PDA

Zobacz pełną wersję : selespeed system failure po zmianie sprzęgła i kapitalnym remoncie silnika



neuropathic
03-10-2018, 14:38
Temat dotyczy alfy romeo 147 2.0 2001 r ale skrzynię są te same i szukam pomocy gdzie się da

Po wyjęciu silnika i remoncie + wymiana sprzęgła

wyskakuje błąd skrzyni

1 2 N R zmienia (przynajmniej słychać że przełącza)
pomimo ustawienia na 1 auto nie jedzie
auto ładnie odpala, po czym faluje i gaśnie bez dodania gazu. nie wiem czy adaptacja przepustnicy nie jest wymagana - wymienię na inna i sprawdzę.
olej tutela zalany
pompa pracuje
przed remontem silnika auto jechało dobrze.

Sprzęgło wymienione na identyczne VALEO
zakupiłem dziś VSCAN STN1170 wraz z fiatECUscan będę próbował coś reanimować.


Czy ktoś ma może jakiś pomysł co mogło pójść nie tak?

mati16v
03-10-2018, 19:06
Na pierwszy ogień to ELM i alfaObd lub MES i odczyt błędów ;) Układ hydrauliczny selespeed był odpowietrzany?

neuropathic
03-10-2018, 19:43
Na pierwszy ogień to ELM i alfaObd lub MES i odczyt błędów ;) Układ hydrauliczny selespeed był odpowietrzany?


Nie nie odpowietrzałem nic nie mając o tym wiedzy ( te skrzynie są dla mnie czymś zupełnie nowym) pozyskałem dzisiaj serwis manuala do tej skrzyni jednak niewiele z tego rozumiem.





jutro ma być u mnie VSCAN STN1170 przygotowałem też laptopa z programem fiatecuscan i będę próbował coś się dowiedzieć

KOBRA
03-10-2018, 19:55
Komputerowo odpowietrzenie sprzęgła i parę innych rzeczy do zrobienia ale tylko komputerem .

neuropathic
03-10-2018, 20:01
Komputerowo odpowietrzenie sprzęgła i parę innych rzeczy do zrobienia ale tylko komputerem .

ale czy to możliwe aby przy wymianie sprzęgła się zapowietrzył? skrzynia nie była wyjmowana..

KOBRA
03-10-2018, 20:40
1. Test ten powinien być przeprowadzony jeśli przewody hydrauliczne lub elementy układu hydraulicznego były rozbierane bądź demontowane. Powinien usunąć powietrze z układu. Odpowietrzanie sprzęgła trwa około 1 minuty.
Następujące warunki są konieczne do prawidłowego wykonania procedury:
- silnik wyłączony (funkcja Stop&Start nie aktywna)
- trzymaj wciśnięty pedał hamulca podczas całej operacji
- sprawny nastawnik sprzęgła
- sprawny czujnik pozycji sprzęgła
UWAGA: Trzymaj wciśnięty pedał hamulca podczas całej operacji.

2.Polecenie końcowej kalibracji produkcyjnej/serwisowej skutkuje samo-zaadaptowaniem wartości związanych z załączaniem i wyborem biegów oraz sprawdzeniem docisk sprzęgła jest poprawnie ustawiony. Zaleca się odpowietrzyć sprzęgło przed uruchomieniem tego testu. Test ten powinien być uruchomiony jeśli potencjometry, elektrozawory, podzespoły mechaniczne albo cały zespół nastawników został rozebrany i złożony lub jeśli jednostka sterująca była wymieniona.
UWAGA: Procedura trwa ok 5 minut.

3.Procedura ta służy do dokładnej kalibracji sprzęgła. Musi być wykonana po wymianie jednostki nastawnika i/lub zestawu sprzęgła, jeśli sprzęgło załącza się lub rozłącza niewłaściwie oraz po wymianie sterownika skrzyni biegów.
Warunki do przeprowadzenia tej procedury są następujące:
- Temperatura silnika > 80°C
- Temperatura sprzęgła pomiędzy 20°C a 150°C
- Brak błędów
UWAGA: Procedura musi być przeprowadzona w następującej kolejności:
1. Naciśnij przycisk Wykonaj (silnik musi być WYŁĄCZONY)
2. Uruchom silnik
3. Rozpędź samochód na 1szym biegu z pedałem przyspieszenia wciśniętym w ~25%
4. Zatrzymaj samochód po ~300 metrach
5. Wyłącz zapłon, zaczekaj ~10 sekund i włącz go ponownie (MAR)

4.Polecenie Nowe nastawniki powinno być wywołane po wymianie całego modułu nastawników. Wartości dotyczące kanałów olejowych i regulacji sprzęgła są aktualizowane.
UWAGA: Podczas tej procedury silnik musi być WYŁĄCZONY (funkcja Stop&Start nie aktywna).

6.Funkcja ta jest używana do wykasowania pewnych informacji, związanych z wymienionym podzespołem, w jednostce sterującej. Wykonaj w przypadku wymiany kompletu sprzęgła.

neuropathic
03-10-2018, 21:50
Kobra tylko to dla mnie nie jest żadna skazówka bo nadal nie wiem jak konkretnie odpowietrzyć to sprzęgło, a wiem jedynie, że będzie to trwało 1 minutę O dalszych etapach nie ma mowy ponieważ auto nie jedzie

KOBRA
03-10-2018, 22:13
To co wyżej napisałem to wszystko robi komputer a raczej program w komputerze. Trzeba podłączyć się do sterownika selespeed pokasować błędy i wykonać odpowiednie procedury. Sam odczyt błędów powinien ukierunkować twoje działania w odpowiednim kierunku .Powodzenia

neuropathic
03-10-2018, 22:54
dzięki teraz rozumiem, dam znać jutro jak poszło.

neuropathic
04-10-2018, 20:47
Więc dziś doprowadziłem silnik do idealnej pracy, jednak sama skrzynia nadal wywala błędy które skasowałem i nie pojawiły się już później w programie fiatecuskan (screen z błędami wrzucę jutro - laptop został w garażu)
Co mnie bardziej zastanawia to fakt że skrzynia bez uruchomienia silnika pracuje jak dla mnie na chłopski rozum idealnie. "wysprzęglik" wypycha łapę skrzynia zmienia bieg i wyprzęgnik cofa się

Po uruchomieniu silnika w położeniu na N wysprzęglik od razu wypycha łapę prawie maksymalnie i tak zostaje a po wrzuceniu 1 wysprzęglik wypycha łapę jeszcze 2-3 mm i po chwili przełącza z powrotem w tryb N i wysprzęglik cofa się e 2-3
Jak dla mnie wypchanie łapy na N jest czymś całkowicie bez sensu - czy tak powinno być?



Na załączonym zdjęciu skrzynia jest na N

Zamieszczam też link do filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=TS4JNsw7kK8&feature=youtu.be