Zobacz pełną wersję : Zamienniki oleju SELENIA dla 1.4 T-Jet
kastomat
03-10-2018, 19:09
Panowie mam już nastukane prawie 8tys i chciałbym zrobić pierwszą wymianę oleju można zrobić jakieś podsumowanie co wlać do Tjeta? i jeszcze najlepiej gdzie kupić, żeby nie trafić na podróbkę. ? Prosta piłka co zamiast Seleni droższe, tańsze bez różnicy ale dobre jeśli nie lepsze.?
giannini
03-10-2018, 22:34
https://yacco.pl/vx-premium/37-yacco-vx-1000-fap.html
Użytkuję na olejach tej firmy swoje samochody, polecam. Jedna z licznych zalet? Brak podróbek, sprzedają go tylko dwie firmy w Polsce. W Świdnicy i mój kolega w Warszawie.
Edit: Spojrzałem teraz na stronie i sprzedaje już sześć firm.
Aniversario
04-10-2018, 14:43
Ja niedawno do 500 na przeglądzie po 15kkm zalałem Millersa XF 5W40 bo Selenii nie mogłem dostać, a nie chciałem przepłacać w ASO. Uważam,że silnik pracuje nieco ciszej. Tak jest z resztą w każdym moim aucie w którym przeszedłem na Millersa. Kupiłem teraz nowego Abartha 595 i też pewnie zaleję go Millersem ale CFS 10W50 bo Selena Abarth 10W50 też jest tylko na zamówienie 170 zł za 2l opakowanie, a w ASO cena z kosmosu. Millersa możesz kupić lub zamówić w Petro Star. Na pewno nie sprzedają podrób.
Hej. Ja w prywacie mam 13tyś.km i tez powoli o tym myślę.
Zrobiłem rozeznanie i wacham się pomiędzy wspomniany Millers XF LL a Motul 8100 X-Clean. Oba spełniają normę dla T- jeta 9.55535-S2.
A znalazł ktoś zamiennik do fabrycznego LPG? Bo szukam szukam i nic.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
nightingale79
17-10-2018, 09:54
U mnie co prawda do pierwszego przeglądu daleko, ale ja swoje samochody do tej pory zalewałem i zalewam Mobil 1 0W40 i na takim samym mam zamiar jeździć w Tipo po gwarancji. Mam też teraz Opla Astrę H i nalatane 234 000 km i nie bierze oleju silnik między wymianami - a robię je co 10-15 tyś km.
Aniversario
18-10-2018, 17:08
Hej. Ja w prywacie mam 13tyś.km i tez powoli o tym myślę.
Zrobiłem rozeznanie i wacham się pomiędzy wspomniany Millers XF LL a Motul 8100 X-Clean. Oba spełniają normę dla T- jeta 9.55535-S2.
Bierz Millersa. Seria XF to na prawdę znakomite oleje robione w 100% na syntetycznej bazie PAO. O Motulu 8100 nie można tego powiedzieć. To olej hydrocrackowany. Nie jest może zły ale do Millersa mu daleko.
Natomiast Mobil 1 0W40 również nie jest 100% syntetykiem, niemniej jest to bardzo dobry olej o świetnych parametrach. Można go z czystym sercem polecić.
A jak Panowie yapatruja się na liquimoly Top Tec 4100 5W-40 ?
On także spełnia fiatowską normę ...S2.
brylancik13
27-11-2018, 18:50
Ja po gwarncji na pewno go spróbuje, moze takze Motula, poszukam cos jeszcze odpowiedniego z Penrite i Millersa
Tomasz1976
27-11-2018, 18:50
Lalem tego lepszego millersa ee nanodriwe czy jakos tak.tez wciągal jak szalony,mtsle o mitasu 5w40 pao c3lub eneos sustina
brylancik13
27-11-2018, 19:38
Mitasu tez moze byc dobre, niestety trzeba samemu sprobowac. Po opiniach z forum widac ze na Motul ten silnik nie ma apetytu ale to LM tez moze byc spoko
Planuje przesiadkę z seleni na Eurol Fluence 5W40 lub Meguin Super Leichtlauf 5W-40, czy ktoś testował któryś z nich we Fiaciku Tjet bez LPG. ?A może coś innego sprawdzonego,godnego polecenia?
rajtkezjusz
06-06-2021, 01:19
takie wymagania : Fiat 9.55535-S2, Fiat 9.55535-GH2 ? RAVENOL VMO SAE 5W-40 CleanSynto. 158 zł za 5l ,oczywiście trzeba poszukać ,bo ceny różne
Ten olej wygląda na naprawdę ciekawą opcję jak mu się bliżej przyjrzeć. Nie spodziewałem się aż tak dużego zainteresowania tematem :lol: ale fajnie że przynajmniej jedna interesująca alternatywa wypłynęła nad którą warto się zastanowić.
rajtkezjusz
07-06-2021, 12:05
Należy się sugerować aprobatą ,wymaganiami jakie stawia dan silnik i do tego dobrać oliwę . Sam przeszedłem na Ravenola ale opartego na PAO i wskazanego wedle karty charakterystyki jako fullsynt (a nie HC ) w cenie Selenii . Pamiętaj aby wymieniać sitko przed turbiną o ile jeszcze to montują .
Również ze względu na PAO uznałem go jako interesujący, no i spełnione normy fiatowskie żeby spokojnie móc spać w nocy. Jeszcze mam za mały przebieg żeby myśleć o wymianie sitka. Jedyne co mnie zastanowiło to czy robić płukankę przy zmianie oleju, ale myślę że w moim przypadku będzie to bardziej sztuka dla sztuki.
Ja tankuję od 65kkm Amsoil-a 5W-40 C3 na bazie PAO bez norm fiata i również śpię spokojnie. Ostatnio kupiłem Punto z 2015r 1.4 77KM Euro5 gdzie książka zaleca Selenie z C3 a ASO zalewało do tej pory silnik zwykłą Selenią K bez C3. To również zalałem silnikiem olejem Shell HU 5W-40 bez C3.
To spanie po nocach było rzecz jasna z przymrużeniem oka. Amsoil-a również brałem pod uwagę, tak naprawdę jest dość spory wybór. Najbardziej jednak zastanawiało mnie który z nich jest najrzadziej podrabiany, bo w gruncie rzeczy to zapewne może być jedyny i zarazem największy problem dla silnika.
rajtkezjusz
08-06-2021, 23:51
Również ze względu na PAO uznałem go jako interesujący, no i spełnione normy fiatowskie żeby spokojnie móc spać w nocy. Jeszcze mam za mały przebieg żeby myśleć o wymianie sitka. Jedyne co mnie zastanowiło to czy robić płukankę przy zmianie oleju, ale myślę że w moim przypadku będzie to bardziej sztuka dla sztuki.
Zapewne przy przebiegu 40 tyś na tym sitku dam je usunąć (nie wymienić śrubki na tę z większym otworkiem, a usunięcie sitka np wiertełkiem ) , co do płukanki -robię co 2 wymiany oleju płukankę K2 , olej C3 niektórzy nie patrzą na to ,ale mając kat TWC raczej powinni ,choć temat raczej dotknie tego komu sprzedadzą swoje cacko
Też obawiam się podrabianych produktów ,dlatego ten co ja używam ma zdrapkę ,zdrapujesz ,sprawdzasz na stronie producenta i wiesz czy to co on podaje pasuje do tego co 3masz w ręce + zakup z np hurtowni lub znanego sklepu internetowego
Bez przesady z tym katalizatorem TWC. W moich poprzednich dwóch samochodach również miałem takie katalizatory ale producenci jakoś nie wymagali olejów C3 i bez żadnych problemów zrobiłem każdym z nich ponad 200 tys. kilometrów. Olej C3 jest potrzebny przy interwałach zmiany oleju 30 tys. km, ale jak zmieniamy co 10-15 tys. to zwykły olej (bez normy C3) spokojnie da radę.
rajtkezjusz
09-06-2021, 12:05
Z tego co jakiś czas temu wyczytałem ,to w benzynie C3 jest parametrem który ma też w sobie obniżenie ulatnianej zawartości siarki ,a on ma wpływ na TWC . Na niektóre rynki stosuje się olej bez C3 ,ale tam też co ciekawe (Mazda) w instrukcji stoi jak byk ,że należy stosując olej bez C3 przed jazdą zagrzać ...katalizator ( i procedura ) . W naszych warunkach pewnie i spoko będzie bez C3 ,ale już w silniku napędzanym lpg który tej siarki tam dostaje to może być pomocne ( olej i paliwa reagują i spalają się ,bo silniki nie są szczelne ) . Każdy stosuje co uważa ,ale gdy opowiadać na lewo i prawo o swoich doświadczeniach ,to od zawodowca zawsze usłyszysz " pokaż wynik testu i metodologię badań " . Nasze testy i metody są amatorskie i też nie powiesz co olej X robi w twoim silniku . Pewne rzeczy wychodzą tylko na niedogrzanych jednostkach a inne na długo mocno rozgrzanych -temat rzeka . Stosowanie tego co nakazuje producent jest optymalnym rozwiązaniem ,ale gdy ktoś ma swoje laboratorium to można kombinować . Zasada prosta -jakikolwiek olej lepszy niż żaden (tak działa np filtr oleju i ma zawór bocznikowy ,tak działa zasada podawana w instrukcji ).
Fajnie gdyby autor tego topiku podał ,czy szuka oleju zgodnego z normą ,aprobatą wymaganą dla jego pojazdu ,czy wskazana jest dowolność w propozycjach ,bo to zmienia temat i zakres porad ,podpowiedzi .
rower101
11-06-2021, 10:08
Ja teraz sobie przeszedłem na Mobil 1 ESP X3 0W40. Uparłem się na zerówkę, a ten Mobil to chyba jedyny olej, który jednocześnie jest zerówką, oficjalnie spełnia normę cośtamcośtam-S2, nie jest Castrolem i jest dostępny z w miarę wiarygodnych źródeł łatwiej niż kamienie z księżyca.
A czy ktoś z Was kupował i używał tego specyfika , i może coś powiedzieć ?
https://olejefuchs.pl/fuchs-titan-gt1-5w40-xtl-olej-silnikowy-6-litrow-zestaw.html
Loczek30
19-06-2021, 00:01
Ja używam tego fuchs-a dwie wymiany oleju za mną, zbliża się trzecia. Negatywnych uwag brak. Zużycie między wymianami jakieś 200-300ml.
Ja używam tego fuchs-a dwie wymiany oleju za mną, zbliża się trzecia. Negatywnych uwag brak. Zużycie między wymianami jakieś 200-300ml.
Ok dzięki , a kupujesz prosto od dystrybutora jak z Linku , czy z alledrogo - bo chyba oni też wystawiają tam swoje produkty :?:
Loczek30
19-06-2021, 23:05
Biorę od BCS bo jest jako oficjalny dystrybutor. Kupuje prze aldrogo bo tak mi się lepiej kalkulowała opłata za transport
kolokwium
30-06-2021, 16:04
Czy do t-jet z lpg można Valvoline Synpower 5W40?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.