Zobacz pełną wersję : Jaki silnik wybrac?
witam.Chcę kupić bravo od 2008 lub punto od 2010 prosze o pomoc w wyborze jednostki napędowej.Diesel lub benz który można zagazowac .Auto głownie na miejską jazdę sporadycznie po za miasto,roczny przebieg około 20tkmNie szukam demona mocy ale też nie muła.Szukałem trochę info tu na forum ale brakuje mi tu porządku a naprawdę nie mam tyle czasu aby czytać wszystkie posty.Jeśli jest jakiś wątek odnośnie silników proszę o prywatną wiadomość lub uzupełnienie tego postu.Jeśli sądzicie że zaśmiecam forum głupimi pytaniami i bedziecie mnie kierować do wyszukiwarki to lepiej niech admini usuną moj wpis żeby się nie potrzebnie nie stresowac.Tak jak pisałem wcześnie nie mam czasu na dogłebne szukanie.
Dzięki za pomoc.
e_nornert
25-09-2018, 22:29
Chcesz sobie pijezdzic szbciej tjet 1.4 120/150 KM. Wada do bodajze listopada 2010 byla w nich montowana skrzynia m32. Potencjalnie trudniej tez zagazowac (tzn gazownik nie moze byc paterakiem) ale jak najbardziej jezdzi na lpg. W dieslach chyba tez byla m32 do tego roku 2010. Diesle tez sa w miare niezawodne po za tym.
A jak chcesz miec spokoj to benzyna 90 km 1.4. Ale.jak raz sie przejedziesz t jetem to do 90 km nie bedziesz chcial juz wsiasc
Dzieki za informacje w takim razie rozgladam sie za tjet po 2010 jesli cos znajde to bede prosil o pomoc. Dzieki.
Koledzy napiszcie proszę jeszcze jakie problemy moge miec z ta skrzynia biegów i od jakich przebiegow mam sie jej obawiac.
e_nornert
26-09-2018, 12:57
Koledzy napiszcie proszę jeszcze jakie problemy moge miec z ta skrzynia biegów i od jakich przebiegow mam sie jej obawiac.
Przebiegi pryz których występuja problemy z łozyskami rozne...60 tys nawet sie zdarzały.. 150 tys a niektórym przy wyzszych nic sie nie dzieje
Koszt regeneracji koło 2500 pln
objawy (moga wystapic pojedynczo)
-ruszajacy sie lewarek przy dodawaniu gazu
https://www.youtube.com/watch?v=5FBRZ1Grgdc
- szumy łożysk
- terkotanie na luzie
W dieslach chyba tez byla m32 do tego roku 2010.
W Bravo 2 z silnikiem Diesla nie montowano skrzyń M32.
Ja jestem posiadaczem 1.4 multiair 140km . Zamontowałem do tego lpg staga i auto śmiga elegancko. Nie ma żadnych problemów jest dynamiczne i nie ma tragedi ze spalaniem po mieście 10l gazu wiec nie ma tragedi wiadomo ze gazu spali trochę wiecej. Nie ma tutaj tej wadliwej skrzyni m32 bravo z 2013 r. A multiair były bodajże od 2010 wprowadzone. Proponował bym również rozważyć taka opcje.
Mam T-Jet 150 km 2010 r od 2.5 roku przebieg 122 tys i jak na razie tylko leje do baku i śmigam.:lol:
Dzieki wszystkim za podpowiedzi. Mam tu w okolicy jeszcze jednego 1.9jtd warto sie nim interesowac czy isc tylko w benzyne.
Jade ogladac tego czy te 150tkm to strach? Czy warto go oglądać. Jest doinwestowany.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/fiat-bravo-1-4-t-jet-sport-150ps/952207633-216-9554?utm_source=whatsapp&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android
Ok. Kupiony ten z ogloszenia jedyny ból ale mysle ze nie bedzie to kosztowny problem to ze klima z lewej strony tylko grzeje prawa dziala prawidlowo. Moze ktos podpowie co nieco czy jest jakis tryb serwisowy oraz miga caly czas wskazanie km podobno cos gdzies trzeba logowac.
Na swoje pytania znajdziesz odpowiedź na forum, nie jeden wątek był na ten temat. A w skrócie to masz zapewne padnięty aktywator (lub jego sprzęgiełko) sterujący klapą mieszalnika powietrza, w razie nie to to może adaptacja pomoże, chociaż wątpię. Do wymiany trzeba deskę demontować, standard, a przed demontażem warto podpiąć komputer diagnostyczny, bo do wymiany może być jeszcze któryś z pięciu aktywatorów. Miganie licznika oznacza, że któryś ze sterowników znajdujący się w samochodzie nie jest przypisany do sieci CAN. Może to być np.zmieniony licznik, sensor air-bag, sterownik klimatyzacji, itp.
ps. I co się kryło lub kryje pod pojęciem "doinwestowany"?
ps2. a halogeny mają standardowo wypalone odbłyśniki.
Wymieniali akumulator i od tego czasu miga. Doinwestowany, nowe opony lato, zima, nowe hamulce, wymienione oleje, nowe turbo wiec wydaje mi sie ze jest ok. Skrzynia dziala idealnie silnik rowniez, zero wyciekow. Zawieszenie nic nie stuka auto idzie rowno. Swoje lata juz ma ale mysle ze warto bylo tym bardzie ze to jest jako drugie do jazdy po wsi. A i jeszcze uklad kierowniczy byl wymieniany. Co dokladnie nie wiem.
Panowie poradźcie co to może być za dziwne jednostajne buczenie dochodzące z okolic klimy załączę filmik. https://www.youtube.com/watch?v=letbx0mpeTQ&feature=youtu.be
Próbowałem sczytać błędy przez apkę z telefonu we wszystkich moich autach działa tu też ale błędów nie pokazuje. A chodzi mi głównie o tę klimę o te nawiewy co mam kupić aby działała ta lewa strona.
Te buczenie to dźwięk pracy aktywatora, to cały czas tak buczy? Jeśli słychać to przy wyłączonej wentylacji to stawiałbym na uszkodzony (ułamana ośka z dźwignią) aktywator od recyrkulacji wewnętrznej. Aktywator ten nie ma ścieżki oporowej i komputer nie zna jego położenia, a skrajne położenie jest chyba w związku z tym określane oporem silnika aktywatora, więc cały czas komputer "każe" mu pracować. Dostęp do niego jest najbardziej prze...ny nawet po zdjęciu deski rozdzielczej, bez zdjęcia nawet nie ma co marzyć o jego wymianie, no chyba że Chuck Norris, przerabiałem ten temat...
Adrian27
05-10-2018, 00:09
2.0 Mjet polecam. Zero problemów póki co (rok czasu)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.