jarek27
23-09-2018, 02:01
Witam
Od pewnego czasu mam problem z moim ducatem 2,0 115 km. Otóż po odpaleniu czy na zimnym czy na ciepłym słychać dość głośne stukanie najlepiej słychać je za silnikiem w okolicy bloku. Stukanie ma odgłos uderzania młotkiem o blok . Po dodaniu gazu i wejściu na około 2 tys obrotów stukanie ustaje powraca na biegu jałowym. Silnik 3 tys km wcześniej był wymieniany cały słupek wymieniono rozrząd pompę wody koło pasowe . Po 1 tyś km wymiana oleju jak to po regeneracji silnika w oleju zauważyłem opiłki metaliczne koloru srebrnego, zalany olejem Liqi Moly 4600 5w30 . Obecnie przejechał już 3 tys km i dalej są opiłki w oleju i ten głośny stukot który cichnie po dodaniu gazu i obrotach około 2 tys . Przy okazji pojawił się problem z sondą i wypalaniem dpf ponieważ nie chciał wypalać go. Wymieniłem sonde na oryginalną z aso oraz czujnik temperatury spalin który zaniżał temperaturę. Po wyciągnięciu ponownym sondy była cała zasyfiała w sadzy tak jakby miał za bogatą mieszankę wtryskiwacze były wymieniane i korekty są w granicach + 0,4 do -0,4 po dodaniu gazu ładnie schodzą do zera . Mimo to przy jezdzie 140 km/h przez 60 km wogóle nie spalił sadzy i pokazuje 70 % zapełnienia. Ciekawą rzeczą jest to że w multiecuscan oryginalnym nie crack po procedurze wymiany dpf cały czas jest ustalane zapełnianie dokładnie na 69,98%. Pokazuje informacje WYKONANE Status nieznany. Wymieniony czujnik ciśnienia spalin , czujnik wałka rozrządu oraz wału korbowego. Po wymianie sondy przy dodaniu gazu przy 4 tys obrotów silnik zaczyna przerywać . Nikt z mechaników do tej pory nie może zdiagnozować gdzie leży problem. Najgorsze są te głośne stuki oraz opiłki. Poniżej parametry z muliecuscan oraz filmik z stukami silnika
33610
http://www.kucharze-serwis.pl/obrazki/film.mp4
Od pewnego czasu mam problem z moim ducatem 2,0 115 km. Otóż po odpaleniu czy na zimnym czy na ciepłym słychać dość głośne stukanie najlepiej słychać je za silnikiem w okolicy bloku. Stukanie ma odgłos uderzania młotkiem o blok . Po dodaniu gazu i wejściu na około 2 tys obrotów stukanie ustaje powraca na biegu jałowym. Silnik 3 tys km wcześniej był wymieniany cały słupek wymieniono rozrząd pompę wody koło pasowe . Po 1 tyś km wymiana oleju jak to po regeneracji silnika w oleju zauważyłem opiłki metaliczne koloru srebrnego, zalany olejem Liqi Moly 4600 5w30 . Obecnie przejechał już 3 tys km i dalej są opiłki w oleju i ten głośny stukot który cichnie po dodaniu gazu i obrotach około 2 tys . Przy okazji pojawił się problem z sondą i wypalaniem dpf ponieważ nie chciał wypalać go. Wymieniłem sonde na oryginalną z aso oraz czujnik temperatury spalin który zaniżał temperaturę. Po wyciągnięciu ponownym sondy była cała zasyfiała w sadzy tak jakby miał za bogatą mieszankę wtryskiwacze były wymieniane i korekty są w granicach + 0,4 do -0,4 po dodaniu gazu ładnie schodzą do zera . Mimo to przy jezdzie 140 km/h przez 60 km wogóle nie spalił sadzy i pokazuje 70 % zapełnienia. Ciekawą rzeczą jest to że w multiecuscan oryginalnym nie crack po procedurze wymiany dpf cały czas jest ustalane zapełnianie dokładnie na 69,98%. Pokazuje informacje WYKONANE Status nieznany. Wymieniony czujnik ciśnienia spalin , czujnik wałka rozrządu oraz wału korbowego. Po wymianie sondy przy dodaniu gazu przy 4 tys obrotów silnik zaczyna przerywać . Nikt z mechaników do tej pory nie może zdiagnozować gdzie leży problem. Najgorsze są te głośne stuki oraz opiłki. Poniżej parametry z muliecuscan oraz filmik z stukami silnika
33610
http://www.kucharze-serwis.pl/obrazki/film.mp4