Zobacz pełną wersję : Interfejs do TIPO
barfor_tipo
13-09-2018, 20:49
Witam, zadzwoniłem dziś do PMfactory aby dowiedzieć się, które dodatkowe przewody wybrać oprócz interfejsu.
Pan zadał mi pytanie z którego roku jest TIPO (2017) - ku mojemu zdziwieniu Pan spytał mnie czy nie mam blokady SGW ?
Przeczytałem na stronie producenta https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx o SGW występujących w niektórych autach z grupy FIAT. Czy możliwe jest, że TIPO posiada taką blokadę ?
Wiedzialem ze predzej czy pozniej zaczną coś kombinować. Serwisowanie to zbyt intratny kawałek tortu żeby się z nim dzielić. Ale wygląda to na jakieś fizyczne urządzenie skoro piszą że można się wpiąć za nim.
U mnie tego nie ma
bahamut24
13-09-2018, 21:34
Jest pewnie w autach z 2018 i wzwyz :D
Ale jak to się ma do tego, że mogę serwisować gdzie chcę?
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Kupi się kabelek za 30 zeta i mozna sie bawic w serwis, bez kolejek, za darmo, kiedy sie chce, bez oszustwa...puki co, szalenstwo trwa!
barfor_tipo
13-09-2018, 22:11
Kupi się kabelek za 30 zeta i mozna sie bawic w serwis, bez kolejek, za darmo, kiedy sie chce, bez oszustwa...puki co, szalenstwo trwa!
Czyli mogę spokojnie kupować ??
No przeciez pisze ze jak jest to ustrojstwo to tylko fabryczny. No chyba ze sie wepniesz za nim. A serwisowanie gdzie sie chce nie stoi na przeszkodzie. Niezalezny serwis jak chce serwisować moze kupic oprogramowanie i hardware oryginalne i producent nie moze odmówić. To zapewnia dyrektywa a nie to ze kazdy ma prawo do tego ze obsluzy swoje auto programem napisanym przez indywidualna osobe (w tym przypadku rosjanina) ktory z producentem nie ma nic wspolnego chińskim kabelkiem z podrabianym chipem.
Jak poznać który egzemplarz ma te blokadę? Jak to sprawdzić?
Na stronie https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
jest informacja że darmową wersją można przeskanować samochód i będzie wiadomo czy jest SGW.
Kurde ja na tel liście nie widzę tipo tjet... tylko 16v. Czy dla multiecuscana to jedno i to samo?
krowka1978
14-09-2018, 12:22
No przeciez pisze ze jak jest to ustrojstwo to tylko fabryczny. No chyba ze sie wepniesz za nim. A serwisowanie gdzie sie chce nie stoi na przeszkodzie. Niezalezny serwis jak chce serwisować moze kupic oprogramowanie i hardware oryginalne i producent nie moze odmówić. To zapewnia dyrektywa a nie to ze kazdy ma prawo do tego ze obsluzy swoje auto programem napisanym przez indywidualna osobe (w tym przypadku rosjanina) ktory z producentem nie ma nic wspolnego chińskim kabelkiem z podrabianym chipem.
A co z producentami typu Bosch, Delphi itd? Ich sprzętem według Ciebie nie można diagnozować auta, tylko jedynym i słusznym Witechem 2? To jest w porządku? Zmuszanie do płacenia abonamentu do FCA też? Sam zakup Witecha to nie wszystko. FCA będzie te moduły na polecenie UE usuwać szybciej niż myśli, tylko skargi pójdą na brzydkie praktyki. Ogólnie prace nad obejściem SGW trwają, są już moduły, które wpina się po odpięciu SGW, niedługo interfejsy też pewnie dadzą radę. Bezkosztowo jest wpięcie się za modułem. Moduł znajduje się pod body, puszka z dwiema wtykami.
Na stronie https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
jest informacja że darmową wersją można przeskanować samochód i będzie wiadomo czy jest SGW.
Darmową wersją nie połączysz się z Tipo i praktycznie nic nie sprawdzisz - działa tylko bajeczka w postaci symulacji, do Tipo musi być wersja komercyjna - to takie trochę kupowanie "kota w worku" - przerabiałem to zanim kupiłem licencję
Kurde ja na tel liście nie widzę tipo tjet... tylko 16v. Czy dla multiecuscana to jedno i to samo?
Nie wiem ale dziwi mnie to że mój ALfa OBD zgłasza mi w Tjecie ECU Magneti Marelli a tu na liście jest Bosch
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A co z producentami typu Bosch, Delphi itd? Ich sprzętem według Ciebie nie można diagnozować auta, tylko jedynym i słusznym Witechem 2? To jest w porządku? Zmuszanie do płacenia abonamentu do FCA też?
Producentem auta jest Fiat więc...
To samo by mozna zapytać Apple o różne ich pomysły.
A czy w porządku? Zależy po której stronie siedzisz. Dla mnie jako klienta nie i to był jeden z czynników dla którego chciałem auto z FCA - mozliwość własnoręcznego serwisowania. Już zostałem trochę wyciulany bo kluczyka już sam nie wprogramuję a szykuje się jeszcze leipiej. Przerzucę sie na VAG ;-).
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Darmową wersją nie połączysz się z Tipo i praktycznie nic nie sprawdzisz - działa tylko bajeczka w postaci symulacji, do Tipo musi być wersja komercyjna - to takie trochę kupowanie "kota w worku" - przerabiałem to zanim kupiłem licencję
Tam piszą że to akurat da się sprawdzić
Właśnie sprawdziłem swój SW 1,4 T-jet prod 06,2018 wszystkie sterowniki dostępne .Ne ma co panikować .
Tam piszą że to akurat da się sprawdzić
powodzenia:smile:
Właśnie sprawdziłem swój SW 1,4 T-jet prod 06,2018 wszystkie sterowniki dostępne .Ne ma co panikować .
Od razu mówię mam wersję zarejestrowaną (komercyjną) legalną 4.2.
JackTheNight
14-09-2018, 21:36
Darmową wersją nie połączysz się z Tipo i praktycznie nic nie sprawdzisz - działa tylko bajeczka w postaci symulacji, do Tipo musi być wersja komercyjna - to takie trochę kupowanie "kota w worku" - przerabiałem to zanim kupiłem licencję
Sprawdzi :)
W darmowej wersji działa Skanowanie DTC, i tam pokaże czy widzi w ogóle jakieś sterowniki :
33548
Także niech kolega pobierze darmową wersję i podłączy się do auta (możliwe że będziesz musiał ustawić Interfejs w ustawieniach), a następnie wciśnie przycisk "Skan DTC"
Sprawdzi
W darmowej wersji działa Skanowanie DTC, i tam pokaże czy widzi w ogóle jakieś sterowniki
Ok o tym nie pomyślałem:mad:
Sprawdzi
W darmowej wersji działa Skanowanie DTC, i tam pokaże czy widzi w ogóle jakieś sterowniki :
Zainstalowałem dzisiaj wersje nierejestrowaną /darmową/ v.4.2 /ze strony MES/ na innym czystym komputerze z win XP - Ustawiłem wszytko co potrzebne w Interfejsie USTAWIENIA - przeprowadzony test / przycisk TEST w interfejsie/ dał komunikat OK - z info ,że program powinien połączyć się ze wszystkimi sterownikami.
Niestety na interfejsie ogólnym programu MES od samego początku po zainstalowaniu jest nieaktywny przycisk F12 Skan DTC - tak albo wina leży po stronie mojego Win XP /może sterowniki kabla pod xp/ bądź w wersji MES 4.2 zablokowali i tą możliwość - dobrze by było jakby ktoś jeszcze to sprawdził na swoim komputerze i definitywnie to zweryfikował
33550
Spróbuj zrobić zamiast "SkanDTC" po prostu "Skanuj".Skan DTC jest zablokowany w wersji darmowej ,aby nie było możliwości odczytywania błędów. Natomiast "Skanuj" jest odblokowane i poszukuje sterowników i wyświetla tylko sterowniki ,z którymi można połączyć się ,a nie wyświetla błędów w nich zarejestrowanych.
JackTheNight
15-09-2018, 11:38
Oooo właśnie o to mi chodziło, "skanuj" - wiedziałem że coś działa w wersji darmowej i pokazuje jak sterowniki widzi w pojeździe, tylko zapomniałem który dokładnie to przycisk. Ale będzie właśnie tak że za pomocą przycisku Skanuj można sprawdzić czy jest jakaś blokada w aucie czy nie ma. Bo jeśli jest to żadnego sterownika/komputera nie odnajdzie, a jak nie ma to pokaże że widzi sterownik silnika, body, ABS, airbag itd.
Potwierdzam sprawdziłem działa F11 SKANUJ
33551
gilbert3
16-09-2018, 11:16
Dobrze widzę, że T-Jeta jeszcze nie ma MES?
No o to pytałem wcześniej... bo na liście nie ma...
To że nie jest zaznaczone T-Jet to nie znaczy ,że nie obsługuje . 1,4 16 V obsługuje T-jeta .Wiem co mówię bo mam . Dla niedowiarków wystarczy uruchomić program w symulacji i zobaczyć ,że są obsługiwane parametry Turbo . Albo odczytać symbol sterownika silnika w samochodzie i porównać Bosch Motronic Me 17.3.0 CF6/EOBD
Zresztą taki sam sterownik ma 500- tka i tam w opisie jest T-jet
Witam, czy ktoś z was próbował się łączyć z MES interfejsem z Bluetooth lub Wi-Fi? Komuś to działało?
krowka1978
28-02-2019, 14:57
Witam, czy ktoś z was próbował się łączyć z MES interfejsem z Bluetooth lub Wi-Fi? Komuś to działało?
Dlaczegóż miałoby nie zadziałać? Łączę się w ten sposób z dwoma fiaciorami, co prawda nie z Tipo, ale działa. Czy to kabel, WiFi, blue nie ma znaczenia, z Tipo też zadziała.
https://fiatklubpolska.pl/download/plik/985
krowka1978
28-02-2019, 15:24
https://fiatklubpolska.pl/download/plik/985
Akurat z tym, to marne szanse, że soft będzie działał poprawnie. Polecam zakup legalnej licencji.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.