PDA

Zobacz pełną wersję : Kolektor bez klapek?



PapajPan
27-09-2018, 12:43
Cześć wszystkim, mam pytanie czy są też kolektory bez klapek w Croma 1.9 multijet z 150 km? Bo ja patrzę um nie ale nie widzę je. Albo jestem ślepy albo niema ich tam

Leszekwlkb
27-09-2018, 13:57
Cześć też myślałem że ich nie mam, ale są w takiej osłonie plastikowej. Poszukaj temat już wałkowany na forum.

Szuszu
27-09-2018, 14:01
Jaki rok, bo po lifcie kolektor jest z tworzywa, tam musisz rozebrać by sprawdzić. Przed liftem jest z aluminium i tu jeżeli nikt nie modował, to powinna być listwa i cięgna od klapek. Zapodaj fotkę to będzie wiadomo.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

@r2r
27-09-2018, 14:55
Poniżej fotki kolektorów dla wersji przed FL:
1. z klapkami i listwą (oryginał):
33683

2. bez klapek zmodyfikowany:
2a. zaślepki wciskane:
33684

2b. zaślepki wkręcane:
33685

2c. zaślepiony/zmodyfikowany przez producenta (Pierburg):
33686

U Ciebie sądząc po roczniku auta może być kolektor "z tworzywa", więc pewnie trzeba sprawdzić pod tym "plastikiem":
33687

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

...aha może być jeszcze wersja pośrednia...zdemontowana listwa lub/i odłączony nastawnik (silnik sterujący tą listwą); klapy zostają w kolektorze:
33688

NovoSeven
27-09-2018, 15:48
Moja Croma z 2007 przed fl. i kolektor plastykowy na początku byłem dumny że klapek nie mam, niestety ich nie widziałem po rozpoznaniu tematu pozbyłem się klap.
W kolektorze plastykowym z góry nic nie widać czy klapy są czy ich nie ma, bo ktoś np. wcześniej się ich pozbył. Pewnie można zobaczyć je endoskopem przez otwór przepustnicy. Lub tak jak ja przy okazji wymiany rozrządu zdemontować kolektor.

PapajPan
27-09-2018, 15:53
No tak mam rocznik 2009 z plastikowym kolektorem, to znaczy że go muszę rozebrać żeby widzieć czy zepsute są :( ma ktoś z was jakiś tutorial do demontażu tego plastikowego kolektora?

Cinek1
27-09-2018, 16:13
Bardzo podobnie sie demontuje jak metalowy.Wpisz w YT wymiana kolektora dolotowego.Nie musisz demontowac do tego rozrzadu, chyba ze juz czas na rozrzad.

Marcin_Croma
27-09-2018, 16:48
Moja Croma z 2007 przed fl. i kolektor plastykowy na początku byłem dumny że klapek nie mam, niestety ich nie widziałem po rozpoznaniu tematu pozbyłem się klap.
W kolektorze plastykowym z góry nic nie widać czy klapy są czy ich nie ma, bo ktoś np. wcześniej się ich pozbył. Pewnie można zobaczyć je endoskopem przez otwór przepustnicy. Lub tak jak ja przy okazji wymiany rozrządu zdemontować kolektor.

zrobiłem tak samo- podczas wymiany napędu rozrządu zleciłem zaślepienie - i spokój :hipis:

PapajPan
27-09-2018, 16:54
No Cholera, rozrząd dopiero za 25k kilometrów ale może zrobię odrazu. Muj problem jest ten że nie mam mocy poniżej 2200-2500 obrotów. Agr nowy, sensor przepustnicy też, zostają klapki i turbo, bez LMM chodzi trochę lepiej. Ma ktoś może jeszcze inną myśl co się zepsuło?

Cinek1
27-09-2018, 16:57
Czysciłes przeplywke i czujnik doladowania?

PapajPan
27-09-2018, 17:01
No właśnie czyszczę przepływke, czujnik doładowania już czysty

PapajPan
27-09-2018, 18:40
Panowie a kto zna ten części numer od tego nowego kolektora? Jakoś nie mogę znaleźć

Cinek1
27-09-2018, 19:46
Daj vin to sprawdzimy.

PapajPan
27-09-2018, 20:10
Zfa19400002083422

Cinek1
27-09-2018, 20:28
55202680 to jest numer kolektora taki jak ty masz.

PapajPan
27-09-2018, 20:35
Dzienkuje bardzo

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ach, pytanie: skond dostane Sterowniki do ELM327 ?? Windows 10 64bit

Szuszu
28-09-2018, 02:13
Twój Polski jest straszny, a tak poza ot. Sterowniki są w dziale download.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

PapajPan
28-09-2018, 08:37
Przepraszam panowie za muj polski, żyje jusz prawie 30 lat w Niemczech i to zostawia ślady.

lisekg
28-09-2018, 11:40
Tak jak koledzy napisali ... jeśli masz 16 zaworowy silnik ( a tylko takie miały 150 KM ) to masz klapy. W twoim przypadku jest to kolektor plastykowy więc nic nie znajdziesz oglądając go.
Poczytaj tutaj masz opis : https://fiatklubpolska.pl/domains/fiatklubpolska.pl/public_html/croma-446/jakiego-negatywnego-skutku-mozna-sie-spodziwac-39715/9
Co do samego kolektora to należy go zdjąć i albo wywalić klapki albo wymienić na inny juz przerobiony... co kto woli.
Jedno jest pewne kolektor to cykająca bomba zegarowa więc nie znasz dnia ani godziny.... a jeśli po wyjęciu kolektora którejś z klap niema to szukaj tak jak ja :-)

PapajPan
28-09-2018, 15:19
No to będę go na weekend zdejmować, może mi ktoś z was powiedzieć jaki nummer ma najnowsze oprogramowanie Computera silnika? Umnie jest :
SW-numer 1037389385
SW-wersja 3442
Z datom 01.12.2007

Turek
28-09-2018, 19:07
Panie Papaj nie wiem czy Pan wiesz czego się podejmujesz. Zdjęcie kolektora w tym silniku to sporo pracy. Chciałem zdjąć u siebie ale zrezygnowałem jak się dowiedziałem że trzeba rozrzad ruszyć. No ale....

Cinek1
28-09-2018, 19:18
Nie trzeba rozrzadu ruszac.
U siebie łącznie 6h robiłem kolektor i rozrząd.

PapajPan
28-09-2018, 22:43
Trzeba próbować, jak się uda bez rozbioru rozrządu to i lepiej a jak nie no to trudno ale muszę robić

Cinek1
29-09-2018, 11:11
Nie musisz rozbierac rozrzadu, wystarczy żeby zablokować koło z pompy wtryskowej srubami do obudowy.Uważaj żeby nie zgubić malutkiego klina.

PapajPan
30-09-2018, 19:43
Kolektora nie rozebrauem ale za to DPF regenerowany ;-) Nastempny weekend bedzie kolektor zdjenty

michalpodroznik
30-09-2018, 21:53
Popraw pisownię, Kolego. Tego nie da się czytać. Juz zupełnie zapomniałeś języka ojczystego w tych Niemczech???
Kolektora nie rozebrauem ale za to DPF regenerowany ;-) Nastempny weekend bedzie kolektor zdjenty

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

wiesiekf
09-11-2018, 22:02
Panowie ja miałem ciekawy przypadek . Klapy wywalone , mechanik pewny a trzeba było robić silnik bo jedna klapa zablokowała zawór. Była w silniku.Inny mechanik robił EGR były dwie szpilki zerwane . Mam podejrzenie że to on tam włożył jakąś klapkę tylko nie wiem dlaczego .Klapka wydaje mi się była trochę mniejsza niż otwór i tak mnie troche zastanawia czy to nie było złośliwie zrobione . A jeżeli tak to dlaczego.

lisekg
13-11-2018, 07:40
Panowie ja miałem ciekawy przypadek . Klapy wywalone , mechanik pewny a trzeba było robić silnik bo jedna klapa zablokowała zawór. Była w silniku.Inny mechanik robił EGR były dwie szpilki zerwane . Mam podejrzenie że to on tam włożył jakąś klapkę tylko nie wiem dlaczego .Klapka wydaje mi się była trochę mniejsza niż otwór i tak mnie troche zastanawia czy to nie było złośliwie zrobione . A jeżeli tak to dlaczego.

Nie kolego to żadna złośliwość.. :!:
Poczytaj mój post o klapach... ( usuwałem klapki przy 160 tys km przebiegu i po zdemontowaniu kolektora okazało się ,ze jednej klapki już brakuje... dwa dni zajeło mi wyjecie klapki bez zdejmowania kolektora z endoskopem w ręku ) ja na tym forum już nie raz czytałem o tym, ze ktoś demontował kolektor i jednej klapki już nie było i że pewnie "wyparowała" :cool:
Przez zawór EGR trudno coś włożyć do środka bo jest tam tyle zwężek w kolektorze że praktycznie jest to niemożliwe a już na pewno nie klapki..
Klapa wciągnięta do głowicy jest tam nad zaworem jak tykająca bomba o opóźnionym zapłonie ... :!:

Lektura: https://fiatklubpolska.pl/domains/fiatklubpolska.pl/public_html/croma-446/jakiego-negatywnego-skutku-mozna-sie-spodziwac-39715/9

PapajPan
14-11-2018, 10:15
34100
No panowie, kolektor był zdjęty i klapki usunięte, nawet były jeszcze w porządku ale co jeszcze stwierdziłem to to że moje turbo nieszczelne i leje trochę oleju dokładnie w tym miejscu jak na tym zdjęciu. No i co teraz? Jak byście do tego podeszli? Moc jest w porządku, nie dymi, nie gwizda głośniej jak zawsze i strata oleju jest minimalna

Maxi
14-11-2018, 10:32
Ten olej nie leci z pod opaski zaciskowej?

PapajPan
14-11-2018, 10:47
Niejestem pewny, muszę jeszcze motor wyczyścić i zobaczę jeszcze raz. Zrobię też zdjęcia to zobaczymy

szoszon
14-11-2018, 10:51
Ja U siebie wymontowalem klapy . Ale uwazam ze motor slabiej sie zbiera z dołu bez tych klap .

lisekg
14-11-2018, 12:21
Zdejmij opaskę z tej rury i zobacz czy wirnik ma luz. ( chwyć w palce koniec wirnika i ruszaj na boki i przód tył -jeśli coś wyczujesz to się martw ).... jeśli jest wszystko sztywne ( wirnik nie ma luzów, kreci się lekko i niema śladu wytarć ) to wyczyść wszystko i załóż nowa opaskę .. :lol:
Turbina zawsze trochę oleju poda przez uszczelnienie ... A jeśli nie ubywa to niema się czym martwić..