Zobacz pełną wersję : 1,4 95KM temperatura płynu chłodzącego a deska rozdzielcza,
Gomez405
31-08-2018, 07:30
Drodzy forumowicze proszę was o informacje jak to jest z temperaturką w naszych autach z silnikiem 1,4 95 95KM FIRE. Bardzo proszę was nie róbcie 💩 🌩 i nie wypisujcie bzdur i innych silników. Trzymajmy się tematu.
A więc jaka temperatura odpowiada danej kresce na wyświetlaczu. Nie mam możliwości podpięcia się pod komputer a mnie to interesuje bo silniczek szybko łapie otwarcie dużego obiegu. Dzisiaj po krótkiej jeździe około 2 km duży obieg juz się otworzył. Odpowiedzi wypisujcie jak możecie w schemacie np :
1 kreska - 30 *C
2 kreska - 40 *C itd
Możecie jeszcze wypisać jaka temp odpowiada danej kresce od oleju - wiem że to komp przelicza ale może jest to w jakimś schemacie i powtarzalne. Z góry dziękuję za informacje.
wiem że to komp przelicza ale może jest to w jakimś schemacie i powtarzalne
Nie ma żadnego schematu, dokładność wskazań tego wskaźnika wynosi 20% (dlatego nazywany jest "wskaźnikiem" a nie "miernikiem").
Nie mam możliwości podpięcia się pod komputer
Najtańszy skaner OBD umożliwiający odczyt "live data" kosztuje 65 PLN plus przesyłka. Trochę porządniejszy (np od Viaken) kosztuje około 120 PLN plus przesyłka.
Rozumiem że wolisz auto diagnozować przy pomocy wróżenia z fusów (bo do tego sprowadza się "kalibrowanie wskaźnika temperatury przez internet") niż wydać 120 PLN.
Rozumiem, ale nie polecam. Nie opłaca się.
Gomez405
31-08-2018, 11:45
Najtańszy skaner OBD umożliwiający odczyt "live data" kosztuje 65 PLN plus przesyłka. Trochę porządniejszy (np od Viaken) kosztuje około 120 PLN plus przesyłka.
Rozumiem że wolisz auto diagnozować przy pomocy wróżenia z fusów (bo do tego sprowadza się "kalibrowanie wskaźnika temperatury przez internet") niż wydać 120 PLN.
Rozumiem, ale nie polecam. Nie opłaca się
Nie po prostu auto nowe na gwarancji a na forum pisali że można stracić gwarancję
Nie po prostu auto nowe na gwarancji a na forum pisali że można stracić gwarancjęZa odczyt danych nie stracisz gwarancji.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Gomez405
31-08-2018, 11:52
Dla zaspokojenia wiedzy i z ciekawości. Ale oczywiście musi się robić 💩 🌩 .
krowka1978
31-08-2018, 12:36
Nie mam możliwości podpięcia się pod komputer a mnie to interesuje bo silniczek szybko łapie otwarcie dużego obiegu. Dzisiaj po krótkiej jeździe około 2 km duży obieg juz się otworzył.
To jest według Ciebie dziwne/nieprawidłowe, czy co? Bo jak dla mnie w tych warunkach temperaturowych jak najbardziej po przejechaniu tego odcinka termostat może się otworzyć. Po czym to stwierdziłeś? Wysiadłeś i węże macałeś?
troche odbiegniemy od temtu ale w sumei to nie
pierwsze wskazanie to 40 stopni, drugie 50, trzecie 60, polowa skali zaczyna sie od 80 stopni, i do temperatury 100 stopni wskazówka stoi w polowie, potem co 5 stopni do 120 stopni.
2 km spokojeni wystarczy do otwarcia duzego obiegu, ale to trzeba obmacac weże bo 80 stopni w polowie skali to zam malo aby termostat sie otworzył. wazna uwaga sa termostaty na 82 stopnie (np. T-jet 120 kucy) jak i na 88 stopni (np. FIRE 1.4 77 kucy)
Gomez405
31-08-2018, 17:08
To jest według Ciebie dziwne/nieprawidłowe, czy co? Bo jak dla mnie w tych warunkach temperaturowych jak najbardziej po przejechaniu tego odcinka termostat może się otworzyć. Po czym to stwierdziłeś? Wysiadłeś i węże macałeś?
Nie chodzi czy prawidłowo czy nie.
Górny wąż ciepły chłodnica ciepła dolny zaczynał łapać temp. A interesuje mnie to czysto technicznie i informacyjnie. W poprzednim aucie wentylator wyłączał się przy 113*C.
Bnbn to tyczy się 1,4 95KM w tipo?
JackTheNight
31-08-2018, 17:22
Druga kreska zapala się przy 51 *C
Trzecia przy 57 *C
Czwarta zapala się przy 60 *C
Piąta przy 66 *C
Szósta przy 72 *C i to jest połowa skali na zegarach.
Temperatura rośnie do 84 *C i później już tak się utrzymuje 84 *C plus/minus 1*C podczas jazdy - ciągle wskazuje połowę skali na zegarach.
Gomez405
31-08-2018, 17:34
Druga kreska zapala się przy 51 *C
Trzecia przy 57 *C
Czwarta zapala się przy 60 *C
Piąta przy 66 *C
Szósta przy 72 *C i to jest połowa skali na zegarach.
Temperatura rośnie do 84 *C i później już tak się utrzymuje 84 *C plus/minus 1*C podczas jazdy - ciągle wskazuje połowę skali na zegarach.
Na Tobie można polegać. Dzięki.
P. S. A termostat i czujnik wentylatora - może wiesz jakie temp mają?
krowka1978
31-08-2018, 18:03
Termostat jest 88stC.
JackTheNight
31-08-2018, 20:39
i czujnik wentylatora - może wiesz jakie temp mają?
W Tipo 1.4 16V 95 KM nie ma takiego czujnika (jak w starszych autach) na stałą temp. którą włącza wentylator.
Jest czujnik temp., który podaje komputerowi silnika wartość temperatury płynu, a ten za pomocą dwóch przekaźników
ustawia prędkość wentylatora. Pierwszy przekaźnik to wolna praca wentylatora, a drugi przekaźnik to szybka praca wentylatora.
Wolna praca wentylatora jest ustawiana przez rezystor który jest w obudowie wentylatora chłodnicy.
Gomez405
31-08-2018, 23:03
Zgadza się w poprzednim było podobnie tylko jak rezystor padł to awaryjny zadziałał z czujnika w chłodnicy. A orientujesz się jaka jest temp wolnej i szybkiej pracy.
Bnbn to tyczy się 1,4 95KM w tipo?
to się tyczy 1.4 77 kucy jak i 1.4 t-jet 120 kucy...czyli wskaznik temperetury w obu przypadkach pokazuje to samo, co mnie nie dziwi jako producent dazyłbym do unifikacji czyli redukcji kosztów. 1.4 95 kucy byl tez uzywany w punto ktore mialo dokladni taki sam system wskazania jak 1.4 77 kucy, wskazowka stoi w polowie pomiedzy 80-100 stopni po to aby nie denerwowac keirowcy ze się temperatura zmienia, bo się zmeinia podczas jazdy.
JackTheNight
01-09-2018, 23:32
wskazowka stoi w polowie pomiedzy 80-100 stopni po to aby nie denerwowac keirowcy ze się temperatura zmienia, bo się zmeinia podczas jazdy.
W Tipo 1.4 95 koni wyświetlacz wskazuje już połowę zakresu od 72 stopni - czyli pewnie jeszcze większy zakres zrobili aby nie denerwować kierowcy ;)
A orientujesz się jaka jest temp wolnej i szybkiej pracy.
Nie wiem, ale sprawdzę - przynajmniej wolną pracę wentylatora, bo do szybkiej to nie wiem czy dam radę taką uzyskać temp. silnika.
Praca wentylatora nie tylko od temp. jest uzależniona, ale również od ciśnienia w układzie klimatyzacji.
W instrukcji napisali tak :
Układ chłodzenia z chłodnicą i skraplaczem układu klimatyzacji składa się z elektrowentylatora pracującego z dwoma różnymi prędkościami:
pierwsza prędkość włączana jest przy pierwszym poziomie temperatury płynu chłodzącego silnik lub przy pewnym ciśnieniu płynu chłodzącego układu klimatyzacji;
druga prędkość włącza się odpowiednio przy rozpoznanej wyższej temperaturze lub ciśnieniu.
Gomez405
05-07-2020, 19:07
Czy ktoś jest w stanie mi sprawdzić przy jakiej temperaturze ma załączyć się temperatura pierwszego biegu wentylatora układu chłodzenia. Nie chodzi mi o pracę przy klimatyzacji tylko samego wentylatora.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.