PDA

Zobacz pełną wersję : Wycie z tyłu, błąd airbagu, trzęsienie budą przy większych prędkościach.



Aristeo
10-09-2018, 20:40
Witam,

Zakupiłem jakiś czas temu Fiata Stilo z 2003 roku. Od tej pory przejechałem nim ok. 4-5 tyś. Nie znam się na autach kompletnie i od tego zakupu dopiero zagłębiam się w temat. Mam z nim obecnie 3 problemy:
1. Błąd Airbagu który był już jak kupiłem auto, na forach piszą, że to wina korozji na pinach od kostki ale chciałbym zapytać też o zdanie was.
2. Auto przy większych prędkościach powiedzmy +100km/h zaczyna lekko drżeć budą z przodu. Kierownicą, lusterkami itp. Nie jest to jakoś mega silne, aczkolwiek w moim przypadku przy 1000km raz na jakiś czas strasznie uciążliwe. Koła wyważone tylko z przodu, końcówki drążka wykluczone, byłem u 2 różnych mechaników, powiedzieli, że wszystko wygląda ok, części wymieniane serwisowo i nie mają się do czego przyczepić, aczkolwiek niby grzeje się jeden przegub lecz nie mogą mi zapewnić na 100%, że to tego wina i wymiana cokolwiek da.
3. Od wczoraj z tyłu auta słychać dziwne wycie, rosnące z rosnącą prędkością i odwrotnie. Czy na luzie, czy na biegu, czy na sprzęgle nie ma znaczenia. Koła? Łożysko? Piasta?

Jeśli ktoś miał podobny problem do któregoś z powyższych prosiłbym o jakieś rady...
Dziękuję z góry!

malutki1989
11-09-2018, 12:13
ad.1
Musisz podpiąć się komputerem pod moduł poduszek. Wtedy sprawdzisz wszystko. Będzie widać, którą poduszkę, wtyczkę lub kable sprawdzić.
A przede wszystkim dlaczego kontrolka się świeci i jaki błąd pokazuje.

ad.2
Jakie masz felgi? stal, czy alu? oryginalne, czy jakieś zamienniki?
Dlaczego o to pytam? Jeśli miałeś dobrze wyważane koła a wibracje nie ustały, to miałem przypadek, że przykręcanie nieoryginalnych felg bez krążków centrujących powodowało takie problemy.
Sprawdzić można by jeszcze ciśnienie w oponach.

ad.3
Tutaj z pewnością do wymiany łożysko. Wymień od razu obie strony. Jeśli jedno padło, to drugie też prędzej czy później będzie do wymiany.
A i taka niespodzianka, samego łożyska wymienić się nie da, jest zintegrowane z piastą. Przy zakupie na własną rękę zwróć uwagę, żeby było wyposażone w pierścień ABSu.
Wyważ też dobrze koła, wtedy nowe łożyska dłużej pożyją.

Aristeo
12-09-2018, 13:32
Dziękuję za odpowiedź! W tym tygodniu postaram się odwiedzić mechanika, wulkanizatora i elektromechanika i dam znać co to było i czy pomogło. Chyba, że kolejny mi powie, że wszystko wygląda dobrze i nic nie poradzi :mad:

Aristeo
13-09-2018, 23:07
1. Podpiąłem. 4 Błędy skasowane, 3 błędy do naprawy, mata pasażera, przerwany obwód lewy tył, uszkodzony czujnik czołowego...
2. Wyważyłem trzeci raz, mega różnice były, przestało trząść na ten moment.
3. Łożysko do wymiany, dzięki za pomoc!