozruchu 1.przyłożyłem do karoseri z lewej strony -wskaźnik nie skacze
2.przyłożyłem do silnika z lewej strony - wskaźnik nie skacze
3.przyłożyłem do skrzyni biegów z dołu - znowu wskaźnik wariuje i trudniej zapala,krztusi się silnik
znowu powtórzyłem 1 i 2 i wskaźnik znowu wariuje
postanowiłem zmienić kabel masy na coś takiego:
3380033800
i wskaźnik na razie ok.
ale nie cieszę się za bardzo bo przy wymianie czujników też wskaźnik nie wariował ale jak auto postało 2 dni to później znowu wyskakiwało...
poczekam zobaczę jak jutro z rana się będzie odpalało....
ah k**** mać....
zaś
w skrócie:
po wymianie kabla masowego na 2 dzień autko odpalało bez wyskakującej kontrolki
jednakże dziś rano( po 2 dniach stania ) przy odpalaniu znowu się pojawiła.
po krótkiej jeździe (20 km) ponowne zapalenie auta i kontrolka w porządku...autko postało kilka godzin i kontrolka znowu wyskakuje
ale
gdy przykładam dodatkową masę do miejsca zaznaczonego na zdjęciu(belka po lewej stronie samochodu patrząc na maskę z zewnątrz),kontrolka znika....
33801
i teraz co robić ,zmienić ten mój główny przewód na plecionkę miedzianą? dodać dodatkowy przewód masy do tej belki ? albo jakaś masa niewyczyszczona została( ja wyczyściłem tylko 3 ....)
co sądzicie?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
PS.CO do akumulatora - próbowałem słabszy(45 ah ) z punciaka,nic to nie dało,odpalałem z prostownikiem z rozruchem też nic to nie zmieniało...więc chyba aku dobry...
krowka1978
09-10-2018, 22:06
PS.CO do akumulatora - próbowałem słabszy(45 ah ) z punciaka,nic to nie dało,odpalałem z prostownikiem z rozruchem też nic to nie zmieniało...więc chyba aku dobry...
Sprawdź ten akumulator testerem :!: 45Ah jest za mały, tak gwoli ścisłości, a rozrusznik Hitachi potrzebuje prądu.
Nie wiem co kombinujesz, ale masa ma być uwadzona do belki, a dalej do skrzyni. Na belce oryginalnie jest ucho, które robi za trójnik. Jeśli masa się zrywa, to wymienia się odcinek przewodu belka-skrzynia na taśmę miedzianą. Jeszcze nie słyszałem o awarii odcinka klema ujemna-belka.
chomik209
09-10-2018, 22:29
usunąłem stary kabel masowy i dałem ten co na zdjęciu,(nie wiem jednak czy nie zamienić go na plecionkę),pomimo tej
zmiany ciągle z tą masą coś nie tak szczególnie po lewej stronie (patrząc od przodu samochodu),co do aku to jeżeli odpalałem auto z prostownikiem z rozruchem (więc jest dodatkowy prąd potrzebny rozrusznikowi), i kontrolka się ciągle pojawiała.więc dlatego myślę że aku jest ok ,ale nie wiem do końca
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
nie wiem co zrobić żeby ta masa w końcu grała
krowka1978
09-10-2018, 23:10
Masa ma być podłączona do belki po stronie kierownicy, czyli lewej, a od belki do skrzyni.
Akumultor, powtórzę się, na testy.
Prawą belkę zostaw w spokoju, ale najpierw napraw powłokę antykorozyjną, która na niej uszkodziłeś. Podłużnica jest lepsza bez korozji...
Ogólnie nie bierzesz pod uwagę rad, tylko manianę odstawiasz
Jeszcze nie słyszałem o awarii odcinka klema ujemna-belka.
Bo to się praktycznie nie zdarza prawie nigdy.
Może być skorodowany przewód przy samej klemie (jak komuś kwas sie leje z akumulatora), zdarza się raz na sto lat że ucho (pod śrubę do belki) jest źle zaciśnięte i na skutek dużej temperatury ulegnie uszkodzeniu. Może być skorodowane samo złącze (do belki), szczególnie jak blacharz coś miał do roboty przy przodzie auta. I to tyle, sam z siebie ten przewód raczej nie uszkadza się. W porównaniu z urwanymi łącznikami masy silnika albo skrzyni to są tak rzadkie przypadki że nie ma o czym gadać. Stan klemy widać od razu, dojście po kablu do punktu mocowania masy nadwozia też nie jest specjalnie trudne, te rzeczy da się ogarnąć w pare minut. Wystarczy użyć miernika, i od razu wiadomo czy jest spadek napięcia czy nie ma.
Sam przewód masowy (od akumulatora) widziałem uszkodzony raz jeden jedyny, ale to był jakiś wynalazek (koreański?) i cała instalacja (a raczej jej izolacja) tam była zrobiona z gównolitu gorszego niż w pierwszych Stilonach - co może się wydawać niemożliwe, ale jednak. Po przecięciu ze środka sypał się zielono-biały pył, na mniej niż metrze przewodu były co najmniej dwie przerwy (pod izolacją).
chomik209
10-10-2018, 20:21
słucham ,słucham ,czasem po prostu sprzeczne komunikaty są,na innym forum sugerowali wymienić kabel masowy i wymieniłem,i jest poprawa( przedtem wogóle nie odpalał,a komunikatów awaryjnych było więcej,) teraz tylko ta cholerna kontrolka ....wziąłęm dziś co prawda słabszy aku 45 ah,400A i kontrolka znikła ale jak dałem swój z powrotem to też się nie pojawiała więc już sam nie wiem ) ,chcę naprawić najmniejszym kosztem bo ledwo na beznzynę starcza...jeszcze pojadę aku sprawdzić ( ciekawy jestem czy to za darmo usługa? był ktoś?)
jeszcze pojadę aku sprawdzić ( ciekawy jestem czy to za darmo usługa? był ktoś?)
Przeważnie darmowa, chyba że pojedziesz do ASO bo tam kasują nawet za "dzień dobry".
W sklepach z akumulatorami i u elektryków tylko raz chcieli ode mnie pieniędzy, pewnie dlatego że mieli bajrancki komputerowy tester (z drukarką i w ogóle ...) i chcieli jakoś go sfinansować. A, jedno ale: te "testery akumulatorów" z allegro albo od chińczyka (takie co się mieszczą w kieszeni) można sobie na ścianie powiesić, bo do "testu" używają zbyt małego prądu żeby wykryć uszkodzenie i wynik testu prawie zawsze jest "akumulator sprawny". W jednym "znajomym" sklepie przez chwilę taki mieli, ale szefo w końcu zajarzył dlaczego im spadła sprzedaż ... stary miernik oporowy wrócił z wygnania, i akumulatory przynoszone przez klientów od razu przestały być "sprawne".
Witam,
Przerabiałem to samo u siebie, wysoka temperatura przy odpalaniu. Problem rozwiązał się dopiero (ponieważ ja to olewałem i nie walczyłem z tym), po wymianie akumulatora na nowy jak już ktoś wyżej pisał. Sam akumulator został wymęczony przez alternator, który zaś załatwił odpływ wody z podszybia, który oryginalnie wyprowadzony jest wprost na alternator. Warto dokupić odpływ w ASO, który montowali w późniejszych wersjach (koszt 30 zł), a przy tym nie narażać się na koszt naprawy alternatora.
Warto tutaj dodać iż często sam akumulator wydaje się sprawny, jednak z tego co się dowiedziałem to w GP montowali rozruszniki, które biorą bardzo dużo prądu przy starcie, przez co może go brakować dla innych podzespołów.
Teraz przerabiam inny problem, jak zostawię (nawet lekko) skręcone koła i odpalam auto to mam błąd od wspomagania, który znika po ruszeniu kierownicą :D Wszystko przed Tobą.
chomik209
17-10-2018, 22:14
a ja z braku kasy próbuję naprawić aku,pewno to nic nie da ale rozwierciłem dziury ,dolałem trochę wody des. i podładowałem....
no co do odpływu to panowie inżynierowie powinni się stuknąć w główkę....
kurde coś i tak czuję że nowy aku będzie trzeba ....
błąd wspomagania ? przy źle skręconych kołach? masakra.....niech więcej tej elektroniki nawalą do punciaka ,może jeszcze by mi tak prędkość wiatru mierzono ? albo czujnik wagi w siedzeniu - informował by mnie kiedy znacznie przybieram....no i jeszcze by się przydał czujnik wkurwienia kierowcy....
krowka1978
18-10-2018, 01:11
W moim mam więcej elektroniki i nie narzekam. Żadnych błędów, w centralkach również brak zapisów o błędach. Kwestia dobrego zasilania. Po wymianie gratów eksploatacyjnych tylko standardowe przeglądy, kontrola poziomu płynów ustrojowych i lanie paliwa.
Sam akumulator został wymęczony przez alternator, który zaś załatwił odpływ wody z podszybia, który oryginalnie wyprowadzony jest wprost na alternator. Warto dokupić odpływ w ASO, który montowali w późniejszych wersjach (koszt 30 zł), a przy tym nie narażać się na koszt naprawy alternatora.
Przerabiałem to, jednak akumulator wtedy wytrzymał. Alternatorowi się pękło i trzeba było wymienić, łącznie z odplywem wody. Po wymianie elektronicznie się uspokoilo, normą były wcześniej błędy łączności po CAN.
chomik209
20-10-2018, 17:11
po dolaniu wody do aku przez kilka 2 dni był spokój ,na 3 dzień już się zaświeciło 2 razy a dziś podczas 20 km jazdy włączyła się kilkanaście razy(zarówno przy rozruchu jak i w czasie jazdy)....na postoju potrafił się wyłączyć kilkanaście sekund po starcie ...więc już jestem zdecydowany na nowy aku ... modlę się żeby to rozwiązało problem... byle jakoś dojechać do sklepu mot.
chomik209
20-10-2018, 19:07
AH ..jeszcze zapomniałem o skrzynce bezpieczników(podobno jak wilgoć to też cuda się dzieją),jutro sprawdzę jeszcze przed zakupem aku....
krowka1978
21-10-2018, 00:14
AH ..jeszcze zapomniałem o skrzynce bezpieczników(podobno jak wilgoć to też cuda się dzieją),jutro sprawdzę jeszcze przed zakupem aku....
W tym przypadku szanse na to są znikome. Gdyby była zawilgocona skrzynka, to występowałyby inne różnorakie efekty w postaci samoistnie włączających się świateł itd.
chomik209
21-10-2018, 01:02
no to nic, zaglądne do skrzynki z czystej ciekawości a zakup aku w poniedziałek...
a jaki polecasz aku Mr.Krówka1978? ( już wiem ,że varty blue dynamic nie kupować,,myślę nad tymi :
1.centra futura 53ah 540a
2.bosh s5 54ah 530a
3.varta silver dynamic 54ah 530a
4.jenox gold 52ah 530a
z tego co czytałem na forach to i tak loteria podobno...
krowka1978
21-10-2018, 10:14
Z podanych przykładów mam doczynienia z 3 i 4.
Bosch S5 54Ah jeździł w Kropku 7 lat, teraz od roku mam Varta Silver Dynamic 54Ah - nie było i nie ma jak na tą chwilę żadnych problemów przy rozruchu. Bosch jak padał, był komunikat płynu, a tester wskazywał, że złom. Z ciekawostek, ten Bosch i Varta to są dokładnie te same akumulatory, tylko brandy różne. Akumulatory produkuje Johnson Control, ale różnią się dystrybutorami. Popatrz na sieci, z którym z tych dystrybutorów jest najmniej problemów na gwarancji. Nie wiem jak to u Boscha wygląda, ale u Varty ciężko jest.
Osobiście zainteresowalbym się tym Jenoksem. Popatrz jakie opinie w sieci o nim krążą, jak wyglądają sprawy reklamacji.
Co do Centry nie wypowiem się, opinie z sieci bym musiał powielać.
Miałem też Boscha w UNO, chyba jakiś S4, śmigał też ładnych kilka lat.
Testery pokazywały, że nowy Bosch S5 i Varta Silver miały większy prąd rozruchowy niż deklarowany na na naklejce.
Obejrzyj sobie jeszcze filmy na youtubowym kanale mrAkumulator, może coś wpadnie Ci jeszcze do głowy ;-)
chomik209
22-10-2018, 19:29
ah kurwa mać....kupiłem nowy aku centra futura,za resztę kasy i znowu to samo ....stary aku na testerze wypadł dobrze ale przy opornicy było coś nie tak,więc zakupiłem nowy aku- myśląc że to w nim była przyczyna,jeszcze sprawdzili mi ładowanie i było ok.
podczas jazdy powrotnej kilkanaście razy włączyła się kontrolka.Już nie włącza sie zawsze przy rozruchu,raz się włączy a raz nie ,za to podczas jazdy co chwila....(i raz chce wyłączyć silnik a czasem tylko wyskoczy do góry z sygnałem ale nie wyłącza silnika....
już normalnie padam....nie wiem co dalej robić....
ratujcie drodzy forumowicze !!!
krowka1978
22-10-2018, 21:07
Skrzynkę bezpieczników dobrze zamknąłeś? Niestety konstrukcja zaczepów jest taka, że od strony błotnika może nie "zaskoczyć" - trzeba zamykać ze starannością.
Przy tych objawach koniecznie trzeba zapisać wykresówki z parametrami jazdy z ECU przy pomocy Multiecuscana, albo AlfaOBD. Trzeba zalogować napięcie, obroty, temperaturę płynu, oleju. Inaczej tego nie widzę. Bardzo dziwnie zmieniły się objawy, że teraz podczas jazdy wyrzuca coś takiego. Wymieniany był akumulator, sprawdź czy dobrze kontaktuje masa i dodatni - coś w okolicy musi być podejrzanego.
Niestety zdalnie nie mogę więcej podpowiedzieć.
chomik209
22-10-2018, 22:19
sprawdzę te zaczepy bezpieczników(skrzynka była czysta ,tak jak przypuszczałeś) i jeszcze raz masę,nawet dodałem dziś plecionkę miedzianą od belki do akumulatora ,zobaczę jutro podczas jazdy rano co się będzie działo...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
tak sobie jeszcze myślę czy wymiana płynu i odpowietrzenie by coś mogło pomóc?
krowka1978
23-10-2018, 09:04
dodałem dziś plecionkę miedzianą od belki do akumulatora
Od belki do akumulatora? Masa pada, co już wielokrotnie w wątku było podkreślane, na odcinku belka-skrzynia.
tak sobie jeszcze myślę czy wymiana płynu i odpowietrzenie by coś mogło pomóc?
Układ jest samoodpowietrzający się.
Z ciekawości, jaki jest stan płynu w zbiorniku? Jeśli chcesz wykluczyć awarię układu chłodzenia, to sprawdź w jaki sposób nagrzewają się węże małego i dużego obiegu. Obserwuj wtedy wskazania wskazówki temperatury. Zaczyna się podnosić od 50stC, na środku ustawia się przy, jak dobrze pamiętam, 70stC. Termostat w 1.4 8V ustawiony jest na 88stC +-2stC.
Jednak zalecam przejechanie się autem z zalogowaniem parametrów, o których w poprzednim poście napisałem.
chomik209
23-10-2018, 11:10
Odkryłem coś !
podniosłem samochód i sprawdziłem ładowanie altka ale zaraz przy nim -14,21v
przy akumulatorze jest 14,15v
więc jest różnica ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie...(jeśli by miało to bym sobie dał radę ten plusowy kabel sam wymienić)
-kabel masowy już wymieniłem wcześniej ,kupiłem dodatkowo plecionkę miedzianą ale 40cm mieli najdłuższą więc dosięgnąłem tylko do belki,ale multimetr wszędzie pokazuje masę ,gdzie bym nie przyłożył
chomik209
24-10-2018, 19:36
Posłuchałem kolegi z innego forum,chciałem wszystkie złączki pod skrzynką bezp. wd40 popsikać - demontuje skrzynkę i co ? wszysktkie kable mokre,nawet nie wilgotne tylko mokre(autko stało kilka dni na polu,normalnie garażowane),zdjąłem stare izolacje(coś co wygląda jak bandaż i przed wodą nie chroni,wysuszyłem kable i złączki ,każdą złączkę otworzyłem sprawdziłem i psikłem wd 40 ,dałem nową izoalcję i powtykałęm do peszli gdzie się dało ,
odkeciłem plastik podszybia i tam też woda ( gdzie kable idą do kierownicy) i żeby tam zmienić izolację musiałbym zdemontować mechanism od wycieraczek ,więc na razie to zostawiłem,składam wszystko spadki,podłączam aku przekręcam kluczyk i wszystkie możliwe błędy na stacyjce wyskoczyły,docisnąłem więc bezpieczniki(jeden delikatnie odstawał) znowu przekręcam kluczyk ,błędów nie ma,odpalam - znowu znajoma lampka temp.płynu....i po kilku minutach pracy silnika na postoju dwa razy znowu kontrolka i silnik się wyłączył.
każdy bezpiecznik jeszcze raz wyjąłem psiknąłem wd40 ,zapalam lampka się nie pokazała,i podczas 10 minut postoju na wolnych ob. też się nie włączyła.
ale co będzie przy jeździe nie wiem ,chciałbym tą wiązkę koło mechanizmu wycieraczek zabezpieczyć i zrobić tak odpływ żeby nie lało się na kable( zrobiłem próbę ,szklanka wody na szybę i wszystko na kable....
mam nadzieję że to była przyczyna bo już padam....
ty to psikałeś WD40 ? jak chesz przeczyścić styki to sa inne preparaty ale nie penetratory do zapieczonych śrub. co do zalewani awiązki na podszybiu, sprawdz po lewej stronie czy masz drożny odpływ wody z podszybia, niemniej ewidentnei wygląda że woda wykończyła instalacje, dobrze by bylo to wszystko zabrać pod dach porzadnie rozebrać wysuszyć, byc może i nawet jakieś kable wymienić :-/
chomik209
25-10-2018, 15:58
-wd40 usuwa wodę,tak pisze na puszce,a do tego pomogło
dziś zmieniłem izolację wiązki koło mech.wycieraczek odpaliłem autko nic ,przejechałem 5 km nic,
ale nie wiem czy w sumie dobrze zaowijałem wszystkie kable,zmieniłem uszczelkę odprowadzającą wodę i dałem ją na(uwierzycie że taka uszczelka w serwisie 100zł?? (ja dałem z malucha ,identiko za 33zł) całą krawędź podszybia i zablokowałem rogi uszczelki(na styku z plastykiem podszybia) silikonem żeby woda znowu nie lała się na kable ,a szła do tego otworu odprowadzającego wodę w podszybiu,kurde na razie wszystko wydaję się ok bo sucho i autko cały dzień w garażu,ale co będzie przy ulewie albo jak autko postoi na polu dzień albo 2.....
jutro na dłuższej trasie test.....
są może jakieś preparaty w spray żeby kable jeszcze bardziej przed wodą zabezpieczyć?
chomik209
27-10-2018, 20:27
wczoraj zrobiłem 80 km i kontrolki ni widu,ale czasem jakieś delikatne stuki pod deską rozdzielczą słychać ,czy to jest normalne?
ciekawe też jak się zachowa podczas deszczu albo jak kilka dni postoi na polu....
chomik209
30-10-2018, 19:29
ah kurwa mać ....wyrzuce na złom bo już nie wiem....po 4 dniach spokoju dziś znowu 2 razy podczas jazdy wilgoć nie mogła się dostać bo autko pod dachem stało te 3 dni
przyjechałem do domu jeszcze raz wykręciłem skrzynkę bezp. i popsikałem sprayem do poł.elek.
zakładam ,włączam stacyjkę eobd,abs ,wspomaganie - postukałem poruszałem kablami ,błąd znikł - postanowiłem znaleźć uszkodzony kabel,uruchomiłem silnik i zacząłęm ruszać kablami od konektorów od spodu skrzynki,i zauważyłem że jeden kabelek po przekrzywieniu od razu wyłącza silnik,
niestety,później już wyskakiwał błąd wspomagania , a później już znowu wszystkie błędy i czerwona kłódka....
i teraz już sam nie wiem ,
-wiązkę całą wymieniać?
-skrzynka bezp. uszkodzona?( mierzyłem miernikiem bezpieczniki i te od świateł(10a) pokazywały mi np.0.36 v (a reszta bezp. pokazywała napięcie.akumulatora)
-jak znaleźć ten feralny kabelek/ki ?
nie wiem co jeszcze mogę zrobić ,jak ktoś ma jakieś pomysły nawet odjechane proszę pisać !
ah kurwa mać ....wyrzuce na złom bo już nie wiem....po 4 dniach spokoju dziś znowu 2 razy podczas jazdy wilgoć nie mogła się dostać bo autko pod dachem stało te 3 dni
przyjechałem do domu jeszcze raz wykręciłem skrzynkę bezp. i popsikałem sprayem do poł.elek.
zakładam ,włączam stacyjkę eobd,abs ,wspomaganie - postukałem poruszałem kablami ,błąd znikł - postanowiłem znaleźć uszkodzony kabel,uruchomiłem silnik i zacząłęm ruszać kablami od konektorów od spodu skrzynki,i zauważyłem że jeden kabelek po przekrzywieniu od razu wyłącza silnik,
niestety,później już wyskakiwał błąd wspomagania , a później już znowu wszystkie błędy i czerwona kłódka....
i teraz już sam nie wiem ,
-wiązkę całą wymieniać?
-skrzynka bezp. uszkodzona?( mierzyłem miernikiem bezpieczniki i te od świateł(10a) pokazywały mi np.0.36 v (a reszta bezp. pokazywała napięcie.akumulatora)
-jak znaleźć ten feralny kabelek/ki ?
nie wiem co jeszcze mogę zrobić ,jak ktoś ma jakieś pomysły nawet odjechane proszę pisać !
ja bym zaryzykował kupić cała uzywaną wiazkę kabli i ja wymienić, tylko że to od cholery roboty, ewentuanie samemu zdemontowac wiazkę, i po kolei w wiazce wymienić wszystkei kable + konektory (mozna kupic naprawde tanio zamienniki aw zasadzie to oryginały) --> âş ZĹÄ
cza motoryzacyjne - Konektory.pl - Najlepsze konektory w sieci (http://konektory.pl/category.php?id_category=250)
dzin lub dwa roboty ale święty spokój, bo naprawde izolacja moze mieć przebicie tego nei widac optycznie, tak samo bym zdemontował skrzynkę bezpiecznikową rozebrał na części wymienił złacza (jezeli wygladaja na zaśniedziałe) całośc wyczyścił, lub kupił uzywane sprawne.
chomik209
13-11-2018, 18:14
znalazłem zajebany kabelek,tuż przy konektorze że go nie było widać,kontrolka temp.zniknęła a później wspomagania kontrolka też się wyłączyła,i niby wszystko gra ,narazie.....ale zaczynam się już przyzwyczajać.....do następnej usterki albo poprawin tej.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.