Zobacz pełną wersję : Wymiana filtra powietrza t-Jet.
Czy ktoś z szanownych Kolegów wymieniał może samodzielnie filtr powietrza w wersji z silnikiem t-jet? Czy są tam jakieś niespodzianki czy raczej prosta czynność?
krowka1978
05-09-2018, 21:21
Żadnej filozofii tam nie ma. Raptem 3-4 wkręty. Ewentualnie potrzebne będą szczypce do opasek Click-R.
Chyba bez szczypiec nawet. Pucha jest jak na dloni. Mamy fajnie bo w julce gdzies na dole przed kolem jest.
giannini
05-09-2018, 22:23
Chyba bez szczypiec nawet. Pucha jest jak na dloni. Mamy fajnie bo w julce gdzies na dole przed kolem jest.
Bez zdjęcia opaski trochę ciężko zdjąć pokrywę, ale da radę. Szczypce warto kupić bo są tanie, a pasują też do pozostałych innych opasek.
Jako ciekawostka w AR 159 2.0 JTDM trzeba:
- podnieść samochód na podnośniku
- zdjąć całą dużą osłonę pod zespołem napędowym ( chyba z 15 wkrętów i śrub torx w 3 rozmiarach)
- odkręcić 5 wkrętów dolnej obudowy filtra
I już możemy go wyjąć :smile:
Jeszcze mi się nie zdarzyło wyjąć filtra żeby 1/4 od dołu nie była wilgotna. Znajduje się 30 cm od ziemi między przednim zderzakiem, a kołem. Z góry nawet go nie widać.
No wlasnie sie zastanawialem jak to w tych alfach robia. Przeciez im nizej tym wiecej syfu zbiera. Za to w julce lepszy dostep do filtra oleju jakby ktos chcial od góry.
Tak jak Koledzy pisali, wymiana filtra jest banalnie prosta i zajmuje tyle co wykreśecenie i wkręcenie trzech wkrętów + minutę na wyjęcie starego i włożenie nowego filtra. Nie trzeba zdejmować opsaki o odpinać rury.
gilbert3
29-12-2018, 12:16
Tak jak Koledzy pisali, wymiana filtra jest banalnie prosta i zajmuje tyle co wykreśecenie i wkręcenie trzech wkrętów + minutę na wyjęcie starego i włożenie nowego filtra. Nie trzeba zdejmować opsaki o odpinać rury.Koledzy, gdzie kupiliście ten filtr? Wybór przez Allegro mocno ograniczony, a i cena za kawałek papieru i gumy niezbyt zachęcająca.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
:) moze tu cos znajdziesz....
https://www.czesciauto24.pl/fiat/tipo-liftback-356/119838
gilbert3
29-12-2018, 13:25
:) moze tu cos znajdziesz....
https://www.czesciauto24.pl/fiat/tipo-liftback-356/119838Widziałem.
Koszty wysyłki 40 zł, jakieś podejrzane opłaty za ubezpieczenie dostawy 9.99 -
nie dziękuję. Pewnie zamówię z Allegro albo u Pympka.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
gilbert3
06-03-2019, 13:18
Tak jak Koledzy pisali, wymiana filtra jest banalnie prosta i zajmuje tyle co wykreśecenie i wkręcenie trzech wkrętów + minutę na wyjęcie starego i włożenie nowego filtra. Nie trzeba zdejmować opsaki o odpinać rury.Jak ci się udało zdjąć puszkę bez zdejmowania opaski i nie połamania zaczepów? U mnie to chyba jest ciaśniej spasowane.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Mi się udało unieść pokrywę na tyle by się dało wymienić filtr.
Ja tez wymieniłem filtr bez ściągania rury...
Ja tez wymieniłem filtr bez ściągania rury...
Też tak robiłem, tylko mam wolnossący 1,4 i 6 śrub aby zdjąć czarną pokrywę filtra. + 2 które mocują puchę do silnika....
gilbert3
07-03-2019, 08:20
Ok, już sobie poradziłem. Po prostu pierwsza próba odbyła się, gdy było za zimno i sztywna rura nie pozwoliła na uwolnienie puszki z zaczepów. Wczoraj poszło gładko. Dzięki wszystkim za wsparcie!
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
jaroslawrak
17-05-2019, 17:39
Jaki filtr powietrza do T-Jeta? W necie podają,że pasują np. Filtron AP 78/3 , AP90/3 , AP 92/3 jednak różnią sie nieco wymiarami.
Loczek30
17-05-2019, 20:14
Ja wsadzalem Knecht lx 4333, wymiarów nie pamiętam
jaroslawrak
23-05-2019, 12:22
Dzięki za odp. kupiłem Filtron AP 078/3 za 70 zł,tanio nie jest,ale na pewno taniej niż w ASO....filtr jest w produkcji od marca 2019 i trudno go dostać.
Z tego co się zorientowałem to pasują:
Knecht lub Mahle LX 4333
Filtron AP 078/3
UFI 30.135.00
FEBI 101665
35963
35964
gdzie kupiłeś tego Filtrona?
Loczek30
23-05-2019, 22:55
Trochę dużo, za Knechta płaciłem ok 55zł, a zniżek żadnych nie mam.
jaroslawrak
29-05-2019, 12:03
Szukałem tu i tam ,ale nie było wyboru.Z netu po doliczeniu kosztów przesyłki wychodziło podobnie.Filtr kupiłem w sklepie Mototechnika na ul.Kawiej.Nie mieli na miejscu,ale został dowieziony na telefon z oddalonej o 200m hurtowni Hart:smile:
W ten sam sposób kupiłem filtr oleju Filtron OP 540/3 za 24 zł.
barfor_tipo
13-06-2019, 23:06
Gdzie kupowałeś filtr ?
Trochę dużo, za Knechta płaciłem ok 55zł, a zniżek żadnych nie mam.
Loczek30
14-06-2019, 22:25
Wyjazd z Krakowa na Olkusz firma na M. U niejakiego Grubego.
harry.wesoly
16-08-2019, 21:06
W tjet mamy 3 śruby sześciokątne 7, pokrywę zdejmujemy bez odpinania rury, bardzo to proste. Po 7tys fabryczny filtr czysty, gniazdo również. Taki filtr siedzi fabrycznie.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190816/3c70a19b45da252a329d095a6cf629a4.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190816/5295c63f36875c33ef035045bcfdabc2.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190816/7f87679b40131f4feb4b160ae1dd58fa.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190816/bf16c22892205968c242017067569142.jpg
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Ktoś pisał że jak mu filtr wsadzili to wystawało pomarańczowe itp. Nie pamiętam czy to dotyczyło t-jeta ale własnie w t-jecie może tak się stać jak mechanik idiota bo to trapez nie prostokąt (przynajmniej na pierwszy rzut oka. Wystarczy że go wsadzi odwrotnie i z jednej strony wystaje za to z drugiej ciągnie sobie nieprzefiltrowane powietrze szparą. Ale trzeba być zdolnym żeby wsadzić na odwrót bo od razu widać że coś jest nie halo.
BTW czemu nie robi się filtrów zmywalnych dedykowanych do różnych silników? Pytam bo aktualnie muszę kupić filtr do odkurzacza i tam bez problemu można znaleźć filtry poliestrowe które wrzuca się pod kran i zakłada z powrotem. Przy tanich filtrach papierowych to może średnio opłacalne ale już przh takim do t-jeta za 70 warto chyba byłoby dać więcej i mieć na kilka wymian/prań.
brylancik13
18-08-2019, 13:02
Jest coś takiego, filtry Pipercross
Filtry panelowe firmy PIPERCROSS są idealnym rozwiązaniem dla kierowców, którzy chcą podnieść moc swojego samochodu oraz obniżyć koszty jego ekspolatacji. Filtry panelowe zapewniają wzrost przepływu powietrza do 30% (w porównaniu z filtrami papierowymi) nie powodując głośniejszej pracy układu dolotowego.
Wkłady firmy PIPERCROSS są łatwe w montażu i pasują do konkretnych modeli samochodów, bez konieczności przerabiania seryjnych elementów. Montuje się je w miejsce fabrycznego filtra powietrza wedlug zaleceń producenta.
Filtry powietrza firmy PIPERCROSS są tworzone ze specjalnej gąbki o wyjątkowych właściwościach. Gąbka zastosowana w tych filtrach zatrzymuje dwa razy więcej zanieczyszczeń powietrza i wykazuje trzykrotnie wyższą żywotność niż papier lub bawełna stosowana w innych filtrach, przy zachowaniu stałego przepływu powietrza.
Materiał filtracyjny PIPERCROSS to poliuretanowa gąbka tworzona według unikalnej technologii. Do budowy filtra wykorzystuje się kilka warstw takiej gąbki a każda z nich charakteryzuje się inna porowatością mierzoną w porach na cal (PPI) oraz ich różną wielkością. Filtry są zaprojektowane tak, aby każda z warst zatrzymywała zanieczyszczenia o innej wielkości. Wielkość porów zmniejsza się zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza, zapewniając ochronę silnika na najwyższym poziomie jednocześnie nie ograniczając ilości powietrza dostarczanego do komory spalania.
Dodatkowym atutem filtrów firmy PIPERCROS jest to, że są to filtry mokre, oznacza to, że medium filtracyjne jest nasączone specjalnym olejem zatrzymującym najdrobniejsze zanieczyszcenia. Filtry te są wielokrotnego użytku i można je czyścić i konserwować we własnym zakresie używając odpowiednich, dedykowanych preparatów PIPERCROSS. Prawidłowa konserwacja filtra nie ma wpływu na budowę warstwy filtracyjnej i zmniejszenie efektywności filtrowania.
Kupilem filtr za 49. Jakis wloski (sofima) napisem fiat ;-)
grzesinfo
14-05-2021, 22:36
Po jakim przebiegu wymieniłeś filtr powietrza silnika?
Przy kazdej zmianie oleju zmieniamâŚ
grzesinfo
15-05-2021, 01:19
Witam.
Obejrzałem dokładnie jak wygląda puszka z filtrem powietrza w TIPO 1,4 120KM T-JET z fabrycznym LPG. Wg mnie odkręcenie tyko śrub S1, S2, S3 nie umożliwi wymianę filtra. Owszem na upartego można go jakoś wydobyć, ale przecież powietrze przed filtrem niesie ze sobą masę syfu (liście, owady, piach). Po wyjęciu filtra należałoby to wszystko wyciągnąć np odkurzaczem, a do tego pokrywa musi być zdjęta. Wg mnie należy odkręcić śruby: S1, S2, S3 oraz zdjąć rurę którą trzyma opaska O1. Mam tylko dylemat co z przyłączem C1. C1 wygląda mi na wyprowadzenie (gniazdo) do którego podłączona jest rurka poprowadzona do czujnika np podciśnienia. Może ktoś z Was podpowie jak wyciągnąć element C1 (chyba, że rurka podłączona ma zapas długości i da się podnieść pokrywę filtra nie wyjmując tego elementu)??? Niżej foto 40351
Jak rozkrecisz pudlo i usuniesz rure dolotu to idzie to postawić na sztorc mimi podpietej tej małej rurki i dostep jest.
Chyba bez szczypiec nawet. Pucha jest jak na dloni. Mamy fajnie bo w julce gdzies na dole przed kolem jest.
Znalazłem taki filmik z wymiany filtra powietrza: https://www.youtube.com/watch?v=EoEOFG_qVIs
Może będzie dla kogoś przydatny.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.