PDA

Zobacz pełną wersję : [Punto Evo 1.4 16v Turbo Multiair] gaśnie podczas jazdy



bert123
15-09-2018, 18:23
Czy ktoś spotkał się w tych silnikach z problemem gaśnięcia samochodu podczas jazdy?
Auto było w dwóch serwisach, bosch i serwis fiata w żadnym nie są w stanie rozwiązać problemu.
Komputer wskazuje błędy przepustnicy ( zwarcie do masy, błędne położenie ) Instalacja elektryczna została sprawdzona, przepustnica jest wymieniona na nową ( nie pomogło )
ASO wymieniło świece oraz olej ale nie sprawdzili oraz nie wyczyścili filtru multiair (gość zrobił wielkie oczy jak o tym usłyszał) , nie wykonali adaptacji/kalibracji MA bo powiedzieli że w tych silnikach się tego nie robi.
Auto po zgaśnięciu ma problem z odpaleniem, rozrusznik kręci ale odgłos jest inny niż zwykle.

Serwisant bosch zasugerował sprawdzenie komputera sterowania silnikiem.

Proszę o sugestie co można sprawdzić/wymienić aby naprawić auto
Przeszukałem forum fiata oraz alfy z tematami multiair ale nic konkretnego nie znalazłem

e_nornert
21-09-2018, 20:23
Skoro wywala błąd przepustnicy to pewnie jednak tu nalezy szukać przyczyny.. Masz MESa? Skasuj błądy i zobacz czy jak wystąpli problem blad pojawi się na nowo... Przepustnice wymienili ale moze jakis czujnik/ wiązka jest uszkodzona... ASO mowi ze sprawdzili.. Niestety ASO nie mozna wierzyc.. Jak często gasnie?

bert123
24-09-2018, 20:06
Problem dalej nie rozwiązany:

Auto zostawiłem w serwisie Bosch, zamienili przepustnice na starą, sprawdzili ponownie wiązki, wyczyścili filtr Multiair, zrobili adaptację MA pod nowy olej, przejrzeli czujnik pedału gazu.
Problem ten sam: błąd przepustnicy zwarcie do masy, przepustnica się zamyka i odcina powietrze, później przy próbach odpalenia nie otwiera się dopiero po kilku minutach auto można odpalić


w sobotę zamontowali na próbę nowy komputer sterowania silnikiem, niestety nie pomogło.
Auto dalej gaśnie.

Proszę o sugestie.

e_nornert
25-09-2018, 10:18
Problem dalej nie rozwiązany:

Auto zostawiłem w serwisie Bosch, zamienili przepustnice na starą, sprawdzili ponownie wiązki, wyczyścili filtr Multiair, zrobili adaptację MA pod nowy olej, przejrzeli czujnik pedału gazu.
Problem ten sam: błąd przepustnicy zwarcie do masy, przepustnica się zamyka i odcina powietrze, później przy próbach odpalenia nie otwiera się dopiero po kilku minutach auto można odpalić


w sobotę zamontowali na próbę nowy komputer sterowania silnikiem, niestety nie pomogło.
Auto dalej gaśnie.

Proszę o sugestie.

Cudów nie ma....Skoro komp podmieniony i przepustnica to wiązka pewnie.. Moze zwiera czasem np jak sie rozgrzeje/są wibracje silnika i wtedy gasnie... a jak mierza to jest ok. Albo zwarcie w jakimś gniazdku od tej wiązki..

Ja miałem zwarcie przekaznika objawiające sie tylko w przy okreslonej wilgotnosci.. Bo nózki miał zardzewiałe i był nalot od tej rdzy na podstawce.. wiec jak była wilgotnosc wieksza to rdza zwierala...A tak działo ok i mozna sobie było mierzyć